Tutaj były spore problemy z wytyczeniem przebiegu nowej drogi. Kilka dni temu krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawił kolejną wersję.
- Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Makowa Podhalańskiego. Nowy ślad drogi krajowej nr 28 będzie miał 6,78 km i pobiegnie na południe od miasta - informuje GDDKiA.
Proponowany przez GDDKiA wariant rozpoczyna się na ul. Makowskiej, we wschodniej części Suchej Beskidzkiej. Tu planowana jest budowę ronda.
Droga będzie biegła przez Maków Podhalański, Grzechynię i Białkę. Na trasie powstaną dwa skrzyżowania:
- rondo na skrzyżowaniu z ul. Sportową i ul. Za Wodą;
- rondo w okolicy potoku Dudrakówka, z przejazdem w kierunku drogi wojewódzkiej nr 957. Budowę połączenia z drogą gminną i DW957 współfinansować będzie gmina Maków Podhalański.
Wzdłuż obwodnicy powstaną dodatkowe drogi lokalne, co poprawi dostępność komunikacyjną przyległych terenów. Zostaną one połączone przejazdami pod obwodnicą. Trasa będzie kończyć się w Białce, w okolicy skrzyżowania z DW957.
Obwodnica będzie jednojezdniowa, w każdym kierunku ruch będzie poprowadzony jednym pasem. Na trasie powstanie prawie 400-metrowy most na Skawie oraz dwa wiadukty nad torami kolejowymi długości ponad 400 m i prawie 80 m. Zbudujemy też drugi most na Skawie, którym będzie przebiegać ul. Sportowa.
- Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej złożyliśmy do Burmistrza Makowa Podhalańskiego. Kolejnym etapem prac po uzyskaniu decyzji będzie przygotowanie przetargu na projekt i budowę nowej trasy. Planujemy ogłosić go w 2026 roku. Budowa mogłaby się rozpocząć w 2028 roku - informuje GDDKiA.
Rządowy Program budowy 100 obwodnic, w ramach którego mają powstać m.in. obwodnice Makowa Podhalańskiego, Wadowic i Zatora, jest planowany do realizacji do 2030 roku.
źródło: GDDKiA Kraków
Brak komentarzy