Jak już pisaliśmy dwa miesiące temu, w Andrychowie ma ruszyć biuro interwencji dla mieszkańców, w którym będzie można zgłaszać różne drobne i łatwe do rozwiązania problemy, na przykład zatkane kratki ściekowe, zaśmiecone przystanki autobusowe, zbyt rozrośniętą przydrożną roślinność i wiele innych tego typu spraw. Powinno rozpocząć działalność pod koniec tego miesiąca.
Burmistrz Andrychowa Beata Smolec twierdzi, że mieszkańcy często nie zgłaszają w magistracie spraw wymagających interwencji, a zamiast tego informują o nich media, na przykład MamNewsa.pl. - Pewnego dnia otworzyłam pewien portal i przeczytałam o zapchanej kratce na jednej z ulic w Andrychowie. Potem znowu trafiłam na podobną informację dotyczącą innego miejsca. Nie potrafię nadążyć za tokiem myślenia osób, które zgłaszają takie sprawy portalom internetowym, zamiast zrobić to w Urzędzie Miejskim. Przecież redaktor nie pójdzie i nie wyczyści tej kratki. A my takich zgłoszeń nie mamy – mówiła nam Beata Smolec na początku lipca.
Andrychowskie Biuro Interwencji ma działać w budynku, w którym znajduje się siedziba Straży Miejskiej w Andrychowie. – Zostanie uruchomione do końca września. Problemy można będzie zgłaszać osobiście, telefonicznie, e-mailem lub za pośrednictwem komunikatorów internetowych i serwisów społecznościowych. Zobaczymy, jak to będzie funkcjonowało. Są już ludzie przypisani do obsługi tego biura, tworzymy jeszcze jego infrastrukturę – mówi wiceburmistrz Andrychowa Aleksander Kasperek.
Zgłoszenia od mieszkańców będą przyjmować oddelegowani do tego zdania pracownicy Urzędu Miejskiego. Każdą sprawę przekażą następnie do odpowiedniego wydziału w magistracie. Ich rolą będzie również pilnowanie i sprawdzanie, czy wszystkie zgłoszone problemy zostały rozwiązane.
Foto: Edyta Łepkowska
Konkret, 11.09.2024 22:50
Ja właśnie doświadczam takiej nie kompetencji urzędników - mam nadzieję, ze nowe biuro to zmieni, bo przecież burmistrz jaki by nie był nie może znać się na wszystkim. Ma stosowne wydziały i zatrudnionych tam urzędników. Koresponduje z UMiG od 3 miesięcy i bez odpowiedzi. Ostatnio sekretarka p. burmistrz poinformowała mnie (raczej nie zgodnie z prawdą) że biuro istnieje i tam ze skargami, zapytaniami... Poczekam.
Drugi , 09.09.2024 14:29
Świetna inicjatywa. W końcu będzie można zgłosić różne problemy w jednym miejscu, a nie biegać od wydziału do wydziału.