reklama
reklama

Ile tak naprawdę zarabiają nauczyciele? Mamy dane z Andrychowa [AKTUALIZACJA]

Gospodarka, Wiadomości, 03.04.2019 20:00, PG
Przed protestem. Ujawniamy zarobki nauczycieli.
Ile tak naprawdę zarabiają nauczyciele? Mamy dane z Andrychowa [AKTUALIZACJA]

Wkrótce mają zostać podjęte ostateczne decyzje dotyczące strajku nauczycieli. Jego rozpoczęcie zaplanowano na 8 kwietnia. W gminie Andrychów 85% placówek poparło strajk. Wyłamały się tylko trzy przedszkola oraz Ognisko Pracy Pozaszkolnej.

Organizatorzy domagają się podniesienia wynagrodzeń zasadniczych nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami o 1000 zł z wyrównaniem od 1 stycznia 2019.

Z referendów przeprowadzonych w szkołach w całej Polsce wynika, że strajkować będzie ponad 600 tys. osób.

Jak będzie wyglądał strajk? Co zrobić z dziećmi, kiedy nauczyciele będą strajkować? Na temat pisaliśmy tutaj: Co zrobić z dziećmi, gdy nauczyciele będą strajkować?

Postanowiliśmy sprawdzić, ile w ogóle zarabiają nauczyciele w gminie Andrychów. Z informacji uzyskanych od dyrektora Gminnego Zarządu Oświaty Andrzeja Szafrańskiego, w placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miejski w Andrychowie wygląda to tak:

/średnie wynagrodzenie brutto za okres 01-03/2019 wg. stopnia awansu - wynagrodzenie zasadnicze + dodatki m.in. funkcyjny, motywacyjny, za wysługę lat, za warunki pracy, 1/12 trzynastki ii./

- nauczyciel stażysta - 3.323,95 zł brutto

- nauczyciel kontraktowy - 3.535,16 zł brutto

- nauczyciel mianowany - 4.401,34 zł brutto

- nauczyciel dyplomowany - 5.680,90 zł brutto

xxx


Wczoraj udostępniliśmy średnie wynagrodzenia nauczycieli w gminie Andrychów. Kwoty te były podane na podstawie informacji dyrektora gminnego zarządu oświaty Andrzeja Szafrańskiego.

Po tej publikacji oburzeni nauczycieli odezwali się do nas podając swoją wersję płac jakie otrzymują. Tak to wygląda, według relacji nauczycieli z którymi rozmawialiśmy.

Przykłady:

nauczyciel stażysta - 2538 zł brutto

nauczyciel kontraktowy - 2611 zł brutto

nauczyciel mianowany - 2965 zł brutto

nauczyciel dyplomowany - 3483 zł brutto

Oczywiście, każdy nauczyciel po uwzględnieniu wszystkich dodatków, otrzymuje inne wynagrodzenie. Widać jednak dużą rozbieżność pomiędzy tym, co przekazuje urzędnik, a co mówią nauczyciele. Czy i w tym przypadku trafne jest powiedzenie, że prawda leży gdzieś po środku?

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

annap, 15.04.2019 16:35

Pokażcie PIT-11, to wszyscy się przekonają jaka jest prawda. No i te korepetycje wreszcie należałoby wykazać w zeznaniach, bo podobno nauczyciel swój honor ma. Prawda jest taka, że cała budżetówka miała przez 10 lat zamrożone pensje, oprócz nauczycieli, którzy co roku dostawali podwyżki. Widać to po PIT-ach, gdzie dochody co roku większe. Strajkujcie dalej, aż do znudzenia....niedługo wakacje, to odpoczniecie sobie.

nick1, 09.04.2019 18:13

raz na ruski rok zgadzam się z "kaczorem". Ale wyjątkowo ma rację. Bez łaski - egzaminy odbędą nawet w czasie strajku. Szkoda że zbyt rzadko dlatego że nauczyciele zawieszają protest na ten czas. Ale komisje i gmina poradzi sobie!!!!! Niech siedzą i piją kawkę np. w pokojach nauczycielkich gadając jeden przez drugiego jak to im ciężko jest. Nie to co rodzicom jacy tyrają po 40 godzin tygodniowo w pracy na etacie a potem dodatkowo żeby było na korepetycje.

nick1, 09.04.2019 18:09

jak lubię xpeka, abcabc i tomkx prywatnie i bardzo cenięprace jaką wykonują na mamnewsa tak tutaj sie mylą. To co robią pomaga pisowi a szkodzi naszemu Burmistrzowi a nie na odwrót. Nie tędy droga. Nie ma co bronić ludzi jacy opuszczają uczniów i jacy zbyt często obrażają nas rodziców bo tak odbieram to co mówią niektórzy. PS. Nie ma też co gadać że nauczyciele w Andrychowie dostaną kase za strajk bo nikt normalny nie narazi się RIO.

kaczor, 09.04.2019 18:01

najważniejsze że egzaminy odbędą się. Szkoda że tak rzadko z tego powodu że nauczyciele odpuszczają na ten czas strajk. Ale ich wybór. Wolni ludzie. Mówię bez ironii. Jedynie z przekonaniem że wiele stracą w sytuacji kiedy egzaminy odbędą się mimo ich postawy a nie z powodu ich postawy.

kaczor, 09.04.2019 17:59

nie sądzę żeby ktokolwiek narażał się na konsekwencje prawne bo np. pomoże mu to w kampanii. I dalej z komunikatu RIO "RIO zaznacza również, że żaden nauczyciel nie może być poddawany presji i przymuszony do strajku, który musi być całkowicie dobrowolny."

kaczor, 09.04.2019 17:58

"Zgodnie z wykładnią art. 23 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych "udział pracownika w strajku zorganizowanym zgodnie z przepisami przywołanej ustawy nie stanowi naruszenia obowiązków pracowniczych, a w okresie strajku (...) pracownik zachowuje prawo do świadczenia z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnienia ze stosunku pracy, z wyjątkiem prawa do wynagrodzenia" - czytamy." krakowska Regionalna Izba Obrachunkowa, zacytowany przepis jednoznacznie przesądza, że "nie jest dopuszczalna wypłata wynagrodzenia za czas strajku tym pracownikom, którzy uczestniczyli w akcji strajkowej".

andrychowianka2, 09.04.2019 17:54

i jeszcze jedno. Wstyd jaki hejt i jakie naciski idą na tych nauczycieli którzy strajkować nie chcą. Kto ma przyjaciół i rodzinę nauczycieli ten wie o co chodzi!

andrychowianka2, 09.04.2019 17:52

jeśli nauczyciele chcą strajkować to niech strajkują. I tak wychodzi że egzaminy odbędą się wbrew temu jak zachowuje się wielu z nich (brawa dla nich którzy choć na egzaminy rezygnują ze strajku, szkoda że takich jest za mało). Ale żadnych pieniędzy z naszych podatników za strajkowanie. Nie tylko dlatego że taka jest opinia prawników. Ale dlatego że inne grupy jak strajkowały to pieniędzy za ten czas nie dostawały. Nie chcemy kolejnej nadzwyczajnej kasty bo tak na ręke niektórym co chcą się do sejmu dostać. A jeśli np. jakiś Tomasz,Roman czy inny chce im dać pieniądze niech da ze swoich jeśli uważa że to mu pomoże w wyborach!

Turboplazmotron, 05.04.2019 10:34

Nie bo Nie brawo Wy. I wywalczycie podwyżki w pierwszej kolejności dla takich ludzi jak pewien emeryt co u Was pracuje i ma dochód 142 751,12 rocznie.

NIE bo NIE, 05.04.2019 08:39

Już niedługo STRAJK ogłoszą Urzędnicy ! w obecnej sytuacji pracownicy Urzędów są zapomnieni od lat ...

manchi, 04.04.2019 20:26

Powiem tak- nie pasuje to proszę zmienić profesję. Pracy jest dosyć. Tyle tylko, że na wolnym rynku pracy trzeba wykazać się wieloma cechami, o których większość nauczycieli nie ma zielonego pojęcia (dyspozycyjność, praca na zmiany, min. 40 dniowy tydzień pracy, praca po godzinach- nierzadko także w soboty, tylko 26 dni urlopu rocznie, brak możliwości uzyskania urlopu na poratowanie zdrowia za pracę w warunkach stresu (najmniej to go mają dzisiaj chyba właśnie nauczyciele bo według nich jak coś jest nie tak to winny jest uczeń i rodzic). Dodać trzeba, że niestety spora grupa nauczycieli nie umie uczyć!!!. Wysokość płacy powinna zależeć od rzeczywistych umiejętności nauczyciela. Delikatnie mówiąc nie popieram obecnie rządzących, ale proponowany system motywacyjny dla tej grupy to jedyna słuszna droga. Nauczyciela powinni oceniać rodzice i sami uczniowie. Ja powierzając swoje dziecko takiej osobie, mam prawo wymagać od niej pełnego profesjonalizmu, a nie jest tajemnicą, że w wielu wypadkach to czysta amatorszczyzna. A sam strajk w tym wypadku uderzy głównie w uczniów, na których zresztą od dłuższego czasu wielu nauczycieli wyładowuje swoje niepowodzenia.

Turboplazmotron, 04.04.2019 20:01

Bo widzisz zandrychowa bieda istnieje nie dlatego że nie możemy wyżywić biednych, ale dlatego że nie możemy zaspokoić bogatych.

zandrychowa, 04.04.2019 18:18

Dziwne że skoro mają na 500 + to nie mają dla nauczycieli, a na swoje nagrody po kilkadziesiąt tysięcy to rząd ma pieniążki

Turboplazmotron, 04.04.2019 13:39

dziękuję berni jeżeli jesteś nauczycielem to częściowo Ty nas tego nauczyłaś a jeżeli nie to współczuję podejścia do ludzi.

berni, 04.04.2019 11:01

Większość tutejszych komentarzy świadczy o jednym - oświata nie wywiązuje się ze swych obowiązków i pokładanych w niej nadziei... bo tylu matołków opuszcza szkoły!

gregory, 04.04.2019 08:15

Niestety zgadzam się. Także według mnie związki walczą nie o tych co trzeba i jeszcze chcą "posłużyć się" dobrem dzieci? A czego przy okazji dzieci mają się nauczyć? Jak za jednym zamachem walczyć o podwyżki i zachowanie przywilejów rodem z prl???? Ps. Panom Kubieniowi i Babskiemu szczerze bez podtekstów gratuluję dochodów z pracy. Dobrze że radni składają oświadczenia majatkowe. Ponad politycznymi podziałami dowiesz się czegoś ciekawego.

beskidmaly, 04.04.2019 07:29

W zarządach Zwiazkow zawodowych działających w oświacie zasiadają nauczyciele z długim stażem pracy bo młodego nikt nie wybierze i oni walcza przede wszystkim o swoje podwyzki . O tym swiadczy to ze chcą uwolnienia dodatkow za wysluge lat to o kogo chodzi o młodych i perspektywicznych smiechu warte. W Anrychowie pracują nauczyciele co juz dawno powinni byc na emeryturze bo maja po 70 lat haha a szkołach ponadpodstawowych to dopiero cyrk.

Turboplazmotron, 04.04.2019 06:59

beskidmały może gminy też powinny powalczyć żeby przy okazji podwyżek została odpowiednio zwiększona (urealniona) subwencja oświatowa? Wracając do nauczycieli to niestety idzie to w złą stronę (to co napisał leon) związki tak naprawdę walczą o tych tzw" starych nauczycieli" a według mnie powinni powalczyć o tych którzy naprawdę mają ciężko czyli " młodzi nauczyciele", nauczyciele przedszkoli i żłobków. Jak tak dalej będą robić to za parę lat zostaną nam tylko nauczyciele i pielęgniarki w podeszłym wieku.

beskidmaly, 04.04.2019 06:31

Gmina doplaca do subwencji oświatowej ciężkie miliony co rok do szol i teraz jeszcze na gmine spadnie pewnie obowiązek wykonania podwyzki jaka wywalczona zostanie w Warszawie.Dobra zmiana nie ma co.

leon, 04.04.2019 05:58

jedyny pożytek z tej sytaucji taki że pokaże jaki słaby jest pis że ulegnie roszczeniom. Powinni uczyć sie od naszego Burmistrza jak nie ulegać takich roszczeniom a i tak zachowywać spokój społeczny i wygrywać następne wybory!

leon, 04.04.2019 05:56

dokładnie tak beskidmaly. dodaj jeszcze nieopodatkowane korepetycje! Niestety ale nauczycielom trzeba patrzeć na PIT a nie na to co mówią!!! Z tego wyłączmy część - tych którym sie chce a którzy i tak mają pod górkę bo nie przystają do reszty i tych z przedszkoli bo oni pracują na nieco innych zasadach (np. mają kilkutygniowe dyżury w wakacje). Ale najwięcej do powiedzenia mają ci co biorą ponad 5 tys na miesiąc, zaraz po zakończeniu roku szkolnego jadą z rodziną nad polskie morze na kilka tygodni, potem chwalą się jak to resztę wakacji na kortach a i tak narzekają na swój los i los naczycieli jakby byli najbardziej poszkodowani w świecie.

beskidmaly, 04.04.2019 05:06

Nauczyciele podajac swoje zarobki podaja to co idzie co miesiąc na konto za ich etat ale juz nie licza 13 pencji , doplate do wczasow, doplate za nadgodziny, wychowawstwo, dodatek za prace na wioskach i pewnie jeszcze, jakas nagroda na dzień nauczyciela itp. itp. to sie nie liczy wg nich ale pit powie wszystko.

krisu78, 03.04.2019 21:44

serio to myślę że te zarobki bardzo zależą od nadgodzin. To chyba tutaj nauczyciele mogą sobie dobrze "dorobić". Znam takich co wyciągają przez nadgodziny jeszcze więcej niż niżej pokazani radni - nauczyciele. I to jest według mnie chore. Że dla młodych nie ma pracy a niektórzy prawie drugą pensję robią na nadgodzinach. I to kamyk do ogródka samorządów i dyrektorów szkół. Bo są miasta gdzie nie wolno tak robić właśnie po to żeby młodzi nauczyciele ze świeżym spojrzeniem na nauczanie mogli wejść na rynek pracy. Jak jest u nas? kto zna realia od środka wie.

krisu78, 03.04.2019 21:39

no to mamy 3 wersje: Pana Szafrańskiego, nauczycieli i oświadczeń majątkowych radnych jacy sa nauczycielami :) Dobrze że choc wszyscy się zgodzimy co wakacji, ferii i przerw świątecznych :) Mam nadzieję że się zgodzimy :)

Turboplazmotron, 03.04.2019 21:25

marcinmad jakbyś nie mógł znaleźć https://bip.malopolska.pl/umandrychow,a,1067964,andrzej-szafranski.html

marcinmad, 03.04.2019 21:12

Żeby było sprawiedliwie. Ostatnie oświadczenie majątkowe Kubienia jakie znaleźli ludzie w necie: zarobek ze stosunku pracy za rok - 67 066 zł czyli dzieląc przez 12 miesięcy koło 5,5 tysiaka brutto. Ostatnie oświadczenie p. Babskiego jakie znalaźli: umowa o pracę dochód 58 829 za rok czyli koło 4,9 tysiaka na miesiąc. Od tego mamy nauczycieli samorządowców żeby poznawać prawde po ich oświadczeniach majątkowych:) Czy to taka bieda oceniajcie. Pewno obaj panowie ze względu na wiek są już dyplomowanymi nauczycielami. O takich najbardziej walczą związki żeby jeszcze "uwolnić im stażowe" (czyli co z 40 proc. pensji???) a nie o tych co młodsi i mniej zarabiają.

Turboplazmotron, 03.04.2019 21:06

abcabc nie przesadzasz z tą wazeliną? Pozostaje mi tylko pogratulować Ci wzorca :) jedyne co ma dobre to zarobki z Naszych podatków.

abcabc, 03.04.2019 20:17

co masz do pana Andrzeja że dobrze nadzoruje wszystkie szkoły i oświata andrychowska jest wzorem dla innych ?

mama, 03.04.2019 19:53

NIE bo NIE - jeżeli dziecko zachowuje się normalnie na lekcji to robi wszystko na zajęciach natomiast jeżeli Twoje dziecko ma tyle zadań to znaczy że na lekcji nie uważa i tyle w temacie

tatiana, 03.04.2019 19:44

Potwierdzam tę druga wersję ! Andrzej jak zwykle w swoich dywagacjach ZDROWO PRZESADZIŁ !!! Nasuwa się pytanie po co to robi i co ma na celu żeby skłócić nauczycieli z rodzicami !?!

NIE bo NIE, 03.04.2019 16:04

90% nauczania robią rodzice w domu ! Nauczyciele wiecznie zmęczeni ! Zadanie w weekendy, toenistry po 30 kg ... Taka prawda o nauczycielach ...

",,**,,", 03.04.2019 15:47

Nauczyciel pracuje 18godzin lekcyjnych tygodniowo,czyli 13.5godz zegarowej w tygodniu razy cztery tygodnie ci daje 54godziny miesiecznie!!!!!!!! Wiec wychidzi 100zl na godzine!!!!! Dodac nalezy srednio ponad cztery miesiące wolne w roku to wychodzi ze godzina pracy nauczyciela to 125zl. Wakacje 2.5miesiąca, ferie 2tygodnie, wszystkie swieta z dniami roboczymi pomiedzy wolne, urlopy zdrowotne i jeszcze narzekaja,nie pasuje to łopata do reki i na budowę,tam bedziecie mieli na dzien wiecej godzin nabitych niz na tydzień w szkole. To sa fakty. A gdzie dodatki nauczycielskie,to sa gołe pensje tylko. A zeznania podatkowe to od 80tys sie zaczynaja. Nie pasuje wypad na zachód narzekacze.

kalafior, 03.04.2019 13:38

Zamiast tylu zadań do domu to dzieci od 1-3 powinny mieć wiecej lekcji . Rodzic nie musiałby potem tyle z dzieckiem siedzieć nad ksiazkami i zeszytami.

kalafior, 03.04.2019 13:32

@tatiana i @nadi Ile godzin pracujecie w tyg.w szkole?Ile macie urlopu i wolnego w ciągu roku? Pytam serio .

Turboplazmotron, 03.04.2019 12:29

leon wiesz że chodzi mi o sposób przekazywania informacji i manipulację opinią publiczną (zresztą nie pierwszy raz)

leon, 03.04.2019 11:19

dobrze wiesz że w przypadku nauczycieli liczy się też to co nie przekłada się na pensję. Ty masz 26 dni urlopu oni wolnego w roku koło 60 dni. Ty płacisz 100 procent ceny za bilet na pociąg - oni mają zniżki. Ty pracujesz 40 godzin tygodniowo i jeszcze może dodatkowo tyrasz na korepetycje dla dziecka - oni w szkole mają koło 20 godzin. Więc nie czepiajmy się Pana Andrzeja Szafrańskiego tylko mówmy jak jest.

Turboplazmotron, 03.04.2019 08:58

"Tak na marginesie, podawane często średnie pensje nauczycieli wynikają z konstrukcji średniego wynagrodzenia, składającego się z kilkunastu składników, wśród których znajdują się też te, przyznawane tylko raz w karierze zawodowej (a nie co miesiąc!), jak np. odprawa emerytalna. Podawanie wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli jako zarobków, które faktycznie otrzymują, jest celowym wprowadzaniem opinii publicznej w błąd oraz budowaniem mitu wysokich pensji nauczycieli." Dyrektor GZO bardziej szkodzi niż pomaga naszej oświacie.

Ca-ro, 03.04.2019 07:21

Nauczyciele pazerni jak zawsze 1000 zł ! ,emerytom 70 zł ,cała budżetówka dostaje 13 a jak obiecali emerytom i to tylko w tym roku od razu wielkie halo.Wiadomo,że Polacy zarabiają mało Minimalna pensja 3 tys. kwota zwolniona od podatku taka jak u rządzących czyli 30 tys

Turboplazmotron, 03.04.2019 06:48

Szkoda że przy okazji protestu wszyscy skupiają się TYLKO na zarobkach a nie porusza się złego programu nauczania.

kolomo, 03.04.2019 04:18

Gdzie były związki w jak odbierali przywileje nauczycielem emeryturę po 20 latach pracy przy tablicy nakazali pracować i dokumentować za darmo 2 godziny tygodniowo dodatkowo briniarz ma nauczycieli w d...... walczy o swoje kosztem nauczycieli. A każdy kto im tak zazdrości to niech przyjdzie do szkoły pracowałem 19 lat i wcale im nie zazdroszczę.

ludwik, 03.04.2019 00:26

zamiast rzucać się po Panu Szafrańskim niech niektórzy zastanowią się dlaczego ludzie mają dość ich coraz to nowych roszczeń!

ludwik, 03.04.2019 00:25

100 na 100 „nick1” i „rafał84” Niech nam nauczyciele opowiedzą o 2 miesiącach wakacji, przerwach świątecznych, feriach, 13stkach jakich poza urzędnikami to chyba nikt nie ma. I koło 20 godzinnym tygodniu pracy jak inni mają 40 godzin. I jeszcze o zniżkach np. na pociąg – nawet to obok iluś tam dodatków i przywilejów mają. Ale nie – lepiej domagać się i domagać i mówić jacy to obciążeni i biedni. A potem oglądamy ich fotki na fb jak to wyjeżdżają to tu to tam bo chyba koło 60 dni wolnego w roku uzbiera się i jakoś trzeba odpocząć.

Rafał84, 02.04.2019 23:41

A ja jestem za 1000zł dla nauczycieli ale niech pracyją 48 godz tygodniowo i mieli 26 dni urlopu

Nadi, 02.04.2019 22:56

Bardzo "ciekawe" dane. Właśnie patrzę na swój druczek z wypłaty (nauczyciel kontraktowy, pełny etat) i do podanej kwoty brutto brak mi prawie 1000 zł. To w której szkole się tak zarabia bo chętnie pójdę? A tak na poważnie to może skoro podaje się takie dane to należy to zrobić profesjonalnie i zaznaczyć co składa się na obliczenie średniego wynagrodzenia? Wspomnieć że wlicza się tu odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe (które otrzymują wybrani nauczyciele) itp? Gdybym miała choćby 2800 zł netto to nie miałabym pretensji. Tymczasem zarabiam niespełna 2000 zł. Proszę więc nie mamić społeczeństwa średnimi zarobkami, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, bo aż złość bierze jak się to czyta.

nick1, 02.04.2019 22:41

serio krisu piszesz? A jeśli są w tym 13stki to co? Normalnemu pracownikowi wolno wliczać a nauczycielowi nie? Normalny człowiek stażowe maks. 20 proc. nauczycielom „uwolnić stażowe”. Normalny człowiek bez dodatków – nauczycielowi się należy. Normalny człowiek – jak za mało to zmień pracę – nauczycielowi – kilkaset do podstawy. Najważniejsze – normalny człowiek niech 40 godzin tygodniowo haruje a do tego z 20 z dzieckiem nad lekcjami a nauczyciel – kolo 20 godzin na tydzień a to że z dzieckiem nad lekcjami rodzic siedzi to wina wszystkich tylko nie tego naucza nauczyciel (nie o każdym to ostatnie jest). Powtarzam. Jedyny pożytek z tej sytaucji jest taki że pokaże jak cieńcy sa ci z pisu i jak łatwo można ich nastraszyć. Powinni sie uczyć od naszego Pana Burmistrza jak się rządzi ale nie potrafią.

nick1, 02.04.2019 22:39

Biedni – wezwijcie na pomoc wiadomego Krzysia. On o siebie potrafi zadbać może przy okazji o was zadba to nie wyjdziecie na jego pomocy jak bibliotekarki. buahahahha ps. nie tyczy się pań z przedszkoli. one faktycznie mają gorzej., mniej wolnego i inne rzeczy.

krisu78, 02.04.2019 22:30

w tym są 13stki??? Bo zrobi różnicę.

leon, 02.04.2019 22:15

Bo Twoja żona pracuje w przedszkolu. Czyli ma np. dyżuru w ferie i wakacje. A nie jest Twoja żona np. wf-stą jaki 5 lat temu pokazywał w oświadczeniu że zarabia ponad 5 tys. na miesiąc!!! 5 lat temu!!!!! Który ma wolne wakacje, ferie itd i jaki wiecznie na los narzeka wszystkim dookoła a potem jedzie na kilka tygodni nad polskie morze chwali się jak to codziennie gra w tenisa przez wakacje itd itd.

`, 02.04.2019 22:15

A świstak siedzi .............

alamo, 02.04.2019 21:54

Moja żona zarabia jako mianowany z wszystkimi dodatkami w przedszkolu 25 godz/tyg plus następne 30 w domu przy pisaniu raportów, przygotowaniu różnych rzeczy na zajęcia, sobota i niedziela często zajęta oraz 30% szafek zagraconych różnymi pomocami, bo się przyda na zajęcia, 2600 na rękę z wszystkim. Licząc tak średnio nawet 45-50 godz/tydz to daje 180-200 godzin, 2600 -180-200 daje 13-14,40 na godzinę. Co chwilę jakie kursy, szkolenia, spotkania zespołów, z rodzicami, wycieczki ponad godziny, nie wspomnę o odpowiedzialności za małego człowieka, który, żeby się nie nudził powinien mieć jakieś zajęcie. Nauczyciel przedszkola nie ma całych wakacji (1 miesiąc zawsze dyżur ma przedszkole), ferie podobnie, przerwy międzyświąteczne, często dyżury, bo rodzice niektórzy pracują, długie weekendy, nie pamiętam kiedy był wolny, zawsze jakiś dzień wypadał dyżur, kiedyś awans zawodowy trwał 5 -6 lat, teraz 15, czyli przy dobrym układzie mając 42 lata masz mgr i dyplomowanego. Kocham swoją żonę, ale często po prawie 30 latach małżeństwa brakuje nam wspólnych wyjść i rozmów. Pewnie można byłoby się mniej starać, ale dzieci liczą na jej super podejście do nich. Pozdrawiam i życzę każdemu krytykującemu żony, męża nauczyciela.

Turboplazmotron, 02.04.2019 21:12

nick1 może podasz przykład jak burmistrz nie daje się "roszczeniowcom"???

nick1, 02.04.2019 20:24

macie swój rząd pisu. za chwilę zamiast ukrócić karte naczyciela doda nauczycielom jeszcze jeden przywilej - uwolni stażowe. cieńki ten pis jak.... Znowu to widać. Uczyć się jak twardo stąpać po ziemi i nie dać się roszczeniowcom od naszego Burmistrza!!!!

nick1, 02.04.2019 20:22

a nadliczbowe są w tym co pokazuje mamnewsa??? Bo to kupa kasy

Starybrat, 02.04.2019 20:20

Niż demograficzny, coraz mniej dzieci, a nauczycieli ciągle tyle samo.

gregory, 02.04.2019 20:18

dać i 1500 podwyzki ale tym dobrym. a nie każdemu czy mu się chce czy nie chce. I dac młodym a nie tym którzy uczą od 30 lat i po niektórych (nie wszystkich!!) widać że im się nie chce. Taka powinno być. Ale skończy się tym że wywalczą związki dla tych co i tak mają dużo a o młodych będą mówić "trudno" PS. To jakieś jaja. Masę dodatków, mase przywilejów i jeszcze "uwolnić stażowe" żeby mogło do 45 proc dojść???? A reszta społeczeństwa niech zostanie przy maks 20 proc. co tam....

leon, 02.04.2019 20:08

inna rzecz że ta sprawa pokazuje jak cieńki jest rząd pisu. Tak prężył muskuły a teraz ulega starym wygom z ZNP. Buhahahaha. Szczęście że u nas jest mądry Burmistrz z mądrą ekipą dlatego nie ulega takim dziwnym żądaniom jak ostatnio z biblioteki (ps. ale was Krzysio wybronił - co nie? buahahhaa. Chyba już wiecie że on tylko o siebie dba i nie liczcie na nic)

leon, 02.04.2019 20:05

bardzo rzadko zgadzam się z kaczorem ale w punkt. Zarabiać lepiej powinni dobrzy nauczyciele i ci młodzi. A mam wrażenie że związki dbają o stare wygi (do tego sprowadza się uwolnienie stażowego) którym mało co chce się poza narzekaniem jak mają przeżyć za 10 tysiaków pensji swojej i żony nauczycielki. A ta "bieda" nie nie przeszkadza im co roku na 3 tygodnie nad polskie morze jechać a resztę wakacji byczyć się na kortach etc. W zimie na nartach etc.

artmn, 02.04.2019 20:04

a ja powiem tak - nauczyciele jeśli zarabiacie za mało to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmienić zawód.... jesteś ambitny znajdź lepiej płatną pracę, przy tak małej liczbie godzin pracy nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podjąć kolejny etat..... teraz pewnie po mnie pojedziecie, ale taka jest prawda, każdy chciałby więcej nie jesteś sami............

kaczor, 02.04.2019 19:58

i jeszcze jedno. Nauczyciele powinni dobrze zarabiać. ale jak słyszę żeby "uwolnić stażowe" to myślę sobie że ZNP dba o tych dyplomowanych nauczycieli a nie o tych młodych którzy dużo mniej zarabiają. To smutne.

kaczor, 02.04.2019 19:56

to z nadgodzinami czy bez? Bo robi różnicę taka sprawa.

Bryndza, 02.04.2019 19:27

A teraz prawdę powiedzieć nauczyciele ile godzin tygodniowo jesteście w pracy no proszę o odpowiedź ?

belfer, 02.04.2019 19:18

A zapomniał dodać że do tego wyliczenia dodał pensje dyrektorskie i najprawdopodobniej swoją !

Turboplazmotron, 02.04.2019 19:18

Pani tatiano dokładnie 2 610,74 na rękę ale to nie są małe pieniądze jak na Nasze miasto.

Turboplazmotron, 02.04.2019 19:14

maxymilian20 1600 na rękę to koszt pracodawcy 2 651,27

tatiana, 02.04.2019 19:06

co daje na rękę nie więcej niż 2800,00 zł.

tatiana, 02.04.2019 19:04

Tak się przyglądam moim paskom z wypłaty jako nauczyciel dyplomowany z 25-letnim stażem nigdy nie udało mi się przekroczyć 4400,00 brutto !

maxymilian20, 02.04.2019 19:01

Coś mi się wydaje że pomylili kraje trza wyjechać dadzą więcej

Turboplazmotron, 02.04.2019 18:57

Pewnie w tym okresie była wypłacana 13 (ale i tak pensje nie wyglądają źle) co prawda to nie pensja 107 607,43 rocznie(za 2018r)

maxymilian20, 02.04.2019 18:47

A człowiek zapierdala za 1600 zł na rękę i nawet mu się strajkować nie chce i to za 168 godzin

Turboplazmotron, 02.04.2019 18:43

Pytanie czy jest to zarobek brutto czy z kosztami pracodawcy? Tutaj zarobki dyrektorów mogą trochę zawyżać ( ciekawe czy do średniej wzięto zarobek dyrektora GZO?)