Na wiosnę nie udało się wyłonić firmy, która wykona badania geologiczne pod budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, czyli nowej drogi ekspresowej, która połączy Bielsko-Białą z podkrakowskim Głogoczowem. Badania takie są niezbędne, aby wykonać projekt drogi.
Podczas badań geologicznych planowane jest wykonanie 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań. Po to, aby zbadać dokładnie teren po którym ma przebiegać nowa droga.
Przetarg miał zostać powtórzony jesienią, ale będą zmiany. "Gazeta Krakowska" informuje, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła dokonać zmian w przygotowaniu budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.
- Aktualnie GDDKiA przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na opracowanie projektu budowlanego wraz z wykonaniem kompletnych badań geologicznych oraz uzyskaniem ZRID w podziale na odcinki. Aktualnie trwają prace nad przygotowaniem Programu Inwestycyjnego, który musi zaakceptować minister, co umożliwi ogłoszenie przetargu - informuje GK.
Po wykonaniu badań i projektu, ogłoszone będą przetargi na budowę poszczegółych odcinków BDI.
Na trasie Beskidzkiej Drogi Integracyjnej ma powstać 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
cath, 08.09.2024 07:53
BDI jest w tym okrojonym planie budowania dróg .Ze względu na natężenie ruchu.Moze dożyjemy jej zbudowania.Chyba już pół wieku minęło jej planowania.
optimal, 08.09.2024 00:00
Srała babka srała, trawki się trzymała, trawka się wysmykła, babka w gówno rypła.