W poniedziałek (05.08.) ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji pod budowę obwodnicy Zatora. Wcześniejszy przetarg z początku tego roku został unieważniony z powodu zbyt wysokich cen oferentów.
Jak informuje nas Iwona Mikrut z GDDKIA w Krakowie teraz jest to opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej i opracowań towarzyszących, z zastosowaniem metodyki i narzędzi BIM dla budowy obwodnicy Zatora, w ciągu drogi krajowej nr 28, uzyskanie decyzji administracyjnych i sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami.
Oferty można zgłaszać do 5 września 2019 r.
Budowa obwodnicy Zatora, która połączy drogi krajowe nr 28 i nr 44 jest pilotażowym projektem GDDKiA z zastosowaniem technologii BIM. Oddział GDDKiA w Krakowie pod koniec 2017 r. podjął decyzję o przeprowadzeniu projektu pilotażowego z zastosowaniem BIM. Building Information Modeling jest nowoczesną technologią, w której stosuje się trójwymiarowe, cyfrowe modele obiektów, uwzględniające wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystanie na każdym etapie inwestycji: od projektu przez realizację po odbiór prac.
Po wykonaniu dokumentacji i uzyskaniu niezbędnych decyzji, w trakcie przetargu na budowę wykonawca będzie udzielał wyjaśnień na zapytania wykonawców, biorących udział w przetargu. Następnym zadaniem wykonawcy będzie pełnienie nadzoru autorskiego w okresie realizacji robót budowlanych. Na wszystkie wymienione czynności przewidziano w sumie 49 miesięcy.
Istniejąca droga krajowa DK28 przechodzi przez ścisłe centrum Zatora i kilkaset metrów od rynku dochodzi do DK44. Po wybudowaniu obwodnicy odciążone zostanie centrum miasta, poprawi się bezpieczeństwo i przepustowość. Ruch tranzytowy zostanie przeniesiony poza centrum miasta. Usprawnieni się układ komunikacyjny i poprawią warunki ekologiczne mieszkańców miasta i gminy Zator, mieszkających w korytarzu dróg krajowych nr 28 i nr 44. Powstanie szansa na zwiększenie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie inwestycji.
Na 2021 rok zaplanowano ogłoszenie przetargu na roboty budowlane a inwestycja ma być gotowa pod koniec 2023 roku.
źródło: GDDKiA Kraków
Brak komentarzy