Mamy odpowiedzi na te pytania.
W czwartek (3.07) - jak już pisaliśmy - z udziałem ministra Andrzeja Adamczyka szumnie zainaugurowano remont linii kolejowej nr 117 pomiędzy Wadowicami a Andrychowem. Po remoncie pociągi mają przyspieszyć do 80 km/godz.
Zobacz: Minister na oficjalnej inauguracji remontu linii kolejowej Wadowice - Andrychów
Pytanie, co z remontem innych odcinków tej linii? Wiadomo, że w najbliższych miesiącach podobny remont będzie prowadzony po śląskiej stronie linii nr 117. A co z odcinkiem Andrychów - Kęty Podlesie? Co z zapowiadaną przebudową słynnego wiaduktu nad drogą krajową nr 52, pod którym niemal codziennie klinują się tiry?
Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Odpowiada Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Okazuje się, że na te inwestycje trzeba będzie jeszcze poczekać.
Co z remontem odcinka Andrychów - Kęty Podlesie?
Linia
kolejowa nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała
Głowna, jest linią jednotorową, zelektryfikowaną, drugorzędną.
Inwestycja, którą
rozpoczęto na odcinku Wadowice – Andrychów zaplanowana jest w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Obecnie w Spółce PKP
Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzone są również prace planistyczne w
zakresie inwestycji kolejowych na nową perspektywę 2021 – 2027. W
planowaniu uwzględnia się także preferencje Urzędów Marszałkowskich.
Marszałkowie obydwu województw - śląskiego i małopolskiego - wskazali
rewitalizację linii nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko
Biała jako jeden z ważnych priorytetów inwestycyjnych, co stwarza szanse
na realizację tych inwestycji w nowej perspektywie
finansowej - informuje Dorota Szalacha
Co z wiaduktem w Kleczy Dolnej?Wiadukt w Kleczy rozważany jest w przyszłych planach PKP Polskich Linii
Kolejowych S.A. Zakres przebudowy będzie uzależniony od zakresu
przebudowy układu drogowego w rejonie obiektu przez GDDKiA - dodaje Dorota Szalacha
Wiadukt Klecza Dolna, piątek rano.
Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy
o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu,
usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na:
[email protected]
Zenobiusz Kuśmider, 05.07.2020 16:40
Możemy tutaj pisać o znakach, zakazach itp. - ale kiedyś ta droga była w sieci drog europejskich, chyba E462 a teraz? to jest własnie symbol niemożności naszego regionu. Problem nie do przeskoczenia przez kilkadziesiąt lat - wiadukt w Kleczy. Nie ma przemysłu bez transportu. Dla ciekawych własnie dostaliśmy kilkumiesięczna próbkę życia z zamkniętymi firmami. Ile rodzin ma teraz problemy finansowe? Zamiast wprowadzać zakazy może lepiej rozwiązać problem? np. rondo z każdej strony i przejazd przez tory dla ciężarowych?
xpek, 04.07.2020 16:02
a widzisz jakąś logikę w rządach pisu oprócz plucia i dzielenia ludzi i robienia intetesów na państwowym
oshin22, 04.07.2020 12:35
Zupełnie nie rozumiem jaki sens ma remont linii na jednym odcinku i to w środku? Kiedyś - podczas budowy łącznicy w Krakowie mówiło się ze szybka kolej miejska może być pociągnięta do Kalwarii lub nawet Wadowic. To miało troche sensu bo BDI nie bedzie nigdy. A tu mamy remont Andrychow Wadowice chyba po to żeby ciuchcia parowa jechała 2x do roku a nie raz... ;)