W tym tygodniu dokonano symbolicznego wbicia łopaty i rozpoczęcia robót na dziewięciokilometrowej obwodnicy Oświęcimia realizowanej przez firmę Budimex na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa w będzie realizowana w ciągu DK44, która zostanie połączona z drogą ekspresową S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą.
Obwodnica powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie obszarów Natura 2000 oraz nad ujęciem wody dla gminy i miasta Oświęcim „Zasole” Obwodnica znajduje się także w bezpośrednim sąsiedztwie byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau. W związku z tym projekt musiał uwzględniać zapisy i wymagania wynikające z Raportu z oceny oddziaływania na dziedzictwo UNESCO.
W ramach inwestycji zostanie wykonane między innymi:
- 9 km dwujezdniowej drogi klasy GP wraz z infrastrukturą towarzyszącą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska
- 5 skrzyżowań
- Most nad Wisłą długości 432m budowany w technologii nasuwania podłużnego
- Wiadukt WK2 - Przejście pod czynną linią kolejową LK93 i LK882.
- Most nad Sołą, ujęciem wody Zasole i stawem Kamieniec długości 463m budowany w technologii nawisowej z najdłuższym przęsłem 140m
- Przebudowa linii wysokiego napięcia o długości 10,1km
- Przebudowa gazociągu
- Budowa i przebudowa dróg lokalnych o długości 16,1km
Termin zakończenia budowy to kwiecień 2024 roku. A koszt inwestycji to 467 mln zł. Geodeci wytyczają już przebieg drogi, a saperzy sprawdzają teren pod kątem ewentualnych niewybuchów. Rozpoczęło się także zdejmowanie warstw gleby na trasie obwodnicy.
Brak komentarzy