reklama

Brokreacja coraz bliżej własnego browaru

, Gospodarka, Wiadomości, 03.12.2020 16:05, ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Nowa inwestycja w Zatorze coraz bliżej.
Brokreacja coraz bliżej własnego browaru

Pięć lat - zaledwie tyle czasu potrzebowała Brokreacja, aby od podstaw zbudować solidne fundamenty pod sukces marki. Teraz przyszła pora na kolejny, naturalny etap ekspansji, czyli budowę nowoczesnego browaru w Zatorze. Na początku września ruszyła druga emisja akcji. Spółka planuje pozyskać dodatkowe 2,4 mln zł na rozwój projektu za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Beesfund. Ponad 1 mln zł jest już zebrane, a Brokreacja kilka dni temu otrzymała pozwolenie na budowę.

Branża piwna ciągle pokazuje swój wielki, jeszcze nie do końca wykorzystany potencjał.

Potwierdził to rok 2019, który był dla kraftu wyjątkowo udany. Statystyki pokazują, że uwarzono najwięcej premierowych piw w historii (2457), a dynamika powstawania nowych browarów została podtrzymana. W zeszłym roku wystartowało w sumie 47 nowych browarów stacjonarnych i kontraktowych. Jednak bez obaw - jak pokazuje przykład takich piwnych potęg jak Czechy, czy Niemcy, rynek kraftu jeszcze długo pozostanie nienasycony. Inwestorskich zapałów nie studzi nawet obecna pandemia. Przeciwnie, są powody do optymizmu. Według szacunków ekspertów, w perspektywie dekady udział kraftu w wartości rynku piwa wzrośnie z 0,5% do nawet 6%. M.in. za sprawą tych obiecujących prognoz Brokreacja postanowiła właśnie teraz ruszyć z budową własnego browaru. Do przedsięwzięcia można dołączyć na stronie zbiórki https://brofundersinarms.pl/.

Nadszedł czas odważnych, ale i przemyślanych decyzji - tą ścieżką inteligentnej, piwnej rewolucji chce podążać Brokreacja. Według precyzyjnie przygotowanego projektu w Zatorze powstanie kompleks z pełnym zapleczem technologicznym i magazynowym. Łączna wartość inwestycji szacowana jest na 9,8 mln zł. Docelowa moc produkcyjna sięgnie natomiast 24 tys. hl piwa na rok. Co istotne w kontekscie dystrybucji, za Brokreacją przemawia rozpoznawalny styl etykiet i rozbudowana sieć kontaktów z marketami. Do tej pory piwa made in Brokreacja lądowały na półkach takich potentatów jak m.in. Lidl, Kaufland, Carrefour, Polomarket, Aldi, Auchan, czy Tesco.

- Pod jednym dachem znajdą się m.in. hale z tankami, warzelnia, pomieszczenie do leżakowania piwa w beczkach, laboratorium, czy linie do butelkowania i puszkowania piwa. Innym filarem inwestycji będzie gastronomia. Chcemy stać się kolejną atrakcją turystyczną w Zatorze, którzy już w tej chwili odwiedza 2 mln turystów rocznie. Będzie to szczególnie łatwe dzięki lokalizacji tuż obok Energylandii. Obok browaru powstanie restauracja i tap-room z przeszkloną ścianą, a sam browar będzie udostępniony dla zwiedzających. - mówi prezes Browaru Brokreacja S.A. Mateusz Górski.

Właściciele Brokreacji chcieliby jak najszybciej wbić w ziemię pierwszą łopatę. Ostatni rok był niezwykle intensywny. Firma pozyskała strategicznego inwestora i zgromadziła pokaźne aktywa: działkę budowlaną, promesę od banku na kredyt o wartości 6,7 mln zł i 1,7 mln zł od inwestorów z ubiegłorocznej emisji, i ponad 1 mln z tegorocznej. Jednak by dać przedsięwzięciu jeszcze więcej wiatru w żagle potrzebują dodatkowych funduszy.

W tym celu na początku września ruszyła druga emisja akcji, która cieszy się dużym zainteresowaniem wśród inwestorów. Do tej pory na konto Brokreacji wpłynął już ponad 1 mln zł. Więcej szczegółów na temat emisji można znaleźć na stronie https://brofundersinarms.pl/. Pozyskane z rynku środki zostaną wykorzystane na pełne pokrycie wkładu własnego do kredytu technologicznego, a także na marketing i wytężenie mocy produkcyjnych.


Brokreacja to krakowski browar rzemieślniczy założony w 2015 roku przez Mateusza Górskiego i Filipa Kuźniarza. Od samego początku jej twórcy postawili na jakość piwa i oryginalne receptury. Ich wysiłek został szybko doceniony i nagrodzony medalami międzynarodowych konkursów piwnych. W 2016 roku Brokreacja znalazła się w top 10 najlepszych młodych browarów na świecie wg Ratebeer Fest. Brokreacja prowadzi w Krakowie swój własny tap-room, chętnie odwiedzany przez mieszkańców miasta i turystów. Czynnie bierze także udział w kształtowaniu trendów w społeczności miłośników kraftu. Jest m.in. współorganizatorem jednego z największych festiwali piwnych w Polsce, Beerweek Festival.



Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter promocyjny i reklamowy, a rodzaj oferty publicznej nie wymaga udostępnienia prospektu emisyjnego, ani memorandum informacyjnego.

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy