Jak pisaliśmy w ubiegłym tygodniu (tutaj), radny wojewódzki z Wieprza Rafał Stuglik chce, aby na trasie między Krakowem a Bielskiem-Białą kursowała przynajmniej jedna para pospiesznych pociągów. Napisał w tej sprawie interpelację do marszałka województwa małopolskiego Łukasza Smółki. Znamy już odpowiedź, jaką w tej sprawie otrzymał.
Pomysł Rafa Stuglika polega na tym, by pociągi zatrzymywały się tylko na wybranych przystankach między Krakowem a Bielskiem – w Skawinie, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowicach, Andrychowie i Kętach. W ten sposób pokonywałyby całą trasę zdecydowanie szybciej niż obecnie.
Nie da się bowiem ukryć, że wielu pasażerów narzeka na długi czas przejazdu koleją na tej trasie. Podróż pociągiem z Andrychowa do dworca Kraków Główny trwa około 2 h – niektóre kursy jadą o kilka minut krócej, inne o kilka minut dłużej. Najszybszy przejazd (według rozkładu jazdy) zajmuje 1 h 39 min. Z Kęt trzeba jechać o nieco ponad 20 min dłużej.
Rafał Stuglik proponuje, aby przyspieszony kurs do Krakowa wprowadzić rano, a w odwrotną stronę wieczorem, ewentualnie w późniejszych godzinach popołudniowych.
Marszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka zapewnia, że temat zostanie przenalizowany, ale dopiero, gdy ustabilizuje się sytuacja na linii kolejowej nr 117 i odcinku linii nr 97 od Skawiny do Kalwarii Zebrzydowskiej – Lanckorony. A to może jeszcze bardzo długo potrwać. W obecnym rozkładzie jazdy na wspomnianych trasach kursują dodatkowe pociągi Intercity i Kolei Śląskich, tymczasowo przeniesione tam z powodu remontów i rozbudowy infrastruktury kolejowej.
Poniżej pełna treść jego odpowiedzi.
Foto: Facebook/Linia Kolejowa 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko-Biała Główna
lojzek, 23.01.2025 20:39
Trochę inaczej , z prośbą do wojewody.Panie Krzysztofie może pomoże zdobyć nowe tabory na tej że trasie.
dekar, 23.01.2025 18:42
Rafał Stuglik na Prezydenta USA , swoim pomysłem przebił nawet Trampa . co z tego ,że pociąg przejedzie szybciej jak straci połowę pasażerów. I w jakich godzinach miał by ten ekspres przejeżdżać ?
budowniczy, 23.01.2025 16:16
Warto dodać że budowa nowej trasy Kraków- Zakopane wg oficjalnego harmonogramu to 2029rok. Więc z pisma wynika że w 2030 przeanalizują temat. Sukces panie Rafale!