Wozidło przegubowe ma klasyczną konstrukcję, która niewiele się zmieniła od czasu pierwszego modelu. Głównym elementem jest ruchoma dwusegmentowa rama, której części są połączone zawiasami. Standardowy zestaw podwozia obejmuje silniki wysokoprężne, hydromechaniczną skrzynię biegów, międzyosiowe i osiowe blokady mechanizmu różnicowego, napęd na przednie koła i hamulce zanurzone w oleju. Konstrukcja obejmuje również pojemne nadwozie w kształcie litery V i przestronną kabinę.
Wozidła przegubowe są klasyfikowane według następujących kryteriów:
według ładowności: małe (10-30 ton), średnie (30-50 ton), duże (ponad 50 ton);
liczba osi: podwozie dwu- lub trzyosiowe;
metoda rozładunku nadwozia: wysyp, wywrót, rozładunek wymuszony.
Charakterystyka techniczna
Różnorodność wywrotek przegubowych wymaga odpowiedzialnego podejścia do wyboru maszyny. Wózek powinien w pełni odpowiadać rodzajowi pracy i warunkom eksploatacji. W tym celu należy zwrócić szczególną uwagę na następujące parametry techniczne:
liczba osi i układ kół,
model i moc silnika,
ładowność,
średnica skrętu,
sposób rozładunku,
masa całkowita,
pojemność nadwozia,
prędkość jazdy.
Zakres zastosowania
Zwiększona zdolność przeładunkowa pozwala na wykorzystanie wozideł przegubowych do transportu ładunków masowych po nierównym terenie i nieutwardzonych drogach. Ten specjalny sprzęt jest również optymalny w miejscach o trudnych warunkach klimatycznych. Wozidła przegubowe są najczęściej wykorzystywane w przemyśle wydobywczym. Są one wykorzystywane do zagospodarowania złóż kamieniołomów i kopalń. Maszyny te są również aktywnie wykorzystywane w branży budowlanej - na nieprzygotowanych placach budowy przy zrzucaniu ziemi podczas prac rozbiórkowych. W przemyśle naftowym wywrotki tego typu są wykorzystywane do zagospodarowania pól i układania rurociągów. Możliwości sprzętu nie ograniczają się do transportu ziemi i materiałów sypkich. Za pomocą takich ciężarówek można przewozić długie ładunki, kontenery, kabiny zmianowe i inny sprzęt.
Zalety
Wywrotka z ramą przegubową ma pewne zalety w porównaniu z modelami drogowymi. W szczególności jest bardziej wydajny w obsłudze różnych zadań transportowych na słabym terenie. Jej zaletą jest także możliwość szybkiego i bezpiecznego pokonywania stromych podjazdów. Jego zwrotność i mały promień skrętu umożliwiają wykonywanie zadań w ograniczonych obszarach, takich jak place budowy, wyrobiska górnicze i gęste lasy. Jest w stanie wykonać okrężny zwrot praktycznie w miejscu i bez przyspieszania. Jednocześnie jej kompaktowość pozwala na poruszanie się po asfaltowych drogach ogólnego przeznaczenia. Cechy konstrukcyjne zapewniają również, że maszyny te wytrzymują duże obciążenia i chronią je przed przewróceniem.
- artykuł sponsorowany -
Brak komentarzy