reklama
reklama

Wakacyjny Barometr 2019 - poznajcie wyniki najnowszego badania od Ferratum!

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 01.07.2019 15:15, ARTYKUŁ SPONSOROWANY

W tym roku najwięcej z domowego budżetu na wakacje przeznaczą Meksykanie, a najmniej Rumuni. Wakacyjny Barometr to międzynarodowe badanie zachowań klientów opracowane przez Ferratum Group. Już po raz 10. poznaliśmy plany 22 tysięcy respondentów z 17 krajów co do wakacyjnych wydatków. Pytania dotyczyły m.in. wyboru wakacyjnych aktywności, form płatności, a także źródła finansowania wakacyjnych wydatków. Sprawdźcie, jakie wnioski płyną z jubileuszowej edycji badania!

Wakacyjny Barometr 2019 - poznajcie wyniki najnowszego badania od Ferratum!

Tyle samo lub mniej – takie odpowiedzi przeważały przy pytaniu o to, jak ankietowani prognozują tegoroczne wakacyjne wydatki. Ten sam budżet co na wakacje 2018 planuje 39 proc. z 22 tysięcy respondentów. Mniejszą kwotę na urlop niż przed rokiem przeznaczy 33 proc. badanych, a 28 proc. wyda więcej. Zdecydowana większość ankietowanych pieniądze na wakacje 2019 czerpać będzie z oszczędności. Ponad 1/5 uczestników badania wspomoże się pożyczką online (27 proc.).

Najwięcej w Meksyku, najmniej w Rumunii

Największy odsetek dochodów budżetu domowego na lato 2019 przeznaczą Meksykanie (66 proc.). Na kolejnych miejscach indeksu Wakacyjnego Barometru 2019 znalazły się Bułgaria (56 proc.), Hiszpania (51 proc.), Łotwa (43 proc.) i Estonia (42 proc.). Polska uplasowała się na 6. miejscu z wynikiem 41 proc. dochodu gospodarstwa domowego. Wyprzedziliśmy m.in. Wielką Brytanię, Holandię i Kanadę, które zadeklarowały 39 proc.

Największym zaskoczeniem badania z 2019 r. jest Norwegia, która w tym roku znalazła się na 10. miejscu. Respondenci z tego kraju na wakacyjne wydatki przeznaczą 36 proc. dochodów. W 2018 r. Norwegowie byli liderami zestawienia z wynikiem 68 proc.

– To jednak Rumunia zanotowała największy spadek – wyjaśnia ekspert Ferratum. – W ubiegłym roku respondenci z tego kraju deklarowali wakacyjne wydatki na poziomie 58 proc. domowych dochodów, co dawało Rumunii 6. miejsce. W 2019 r. było to tylko 12 proc., a to najsłabszy wynik spośród wszystkich 17 krajów, które uczestniczyły w badaniu – podkreśla.

Na co wydamy najwięcej?

Na podróże krajowe. Na ten cel ankietowani przeznaczą 15 proc. ze swojego budżetu. Chętnie będą też plażować i biesiadować (12 proc.), a także aktywnie spędzać czas (12 proc.). W Wielkiej Brytanii najwięcej głosów zebrały wydatki na letnią modę, a w Danii i Norwegii – na zagraniczne podróże.

Jak pokazują wyniki Barometru 2019, respondenci zdecydowanie chętniej stawiają jednak na podróże w kraju. Ten trend utrzymuje się od ubiegłego roku. Zagraniczne podróże znalazły się dopiero na 8. miejscu na liście najpopularniejszych wydatków.

Podróże wciąż jednak zajmują ważne miejsce w wakacyjnych planach. Najwięcej ze swojego wakacyjnego budżetu na podróże przeznaczą Niemcy (65 proc. ze wszystkich wakacyjnych wydatków), Duńczycy (61 proc.) i z Holendrzy (57 proc.). Polacy z wynikiem 56 proc. zajęli 4. miejsce.

Wysoko uplasowaliśmy się również pod kątem wydatków na jeden nocleg. Dodatkowo blisko połowa badanych polskich gospodarstw (46 proc.) deklarowała skłonność do płacenia za zagraniczne noclegi na poziomie 100 lub więcej euro za noc. Największą skłonnością do takiego wydatku wykazują się Kanadyjczycy (54 proc.). Z kolei Niemcy (73 proc.), Bułgarzy (45 proc.) i Rumuni (37 proc.) byli bardziej zainteresowani takimi rozwiązaniami jak Airbnb.

Mobilnie na wakacjach

Z ankiety wynika, że 85 proc. respondentów w Szwecji, Danii i Norwegii wybierze płatność kartą zamiast gotówką. Jednak ten trend nie ogranicza się wyłącznie do krajów skandynawskich. Łącznie ponad 60 proc. respondentów jest zdania, że tego lata woli płacić kartą niż gotówką. W 2018 odsetek ten wynosił nieco ponad 50 proc.

Wzrost zaufania widać również względem bankowości mobilnej. W Szwecji, Holandii, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Polsce i Brazylii aż 80 proc. ankietowanych skorzysta w te wakacje z bankowości mobilnej. Mobilne formy przeważają również w przypadku zakupów. W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Holandii ponad 35 proc. ankietowanych dokonuje ich za pośrednictwem internetu. Tradycyjne formy zakupów największą popularnością cieszą na Łotwie i w Finlandii (23 proc.)

Metody badania Wakacyjny Barometr™ 2019 Ferratum Group

  • Badanie zostało przeprowadzone anonimowo przez Ferratum Group za pośrednictwem ankiety online zawierającej ustandaryzowany kwestionariusz. .

  • W ankiecie uczestniczyli aktywni klienci z 17 krajów, Wiek respondentów wynosił od 18 do 61 lat. 53 proc. respondentów stanowiły kobiety.

  • W badaniu uczestniczyło ponad 22 000 gospodarstw domowych. Średni rozmiar gospodarstwa domowego badanych osób wynosił 2,9 osób.

  • Średni dostępny dochód netto gospodarstw uczestniczących w badaniu mieścił się w przedziale 827–3934 EUR. Dochody są wyrażone w lokalnej walucie, a względne letnie wydatki są obliczane przez współczynnik dochodu rozporządzalnego rodziny w danym kraju. Dochody rozporządzalne zostały dostosowane dla każdego kraju, a średni parytet siły nabywczej oparty został na danych Banku Światowego z 2014 roku.

  • Poza czynnikami demograficznymi, badanych pytano o ich rozporządzalny miesięczny przychód netto, o to, ile przeznaczą na wakacje, jakie czynności zdominują ich lato i czy będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej za granicą.

INFORMACJE KOŃCOWE

O Ferratum Group:

Ferratum Group powstała w 2005 r., a jej siedziba mieści się w Helsinkach. To międzynarodowa firma oferująca mobilną bankowość oraz pożyczki dla klientów indywidualnych (https://www.ferratum.pl/products/plusloan) i małych firm przez internet i telefon.

Ferratum ma około 794 000 aktywnych klientów, którzy mają otwarty rachunek bankowości internetowej lub aktywne saldo pożyczkowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy (dane na 31 marca 2019). Ferratum szybko rozwinęła swoją działalność w 25 krajach w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i Południowej i w regionie Azji-Pacyfiku. Ferratum Group jest notowana na frankfurckiej giełdzie papierów wartościowych na rynku Prime Standard i oznaczona jest symbolem „FRU”.

Jako pionier usług finansowych w całości opartych na internecie i telefonach komórkowych, Ferratum wiedzie prym w rewolucji bankowości internetowej. Bank internetowy Ferratum uruchomiony w 2016 roku to innowacyjna platforma bankowa oferująca liczne usługi bankowe, w szczególności płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym i przelewy w ramach jednej aplikacji. Usługa ta jest obecnie dostępna na pięciu europejskich rynkach.

Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.ferratumgroup.com.

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy