Odchudzanie po ciąży i powrót do dawnej sylwetki? Z iFitt to proste!

, Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 31.07.2020 10:45,
Odchudzanie po ciąży to temat, którym interesują się zarówno kobiety, które poród mają już za sobą, jak i te, które ciążę dopiero planują. Jest to żywy wątek na wielu forach i blogach parentingowych. Dziś eksperci z Klubu Fitness iFitt przygotowali dla Was kilka sprawdzonych porad dotyczących zrzucania zbędnych kilogramów po ciąży.
Odchudzanie po ciąży i powrót do dawnej sylwetki? Z iFitt to proste!
Zadbaj o swoje ciało jeszcze będąc w ciąży
Wcale nie musisz dużo przytyć w ciąży. Przyrost masy ciała ciężarnej zależy od jej wagi wyjściowej. Nie jest tajemnicą, że kobiety, które prowadzą zdrowy styl życia, uprawiają sport i są szczupłe łatwiej i szybciej się regenerują. Odchudzanie po ciąży nie różni się znacząco od zwykłego odchudzania. Gdy od przybranej w ciąży wagi odejmiemy masę ciała dziecka, łożyska, wód płodowych, okazuje się, że do zrzucenia wcale nie zostaje dużo. Jeśli więc młoda mama zdrowo się odżywia, nie ma kłopotów z przejadaniem się, a w ciąży nie przytyła ponad normę, już krótko po porodzie, przy odpowiednim poziomie aktywności fizycznej może pożegnać się ze zbędnymi kilogramami.

To niestety nie zmienia faktu, że kobiety tyją jednak ponad normę. Bywa, że masa ciała w ciąży skacze w górę o 20, 30 kg, a nawet więcej. Nic dziwnego, że trudno później wrócić do formy i szybko schudnąć po ciąży.



Co przeszkadza w utrzymaniu prawidłowej wagi w ciąży?
Na przykład powszechne, choć błędne przekonanie, że w ciąży powinno się jeść za dwoje. Jest to bzdura! – kobieta powinna jeść dla dwojga, dla siebie i dziecka. Ma się więc odżywiać przede wszystkim zdrowo. I wcale nie chodzi tu o ilość, lecz o jakość posiłków. O podstawach zdrowego odżywiania pisaliśmy w tym artykule: https://www.ifitt.pl/blog-post/zbilansowana-dieta-od-czego-zaczac/

Na to, jak przebiegnie odchudzanie po ciąży, znaczenie będzie miał cały przebieg ciąży. Liczne badania wykazują, że najlepszym czasem do odzyskania wagi sprzed ciąży jest pierwszy rok od porodu. Po tym czasie szanse na odzyskanie dawnej figury będą maleć.

Zalecenia na czas ciąży:
• W trakcie ciąży nie należy jeść za dwoje, tylko dla dwojga:
• W I trymestrze ciąży nie należy zwiększać ilości spożywanego jedzenia.
• W II trymestrze powinno go być o 360 kcal więcej w ciągu dnia.
• W III trymestrze należy spożywać o 475 kcal więcej.
• Regularna aktywność fizyczna o umiarkowanym nasileniu – ok. 30 minut 5 razy w tygodniu: spacery, pływanie, fitness, treningi personalne.

Ćwiczenia w trakcie ciąży ułatwiają późniejszy poród oraz wzmacniają ogólnie układ mięśniowo-szkieletowy, co pozytywnie wpłynie na wydolność w okresie po porodzie i pomoże w odchudzaniu po ciąży.

I najważniejsze: Drogie mamy, nie stresujcie się aż tak szybkim powrotem do dawnej sylwetki. Wasze ciała przeszły naprawdę długą drogę. Wysiłek podczas porodu jest często porównywany do pokonania maratonu, tak więc pamiętajcie o tym jakie jesteście silne.

Jeśli jesteś zainteresowana treningami personalnymi nastawionymi na poprawę sylwetki po ciąży- nasi trenerzy oraz trenerki personalne czekają, aby pomóc Ci osiągnąć Twój cel!

Nie czekaj, zadzwoń i umów się na profesjonalną konsultację: 696458161.

Do zobaczenia w iFitt!

Koniecznie śledź nasze media społecznościowe;

Klub Fitness i Siłownia iFitt Andrychów
Ul. Krakowska 50 (po lewej stronie jadąc w stronę Wadowic),
34-120 Andrychów.


Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy