Czym jest elektroniczna kontrola dostępu?
Elektroniczna kontrola dostępu to nowoczesny system zabezpieczeń stosowany przede wszystkim w przedsiębiorstwach, instytucjach, hotelach i innych obiektach wymagających wysokiego poziomu ochrony. Umożliwia precyzyjne zarządzanie dostępem do określonych stref, pomieszczeń czy budynków, chroniąc przed nieautoryzowanym wejściem.
Zazwyczaj mamy do czynienia z kontrolą dostępu drzwi opierającą się na kartach dostępu przykładanych do czytników. Ale lista dostępnych opcji jest zdecydowanie dłuższa, co pozwala na elastyczne dopasowanie rozwiązań do potrzeb różnych biznesów.
Zaawansowane systemy obejmują m.in. kontrolę dostępu do danych, urządzeń i zasobów, ale także usprawnienie ruchu osób w zakładzie oraz integrację z innymi narzędziami, w tym np. systemami rejestracji czasu pracy czy zarządzania budynkiem. Co ważne: zapewniają coraz większą elastyczność, wobec czego sięgają po nie również mniejsze przedsiębiorstwa, a koszty utrzymania rozwiązań są stosunkowo niskie.
Z czego składa się system kontroli dostępu?
Sprawdźmy, jakie komponenty może wykorzystywać kontrola dostępu Unicard Systems, o której przeczytasz na tej stronie: https://www.unicard.pl/kontrola-dostepu.
W skład kompletnego systemu wchodzą:
-
">" style="background:transparent">Czytniki kart dostępu">: skanują karty zbliżeniowe lub urządzenia mobilne z modułem NFC. Oczywiście można stosować również inne rozwiązania autoryzacyjne, takie jak biometrię.
-
">" style="background:transparent">Sterowniki kontroli dostępu">: przetwarzają dane z czytników i decydują o przyznaniu lub odmowie dostępu,
-
">" style="background:transparent">Elektrozamki">: montuje się je w drzwiach. Są odblokowywane przez sygnał ze sterownika po pozytywnej weryfikacji uprawnień użytkownika.
-
">" style="background:transparent">Kontaktrony">: to dodatkowe zabezpieczenia, które mogą uruchamiać alarm w przypadku próby siłowego przedostania się do strefy.
-
">Oprogramowanie: zarządza bazą danych uprawnień, monitoruje ruch oraz integruje się z innymi systemami IT.
System kontroli dostępu w chmurze: poznaj jego zalety!
Jak widzisz, aby kontrola dostępu mogła spełniać swoją rolę, konieczne jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury informatycznej. Nie musisz jednak inwestować w wyposażenie i utrzymanie serwerowni. Coraz większą popularnością cieszą się systemy kontroli dostępu w chmurze. Poznajmy najważniejsze zalety tego rozwiązania!
-
Zdalne zarządzanie i monitorowanie: kontrola dostępu w chmurze umożliwia uprawnionym osobom zdalne zarządzanie systemem z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzanie konfiguracji, monitorowanie ruchu czy wprowadzanie zmian bez konieczności fizycznej obecności w biurze.
-
Niższe koszty infrastruktury: wykorzystanie technologii chmurowych pozwala na znaczne ograniczenie kosztów związanych z zakupem i utrzymaniem sprzętu oraz infrastruktury IT. Firmy nie muszą inwestować we własne serwerownie ani specjalistyczny sprzęt, co przekłada się na oszczędności finansowe już na etapie wdrożenia.
-
Szybkie wdrożenie i łatwa skalowalność: systemy kontroli dostępu w chmurze można wdrażać znacznie szybciej niż tradycyjne rozwiązania. Są również łatwo skalowalne: możesz rozszerzać instalację o nowe punkty dostępu, urządzenia i funkcje w miarę rozwoju firmy.
-
Automatyczne aktualizacje i wysoki poziom bezpieczeństwa: dostawca usług będzie dbał o regularne aktualizacje oprogramowania, w tym o poprawki bezpieczeństwa, co zapewnia ochronę przed najnowszymi zagrożeniami. Zyskujesz pewność, że system będzie zawsze aktualny i bezpieczny.
Brak komentarzy