reklama
reklama

Jak założyć studenckie konto w banku?

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 12.12.2019 09:29,
Konto bankowe to jeden z produktów bankowych, które są niezbędne w naszym codziennym życiu. Wśród rachunków oferowanych przez banki znajduje się konto studenckie. Jakie dokumenty są wymagane do jego założenia i co należy zrobić, by sprawnie je otworzyć?
Jak założyć studenckie konto w banku?
Konto studenckie – wymagane dokumenty
Jeśli chodzi o konto studenckie, do jego założenia nie są wymagane specjalne dokumenty. Nie trzeba się zatem trudzić, załatwiając specjalne oświadczenia lub zaświadczenia. Wystarczy tutaj dowód osobisty lub paszport (w przypadku osób z zagranicy), dzięki któremu bank zidentyfikuje osobę zakładającą konto. Co niezwykle istotne, nie jest konieczne okazywanie legitymacji studenckiej lub innego dokumentu. Wiele banków odchodzi już od takiego wymogu, patrząc jedynie na wiek osoby zakładającej konto. To jedyne kryterium, a widełki wieku wynoszą najczęściej 18–26 lat.

Po przekroczeniu 26. roku życia założenie konta studenckiego nie jest już zwykle możliwe i bank oferuje wówczas konto ze swojej stałej oferty produktowej, nawet gdy osoba je otwierająca deklaruje, że jest studentem i okazuje w związku z tym legitymację studencką bądź zaświadczenie z uczelni. Na rynku jest wiele banków oferujących konta dla osób studiujących. Aby wybrać najlepsze konto studenckie, warto sprawdzić, jakie udogodnienia oferują one dla młodych osób i jakie mają opinie (należy przeanalizować rankingi kont), ale równie istotne jest podjęcie decyzji, w jaki sposób się je założy.

Założenie konta studenckiego krok po kroku
Istnieją dwa podstawowe sposoby na założenie konta studenckiego. Pierwszy z nich to wizyta w wybranej przez siebie placówce banku, która oferuje konta dla studentów. Trzeba tylko odnaleźć placówkę banku w dogodnej dla siebie lokalizacji oraz sprawdzić godziny jej pracy. Choć banki w przypadku osobistej wizyty w oddziale ograniczyły w ostatnich latach formalności do minimum (wystarczy do tego tylko dokument tożsamości), trzeba się liczyć z tym, że przy stanowisku, na którym zakłada się konto, spędzi się od kilkunastu do kilkudziesięciu minut.

Doradca w banku przedstawia kilka dokumentów, które trzeba podpisać, w tym akceptację regulaminu obowiązującego w banku. Trzeba dodatkowo doliczyć czas oczekiwania w kolejce oraz dojazdu. Co niezwykle ważne, banki działają tylko w określonych godzinach. Często pokrywają się one z godzinami nauki na uczelni, stąd też wizyta w placówce może okazać się problemem.

Znacznie wygodniejsze jest jednak założenie konta drogą elektroniczną. Jak to zrobić? Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie banku. W takim formularzu podaje się dane osobowe, w tym numer PESEL, a także dane do kontaktu (jak numer telefonu czy adres e-mail). Po wysłaniu wniosku trzeba poczekać na kontakt z banku. Konsultant wówczas umawia nas z kurierem na konkretny dzień i godzinę.

Przywozi on umowę z bankiem pod wskazany przez nas adres. Warto wspomnieć, że nie ponosimy w związku z tym żadnych opłat. Nie trzeba zatem nawet wychodzić z domu lub z akademika i ponosić kosztów dojazdu do placówki. Podczas wizyty kuriera trzeba tylko okazać dowód tożsamości i złożyć podpis. Konto uruchamiane jest po dostarczeniu przez kuriera podpisanej umowy do banku, a czas, który dzięki temu się zyska, można poświęcić na naukę lub przyjemności.

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy