reklama
reklama

Jak w internetowym świecie znaleźć miejsce dla swojej firmy?

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 14.10.2022 00:00,
W sieci znajduje się ogromna liczba stron www. Firmy, aby dotrzeć do klientów, prowadzą bardziej lub mniej aktywne działania. Jednym udaje się to bardziej i wciąż mnożą zyski, innym mniej. Konkurencja jest ogromna i, aby uzyskać oczekiwane rezultaty, trzeba wykonać wiele prac, mieć przemyślaną strategię, wciąż prowadzić analizy. Jak o miejsce w sieci dla swoich klientów dba 1stplace.pl - agencja interaktywna, która powstała, by zarówno niewielkie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa nie musiały martwić się o e-marketingową klapę?
Jak w internetowym świecie znaleźć miejsce dla swojej firmy?

E-marketing z 1stplace.pl

1stplace.pl od ponad 10 lat działa w świecie e-marketingu i pomaga odnaleźć się w nim swoim klientom. Jakimi zasadami kierujemy się, by strona www naszego klienta zajmowała coraz wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania?

  • wyznaczamy cele i KPI (key performance indicators), czyli wskaźniki efektywności,
  • poznajemy specyfikę danej branży,
  • określamy grupę docelową,
  • przeprowadzamy weryfikację strony pod kątem SEO i UX,
  • ustalamy strategię i, jeśli zachodzi taka potrzeba, optymalizujemy ją,
  • analizujemy efekty naszych działań.

Strona www, czyli podstawa wszelkich działań e-marketingowych

Centrum działań stanowi strona internetowa. W pierwszej kolejności zadbajmy więc o to, by była funkcjonalna, użyteczna dla użytkownika. UX, czyli user experience, odgrywa coraz istotniejszą rolę. Usatysfakcjonowany użytkownik, taki, który bez problemów znajdzie na naszej stronie www wszystko to, czego potrzebuje, może stać się naszym klientem. Nowoczesny design, prosta ścieżka zakupowa, dodatkowe funkcjonalności to dziś standard. O co jeszcze należy zadbać? O przemyślane rozmieszczenie elementów graficznych, wyraźny font, optymalizację techniczną.

Pozycjonowanie, czyli widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania

Kolejna kwestia to pozycjonowanie, czyli zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie składają się zarówno działania bezpośrednio na stronie www, jak i poza witryną. Wśród najistotniejszych prac należy wymienić: dobór słów kluczowych, wdrażanie treści, budowę profilu linków, optymalizację adresów URL, atrybuty ALT, optymalizację prędkości ładowania, metadane. Konieczne są też stała analiza efektów, kontrola, czy poszczególne strony zostały zaindeksowane i na jakie frazy. Jeśli podstrony nie są indeksowane, ustalmy przyczynę.

Działania z zakresu pozycjonowania są trwałe i dają wiele korzyści. Brak widoczności w TOP10 to utrata szansy na konwersję - użytkownicy w ogromnej większości poruszają się wyłącznie w obrębie pierwszej strony wyników wyszukiwania. Witryny, które się tam znajdują, cieszą się największym zaufaniem, mają autorytet, a to wszystko przekłada się na zyski.

Profil firmy w Google

Profil Firmy w Google, dawniej wizytówka Google Moja Firma, to doskonałe (zwłaszcza w przypadku firm działających lokalnie), a zarazem bezpłatne narzędzie e-marketingowe. Dobrze zoptymalizowany profil to sposób, by użytkownicy mogli znaleźć w wyszukiwarce i w Mapach Google informacje na temat Twojej firmy. Na profilu możemy umieścić dane teleadresowe firmy (są bardzo ważne), logo, zdjęcia, informacje o świadczonych usługach. Profil to także możliwość publikacji krótkich wpisów, na przykład dotyczących nowych produktów, promocji itp.

Wizytówka to sposób, by dotrzeć do klientów, zwiększyć rozpoznawalność, pozyskać dodatkowe źródło ruchu. Jeśli jeszcze nie uzyskaliśmy pozycji w top10 wyników wyszukiwania, dzięki wizytówce możemy zyskać miejsce właśnie na pierwszej stronie.

Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads to kolejny sposób na zwiększenie widoczności w sieci. Google Ads to reklama płatna, dzięki której możemy w błyskawicznym tempie dotrzeć do grupy docelowej. Warto jednak, abyśmy mieli na uwadze, że to reklama płatna i kampanie znikną po wyczerpaniu budżetu. Dobrym wyjściem jest więc połączenie kampanii Google Ads i pozycjonowania.

Wyróżniamy różne rodzaje reklam, możemy więc wybrać te, które najlepiej sprawdzą się w naszym biznesie, będą odpowiednie do naszych celów biznesowych. Są to kampania w sieci wyszukiwania, kampania displayowa, remarketing, kampania lokalna, kampania produktowa.

Działania w mediach społecznościowych

Z mediów społecznościowych korzysta praktycznie każdy z nas, w tym Twoi potencjalni klienci. Zadbaj więc o regularną publikację wartościowych wpisów, spójne infografiki, docieraj do klientów i buduj społeczność wokół marki. Działania w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, to sposób, na stworzenie relacji z klientami, poznanie ich oczekiwań i potrzeb.

Warto docierać do klientów różnymi kanałami, zarówno z poziomu wyników organicznych, jak i nieorganicznych, a także za pomocą mediów społecznościowych. Bardzo ważna jest optymalizacja strony www pod standardy UX - stronę www odwiedzają klienci pozyskani z różnych źródeł. Dobrze więc zadbać o to, by zostali na niej na dłużej.

Już dziś rozpocznij pracę i zdobądź miejsce w sieci dla swojego biznesu. Powodzenia!

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy