reklama
reklama

Jak odpowiednie rozmieszczenie regałów może usprawnić pracę w biurze?

Region, Wadowice, Andrychów, Sucha Beskidzka, Kalwaria Zebrzydowska, Kęty, Zator Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 20.12.2024 08:26,
Istnieje wiele sposobów na to, aby usprawnić pracę w biurową. Jednym z nich jest właściwe rozmieszczenie mebli, w tym regałów biurowych. Dobrze zaplanowana przestrzeń umożliwia lepszą organizację dokumentów, łatwiejszy dostęp do niezbędnych materiałów i minimalizuje chaos, który często towarzyszy codziennym obowiązkom. W tym artykule podpowiemy, jak odpowiednio rozmieścić regały biurowe, by usprawnić pracę.
Jak odpowiednie rozmieszczenie regałów może usprawnić pracę w biurze?

Dlaczego właściwe rozmieszczenie regałów biurowych jest tak ważne?

Choć regały mogą wydawać się mniej znaczącym elementem wyposażenia przestrzeni biurowej w porównaniu do biurek biurowych czy foteli, mają one również ogromny wpływ na komfort pracy, produktywność, a także estetykę całego biura. Regały zwykle służą do przechowywania dokumentów, akcesoriów biurowych, sprzętu czy książek. Ich niewłaściwe rozmieszczenie może spowodować konieczność częstego schylania się lub krążenia po całym biurze (w przypadku gdy są za bardzo oddalone od biurka).
Prawidłowe rozplanowanie regałów umożliwia maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Jest to szczególnie ważne w przypadku małych biur, gdzie każdy centymetr jest na wagę złota. Pisząc o regałach biurowych, nie można nie wspomnieć o tym, jak istotną rolę odgrywają w utrzymaniu porządku. Ukrycie dokumentów i akcesoriów w regałach biurowych z zamykanymi szafkami pozwoli stworzyć uporządkowaną i bardziej estetyczną przestrzeń.

Jak prawidłowo rozmieścić regały w biurze?

Aby regały spełniały swoje funkcje należy przestrzegać kilku zasad przy planowaniu ich rozmieszczenia:

  • Ustawienie regałów z najpotrzebniejszymi rzeczami w pobliżu biurek

Jedną z najważniejszych zasad rozmieszczenia regałów biurowych jest umieszczenie ich w pobliżu stanowisk pracy, czyli biurek. Materiały, z których pracownicy korzystają na co dzień, powinny być dostępne na ,,wyciągnięcie ręki". W ten sposób oszczędzają czas, który nie muszą przeznaczać na przeszukiwanie całego biura. Dokumenty używane rzadziej, ale wymagające przechowywania (np. stare faktury czy dokumenty archiwalne), można umieścić w regałach znajdujących się w przestrzeniach wspólnych, na przykład na korytarzach lub przy ścianach.

  • Łatwy i bezpieczny dostęp do regałów biurowych z uwzględnieniem zasad ergonomii

Podstawowym elementem ergonomii pracy biurowej jest takie rozmieszczenie mebli biurowych, aby umożliwić pracownikom ich wygodne użytkowanie bez konieczności nadmiernego schylania się czy korzystania z drabiny. Zbyt wysokie lub zbyt niskie regały zmuszają pracowników do schylania się, co może powodować bóle pleców i problemy z kręgosłupem. Wysokość regałów powinna być więc dostosowana do wzrostu pracowników. Najpotrzebniejsze rzeczy i dokumenty zaleca się umieszczać na regałach lub w funkcjonalnych kontenerkach biurowych na wysokości od 70 do 150 cm. Rzadko używane materiały można przechowywać z kolei na górnych półkach (np. powyżej 150 cm) lub na najniższych półkach (poniżej 30 cm), gdzie dostęp jest trudniejszy. Bardzo wysokie regały (powyżej 2 m) należy przymocować do ścian, aby uniknąć ryzyka przewrócenia się.

  • Prawidłowa organizacja dokumentów w regałach

Utrzymanie porządku w dokumentacji to nie tylko kwestia estetyki. Jest to niezbędne działanie, które może znacznie usprawnić pracę i zaoszczędzić czas na ich szukanie. Prawidłowa organizacja dokumentów to również gwarancja szybkiego dostępu do potrzebnych informacji w razie potrzeby. W biurze łatwo o chaos, jeśli dokumenty nie są przechowywane w zorganizowany sposób. Aby sobie ułatwić dostęp do potrzebnych rzeczy, warto stosować:

  • Oznaczenia i etykiety - każda półka i regał powinny być odpowiednio opisane, np, ,,Faktury - 2024 rok". Ułatwia to szybkie znajdowanie potrzebnych dokumentów.

  • Kolorowe segregatory i teczki - zastosowanie różnych kolorów pozwala szybko rozpoznać kategorię dokumentów.

  • Otwarte vs zamknięte regały - w miejscach, gdzie przechowuje się duże ilości dokumentów, warto zastosować regały zamykane na drzwiczki, aby ukryć bałagan i nadać przestrzeni bardziej estetyczny wygląd.

Regały w biurach typu open space - jak prawidłowo ustawić?

W dużych biurach typu open space regały mogą pełnić funkcję ,,przegrody", dzieląc otwartą przestrzeń na mniejsze strefy (np. strefy pracy indywidualnej i zespołowej). Taki układ sprzyja koncentracji i lepszej organizacji przestrzeni. Jest to rozwiązanie szczególnie popularne w nowoczesnych biurach.

Niezależnie od wielkości biura, warto zadbać o optymalne ustawienie regałów, uwzględniając potrzeby pracowników oraz specyfikę wykonywanych zadań. Jeśli szukasz praktycznych i estetycznych rozwiązań do swojego biura, sprawdź zestawy mebli biurowych dostępne w sklepie Meblowa1. Znajdziesz tam szeroki wybór mebli, które ułatwią aranżację przestrzeni biurowej i pozwolą stworzyć komfortowe środowisko pracy.


- artykuł sponsorowany -

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy