reklama
reklama

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 19.04.2022 07:55, ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Prowadzisz biznes w sieci i masz już firmową witrynę? Chcesz teraz zdobyć nowych klientów i większą widoczność w Internecie? Musisz więc dołączyć do swojej strategii marketingowej również działania z zakresu SEO. Tylko w ten sposób możesz powalczyć o Top 10 wyników wyszukiwania. Twoja konkurencja zapewne już to robi! Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, ile czasu potrzeba, aby uzyskać oczekiwane rezultaty. Dlatego w tym tekście staramy się odpowiedzieć na pytanie, ile trwa pozycjonowanie strony. Zapraszamy do lektury!
Ile trwa pozycjonowanie strony?


Co to jest pozycjonowanie stron WWW?

Czy wiesz, że według najnowszego raportu Digital 2022 polscy użytkownicy korzystają średnio z Internetu przez 6 godzin i 39 minut dziennie? To całkiem sporo! Ponadto większość z nich wykorzystuje sieć do wyszukiwania informacji o markach, produktach i usługach. Chcesz, aby ta ogromna grupa potencjalnych klientów trafiła bezpośrednio z wyszukiwarki właśnie na Twoją witrynę WWW? W takim razie postaw na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Tym terminem określa się zbiór działań, które mają poprawić widoczność firmowej witryny na określone frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania. Celem optymalizacji do potrzeb wyszukiwarek internetowych jest więc osiągnięcie przez stronę WWW wzrostu ruchu organicznego (bezpłatnego). W końcu im wyższą pozycję w Google zajmuje serwis, tym więcej użytkowników go odwiedza.

Praktyki znane również jako SEO sprawiają, że Twoja witryna staje się wartościowa zarówno dla wyszukiwarki, jak i użytkowników. Na efekty pozycjonowania należy jednak poczekać. Walka o lepszą widoczność w sieci to bowiem długotrwały i niełatwy proces. Pamiętaj, że warto być cierpliwym – dzięki skutecznej optymalizacji nie tylko docierasz do grupy docelowej, ale również zdobywasz wiarygodność, zwiększasz zyski firmy, rozwijasz biznes i wyprzedzasz konkurencję.


Jak długo trwa pozycjonowanie strony dla firmy?

Chcesz poprawić pozycję swojej firmowej witryny w wyszukiwarce? To świetnie! Od razu należy jednak zaznaczyć, że musisz uzbroić się w cierpliwość. Trudno bowiem jednoznacznie określić, ile trwa pozycjonowanie. Najczęstszą, pierwszą i najbliższą prawdy odpowiedzią na powyższe pytanie jest stwierdzenie: to zależy. Wynika to z faktu, że istnieje wiele czynników, które mają wpływ na skuteczność działań SEO.

Ponadto musisz wiedzieć, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, złożonym i dość skomplikowanym. Od dawna nie ma też jednorazowego charakteru. W jego ramach musisz podjąć takie działania jak:

  • optymalizacja treści na stronie – twórz teksty wysokiej jakości, które zawierają frazy kluczowe, odpowiednią strukturę, atrakcyjną formę, poprawne linkowanie wewnętrzne oraz właściwą hierarchię nagłówków;

  • optymalizacja techniczna – wprowadź zmiany w witrynie, dzięki którym zawalczy o wyższy ranking w Google: zadbaj o właściwą strukturę strony i linkowanie wewnętrzne, zoptymalizuj grafiki, zapewnij bezpieczeństwo, wyeliminuj kopie treści, stwórz poprawne adresy URL, przygotuj właściwe meta dane, dostosuj serwis do różnych ekranów i urządzeń, popraw szybkość ładowania itd.;

  • link building – zbuduj naturalny, różnorodny i bezpieczny profil linkowy do swojej strony WWW. Prowadź działania poza serwisem i pozyskuj odnośniki z wielu wartościowych portali. Publikuj materiały z linkami do Twojej witryny w różnych miejscach sieci – sprawdzą się zarówno media społecznościowe, katalogi firm, jak i fora internetowe czy wizytówka w Google Moja Firma.

Jak widzisz, pozycjonowanie to proces, który obejmuje wiele praktyk on- i off-site. Wymaga przy tym posiadania wiedzy technicznej, prowadzenia działań na bieżąco i stałej aktualizacji.

Do tego pozycja Twojej firmowej witryny w wyszukiwarce może ulegać zmianie w wyniku działań konkurencji i wszelkich aktualizacji algorytmów Google. Dlatego optymalizację strony WWW musisz dopasować do obowiązujących wytycznych. Jest to więc proces wyjątkowo czasochłonny i wymaga regularnej pracy nad serwisem. O tym musisz pamiętać na początku przygody z SEO!

Czynniki wpływające na czas pozycjonowania strony

Skuteczne pozycjonowanie to długofalowy proces przeznaczony dla właścicieli stron internetowych, którzy są gotowi poczekać przynajmniej kilka miesięcy na lepszą widoczność ich marki w wynikach wyszukiwania. Wymaga za każdym razem indywidualnego podejścia – istnieje bowiem wiele czynników, od których zależy, jak szybko witryna WWW zostanie wypozycjonowana w Google. Poniżej znajdziesz się tylko kilka z nich.

1. Branża i konkurencja

Na szybkie efekty pozycjonowania mogą liczyć firmy działające na niszowych rynkach, w których konkurencja jest niewielka. W cierpliwość powinni uzbroić się zaś właściciele stron WWW rywalizujący z liderami, którzy swoją pozycję budują od lat. Warto pamiętać, że istnieją również branże, których promowanie wiąże się z licznymi ograniczeniami np. hazard.

Bardzo ważną kwestią jest ponadto konkurencyjność fraz. Musisz zdać sobie sprawę, że również inne firmy walczą o widoczność w Google. Wykorzystują w tym celu działania SEO i pozycjonują się na popularne w branży słowa kluczowe. Dlatego, jeśli chcesz szybciej uzyskać widoczność w wyszukiwarce, to wybieraj frazy o mniejszej konkurencyjności, które mają przy tym potencjał promocyjny.

2. Historia domeny

Istotny wpływ na to, ile trwa pozycjonowanie, ma domena, czyli unikalny adres każdej strony WWW. A właściwie to jej historia, ponieważ jak udowodniło badanie przeprowadzone przez twórców narzędzia Ahrefs tylko 20% witryn, które działają krócej niż rok, ma szansę dostać się do Top 10 wyników wyszukiwania.

Roboty wyszukiwarki dużo lepiej oceniają witryny o bezproblemowej i długiej historii. Strony WWW, które istnieją dłużej, są bardziej wiarygodne, przez co czeka je krótsza droga na szczyt rankingu. Przy zakupie starszej domeny należy jednak sprawdzić, czy nie została ukarana filtrem przez Google – w takim przypadku na efekty pozycjonowania trzeba poczekać zdecydowanie dłużej.

3. Wielkość strony internetowej

Kolejnym czynnikiem, który wpływa na czas pozycjonowania, jest wielkość strony WWW. Nic w tym dziwnego! W końcu zdecydowanie więcej czasu i pracy wymaga optymalizacja dużego sklepu internetowego niż prostej witryny firmowej, która działa na lokalnym rynku. Takie elementy jak rozbudowana struktura, bogactwo treści czy liczba podstron decydują o tym, jak długo musisz czekać na efekty działań SEO.

4. Aktualny stan strony WWW

Nie bez powodów pierwszym etapem pozycjonowania jest zawsze audyt SEO. To właśnie tego rodzaju analiza pozwala ustalić, jak strona internetowa jest przygotowana do optymalizacji pod wyszukiwarki. Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że im więcej poprawek i zmian należy wdrożyć, by przystosować witrynę do wymogów Google, tym dłużej trzeba czekać na efekty. Taka sama zasada dotyczy również budowania profilu linkowego.

Oczywiście na to, ile trwa pozycjonowanie, mają wpływ również inne czynniki. Są to m.in.: lokalizacja (lokalny/krajowy/międzynarodowy zasięg), zmiany i aktualizacje algorytmów Google, przewidziany budżet, sezonowość czy cel optymalizacji SEO.

Jak przyśpieszyć pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Nie masz czasu na prowadzenie działań SEO, a do tego nie znasz się na kwestiach technicznych? Zaufaj więc doświadczonym doradcom internetowym WeNet, którzy wiedzą jak szybko wypozycjonować stronę WWW. Agencja interaktywna od lat pomaga polskim przedsiębiorcom zaistnieć w sieci i pozyskiwać nowych klientów.

W ramach bogatej usługi pozycjonowania profesjonaliści wykonają dla Ciebie audyt SEO, aby poprawić stronę zgodnie z czynnikami, które mają wpływ na pozycję w Google. Przeprowadzą więc optymalizację techniczną, zbudują wartościowy profil linkowy, stworzą atrakcyjne i wysokiej jakości treści, zadbają o aktywność w mediach społecznościowych i Google Moja Firma oraz przygotują unikalne wizytówki w specjalnie dobranych katalogach.

Specjaliści wiedzą, że zdobycie wysokich pozycji to dopiero połowa sukcesu. Dlatego otrzymasz ponadto pomoc dedykowanego opiekuna, który będzie wspierał Twój biznes na każdym etapie współpracy. Wejdź na WeNet i poznaj szczegóły oferty. Wybierz pakiet, dzięki któremu poznasz potrzeby swoich klientów, poprawisz wizerunek marki oraz zwiększysz sprzedaż oferowanych produktów i usług.


grafika partnera

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy