reklama
reklama

Co zrobić, aby firmowy blog był częściej odwiedzany i czytany przez klientów?

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 26.08.2020 12:17,
Prowadzisz eksperckiego bloga firmowego i chcesz, aby Twoje treści cieszyły się popularnością wśród klientów? Aby ulepszyć blog firmowy, warto skupić się zarówno na SEO, jak i długofalowej strategii content marketingowej.
Co zrobić, aby firmowy blog był częściej odwiedzany i czytany przez klientów?
Połącz SEO z content marketingiem, aby uzyskać najlepsze efekty

Zadaniem content marketingu jest tworzenie, dystrybuowanie i promocja treści wartościowych dla klientów firmy. Dzięki regularnym publikacjom na blogu firmowym, które są zoptymalizowane pod SEO, możesz nie tylko zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Blog pomaga wypozycjonować firmę jako przyjaznego eksperta, który wyczerpująco odpowiada na pytania
klientów.

Przykładowo sklep z podłogami drewnianymi może publikować treści, które:
  • porównują rodzaje podłóg,
  • pomagają dopasować podłogę do pomieszczenia i aranżacji,
  • polecają środki do pielęgnacji podłogi,
  • rozwiewają najczęstsze wątpliwości potencjalnych klientów.

Pamiętaj o frazach long tail, czyli o pozycjonowaniu strony na tzw. długi ogon. Frazą long tail jest np. „podłoga drewniana pod ogrzewanie do sypialni”, frazą generyczną – „podłoga” lub „podłoga drewniana”. Chociaż pierwsze są mniej popularne, mają wyższy współczynnik konwersji. Jeżeli chcesz, aby wszechstronną optymalizacją Twojego bloga firmowego zajęli się profesjonaliści, odezwij się do agencji marketingowej https://adcookie.pl/.

AdCookie zajęła 3. miejsce w rankingu Clutch wyróżniającym najlepsze agencje digital marketingu w Polsce.

Jeśli dbasz o SEO, nie możesz zapomnieć o wskaźniku CTR
Współczynnik CTR (Click-through rate) to stosunek wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania Google do liczby kliknięć. Jeśli na 250 wyświetleń blog firmowy zyskał 25 wejść, oznacza to, że współczynnik CTR wynosi 10%. Dla porównania – strona zajmująca TOP 1 ma CTR na poziomie ok. 30%. Wysoki CTR sugeruje algorytmom Google, że strona internetowa jest atrakcyjna dla użytkowników, więc powinna zajmować wyższe miejsce. Jak poprawić CTR, aby zwiększyć atrakcyjność wyniku wyszukiwania w Google i sprawić, aby klienci chętniej klikali w link do Twojej strony niż do konkurencji?

1. Zoptymalizuj treści blogowe tak, aby mieć szansę na pojawienie się w featured snippet i boxie „people also ask”.

2. Zaimplementuj dane strukturalne. Dodatkowe elementy zwrócą uwagę użytkownika, jeśli
będziesz wyświetlać np. liczbę ocen i ocenę eksperckiego poradnika.

3. Sprawdź meta title i meta description stosowane przez konkurencję – także w reklamach.
Porównaj, czy tytuł strony konkurencji jest bardziej zachęcający od Twojego. Jeśli tak, wymyśl bardziej intrygujące CTA (call to action), czyli wezwanie do działania.

Zadbaj o recykling treści, aby blog firmowy był wiecznie żywy
Recykling treści w content marketingu oznacza wielokrotne wykorzystywanie treści dzięki ich aktualizacji i ponownej dystrybucji. Sklep internetowy z urządzeniami AGD może publikować rankingi sprzętów, oceniając dla klientów popularne urządzenia. Wraz z pojawieniem się na rynku nowych sprzętów ranking może zostać zaktualizowany i promowany ponownie – chociażby na Facebooku bądź w newsletterze.

W kontekście recyklingu treści – ale nie tylko – warto rozważyć prowadzenie grupy na Facebooku. Witając nowych członków lub prezentując nowe produkty, możesz podsuwać grupowiczom linki do bloga firmowego. Z pewnością znajdą się osoby, które nie miały przyjemności poznać Twojego bloga, a okaże się dla nich pomocny.

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy