Połącz SEO z content marketingiem, aby uzyskać najlepsze efekty
Zadaniem content marketingu jest tworzenie, dystrybuowanie i promocja treści wartościowych dla klientów firmy. Dzięki regularnym publikacjom na blogu firmowym, które są zoptymalizowane pod SEO, możesz nie tylko zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Blog pomaga wypozycjonować firmę jako przyjaznego eksperta, który wyczerpująco odpowiada na pytania
klientów.
Przykładowo sklep z podłogami drewnianymi może publikować treści, które:
- porównują rodzaje podłóg,
- pomagają dopasować podłogę do pomieszczenia i aranżacji,
- polecają środki do pielęgnacji podłogi,
- rozwiewają najczęstsze wątpliwości potencjalnych klientów.
Pamiętaj o frazach long tail, czyli o pozycjonowaniu strony na tzw. długi ogon. Frazą long tail jest np. „podłoga drewniana pod ogrzewanie do sypialni”, frazą generyczną – „podłoga” lub „podłoga drewniana”. Chociaż pierwsze są mniej popularne, mają wyższy współczynnik konwersji. Jeżeli chcesz, aby wszechstronną optymalizacją Twojego bloga firmowego zajęli się profesjonaliści, odezwij się do agencji marketingowej https://adcookie.pl/.
AdCookie zajęła 3. miejsce w rankingu Clutch wyróżniającym najlepsze agencje digital marketingu w Polsce.
Jeśli dbasz o SEO, nie możesz zapomnieć o wskaźniku CTR
Współczynnik CTR (Click-through rate) to stosunek wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania Google do liczby kliknięć. Jeśli na 250 wyświetleń blog firmowy zyskał 25 wejść, oznacza to, że współczynnik CTR wynosi 10%. Dla porównania – strona zajmująca TOP 1 ma CTR na poziomie ok. 30%. Wysoki CTR sugeruje algorytmom Google, że strona internetowa jest atrakcyjna dla użytkowników, więc powinna zajmować wyższe miejsce. Jak poprawić CTR, aby zwiększyć atrakcyjność wyniku wyszukiwania w Google i sprawić, aby klienci chętniej klikali w link do Twojej strony niż do konkurencji?
1. Zoptymalizuj treści blogowe tak, aby mieć szansę na pojawienie się w featured snippet i boxie „people also ask”.
2. Zaimplementuj dane strukturalne. Dodatkowe elementy zwrócą uwagę użytkownika, jeśli
będziesz wyświetlać np. liczbę ocen i ocenę eksperckiego poradnika.
3. Sprawdź meta title i meta description stosowane przez konkurencję – także w reklamach.
Porównaj, czy tytuł strony konkurencji jest bardziej zachęcający od Twojego. Jeśli tak, wymyśl bardziej intrygujące CTA (call to action), czyli wezwanie do działania.
Zadbaj o recykling treści, aby blog firmowy był wiecznie żywy
Recykling treści w content marketingu oznacza wielokrotne wykorzystywanie treści dzięki ich aktualizacji i ponownej dystrybucji. Sklep internetowy z urządzeniami AGD może publikować rankingi sprzętów, oceniając dla klientów popularne urządzenia. Wraz z pojawieniem się na rynku nowych sprzętów ranking może zostać zaktualizowany i promowany ponownie – chociażby na Facebooku bądź w newsletterze.
W kontekście recyklingu treści – ale nie tylko – warto rozważyć prowadzenie grupy na Facebooku. Witając nowych członków lub prezentując nowe produkty, możesz podsuwać grupowiczom linki do bloga firmowego. Z pewnością znajdą się osoby, które nie miały przyjemności poznać Twojego bloga, a okaże się dla nich pomocny.
Brak komentarzy