reklama
reklama

7 kroków do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży online

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 16.01.2020 09:35,
7 kroków do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży online


Sposób na biznes - sprzedaż online

W obecnych czasach dostęp do Internetu jest na tyle powszechny, że większość ludzi nie potrafi sobie wyobrazić bez niego życia. Zapewnia on rozrywkę, wiedzę, kontakt z przyjaciółmi i rodziną, a także ułatwia codzienne czynności np. płacenie rachunków czy dokonywanie zakupów. I właśnie na tej ostatniej kwestii skupimy się w poniższym artykule, ponieważ sprzedaż online może być bardzo dochodowym biznesem. Jednak, żeby tak się stało trzeba odpowiedniego przygotowania.

Po pierwsze: produkt

Przed założeniem sklepu internetowego należy szczegółowo zbadać rynek. Warto szukać nisz i obszarów niezagospodarowanych, w których istnieje większa szansa na sukces. Konkurencja w handlu online jest duża i chociaż rynek jest chłonny, to nowym markom trudniej wyróżnić się na tle rywali o ugruntowanej pozycji. Z kolei stawiając na nietypowe produkty masz szansę stać się ich czołowym dostawcą i dotrzeć do większej liczby nowych odbiorców. Przecieranie szlaków może być trudne, jednak prędzej czy później powinno przynieść efekty w postaci oddanych klientów.

Po drugie: wybierz odpowiednią platformę

Sklep internetowy możesz postawić na różnych platformach i nie ma tutaj jednego, właściwego wyboru. Wszystko zależy od specyfiki danego produktu lub usługi, potencjalnej grupy klientów, do których będziesz chciał dotrzeć, Twoich umiejętności informatycznych i zasobności portfela. Proste towary możesz sprzedawać za pomocą Shopera, który jest tanim rozwiązaniem, ale wystarczająco funkcjonalnym na początek. Z drugiej strony, jeśli planujesz sprzedaż nietypowych produktów, których parametry mogą być dowolnie zmieniane przez kupującego, to będziesz potrzebował bardziej zaawansowanych narzędzi. O tym, jak wybrać odpowiednią platformę pod sklep internetowy pisałem więcej tutaj: https://maciejrajda.pl/blog/p/ile-kosztuje-sklep-internetowy/

Po trzecie: zaplecze

Za pomocą Internetu możesz sprzedawać wszelkiego rodzaju produkty i usługi. Z pewnością pozwoli Ci to dotrzeć do większej liczby osób, niż w przypadku punktu stacjonarnego, jednak mimo wszystko będziesz potrzebował odpowiedniego zaplecza, szczególnie sprzedając fizyczne towary. Z wyprzedzeniem powinieneś więc zadbać o kwestie logistyczne, czyli magazynowanie produktów i sposób ich dostarczenie do klienta. Pamiętaj, że cały proces (od momentu złożenia zamówienia do wysłania towaru) powinien przebiegać sprawnie, gdyż szybka realizacja pomaga zbudować pozytywny wizerunek firmy.

Po czwarte: zadbaj o kwestie prawne

Decydując się na sprzedaż internetową sprawdź wszelkie rozporządzenia i przepisy prawne. Warto też sporządzić odpowiedni regulamin, który będzie określał politykę sklepu, zasady reklamacji i zwrotów, sposób przechowywanie danych kontaktowych swoich klientów i tym podobne kwestie. W tym celu można skonsultować się z odpowiednim radcą prawnym lub prawnikiem, co zwiększy wiarygodność takiego regulaminu.

Po piąte: marketing

Jak wspomniałem wyżej, konkurencja w e-handlu jest spora, więc decydując się na taką formę biznesu trzeba zadbać o odpowiedni marketing. Budowanie renomy marki to długa droga, więc warto działać na wielu frontach – reklamy, social media, marketing szeptany, promocje, konkursy itd. to tylko niektóre ze sposobów na trafienie do potencjalnych klientów. Odpowiedni marketing powinien jednak nie tylko stawiać na dotarcie do nowych odbiorców, ale również na utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi, gdyż zadowolony klient chętniej wróci do miejsca, w którym został dobrze obsłużony.

Po szóste: wiedza

W biznesie trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i śledzić bieżące trendy. Wszelkiego rodzaju szkolenia lub targi branżowe pozwolą Ci na utrzymanie właściwego kierunku rozwoju swojej firmy. Dobrym pomysłem jest również połączenie pasji z pracą i sprzedaż np. usług fotograficznych lub ekologicznych kosmetyków. Wtedy poszukiwanie nowych informacji na dany temat będzie Ci sprawiać znacznie większą przyjemność, co z pewnością przełoży się na wzrost dochodów, gdyż ludzie lubią pracować z pasjonatami. Dowiedz się więcej o sprzedaży online śledząc mojego bloga: https://maciejrajda.pl/blog/ oraz profil na Facebooku: https://www.facebook.com/maciejrajdapl/


Po siódme: cierpliwość

Sprzedaż internetowa wymaga dużej dozy cierpliwości, szczególnie na samym początku. Dotarcie do nowych klientów i budowanie w nich świadomości swojej marki jest czasochłonne i pracochłonne. Oczywiście, można ten proces maksymalnie skrócić, np. poprzez szeroko zakrojone działania marketingowe, jednak wymagają one odpowiednich nakładów finansowych. Mimo wszystko, biznes internetowy i sprzedaż online mogą być dochodowym interesem, o ile będzie właściwie zaplanowany. Podążając za naszymi wskazówkami masz szansę stworzyć odpowiedni biznesplan




Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy