reklama
reklama

Wspólny projekt edukacyjny firmy Maspex i Muzeum Powstania Warszawskiego

Wiadomości, 05.03.2018 09:55, INFORMACJA PRASOWA
Maspex rehabilituje się za słynną wpadkę.
Wspólny projekt edukacyjny firmy Maspex i Muzeum Powstania Warszawskiego

Wygląda na to, że wadowicki Maxpes chce się zrehabilitować się za słynną wpadkę z Tigerem z wakacji zeszłego roku. Przypomnijmy, że 1 sierpnia na instagramowym profilu Tigera (prudukowanego przez Maspex) zamieszczono grafikę wystającego środkowego palca, owiniętego w kokardę (tzw. "faka") z napisem "1 SIERPNIA DZIEŃ PAMIĘCI" i "CHRZANIĆ TO, CO BYŁO. WAŻNE TO, CO BĘDZIE!" i tygrysa oraz puszkę z napojem. Firma za to przeprosiła i wpłaciła pół mln na konto „Zbiórki dla Powstańców 2017”.

Teraz Maspex promuje kolejną inicjatywę. - Maspex będzie kontynuować także dodatkowe działania na rzecz Powstańców Warszawskich, takich jak dalsza pomoc finansowa w ramach akcji „Pomoc dla Powstańców”, wsparcie działalności specjalistycznej Przychodni Fundacji na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek” oraz projektu Tablice Pamięci, jak również udział w akcji pod hasłem „Paczka dla Bohatera” - informuje firma w komunikacie prasowym.

Program Parasol Historii powstał z inicjatywy firmy Maspex z myślą o wsparciu społecznej świadomości historycznej oraz współpracy z organizacjami działającymi na rzecz upamiętnienia polskich Bohaterów. Pierwsza edycja projektu funkcjonuje w ramach idei Wspomnienie’44 – jako wyraz pamięci o Powstaniu Warszawskim. Zaplanowane działania będą kontynuowane także w 2019 roku, kiedy będziemy obchodzić 75. rocznicę wybuchu Powstania. W ramach programu Maspex przeprowadzi w tym roku działania edukacyjne, które będą realizowane we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego – partnerem merytorycznym projektu. W pierwszych dniach sierpnia firma zorganizuje program edukacyjny, który zakłada opublikowanie w najważniejszych polskich mediach reportaży dotyczących Powstania. Najlepsi polscy dziennikarze przygotują serię tekstów, które w emocjonalny sposób będą przypominać bohaterstwo i dramat Powstańców. Dodatkowo wadowicka firma wesprze finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego Muzeum Powstania Warszawskiego jest inicjatorem i pomysłodawcą.

Parasol Historii ma przede wszystkim ochraniać od zapomnienia ludzi i minione wydarzenia. Obecna edycja projektu funkcjonuje w ramach idei Wspomnienie’44, ponieważ chcemy aktywnie włączyć się w budowanie pamięci o Powstaniu Warszawskim. W związku z tym planujemy zarówno działania edukacyjne, jak również wiele innych projektów, których celem jest m.in. kontynuacja pomocy żyjącym Powstańcom. Bardzo cenimy fakt, że patronem merytorycznym naszej akcji edukacyjnej zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, które od 14 lat nie tylko wspaniale opowiada o sierpniu 44. roku, ale również gromadzi świadectwa Powstańców” mówi Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex.


Cieszymy się, że możemy wesprzeć projekt edukacyjny, który pomoże zachować pamięć o bohaterach Powstania Warszawskiego. Dzięki publikacji serii reportaży o Powstańcach i pokazaniu historii konkretnych ludzi mamy możliwość poznania i zrozumienia historii Powstania. Parasol Historii. Wspomnienie 44to cenna i potrzebna inicjatywa” - mówi Jan Ołdakowski, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

W ubiegłym roku w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej, Maspex przeznaczył pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom. W kolejnych dwóch latach firma planuje ponownie włączyć się w tę akcję.

W 2017 roku Maspex udzielił także finansowego wsparcia Fundacji Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek”, która prowadzi jedyną w Polsce specjalistyczną przychodnię świadczącą pomoc medyczną dla weteranów II wojny światowej, osób represjonowanych oraz ich rodzin. Pomoc finansowa na rzecz Fundacji będzie realizowana również w tym roku. W warszawskiej przychodni opieką lekarską i medyczną objętych jest w sumie ponad 5 500 kombatantów, z czego aż 550 pacjentów to osoby powyżej 90 roku życia. Z pomocy medycznej i pielęgnacyjnej mogą skorzystać osoby, które po II wojnie światowej były prześladowane politycznie, są w podeszłym wieku i w większości – bardzo schorowane. Przychodnia Fundacji AK otacza również stałą opieką lekarską i pielęgnacyjną obłożnie chorych, którzy nie opuszczają domów.

Maspex postanowił także wesprzeć tworzenie kolejnych Tablic Pamięciupamiętniających ofiary Powstania Warszawskiego i miejsca związane z tym wydarzeniem, znajdujące się w różnych dzielnicach stolicy. Firma ufunduje dodatkowe tablice z tekstami w języku angielskim. W pierwszym etapie zamontowane zostaną 44 tablice w miejscach często odwiedzanych przez turystów. Partnerem Merytorycznym tego projektu również jest Muzeum Powstania Warszawskiego.

W ramach działań wspierających Powstańców, Maspex angażuje się również w akcję pod hasłem „Paczka dla Bohatera”. Przed ostatnimi Świętami Bożego Narodzenia firma przekazała prawie 7 ton produktów spożywczych ze swojej oferty dla 930 Kombatantów. Pracownicy firmy w ramach wolontariatu zaangażowali się w prace przy pakowaniu paczek dla żołnierzy w Warszawie oraz Krakowie, a także w pomoc przy ich rozwożeniu. Również w tym roku wsparcie tej akcji będzie kontynuowane.


">Informacja o Maspex

Maspex to polska firma, jedna z największych w segmencie produktów spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Rocznie w swoich zakładach produkuje około 1,7 mld litrów soków, nektarów i napojów, 145 tys. ton makaronów oraz produktów instant oraz 135 tys. dżemów i przetworów. W portfolio firmy są takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz. W Polsce i w innych krajach Europy zajmują one czołowe pozycje na rynku. Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.

Informacja o Muzeum Powstania Warszawskiego

Muzeum Powstania Warszawskiego poświęcone jest wydarzeniom sierpnia i września 1944 roku. Stanowi hołd dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę. Poprzez różnorodne inicjatywy przekazuje wiedzę o Powstaniu Warszawskim i pomaga współczesnym odbiorcom zrozumieć historię sprzed ponad 70 lat. Muzeum łączy przeszłość ze współczesnością, miejsce pamięci z innowacyjną ekspozycją i działalnością kulturalno-edukacyjną. Za pomocą nowoczesnych środków przekazu przybliża widza do eksponatu, dzięki czemu ułatwia spotkanie z pamiątkami historii.



INFORMACJA PRASOWA

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

igor102, 05.03.2018 19:16

czysty PR ...mają od tego armię ludzi którzy każdą porażkę przekują w sukces....paru bezmózgów to łyknie niczym czapla gwno....wizerunkowo zaliczyli glebę...ale przynajmniej dobrze że w porę się opamiętali co zrobili ;-)))

xpek, 05.03.2018 18:52

a co to??? dobry pijar maspeksu?

tu mieszkam, 05.03.2018 18:32

raszpla, zgadzam się, fajnie, że pociągnęli akcję i angażują się dalej. Cała sytuacja pokazuje, że z tak negatywnej rzeczy, jakim była reklama Tigera, może wyjść coś dobrego.

raszpla, 05.03.2018 17:38

tu mieszkam - wiadomo, że od tej całej afery się zaczęło, ale za to już raczej Maspex zapłacił - pół miliona. Nikt im nie kazał organizować dalszych akcji, a jednak sami wyszli z taką inicjatywą. To chyba warto docenić, prawda?

raszpla, 05.03.2018 17:31

tu mieszkam - wiadomo, że od tej całej afery się zaczęło, ale za to już raczej Maspex zapłacił - pół miliona. Nikt im nie kazał organizować dalszych akcji, a jednak sami wyszli z taką inicjatywą. To chyba warto docenić, prawda?

zandrychowa, 05.03.2018 16:15

dziwne że maspex jeszcze nie został zaatakowany przez rząd . Zawsze można by było ich zdekomunizować albo zlustrować. Chyba im się ie opłaca bo za dużo podatków płacą

basia78, 05.03.2018 12:41

Wspaniały pomysł z tym programem - wielkie gratulacje!

tu mieszkam, 05.03.2018 11:08

Może warto przypomnieć dlaczego Maspex wsparł Powstańców? Pieniądze były próbą przeprosin za okropną reklamę Tigera. Wiem, że to informacja prasowa przesłana przez Maspex, jednak chciałam przypomnieć od czego w ogóle się zaczęło.