reklama
reklama

W gimnazjum walczą o podstawówkę

Wiadomości, 30.01.2017 15:00, (red)
Rodzice i nauczyciele walczą o przyszłość andrychowskiej szkoły.
W gimnazjum walczą o podstawówkę

Jak informowaliśmy, w Andrychowie prowadzone są przymiarki do powołania nowej sieci szkół. To efekt likwidacji gimnazjów. Na razie nie wiadomo, ile od września w Andrychowie będzie szkół podstawowych. Decyzje podejmie Rada Miejska w terminie do końca marca.

 

Z nieoficjalnych informacji wynika, że na osiedlu mają znajdować się dwie samodzielne szkoły podstawowe (obecna SP 4 i SP 5, która będzie znajdować się w budynku obecnego Gimnazjum nr 2), a w centrum miasta tylko jedna - Szkoła Podstawowa nr 2, która przejmie budynek obecnego Gimnazjum nr 1. Na to drugie rozwiązanie nie ma zgody w "Jedynce".

 

Powstał "Komitet Przywrócenia SP nr 3 w Andrychowie", który w poniedziałek wystosował do rządzących miastem apel o utworzenie Szkoły Podstawowej nr 3 w miejsce dzisiejszego gimnazjum nr 1.

 

- Aby zapobiec utworzeniu jednej wielkiej szkoły liczącej prawie 900 dzieci podjęliśmy wstępne działania, których celem jest utworzenie dwóch, a w całym mieście 4 przyjaznych dzieciom placówek. Dzisiaj doszło do spotkania przedstawicieli naszej szkoły z  posłem PiS p. Markiem Polakiem, który obiecał nam wsparcie, natomiast jutro planujemy spotkanie z  posłem Kukiz 15 p. Józefem Brynkusem - informują nas rodzice.

 

Poniżej treść apelu skierowanego do władz Andrychowa przez "Komitet Przywrócenia SP nr 3 w Andrychowie":


Andrychów, dn. 26 stycznia 2017 r.

Komitet Przywrócenia Szkoły Podstawowej nr 3 w Andrychowie ul. I. Daszyńskiego 14 34-120 Andrychów

Radni Rady Miejskiejw Andrychowie

 

 

Reforma edukacji, zapowiadana przez rządzących już w czasie kampanii wyborczej, stała się faktem. Obowiązek ukształtowania na nowo edukacyjnej układanki przypadł, rzecz jasna, samorządowcom. Obecnie trwają rozmowy nad wyborem modelu organizacyjnego andrychowskiej oświaty. Właśnie dlatego będąca podmiotem owych działań i żywo zainteresowana ich efektami społeczność Gimnazjum nr 1 im. Polskich Noblistów w Andrychowie – nauczyciele, rodzice i przyjaciele placówki, postanowiła utworzyć Komitet Przywrócenia Szkoły Podstawowej nr 3 w Andrychowie. Reaktywowana SP 3 łączyłaby w sobie tradycje dwóch szkół: dawnej „Trójki” i ciągle funkcjonującego Gimnazjum nr 1, czego efektem byłoby dodanie do starej nazwy odziedziczonego po „Jedynce” imienia – „Polskich Noblistów”. Jesteśmy przekonani, że jako radnych gminy Andrychów interesuje Państwa rzeczowa, merytoryczna dyskusja, w ramach której moglibyśmy przedłożyć Państwu argumenty na rzecz reaktywacji „Trójki”, w naszej ocenie znacząco liczniejsze i bardziej przekonujące od racji przeciwstawnych. Zależy nam na tym, aby bez emocji wyartykułować swoje stanowisko i poddać je pod rozwagę osób władnych podjąć wiążące decyzje w tej kwestii, zgodne – mamy taką nadzieję! – z interesami środowiska, jakie wszyscy współtworzymy.

Z ostatnio cytowanej w lokalnych mediach wypowiedzi Pana Burmistrza wynika, że brane są pod uwagę dwa prawdopodobne warianty działania: utworzenie w mieście dwóch wielkich szkół na zasadzie wchłonięcia gimnazjów przez pobliskie „podstawówki” albo przywrócenie stanu rzeczy sprzed powołania gimnazjów, kiedy to w Andrychowie funkcjonowały cztery szkoły podstawowe, w tym SP 3 i SP 5. Uwzględniając zarówno wady, jak i zalety obydwu tych propozycji, zdecydowanie opowiadamy się za drugim wariantem, czyli powrotem do status quo ante.

  • Naszym zdaniem, tworzenie „kombinatów szkolnych”, liczących znacznie ponad 800 dzieci, pociąga za sobą negatywne skutki dydaktyczne i wychowawcze, a ponadto stoi w rażącej sprzeczności z deklaracjami ministerstwa, które wielokrotnie zapewniało, że reforma wesprze małe placówki, zapewniające uczniowi lepsze warunki rozwoju. Nie bez znaczenia wydaje się także kwestia równości w dostępie do dóbr edukacyjnych. Jak bowiem wytłumaczyć rodzicom dzieci z Andrychowa, że rówieśnicy ich pociech, mieszkający w Sułkowicach, Rzykach czy Zagórniku, mogą się uczyć w mniejszych, a przez to znacznie bardziej przyjaznych szkołach? Czy dzieci miejskie nie zasługują na podobne traktowanie? Czy są gorsze?

 

  • W Gimnazjum nr 1 pracuje zgrany zespół doskonale przygotowanych do zawodu specjalistów, osiągających bardzo dobre wyniki nauczania. To dzięki temu zespołowi „Jedynka” zalicza się do elitarnej grupy 10 najlepszych szkół w Polsce, mimo że jest przecież szkołą obwodową. Znakomite rezultaty egzaminu gimnazjalnego, rezultaty nieprzypadkowe, bo powtarzane rokrocznie, świetne efekty pracy z uczniem zdolnym ( ponad 350 finalistów i 100 laureatów olimpiad przedmiotowych ) oraz rozliczne sukcesy sportowe ( mistrzostwo województwa w piłce siatkowej chłopców i dziewcząt, a także czołowe miejsca w rozgrywkach ogólnopolskich ) składają się na niemały dorobek tej ważnej na mapie Andrychowa placówki. W przypadku scalenia szkół pracujący w „Jedynce” zespół nauczycieli – animatorzy owych sukcesów – ulegnie – nie mamy co do tego najmniejszych wątpliwości – rozproszeniu. Czy nie warto zatem ocalić tak poważnego kapitału energii, wiedzy i doświadczenia?

 

  • Niektórzy sądzą, że wchłonięcie gimnazjów przez „podstawówki” przyniesie miastu niemałe oszczędności, bo zmniejszy liczbę finansowanych z budżetu gminy podmiotów. Gdy jednak bliżej przyjrzeć się całej sprawie, okaże się, że w większości wypadków zyski te są pozorne. Wprawdzie np. scaloną szkołą będzie zarządzał jeden dyrektor, co ograniczy koszty, lecz aby nadzór przebiegał prawidłowo, dyrektora musi wesprzeć więcej wicedyrektorów. Ten sam mechanizm dotyczy funkcjonowania administracji i obsługi. Ze względu na ogrom obowiązków sekretariat SP 2 musiałby zostać wzmocniony nowymi pracownikami. Nie mogłaby także znacznie zmaleć liczba pracowników sprzątających, ponieważ powierzchnia do obsługi nie uległaby zmianie. Poza tym w „kombinacie edukacyjnym”, jaki powstałby z połączenia obydwu szkół, nie mogłyby funkcjonować jedna stołówka, z której już dziś korzysta blisko 200 dzieci, i jedna świetlica. Po scaleniu placówek wydawanie obiadów musiałoby się bowiem zaczynać rano, a kończyć po południu. W jadalni panowałby niewyobrażalny ścisk. Zmniejszyłaby się również dostępność świetlicy. Znane są nam przypadki, kiedy dziecko powinno z niej korzystać, bo obydwoje rodzice pracują, ale nie może z uwagi na brak miejsc. A skoro już teraz jest nie najlepiej, to jaka sytuacja byłaby po zmianach: obiady na wyścigi i świetlica dla nielicznych ?!

 

  • Jeśli mniejsze od Andrychowa Wadowice stać na utrzymanie czterech szkół podstawowych, a liczący zaledwie pięć tysięcy mieszkańców Wieprz aż dwóch, to czy dwudziestotysięczny Andrychów nie mógłby, podobnie do Wadowic, finansować czterech „podstawówek” – bezpiecznych, przyjaznych i komfortowych?

 

Apelujemy zatem do Państwa o podjęcie rozsądnych decyzji w tym względzie. Pieniądze wydane na edukację są zawsze dobrą inwestycją. Szkoła to nie supermarket z usługami edukacyjnymi, lecz miejsce, gdzie formuje się osobowość młodych ludzi. W szkołach uczą się dzieci nasze, naszych bliskich, sąsiadów, znajomych. Zmiany w tego typu placówkach wymagają szczególnego namysłu, pogłębionej refleksji, uwzględnienia długoterminowych skutków i prowadzenia jak najszerszych konsultacji. Właśnie dlatego chcielibyśmy się spotkać z Państwem – ludźmi, od których zależy przyszłość gminy. Dialog i ewentualna wymiana argumentów są w naszej opinii niezwykle potrzebne.

Z poważaniem:

 

Przywróćmy „Trójkę”!

Komitet Przywrócenia Szkoły Podstawowej nr 3

im. Polskich Noblistów w Andrychowie

 

 

ZOBACZ TAKŻE: Rozmowa z dyrektorem Gimnazjum nr 1 w Andrychowie


reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

kalafior, 01.02.2017 15:31

@bazyl Sekret jest taki; że zamiast 4 klasy miało być 4 szkoły,już poprawiłam.Kalafior a nie kalfior.

bazyl, 01.02.2017 01:29

@kalafior - może zdradzisz nam sekret które cztery klasy popierasz czy od 1 do 4 czy od 4 do 8 czy może od 2 do 6 ?

MemowyAgresor, 01.02.2017 00:10

Co wy wszyscy wiecie? Tylko pomysł 4 podstawówek!!! Pachel na dyrektora! Gimnazja to najlepsze co było, nauczyciele teraz będą musieli nauczyć się pracować z uczniami, którym trzeba zmieniać pieluchy. SP3 a nie połączone gimnazjum z SP2 wy niewyedukowani prestidigitatorzy którzy oczywiście lepiej wiedzą! Gim. nr.1 miało najlepsze wyniki w nauczaniu i w ogóle czyścić im buty bo wasze pociechy by chlały wódę i mnożyły do 10.

kalafior, 31.01.2017 21:04

Jednozmianowośc ; to bardzo ważne,wtedy też poparłabym 4 szkoły podstawowe w Andrychowie

olszyniak, 31.01.2017 19:49

Dla mnie osobiście głównym kryterium posłania dzieciaka do szkoły to będzie jednozmianowość ponieważ nie wyobrażam sobie żeby mój dzieciak spędzał w szkole czas od rana do wieczora ! A przy dwóch szkołach podstawowych SP 2 i SP 3 w jednym budynku na pewno będzie z tym problem

mocarz, 31.01.2017 19:16

Kuratorium pracowało nad propozycjami władz Tw Zdzisław, TW Grab autorzy wybrało dwie z nich tj uznało za słuszne połączenie sp 2 i gm 1 oraz przekształcenie gm 2 w szkolę podstawową i dla mnie to optymalny wariant z przedstawionej przez władze propozycji jeśli a jak widzę emocje sie udzielają w tej walce o sp3 to miejcie pretensje do władz a napędzanie konfliktu sp2 vs gm 1 ?! wiadomo nie widać mieszaczy tak można na nich polegać

craxa, 31.01.2017 18:13

Porażają mnie zasługi nauczycieli gimnazjum nr 1. To przecież miał być pierwszy Uniwersytet Andrychowski !! Pierwszym krokiem było stworzenie "nowego" liceum. Aspiracje duże. Dziś walczą o podstawówkę. Tragedia. Poza tym zastanawiam się jak nauczyciele poradzą sobie z uczniami, którym czasem trzeba zmienić pieluchy. Zero doświadczenia. No chyba, że uczniowie w gimnazjum rodzą się przez pączkowanie dlatego nikt ich w podstawówkach nie uczył, żadnej wiedzy nie posiadają. A wysokie osiągnięcia biorą się bez korepetycji.

4321, 31.01.2017 16:13

Gimnazjum nr1 nie trzeba reklamować, oceniać, sprawdzać jakości nauczania. Najlepszą oceną szkoły są rodzice z poza rejonu, którzy zapisali swoje dzieci właśnie do tej szkoły. A jest ich około połowy stanu szkoły. Naprawdę trudno mi sobie wyobrazić bardziej wiarygodną ocenę. Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie zapisuje swojego dziecka do złej szkoły ponosząc przy okazji koszty dowozu z poza rejonu. Koszty finansowe i czasowe. Przykro patrzeć, jak dobra szkoła zostaje likwidowana. Niektórzy komentujący wspominają, że nauczyciele gimnazjum powinni poszukać sobie innej pracy. A kto będzie uczył dzieci, które tam zostaną? Niektóre jeszcze 2 lata. Dobrzy nauczyciele znajdą pracę w innych szkołach bez problemu. A biedne dzieci do końca nauki w gimnazjum będą uczyć nauczyciele z podstawówki. Nie umniejszając kompetencji ww nie uczyli starszych dzieci przynajmniej od 17 lat, a większość nigdy tego nie robiła. To będzie największy koszt braku istnienia sp3.

kalafior, 31.01.2017 14:20

W gimnazjum nr 1 i 2 szkoły te są przystosowane do młodzieży ,wiec nie ma sensu robić niepotrzebnej rewolucji ,zwłaszcza finansowej na przystosowanie tych szkół dla maluchów 6 -7 letnich.Żaden rodzic nie bedzie dziecka z 2-6 klasy SP nr. 2 i nr.4 przenosił do szkół podstawowych w budynkach gimnazów nr 1 i nr.2.Więc jak sobie dyrektorzy, nauczyciele ,burmistrz i cała reszta wyobrażacie te cztery SP? Jedną lub dwie klasy pierwsze i dzieci które obecnie sa w gimnazjum w klasie 2 i 3?

oburzona7, 31.01.2017 13:45

Nikt nie wymaga pójścia w "siną dal". Należy złożyć podanie o pracę w różnych typach szkół, tak jak robili to notabene nauczyciele przy poprzedniej reformie oświaty. Wtedy nikt nad nimi się nie użalał, nikt nie zakładał "komitetów". Sami ponosili koszty reformy. Nigdy nie będzie sprawiedliwości przy tego typu zmianach. Zawsze ktoś będzie pokrzywdzony. Drogi przedmówco. Niestety starania o SP3 są przeciwko SP2. To przecież z tej szkoły przejdą uczniowie, a co za tym idzie pracownicy SP 2 stracą pracę. I nie będą ich chronić przepisy, które dziś przysługują nauczycielom gimnazjum. A może trzeba usiąść spokojnie i wszystko przeliczyć, godziny, etaty. Może na połączeniu zyskają wtedy obie strony.

kowal80, 31.01.2017 12:26

Do dwóch poprzednich uczestników dyskusji. Kto napisał, że szkoły podstawowe nie miały wpływu na późniejsze sukcesy? Nie czytałem i nie słyszałem! To bezsporne. Jako ludzie związani ze szkołą podstawową myśleliście Państwo, że "reforma" Was nie dotknie? A może myśleliście, że nauczyciele G1 pokornie spakują tobołki, pójdą w siną dal, a Państwo przyjdziecie na gotowe po nowe godziny i na świetnie przygotowaną bazę? Takie myślenie to chyba naiwność. Starania o SP3 nie są przeciwko SP2. Reforma dotyka wszystkich! Każdy ma swoje racje. 4 podstawówki to rozsądna propozycja. Zobaczymy gdzie rodzice zapiszą dzieci i w najbliższych latach dokonamy korekt, być może likwidując szkoły słabsze.

Bobek87, 31.01.2017 10:49

Połączenie dwóch szkół oznacza że mamy klasy przygotowane dla mniejszych dzieci i młodzieży. Ponadto biblioteka jest zaopatrzona w odpowiednią literaturę itp. Skąd odrodzone Sp. 3 weźmie fundusze na przystosowanie szkoły dla młodszych dzieci? Z czyjej wezmą kieszeni? Aktualnie wystarczy wyburzyć dwie ściany. Kto powiedział że nie może być dwóch stołówek czy świetlic? Po drugie mam wrażenie że niektórzy boją się o swoje posadki najpierw "zostawmy gimnazjum" później "oddajcie nam szkołę." szkoda że nie słychać "zostawcie nam posadki". Bez sprzecznie Gimnazjum nr 1 jak każda szkoła posiada w kadrze osoby które poradzą sobie w każdych warunkach i aktualnie szlifują ale będą mogły tworzyć perełki. Ale posiada również nauczycieli którzy więcej mówią niż pracują. Ukończyłam zarówno SP. nr 3 jak i Gimnazjum nr.1 I chodź byłam jedną z perełek, moje dziecko trafi od września do SP. 2 nie zależnie od decyzji. A dlaczego bo szkoła ta nauczyła mnie myśleć i widzę to co próbuje się ukryć pod ładnymi słowami deklaracji i uzasadnień.

Zniesmaczony, 31.01.2017 09:36

Pracownicy gmin. nr1 - trochę pokory... dostajecie uczniów po 6-letniej edukacji na 3 lata!! To nie tylko wasze sukcesy!!! A po za tym - ilu uczniów z "waszej" szkoły zechciało w zeszłym roku kontynuować swoją edukację w "waszym" niedoszłym liceum? Fakty mówią same za siebie...

abcabc, 31.01.2017 07:59

w komentarzach bryluje łomżanin.ciekawe pod iloma nickami udaje że jest ich wielu

gregory, 30.01.2017 23:34

Nie wiem o jakiego Tomasza chodzi przedmówcy ale ten znany, który gadał i gadał że jest za mało dzieci na 4 szkoły podstawowe będzie musiał się z pomoca klakierów wycofywać ze swoich słów. Tyle że one padły i zostanie przypomniane w odpowiednim czasie kto wprowadzał zamieszanie. Przypomni kolega z komitetu wyborczego który "przejrzał na oczy" :) Zgadzam się też że części grona pedagogicznego z Gimanzjum nr 1 przydałoby się więcej pokory i doceniania wkładu rodziców (także finansowego w korepetycje) oraz nauczycieli z innych szkół: tych wiejskich i SP nr 2. Sukcesy uczniów to tylko w części wasze sukcesy! Nikt waszej części nie odbiera ale nie myślcie że są one wynikiem tylko waszej pracy bo tak nie jest. Dobrej nocy wszystkim!

mareczek, 30.01.2017 23:22

Druga rzecz - jestem pewny, ze wbrew temu co mówił Tomasz (pseudo. "jaki ja jestem wspaniały") w Andrychowie powstaną 4 szkoły podstawowe. Wersja że jest za mało dzieci o czym mówił Tomasz padnie a jego przyboczni będą musieli się nieźle powysilać żeby kolejną klęskę przedstawić jaki sukces. Wspomnicie moje słowa.

mareczek, 30.01.2017 23:19

Dwie sprawy. Po pierwsze zgoda - troche pokory części państwa z Gimnazjum nr 1 by się przydało. To prawda co piszą ludzie - te Wasze skarby którymi się chwalicie przyszły z innych szkół. Rodzice i inni nauczyciele przyszykowali dzieci do sukcesów a Wy to (razem z rodzicami) kontynuujecie. Chwała ale nie tylko Wasza. Rodziców i innych nauczycieli np. z SP 2 także. Zreszta - historia z nieudaną próbą tworzenia liceum nie nauczyła Was pokory? To do cześci nauczycieli z Gimnajzum nr 1. Tym którzy uczą z pokorą i świadomością co jest ich zasługą a co innych osób chwała!

FENIKS, 30.01.2017 23:18

Bardzo mnie smucą wszystkie komentarze przepełnione agresją i wręcz nienawiścią. Bez względu na to co każdy z nas myśli o "reformie" oświaty, to uważam iż z punktu widzenia dobra dzieci powstanie SP3 jest najlepszym rozwiązaniem. Trafi tam ok 400 uczniów a nie do ogromnego molocha dla ok. 900, gdzie może mieć miejsce eskalacja problemów wychowawczych i edukacyjnych, a uczniowie i nauczyciele będą dla siebie obcymi ludźmi.

sara53, 30.01.2017 21:50

Wydaje się, że Komitet Przywrócenia SP3 trochę się zagalopował. W piśmie skierowanym do radnych moim zdaniem jest kilka nieścisłości. Po pierwsze: "kombinat szkolny" będzie istniał tylko w okresie przejściowym, do wygaśnięcia klas z gimnazjum. Później liczba uczniów będzie malała ze względu na małą ilość dzieci. Po drugie: Jeśli cała kadra gimnazjum to "ZESPÓŁ DOSKONALE PRZYGOTOWANYCH SPECJALISTÓW", dlaczego miałyby ucierpieć dzieci przy scaleniu szkół. Wszak, zakładając, że mogłyby być roszady w składzie nauczycieli, to tylko wśród samych najlepszych, co nie przyczyni się do spadku poziomu nauczania. Myślę, że trochę pokory przydałoby się wszystkim uczącym w Gimnazjum. Wszak na sukcesy, którymi się szczycicie zapracowali także wasi koledzy i koleżanki ze szkół całej gminy i okolicy. To oni wypracowali te perełki, które przyszły do Was, a Wy je dalej oszlifowaliście. A tak z ciekawości, jaki ranking plasuje Gimnazjum na 10 miejscu w Polsce??? Mnie najbardziej cieszy fakt, że scalenie SP2 z Gimnazjum da szanse pracy jednozmianowej wszystkim uczniom, a nie tylko wybranym, pozwoli wszystkim na korzystanie z bazy sportowej. I tak na koniec myślę, że powoływanie się na dobro dziecka, ucznia jest przykrywką do utrzymania miejsc pracy. Dzieciom nie stanie się żadna krzywda, a wręcz na tym zyskają.

bezstronna12, 30.01.2017 21:10

W tym apelu dużo jest o sukcesach Gimnazjum nr 1. Dlaczego nikt nie dostrzega tego, że większość finalistów, laureatów oraz zwycięzców konkursów sportowych i innych to uczniowie SP2. Przecież gdyby nie wspaniała praca nauczycieli z tej podstawówki, nigdy nie mieliby tylu sukcesów.

szechter, 30.01.2017 20:13

Kot Prezesa nadchodzi...nadzwyczajne kasty ludzi,złodzieje,esbecy,PO-N-ZSL Zdzisławy,Bolki,Anety wiedzą że skończyło się złodziejskie eldorado;-))) . CBA ... ich nocny koszmar

rafi, 30.01.2017 19:42

Komentarz usunięty przez autora.

Z_Andrychowa, 30.01.2017 19:28

To ja już się gubię...... Jak Pan Babski czyta dokument, że są ustalenia i będą 3 szkoły - nikt nie krzyczy, jak Dyrektor Gim 1 w wywiadzie mówi, że są ustalenia i będą 3 szkoły - nikt nie krzyczy, jak Dyrektor Gim 2 mówi, że będzie SP nr 5 - jest krzyk. Pan Burmistrz mówi, że ustaleń nie ma. Mnie się wydawało, że jestem, jako zainteresowany tematem rodzic, na bieżąco. Z tego, co czytam, obecni w dyskusji są chyba pracownicy zarówno oświaty, jak i urzędu. Niech to w końcu ktoś ludziom rzetelnie wytłumaczy.... Bo rodzice są z dnia na dzień coraz bardziej zdezorientowani. To chyba zadanie władz miasta.

McThomas, 30.01.2017 19:16

AntyPIS uspokój się bo to na nikogo nie działa. xpek napisał: "Tak popieram sp3 powinien być powołana i pan Pachel powinien być jej dyrektorem". >>> Również popieramy powstanie SP3 bez dwóch zdań. Powiedz nam tylko- czy dyrektor Pachel byłby jej dyrektorem w drodze pełni rozumianego Konkursu czy takiego "Konkursu" jaki miał miejsce ostatnim razem? Bo z tego co pamiętamy w tym ostatnim Konkursie ilość kandydatów wyniosła... jeden? Czyli brał udział tylko On walcząc z samym sobą ? Czy może jak w przypadku aktualnej dyrektorki SP4 czyli... bez konkursu ? Nie dziel skóry na niedźwiedziu ;)

AntyPIS, 30.01.2017 18:37

Hahahaha i znowu żakolandii puszczają nerwy. Abecadła i inne xpeki już zaczynają tęsknić za korytem, które dzięki nowej ordynacji bezpowrotnie się oddala. I co wy biedaczyska poczniecie? :-) Uciekajcie póki czas bo zbliża się Prawo i Sprawiedliwość.

gwidon, 30.01.2017 18:36

Teraz chcą powrotu Sp3, a jak były tworzone gimnazja, to nikt się dwójki nie pytał o zdanie w tej kwestii. Nie powinno być powrotu do SP3, nie ma za tym żadnych przesłanek, a nauczycielom jeżeli zmiany aż tak nie pasują to zawsze się można przebranżowić

HansKlos, 30.01.2017 18:26

Wielka szkoda, że dla niektórych z żakogrodu jak abcabc DEMOKRACJA znaczy tylko tyle co obrażanie i plucie na innych. Rozmowa była kulturalna dopóki się nie pojawiłeś. Spójrz na swój wpis abcabc, w jednym nic nie znaczącym zdaniu zdążyłeś obrazić trzykrotnie. Zdaję sobie sprawę, że wiele rzeczy ostatnimi czasy nie układają się WAM po myśli, ale czy to jest powód do obrażania innych uczestników dyskusji?

Aleksa, 30.01.2017 18:19

Cuda jak cuda. Myślę, że z lektury pewnego listu do rodziców. Pozwolę sobie zacytować fragment. „Dyrektor Szkoły Halina Talar informuje, że w dniu 19 stycznia 2017 r. nasza szkoła była wizytowana przez Małopolskiego Kuratora Oświaty – Barbarę Nowak, Wicedyrektora Oświaty – Halinę Cimer oraz Dyrektora KO Delegatura w Wadowicach – Marię Nitkę w związku z reformą oświaty, która zostanie wprowadzona do szkół z dniem 1 września 2017 r. (...) W świetle powyższych założeń Gimnazjum nr 2 w Andrychowie od 1 września 2017 r. przekształcone zostanie w publiczną szkołę podstawową.(...)Serdecznie zapraszam Rodziców uczniów obecnych klas trzecich i szóstych oraz dzieci oddziałów przedszkolnych (rozpoczynających 1 września 2017 r. naukę w klasach pierwszych) do kontaktu z Dyrektorem Szkoły w celu uzyskania wszelkich niezbędnych informacji dotyczących dalszej edukacji swoich dzieci w naszej szkole” Pieczątka i podpis p. Dyrektor. Jeżeli to nie jest samowola, to co to jest? W Gim 1 nie są prowadzone podobne działania a przecież zgodnie z założeniami reformy, też od 1 września powinni być publiczną szkołą podstawową. I jeszcze jedno. Kurator wydaje wiążąca opinie, od której można się odwołać do ministra edukacji narodowej. Taką możliwość przewiduje art. 59 ust. 2c ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.; dalej u.s.o.). Tak więc ostateczną decyzje w razie potrzeby podejmie pani minister Anna Zalewska.

abcabc, 30.01.2017 17:56

jest dyskusja jest demokracja w Andrychowie. burmistrz zdecyduje aby zadowolić wszystkich taka jest prawda. nikt nic jeszcze nie zdecydował w tej sprawie a ty łomżaninie nie pajacuj twoje debilne wpisy zalatują prostactwem i tylko ty chyba tego nie widzisz

Quattro, 30.01.2017 17:01

Istnienie w Andrychowie SP2, SP3, SP4 oraz SP5 jest chyba najlepszym rozwiązaniem dla uczniów i ich rodziców. W przeszłości z całą pewnością się to sprawdziło i teraz również się sprawdzi. Dzieci jest wystarczająco pomimo tego co w jednym z artykułów "wspominały i negowały" władze Andrychowa. Trzymamy kciuki za najlepsze rozwiązanie. Natomiast niepokojący jest fakt, że w wywiadzie z dyrektorem Gim 1 Pan dyrektor Pachel sprawiał wrażenie bardziej rzecznika Urzędu niż dyrektora placówki. Operował informacjami, które to raczej burmistrz bądź dyrektor GZO Andrzej Szafrański powinni przedstawić. Stąd się biorą niedomówienia, domysły i sianie zamętu. Apeluję o rozwagę i rzeczowe przedstawienie faktów a nie "wstępnych ustaleń"!

Julka77385, 30.01.2017 16:48

W Andrychowie sie dzieja cuda skad pan dyrektor Pachel wie ze radni czy kuratorium dali wstepne ustalenie trzech szkół .Skoro w piątek pan burmistrz w rozmowie telefonicznej w radiu oczernił p.dyrektor gim.2 ze robi samowolke .A na czwartkowym zebraniu w sp 4 dyrektorka z panem Babskim dawali rodzicą kartki z wyborem szkoły to jest postawa przewodniczacego rady miejskiej niesadze. Mam nadzieje ze nasi radni sa na tyle madrzy i wiedza co jest dobre dla naszych dzieci

xpek, 30.01.2017 16:44

Tak popieram sp3 powinien być powołana i pan Pachel powinien być jej dyrektorem - tylko on gwarantuje utrzymanie wysokiego poziomu nauczania w tej szkole

HansKlos, 30.01.2017 16:14

To jak to w końcu jest? Ostatnio na mamnewsa podawano oficjalnie, że dzieci w Andrychowie jest zbyt mało do utworzenia 4-rech szkół. Rozpisywano się o rzekomym niżu. W jaki sposób liczba dzieci nagle w przeciągu miesiąca wzrosła? Kolejny andrychowski CUD !