Trwa budowa nowej trasy pod Tatry

, Wiadomości, 17.12.2016 11:15, ks
Mimo zimy obecnie na wszystkich trzech odcinkach trwają prace przy wiaduktach i mostach, drodze głównej i miejscach obsługi podróżnych na nowej trasie pod Tatry,.
Trwa budowa nowej trasy pod Tatry

 

Mimo zimy obecnie na wszystkich trzech odcinkach trwają prace przy wiaduktach i mostach, drodze głównej i miejscach obsługi podróżnych. Na węźle Skomielna i Miejscu Obsługi Podróżnych Krzeczów trwają prace przy wykopach, natomiast w Miejscu Obsługi Podróżnych Lubień budowany jest nasyp. 
- Teoretycznie okres zimowy zgodnie z podpisanymi umowami trwa od 15 grudnia do 15 marca i wykonawcy mogą wstrzymać prace w tym okresie. Nie robią tego na razie, bo warunki atmosferyczne jeszcze pozwalają na kontynuację większości prac i prace te trwają nadal – informuje Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.
Na odcinku I Lubień – Naprawa robione wykonywane są wykopy i nasyp, trwa profilowanie skarpy i prace strzałowe przy gruntach skalistych. W ubiegłym tygodniu odspojono strzałami 5000 m3 skał, wywieziono 3000 m3 humusu, czyli żyznej ziemi, która ponownie zostanie wykorzystana pod koniec inwestycji. Wykonano 16 żelbetowych pali pod podpory wiaduktu. Takie pale przekazują obciążenia z podpór obiektów mostowych na niżej położone, nośne warstwy gruntu. Przebudowywana jest sieć wodociągowa i linia elektryczna. Na MOP-ach Krzeczów i Lubień trwają prace ziemne przy wykopie i nasypie.
Na odcinku II tunelowym Naprawa – Skomielna Biała trwają wykopy w gruntach skalistych i kruszenie pozyskanych skał przy portalu północnym tunelu. Skarpy od razu zabezpieczane są specjalnymi gwoździami i siatkami. Trwa budowa zaplecza socjalnego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wymiana słupów elektrycznych na linii Jordanów-Naprawa.
Na odcinku III Skomielna Biała – Rabka trwają prace przy 5 obiektach mostowych. Wykonywane są pale żelbetowe, zbrojenia i betonowanie fundamentów podpór oraz stropów wiaduktów i mostów, w Skomielnej Białej i Skawie. Zabezpieczano skarpy w Skomielnej Białej gwoździami gruntowymi o długości 6 metrów. To dopiero 1 % wszystkich gwoździ gruntowych, które muszą zostać zamontowane w skarpach wzdłuż S7 na tym odcinku. Robiono wykopy na węźle Skomielna i przebudowano kolejny odcinek linii kablowej, układanej w rowach. Do tej pory wykonano 27 % wykopów w gruntach skalistych na tym odcinku budowanej S7. Prace są kontynuowane.
Szczegółowe informacje dotyczące budowy drogi S7 na odcinku Lubień - Rabka ( m.in. zakres inwestycji, wykonawcy, terminy, koszty ) dostępne są na stronie internetowej: http://www.s7-lubien-rabka.pl

Na węźle Skomielna i Miejscu Obsługi Podróżnych Krzeczów trwają prace przy wykopach, natomiast w Miejscu Obsługi Podróżnych Lubień budowany jest nasyp. 


- Teoretycznie okres zimowy zgodnie z podpisanymi umowami trwa od 15 grudnia do 15 marca i wykonawcy mogą wstrzymać prace w tym okresie. Nie robią tego na razie, bo warunki atmosferyczne jeszcze pozwalają na kontynuację większości prac i prace te trwają nadal – informuje Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.

 

Na odcinku I Lubień – Naprawa robione wykonywane są wykopy i nasyp, trwa profilowanie skarpy i prace strzałowe przy gruntach skalistych. W ubiegłym tygodniu odspojono strzałami 5000 m3 skał, wywieziono 3000 m3 humusu, czyli żyznej ziemi, która ponownie zostanie wykorzystana pod koniec inwestycji. Wykonano 16 żelbetowych pali pod podpory wiaduktu. Takie pale przekazują obciążenia z podpór obiektów mostowych na niżej położone, nośne warstwy gruntu. Przebudowywana jest sieć wodociągowa i linia elektryczna. Na MOP-ach Krzeczów i Lubień trwają prace ziemne przy wykopie i nasypie.

 

Na odcinku II tunelowym Naprawa – Skomielna Biała trwają wykopy w gruntach skalistych i kruszenie pozyskanych skał przy portalu północnym tunelu. Skarpy od razu zabezpieczane są specjalnymi gwoździami i siatkami. Trwa budowa zaplecza socjalnego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wymiana słupów elektrycznych na linii Jordanów-Naprawa.

 

Zobaczcie aktualne zdjęcia z placu budowy.

 

Na odcinku III Skomielna Biała – Rabka trwają prace przy 5 obiektach mostowych. Wykonywane są pale żelbetowe, zbrojenia i betonowanie fundamentów podpór oraz stropów wiaduktów i mostów, w Skomielnej Białej i Skawie. Zabezpieczano skarpy w Skomielnej Białej gwoździami gruntowymi o długości 6 metrów. To dopiero 1 % wszystkich gwoździ gruntowych, które muszą zostać zamontowane w skarpach wzdłuż S7 na tym odcinku. Robiono wykopy na węźle Skomielna i przebudowano kolejny odcinek linii kablowej, układanej w rowach. Do tej pory wykonano 27 % wykopów w gruntach skalistych na tym odcinku budowanej S7. Prace są kontynuowane.

 

Szczegółowe informacje dotyczące budowy drogi S7 na odcinku Lubień - Rabka ( m.in. zakres inwestycji, wykonawcy, terminy, koszty ) dostępne są na stronie internetowej: http://www.s7-lubien-rabka.pl

 

Nowa droga ma być gotowa w 2018 roku.

 

Zobaczcie wizeualizację nowej drogi

 

 

 

źródło: GDDKiA Kraków

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: kontakt@mamNewsa.pl

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy