Prace przy renowacji trasy kolejowej ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej mają się zakończyć w 2020 r.. W poniedziałek (2.01) PKP PLK ogłosiły przetarg w tej sprawie. Po ich zakończeniu podroż z Krakowa do Zakopanego skróci się o kilkanaście minut.
- Prace obejmą m.in. kompleksową wymianę ponad 35 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym sześciu mostów m.in. w Skawinie, w Przytkowicach, w Kalwarii Zebrzydowskiej i dwóch wiaduktów (Wola Radziszowska i Stryszów). Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa kilkunastu skrzyżowań drogi z torem - poinformowała w poniedziałek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Planowane podpisanie umowy wartej ponad 230 mln zł (w trybie projektuj i buduj) ma nastąpić jeszcze w 2017 r., a zakończenie prac - w 2020 r.
W ramach zadania zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami Skawina – Sucha Beskidzka i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała.
Po co to wszystko? Obecnie podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego trwa 3,5 godz. Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu wyniesie ok. 2 godzin i 15 minut.
Nastąpić ma to w 2023 r. Jednak - jak podkreśliła Szalacha - wcześniej, dzięki zakończonym innym inwestycjom, czas przejazdu będzie sukcesywnie skracany. Na przykład w grudniu 2016 r. zakończyła się przebudowa łącznika kolejowego w Suchej Beskidzkiej. Dzięki inwestycji od czerwca pociągi ze stolicy Małopolski do stolicy Tatr mają jechać 15 minut krócej.
informacja prasowa
Brak komentarzy