reklama
reklama

Burmistrz Andrychowa: najważniejsza decyzja w historii Rady Miasta [FOTO] [AKTUALIZACJA]

Polityka, Wiadomości, 08.08.2019 11:30, PG
Trwają próby ratowania andrychowskiego ciepła. Wszystkie konta spółki ECA zajął komornik. Bezpieczeństwo energetyczne Andrychowa poważnie zagrożone!!!
Burmistrz Andrychowa: najważniejsza decyzja w historii Rady Miasta [FOTO] [AKTUALIZACJA]

W czwartek (08.08.) w Andrychowie odbyła się nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej. Radni obradowali nad bardzo poważnym problemem w Elektrociepłowni Andrychów.

Spółka popadła w poważne długi i nie ma już szans na płynność finansową wierzycielami. Wszystkie konta spółki zajął komornik. Trwa postępowanie egzekucyjne. Jak się nieoficjalnie dowiadujemy dług wynosi prawie 90 mln zł.

Elektrociepłownia zwróciła się do Sądu w Krakowie o uchylenie zajęcia rachunków bankowych chociaż na wydatki podstawowe czyli:

- dystrybucję energii

- zakup paliwa

- wypłaty pracownikom

Jeśli Sąd wyrazi zgodę, to mieszkańcy będą mieli ciepło i prąd w swoich mieszkaniach we wrześniu. Jeśli nie, to energii od września nie będzie. Póki co, nie ma innego pomysłu na szybkie rozwiązanie tej palącej sprawy. W przyszłości decyzję w sprawie Andrychowa będzie podejmował Urząd Regulacji Energetyki.

Elektrociepłownia Andrychów Sp. z o. o. jest dostawcą energii cieplnej na terenie ¾ obszaru Andrychowa, na którym znajdują się osiedla mieszkaniowe, budynki użyteczności publicznej i obiekty przemysłowo – handlowo – usługowe. Przedsiębiorstwo to zajmuje się też produkcją i dystrybucją energii elektrycznej oraz poborem i uzdatnianiem wody. Jak podaje burmistrz Andrychowa Tomasz Żak do największych odbiorców energii cieplnej i elektrycznej o dużym znaczeniu dla gminy należą: Andoria – Mot, CMC, grupa Andropol, BRW, JCG Palety Wosana czy Ogniochron.

Podczas sesji radni 12 głosami „za” powołali gminną spółkę komunalną AEC spółka z o. o., by ratować sytuację. Reszta radnych obecnych na sali wstrzymała się od głosu.

Gmina teraz rozpocznie procedurę przejęcia koncesji na produkcję i dystrybucję ciepła oraz prądu w gminie Andrychów.

Radny Krzysztof Kubień pytał czy takie działania są zgodne z prawem, bo przecież spółka nad którą jest prowadzone postępowanie egzekucyjne nie może nic sprzedawać czy przekazywać. Mówił też o tym, że mieszkańcom odcięcie prądu nie grozi, że chodzi głównie o przedsiębiorców.

Burmistrz Andrychowa Tomasz Żak mówił o tym, że jest to jest najbardziej strategiczna decyzja w historii Rady Miasta.- Zagrożenie bezpieczeństwa energetycznego to jest coś co może rozłożyć miasto.mówił T. Żak. Z tego powodu, wg burmistrz,a nie można teraz rozmawiać o historii, i o tym jakim sposobem do tego doprowadzono, tylko trzeba działać żeby we wrześniu mieszkańcy mieli energię. W przeciwnym razie mieszkańcy będą musieli kupić sobie plecak z węglem i biegać wokół bloku.

Krzysztof Kubień gratulował prezes Andrychowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Bogumile Zacny Sporysz decyzji, którą podjęła kilka lat temu. Mimo nacisków nie zlikwidowała kotłowni osiedlowej.

Radny zaznaczył też, że druga kotłownia na ul. Starowiejskiej w Andrychowie, która została wyburzona w tamtym roku być może była by teraz ratunkiem dla tej części miasta.

Zobaczcie sami jak wyglądało powołanie tej spółki:


Po sesji w urzędzie zorganizowano konferencję prasową. Na pytania dziennikarzy odpowiadali: burmistrz Andrychowa Tomasz Żak, wiceburmistrz Mirosław Wasztyl i dyrektor ds. technicznych ECA Andrzej Bizoń.



Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Bogdan, 06.09.2019 09:22

Trzeba pozamykać różne nie potrzebne kluby którym urząd daje lokal za darmo i sponsoruje(np. klub radiowy łącznościowy) kasa jest tylko trzeba poszukać

Janosik, 20.08.2019 15:45

Włóż 5000 pln i wyciągnij cały majątek z ECA. Taka historyjka nam się szykuje bez happy endu.

Turboplazmotron, 14.08.2019 07:49

Ale jak to mówią "Żeby wyjąć, trzeba najpierw włożyć" :)

Turboplazmotron, 14.08.2019 07:40

"Obiekty sportowe 800.000,00 1. wydatki bieżące 800.000,00 w tym: wydatki jednostek budżetowych, z tego: 800.000,00 wynagrodzenia i składki od nich naliczane 500.000,00 wydatki związane z realizacją zadań statutowych 300.000,00 " "Promocja jednostek samorządu terytorialego 5.500,00 1. wydatki bieżące 5.500,00 w tym: wydatki jednostek budżetowych, z tego: 5.500,00 wydatki związane z realizacją zadań statutowych 5.500,00 " Tyle dołożono do MOSKiT na ostatniej sesji.

kaczor, 10.08.2019 18:57

to prawda że na tę nową instytucję MOSKiT chociaż w tym roku ledwe kilka miesięcy działa (basen dopiero pod koniec sierpnia otworzą) tylko w 2019 roku radni na wniosek Żaka dali już ok. 1 milion 400 tysięcy zł. Tak ludzie mówią czy ktoś mógłby to zweryfikować???? Kalafior - jak już ktoś napisał: coś za coś: może i ogrzewanie będzie 5 razy droższe, może czekają nas nowe podwyżki cen śmieci ale będzie drugi basen za ok. 30 mln zł. Jakby zapewne napisał słynny klakier "leon": będzie jak chce Pan Burmistrz

kalafior, 10.08.2019 16:31

Podłączając większą część miasta do tej elektrociepłowni było niezbyt mądrym pomysłem.Uzależniając mieszkańców i przedsiębiorców od prywatnej spółki.Już wolałabym aby odbudowano starą kotłownię niż ładowanie się w ten zarząd i pieron wie w co dalej.Buduje się baseny za 30 mln i powołuje MOSKiTy a za chwilę ludzie mogą nie mieć ogrzewania.Albo będą je mieli ale nie wiadomo ile za to zapłacą;razy 3 razy 5 ....?

glowa, 10.08.2019 15:15

Zwykli ludzie i radni nic nie wiedzą, bo wszelką wiedzę się przed nimi maskuje i ukrywa. Brak transparentności to podstawowa cecha tych rządów. Na razie to się udaje, bo brakuje skutecznej opozycji, ale i to się kiedyż skończy. A tak nawiasem mówiąc, kto jest przewodniczącym komisji rewizyjnej? Nie powinien to być radny z opozycji?

NIE bo NIE, 10.08.2019 13:44

@głowa, a Ja myślę że ciągłe "My nie wiemy, bo nam nie powiedzieli" to dzieciniada z podstawówki, nie wiem ale wiem, i się przygotowałem. Jak dzieci we Mgle. ANAKONDA KAPUT ;)

glowa, 10.08.2019 12:06

Kiedyś wydawało mi się, że prymitywizm propagandy jest kwestią strategii. Teraz sądzę, że to po prostu szczyt możliwości żakolandii.

NIE bo NIE, 10.08.2019 10:48

Brawo! za odwagę! Potęga Myśli - Pan się odezwał ! Jestem na kolanach i błagam o więcej! Szczerze słowa "Ja się interesuje i wiem, przygotowałem się" ŻENADA .... Liczyłem od wielokrotnego kandydata na burmistrza KOMPEDIUM WIEDZY analizy spółki w rozbici na każdą ze składowych ryzyka !!!! a tu dup .... NIE bo NIE ... Pan Radny zapewne i bez wątpienia widzi "drugie dno" ... IDZ CHŁOPIE poczytaj coś mądrego ... bo PIJAROWSKI elementarz PISu już jest nudny i zauważalny w każdym pisowskim dziecku ... ANAKONDA KAPUT ;)

glowa, 10.08.2019 09:59

Ostatnia sesja wyraźnie pokazuje, skąd biorą się ataki na Kubienia. Tylko on odważył się odezwać w tak ważnej dla Andrychowa sprawie. Reszta siedziała cicho ze spuszczonymi głowami. Wstyd! Dla wszystkich radnych, zarówno od Żaka jak i z drugiej (jakiej?) strony. Tak się podejmuje "najważniejszą decyzję w historii Rady Miasta"? O Kobielusie szkoda nawet mówić. Zadziwia tylko to, jak taki człowiek bez charakteru ubzdurał sobie, że może rządzić gminą. Przypatrzył się Żakowi i pomyślał, że każdy da radę? A teraz nawet na sesjach się nie odważy pokazać. Żenada do potęgi. Żal mi jego wyborców.

Turboplazmotron, 10.08.2019 09:45

NIE bo NIE pisanie o osiąganiu wspólnych sukcesów w kontekście zadłużenia spółki której się jest udziałowcem na 90 milionów jest delikatnie mówiąc nie na miejscu. Przekazanie 1,4 miliona instytucji(MOSKiT) która jeszcze nie zarobiła ani złotówki też nie nazwałbym sukcesem.Pozdro.

NIE bo NIE, 10.08.2019 09:19

....... miałem napisać LEĆ .... ale podobno OSTATNIM wolny zwiną znowu taki jeden "ex" miłośnik przestworzy ;) pozdro Robaczki ! ( Anakonda KAPUT !!!!!!!!!!!! )

NIE bo NIE, 10.08.2019 09:15

Pnie Radny Kubie, Pana postawa to skandal ! Ja się pytam czy jest Pan w stanie kiedyś powiedzieć ŻE PAN POMOŻE, PODJĄĆ WSPÓŁPRACĘ Z BURMISTRZEM ŻAKIEM I WASZTYLEM ? czy już zawsze będzie PAN "Nie bo NIE" co Pan tym chce pokazać ? co ? że jest źle w tej spółce ? Wszyscy to wiemy! Czyją nieudolność Pan chce pokazać ? MOIM SKROMNYM ZDANIEM tylko SWOJĄ ... Nie na daje się Pan do współpracy, do jedności, do osiągania wspólnych sukcesów! Przeszkadza Pan temu Miastu w rozwoju... IDŹ PAN I SIĘ NIE OŚMIESZAJ JUŻ DALEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

glowa, 10.08.2019 08:51

W całej tej aferze najsmutniejsze jest to, że zwykli obywatele w ogóle nie mają pojęcia, co się dzieje, a cwaniaczki we władzach robią swoje kłamiąc i manipulując. Wykorzystują to, że dziennikarzom lokalnym nie chce się wyjaśnić problemu albo mają swój interes w przymykaniu oczy na prawdę. Jak to wszystko w końcu pie ... nie to winni się nie znajdą, sądy po latach umorzą sprawy, a zwykli ludzie będą robić dobrą minę do złej gry, bo trudno się przyznać, że ktoś tak łatwo zrobił z nas idiotów. A do tego czasu cwaniaczki czeszą kasę i balują śmiejąc się z naiwności prostego ludu. Taka gmina:( Tak zagłosowaliśmy...

xpek, 10.08.2019 06:29

jak zwykle nie bylo kobielusa.za co on biezd pieniadze w tej radzie?

Janosik, 09.08.2019 16:51

I jeszcze bardzo ciekawy wpis do KRS https://www.biznesfinder.pl/andrychow-eca-andrychow-sp-z-o-o-7377654.html To czym wy się w tej spółce zajmujecie??? Sprzedażą nieruchomości czy dystrybucją ciepła i energii ??? Bardzo ciekawa spółeczka :-D

Janosik, 09.08.2019 16:38

Hmmmm, mnie tylko ciekawi jakim cudem gmina która posiada 5% udziałów w owej spółce, mając dostęp do sprawozdań finansowych na walnych zgromadzeniach wspólników nie interweniowała gdy dług cały czas narastał. Dług ten nie powstał w zeszłym roku, ale pewnie przez parę może kilkanaście lat. Nie jest to 900tyś a 90mln !!!! Co uczyniła gmina w tym kierunku, aby zaradzić takiej sytuacji jak obecna??? Tylko nie piszcie tutaj że to prywatna firma itp itd. Skoro gmina ma 5% udziałów więc również partycypuje w długach. 5% z 90mln = 4,5 mln pln. Taki dług przyjdzie gminie spłacić i komornik przejmie to bardzo łatwo. A od prywaciarza? A tu już zaczyna się ciekawostka bo pewnie wszystko już przepisane i komornik sobie może w drzwi zapukać. Proszę włodarzy a w szczególności Pana z Krakowa oraz z Oświęcimia o informację co uczyniliście w tym temacie. Twierdzicie że bezpieczeństwo energetyczne najważniejsze, a odnoszę wrażenie, że żyjecie chwilą na cieplutkich stołeczkach. Lata waszych rządów to są najgorsze lata panowania w tej gminie. Same problemy ostatnimi czasami. 1) Strefa gospodarcza - bubel projektowo - wykonawczy 2) Basen kryty - wzrost kosztów budowy 3) Brak ciepełka w zimie- prawdopodobny 4) Kłopoty drugiej gminnej spółki komunalnej ZGK Wymieniać można bardzo długo, tylko po co jak się tym i tak nie przejmujecie. PS: Jak zakładając spółkę o kapitale zakładowym 5000pln chcecie przejąć 90mln długu? Znowu kuglowanie kruczkami prawnymi i może jakoś to będzie. Andrychów 2030 rok --> Prypeć na Ukrainie :D W sumie to się zgadza bo Ukraińców tutaj że o rany boskie...

Janosik, 09.08.2019 16:35

Hmmmm, mnie tylko ciekawi jakim cudem gmina która posiada 5% udziałów w owej spółce, mając dostęp do sprawozdań finansowych na walnych zgromadzeniach wspólników nie interweniowała gdy dług cały czas narastał. Dług ten nie powstał w zeszłym roku, ale pewnie przez parę może kilkanaście lat. Nie jest to 900tyś a 90mln !!!! Co uczyniła gmina w tym kierunku, aby zaradzić takiej sytuacji jak obecna??? Tylko nie piszcie tutaj że to prywatna firma itp itd. Skoro gmina ma 5% udziałów więc również partycypuje w długach. 5% z 90mln = 4,5 mln pln. Taki dług przyjdzie gminie spłacić i komornik przejmie to bardzo łatwo. A od prywaciarza? A tu już zaczyna się ciekawostka bo pewnie wszystko już przepisane i komornik sobie może w drzwi zapukać. Proszę włodarzy a w szczególności Pana z Krakowa oraz z Oświęcimia o informację co uczyniliście w tym temacie. Twierdzicie że bezpieczeństwo energetyczne najważniejsze, a odnoszę wrażenie, że żyjecie chwilą na cieplutkich stołeczkach. Lata waszych rządów to są najgorsze lata panowania w tej gminie. Same problemy ostatnimi czasami. 1) Strefa gospodarcza - bubel projektowo - wykonawczy 2) Basen kryty - wzrost kosztów budowy 3) Brak ciepełka w zimie- prawdopodobny 4) Kłopoty drugiej gminnej spółki komunalnej ZGK Wymieniać można bardzo długo, tylko po co jak się tym i tak nie przejmujecie. PS: Jak zakładając spółkę o kapitale zakładowym 5000pln chcecie przejąć 90mln długu? Znowu kuglowanie kruczkami prawnymi i może jakoś to będzie. Andrychów 2030 rok --> Prypeć na Ukrainie :D W sumie to się zgadza bo Ukraińców tutaj że o rany boskie...

Janosik, 09.08.2019 16:34

Hmmmm, mnie tylko ciekawi jakim cudem gmina która posiada 5% udziałów w owej spółce, mając dostęp do sprawozdań finansowych na walnych zgromadzeniach wspólników nie interweniowała gdy dług cały czas narastał. Dług ten nie powstał w zeszłym roku, ale pewnie przez parę może kilkanaście lat. Nie jest to 900tyś a 90mln !!!! Co uczyniła gmina w tym kierunku, aby zaradzić takiej sytuacji jak obecna??? Tylko nie piszcie tutaj że to prywatna firma itp itd. Skoro gmina ma 5% udziałów więc również partycypuje w długach. 5% z 90mln = 4,5 mln pln. Taki dług przyjdzie gminie spłacić i komornik przejmie to bardzo łatwo. A od prywaciarza? A tu już zaczyna się ciekawostka bo pewnie wszystko już przepisane i komornik sobie może w drzwi zapukać. Proszę włodarzy a w szczególności Pana z Krakowa oraz z Oświęcimia o informację co uczyniliście w tym temacie. Twierdzicie że bezpieczeństwo energetyczne najważniejsze, a odnoszę wrażenie, że żyjecie chwilą na cieplutkich stołeczkach. Lata waszych rządów to są najgorsze lata panowania w tej gminie. Same problemy ostatnimi czasami. 1) Strefa gospodarcza - bubel projektowo - wykonawczy 2) Basen kryty - wzrost kosztów budowy 3) Brak ciepełka w zimie- prawdopodobny 4) Kłopoty drugiej gminnej spółki komunalnej ZGK Wymieniać można bardzo długo, tylko po co jak się tym i tak nie przejmujecie. PS: Jak zakładając spółkę o kapitale zakładowym 5000pln chcecie przejąć 90mln długu? Znowu kuglowanie kruczkami prawnymi i może jakoś to będzie. Andrychów 2030 rok --> Prypeć na Ukrainie :D W sumie to się zgadza bo Ukraińców tutaj że o rany boskie...

Tatzelwurm, 09.08.2019 14:24

Wasztyl na tym zdjęciu wygląda, jakby prosił o pińsiąt groszy.

kukuruźnik, 09.08.2019 07:49

Adamm: burmistrzowie jeden z Krakowa drugi z Oświęcimia oddali losy Andrychowa spółce z Warszawy, ot cała filozofia, nic dodać, nic ująć. A mieszkańcy martwcie się. Spłaćcie długi w wyższych podatkach a jak nie to zamarzniecie w zimie bez prądu i ciepłej wody.

karolek90, 09.08.2019 07:43

Poziom tych radnych jest tragiczny, maszynki do głosowania! Leon tak pochwalasz Magierową i Rzadka a miałeś kiedyś do czynienia z ta babą? jedyny jej problem to co dzisiaj założyć i jaką torebkę dobrać. Kobieta nie ma zielonego pojęcia o niczym. A do tego zrobiła wszytskich wyborców w balona podobnie jak Rzadka. Tak krytykowała Żaka a teraz potulnie siedzi i łapka w górę. Wstyd nam za takich radnych. A ten nowy wiceburmistrz to w ogóle porażka. Na żadne tematy się nie wypowiada. Po co on tam jest i od czego właściwie. Żeby brać kasę za nic nie robienie. Gminie grozi paraliż energetyczny a oni maja wszystko gdzieś. Rożnych Andrychów miał burmistrzów, ale takiego dziadostwa jeszcze nie było.

gregory, 09.08.2019 07:27

Serio myślisz że on na serio się tym przejmuje czy jego radni? Bo ja że liczy się pijar, propaganda w tzw. urzędowym radyjku, którego radnego przeciągnąć żeby nie było kłopotu przy uchwałach np. dotyczących podwyżek cen za śmieci i zaciąganiu kolejnych kredytów na koszt podatnika i..... gdzie by tu pojechać. Tak mi to wygląda niestety. Ps. Burmistrz Andrychowa ma od lutego czy marca drugiego zastępcę. On, dwaj wiceburmistrzowie, i cały urząd do pomocy. Czy widać żeby bylo lepiej w gminie?

karolek90, 09.08.2019 06:18

Jednego nie pojmuję, jak burmistrz mógł dopuścić do takiego kryzysu w Andrychowie , a właściwie jak go sam stworzył. Przecież skoro gmina ma udziały w Elektrociepłowni to cały czas wiedziała o sytuacji finansowej spółki. Czemu nie reagowała wcześniej. A teraz za długi 90 mln będą płacić wszyscy mieszkańcy. A co jak Elektrociepłownia pociągnie gminę i gmina upadnie przez takie kosmiczne zadłużenie?

oshin22, 09.08.2019 05:16

A ja mam pomysł dla nowej spółki. Spalić śmieci i za to ciepło ogrzać Gminę .. ;-) Obie gminne spółki od razu staną na nogi ;)

Zakolog, 08.08.2019 19:43

@leon Pełna zgoda, masz rację, relacje pana burmistrza z kimkolwiek są wyłączną domeną radnych, nawet tych radnych, których tu tak barwnie uprzedmiotawiasz. Jak widać zgadzamy się ze sobą w niektórych punktach !

leon, 08.08.2019 19:06

przestańcie tu szczekać tylko weźcie przykład z Magierowej, Rzadka i innych jacy spotulnieli i robią co należy.

leon, 08.08.2019 19:05

"Chyba już drogi czytelniku łapiesz dlaczego Tomek zrobił się taki wrażliwy na ciężki los kapitalistów i za Wasze pieniądze chce przejąć koncesję, czyli zdjąć część odpowiedzialność ze swoich nowych kolegów." - Relacje Pana Burmistrza z biznesem tak samo jak to co chce z ich pleców zdjąć to nie twoja sprawa koleżko. Jak pisałem: ceny śmieci i ogrzewania będą takie jak chce Pan Burmistrz, kredyty będą brane przez Radnych jak chce Pan Burmistrz. Ratunek dla Elektrociepłowni będzie w takiej formie jak chce Pan Burmistrz

leon, 08.08.2019 19:04

"Chyba już drogi czytelniku łapiesz dlaczego Tomek zrobił się taki wrażliwy na ciężki los kapitalistów i za Wasze pieniądze chce przejąć koncesję, czyli zdjąć część odpowiedzialność ze swoich nowych kolegów." - Relacje Pana Burmistrza z biznesem co chce z ich pleców zdjąć to nie twoja sprawa koleżko. Jak pisałem: ceny śmieci i ogrzewania będą takie jak chce Pan Burmistrz, kredyty będą brane przez Radnych jak chce Pan Burmistrz. Ratunek dla Elektrociepłowni będzie w takiej formie jak chce Pan Burmistrz

Adamm, 08.08.2019 19:02

Najlepiej wylać pomyje na Żaka, a nie macie pojęcia onconw ogóle chodzi. Tak jak ktoś wcześniej napisał spółka jest prywatna z zarządem w Warszawie. Długi pojawiły się w momencie wprowadzenia nowych opłatach emisyjnych przez PIS. EC nie może np. sprzedawać energii elektrycznej tylko przesyłać. Była inwestycja w turbine gazową by obniżyć opłaty emisyjne. Żak powołał spółkę by ewentualnie przejąć EC gdy sąd wyda wyrok o upadłości. Nie rozuniem gdzie tu jest wina Żaka ? To tak jak by Burmistrza oskarżyć o zamknięcie pasażu, była to przecież tylko i wyłącznie decyzja właścicieli... A jeżeli chodzi o podwyżke cen za śmieci, to była w całej PL, jak Żak chciał podpisać umowę na wywóz jeszcze w rozsądnej kwocie to ekipa Kubienia blokowała tw umowy. Finalnie musieli w końcu podpisać umowy na dużo gorszych warunkach niż początkowo.

leon, 08.08.2019 19:02

A CBA to po tej decyzji może nawet i Morawieckiego przywieźć do Andrychowa ale chyba tylko żeby uczył się od Pana Burmistrza jak rządzić !!!!!!

Zakolog, 08.08.2019 19:01

No dobra, czego Wam Tomek na pewno nie powie. Nie powie, że na terenie UE każdy kto chce bić kasę na produkcji i dystrybucji ciepła musi mieć koncesję, w naszym przypadku przyznawaną przez Urząd Regulacji Energetyki, jednym z warunków uzyskania tejże jest złożenie gwarancji finansowych pozwalających na prawidłowe prowadzenie tej działalności. Czyli jeśli chłopaki z ECA nagle przestaną dostarczać ciepło, to państwo polskie zedrze z nich kasę i to nawet ich prywatną kasę, a nie tylko z majątku spółki, aby Wam było ciepło. Sorry Winnetou, ale tak wygląda prawdziwy kapitalizm – nie tylko na wieloletnich zyskach z majątku, który zgromadzono w czasach PRL i sprywatyzowano, ale też na odpowiedzialność za swoje czyny. Chyba już drogi czytelniku łapiesz dlaczego Tomek zrobił się taki wrażliwy na ciężki los kapitalistów i za Wasze pieniądze chce przejąć koncesję, czyli zdjąć część odpowiedzialność ze swoich nowych kolegów. Bo Wasi radni długo jeszcze tego nie skumają.

leon, 08.08.2019 19:00

ceny śmieci i ogrzewania będą takie jak chce Pan Burmistrz, kredyty będą brane jak chce Pan Burmistrz. Ratunek dla Elektrociepłowni będzie w takiej formie jak chce Pan Burmistrz, Zarząd i Udziałowcy muszą się z tym pogodzić! Radni będą głosować jak chce Pan Burmistrz! Nie szczekajcie tyle tyllko popatrzcie na Magierową, Rzadka a teraz sołtys Łęgu i tego gostka z Targanic. Tyle mieli do gadania na Pana Burmistrza a teraz grzecznie głosują jak chce i tak samo będzie z podwyżkami i kredytami i wszystkimi innymi rzeczami!!!!!

maniek, 08.08.2019 18:49

Coś za coś. Może za chwilę będą kolejne podwyżki cen śmieci czy ogrzewania (w związku z możliwością tragedii o jakiej mówi ekipa burmistrza), może za chwilę Andrychów będzie miał większe zadłużenie niż Kraków, ale za to za chwilę otworzą drugi basen. A i na rozrost administracji oraz Gruzję, Ukrainę i inne delegacje Pana Burmistrza Żaka i jego radnych byle starczyło.

maniek, 08.08.2019 18:48

oczywiście wina rządu, masonów i Żydów :) Przecież nie naszego obieżyświata Tomasza. Gdzie miał być do tej pory jak nie na delegacjach i urlopach????

maniek, 08.08.2019 18:48

oczywiście wina rządu, masonów i Żydów :) Przecież nie naszego obieżyświata Tomasza. Gdzie miał być do tej pory jak nie na delegacjach i urlopach????

obserwator2012, 08.08.2019 18:33

Ministerstwo Energrtyki szuka nerwowo pieniędzy na paliwo do samolotów, bo przed nami wrześniowe wczasy członków rządu b no i wybory za pasem.

tomasz2, 08.08.2019 17:07

i ważniejsze. Czy i jak bardzo gmina zostanie jeszcze dodatkowo zadłużona przez Żaka i jego radnych? Czy i jakie podwyżki ciepła nas czekają? Czy nie boi się "Tomuś" wizyty panów z CBA i innych służb? Czemu jesteśmy tak uzależnieni od prywatnej firmy? Po co było było burzyć miejską kotłownię? To jaja gadać jak to ratuje teraz Żak sytuację - gdzie był do tej pory? Burmistrzem jest od 2010 roku - ile postawa jego ekipy będzie nas kosztować???!!!!!!

tomasz2, 08.08.2019 17:00

"Tomusia" to trzeba zapytać gdzie był do tej pory???? I racja co pisze gość poniżej. Nie o to chodzi żeby tłumaczył się że czasu nie starczyło bo bywał, latał za granicę etc. Tylko gdzie był jako burmistrz. Taka katastrofa nie robi się w tydzień czy dwa.

Zakolog, 08.08.2019 16:14

Informacja dla klientów i odbiorców CO z tej pożal się boże firmy ciepłowniczej. Macie Państwo z firmą ECA umowy o dostarczanie ciepła – no macie ! No to jeśli firma jednostronnie zerwie umowę i nie zapewni Wam ciepła, to nie będziecie musieli biegać z plecakiem koło bloku, tylko pozwiecie tą firmę o grubą kasę, tak grubą, że starczy na ogrzewanie Waszych mieszkań energią elektryczną przez najbliższe 10 lat. Co polecam, szczególnie zarządowi ASM i innym instytucją z UM na czele

Zakolog, 08.08.2019 15:52

Jedno Tomusiowi należy przyznać, ma chłop rękę do idiotów, tych swoich 12 dobrał perfekcyjnie. Na każdej twarzy z tej dwunastki nie rysuje się żadna myśl , nawet maleńki grymas przemyślenia, choćby pół zmarszczki. Jedyne co widać, to pełne oddanie dla swojego pana i oczy skomlące o małą kosteczkę na koszt reszty mieszkańców. Chapeau bas Tomek !

wendigo11, 08.08.2019 15:36

Chyba warto przypomnieć, bo widzę, że niektórzy wykazują brak wiedzy elementarnej... ECA jest prywatnym przedsiębiorstwem, gdzie Gmina posiada 5% udziałów. Właścicielem firmy jest spółka z Warszawy. Naprawdę więc powstrzymajcie się od głupich , niepotrzebnych komentarzy. Sytuacja jest kryzysowa i trzeba zrobić wszystko, żeby sytuację wyprostować

",,**,,", 08.08.2019 14:56

maxymilian20@ kobielus poszedl sobie na wycieczke pieszą, czy on jest ba sesji czy go nie ma to nikt tego nie odczuwa. 13lat jest nieudolnym radnym. Dzięki kobielusowi mamy najwyższe opłaty za śmieci w okolicy. Kobielus byl przeciwko wszystkim inwestycjom w Gminie Andrychów, i on chcial byc burmistrzem. Kobielysie wkrotce rozliczymy Cię za wszystkie puste obietnice, żłobki,domy seniora, całodobowa opieka zdrowotna, lokalne drogi itd itp. Pora złożyć mandat radnego, kobielusie nie sztuka pokazywac sie przed kamerami ze idziesz na nogach na pielgrzymke, sztuka iść na kolanach i tego nie ujawniać nieudolny radny kolego...

karolek90, 08.08.2019 14:01

Co to za burmistrz co uzależnił ponad 60% gminy od jednej prywatnej firmy. Ta katastrofa była nieunikniona. Strach sie bać co sie stanie ze wszystkimi innymi firmami sklepami i instytucjami, do których prąd dostarcza EC. Ludzie stracą pracę, firmy poupadają, będzie jak w latach 90-tych - Rumunia w Andrychowie. tchórz - Żak nie miał odwagi wcześniej o tym ludziom powiedzieć? a mamnewsa - portal żaka wmawiał że "burmistrz zrobi wszystko żeby było dobrze". A tu bomba EC ma 90 mln długu i komornika na wszystkim.

Zenobiusz Kuśmider, 08.08.2019 13:32

Podobnież straty w sieci dochodziły do 150%! I to wszystko przez to. Wychodzi na to ze tej zimy będziemy musieli się wszyscy razem trzymać. Solidarnie! To cześć! Ja już lecę pomieszkać - póki woda i prąd jest.

karolek90, 08.08.2019 13:28

Jak braknie prądu i ciepła to Żak na taczki i żądamy transmisji na żywo

krakowiaczek, 08.08.2019 13:25

Wychodzi na to, że rządy platformy w Andrychowie nie zapewnią ludziom nawet ciepłej wody w kranie. Tusk obiecywał a Żak nie dotrzymał.

maxymilian20, 08.08.2019 13:07

A swoją drogą dlaczego notorycznie na ważnych zebraniach nie ma Nowaka Sławomira i Kobielusa Macieja po co oni startowali na radnych

gregory, 08.08.2019 12:57

Żak rządzi od 2010 roku u nas. Gdzie był wcześniej? I nie pytam o wyjazdy czy loty do Gruzji, Niemiec, Włoch, Czech, Holandii, Szkocji i gdzie tam jeszcze bywał nas burmistrz. Gdzie był jako burmistrz? Czy teraz czekaja nas kolejne kredyty? Czy kolejne podwyżki? W tym sensie nie zgadzam się że nie czas pytać czy sięgać do przeszłości bo ta przeszłość, to co robiono czy raczej nie robiono może nas dużo kosztować. Żak w moim przekonaniu nie rusza na ratunek tylko płacimy i jeszcze słono zapłacimy za to że jego ekipa nie podejmowala działań wcześniej.

ChojnaZmiana , 08.08.2019 12:51

Dokładnie @xpek ! to przez loty Kuchcika ! Pan Donald potrafił przelatać 6 milionów ale ciepłą woda w kranie zawsze była !

xpek, 08.08.2019 12:31

problemy elektrociepłowni to skutki nieudolnych rządów pisu

krakowiaczek, 08.08.2019 12:04

I wszystko jasne. Żak na konferencji przyznał się jaki ma plan. Dokapitalizować nowo utworzona spółkę żeby brać kredyty. W najbliższym czasie przygotujmy sie na kolejna nadzwyczajna sesje po trzeba będzie wziąć kredyt żeby odkupić od EAC linie przesyłowe. TO SA MILIONY. CAŁY ROCZNY BUDŻET GMINY. Skąd na to pieniądze. Ludzie wszystkie opłaty pójdą w górę.

aleocochodzi, 08.08.2019 11:54

Dalej płaćmy jakieś wymyślone kwoty za emisję CO2 które nie wiadomo na co są wydawane. Te z sufitu brane parapodatki mogą podnieść 2, 3 razy i wykończyć polską energetykę. Precz z unią europejską!

kukuruźnik, 08.08.2019 11:30

Doskonała ilustracja rządów Żaka. Stworzył katastrofę a jak zwykle ofiarami będą ludzie. Będzie jak ze śmieciami. Ceny prądu żak tez podniesie.

Turboplazmotron, 08.08.2019 11:17

Wygląda na to że teraz wszyscy mieszkańcy gminy będą płacić za błędy źle zarządzanej spółki.Brawo.

krakowiaczek, 08.08.2019 11:11

powołali spółkę bez majątku, równi dobrze mogli powołac spólke Andrychowskie jezioro mazurskie i przekonywać ze teraz każdy mieszkaniec gminy będzie sobie mógł tam wypoczywać.

kukuruźnik, 08.08.2019 11:07

Skoro komornik siedzi na kontach i nie wolno nic sprzedać to jak żak chce przejąć cała infrastrukturę od elektrociepłowni. Przecież kable i turbiny nie nalezą do gminy. Juz raz mieli odcinac prad z tego co mowi zak to wszystkie słuzby wojewoda i sztab antykryzysowy o tym wiedział. jaka jest gwarancja że za tydzień nie odetną prądu na dobre. Przecież o koncesje trzeba sie starać kilka miesięcy. Jak żak chce fizycznie doprowadzić prąd skoro powołana przez gmine spółka nie jest właścicielem kabli i nie może ich kupić od elektrociepłowni bo jak jest komornik to nie wolno zbywać majątku. Byłoby to złamanie prawa. burmistrz ma w jednym racje , doprowadził do sytuacji w której będzie trzeba wziąć plecak i nosić węgiel.

JerzyO, 08.08.2019 10:58

Najważniejsze żeby bunga-bunga na groniu było udane !

glowa, 08.08.2019 10:47

Jeśli najważniejszą decyzję w historii Rady Miasta (słowa Żaka) podejmuje się w taki sposób i w takim trybie to znaczy, że Andrychów jest na dnie. Tylko pozazdrościć tym, którzy dojeżdżają tutaj do pracy z sąsiednich gmin i Krakowa, bo oni maja gdzie wrócić. Radni jednak pozostaną, a ludzie im tego nie zapomną.