reklama
reklama

Podwyżka pewna. Propozycja to 8 zł od osoby. Jest już projekt uchwały

Gospodarka, Wiadomości, 16.02.2015 14:30, (red)
Od 1 kwietnia mieszkańców gminy Andrychów czeka podwyżka opłat za śmieci. Statystyczna rodzina może zapłacić kilka zł więcej miesięcznie. Dotarliśmy do projektu uchwały w tej sprawie.
Podwyżka pewna. Propozycja to 8 zł od osoby. Jest już projekt uchwały

 

Projekt podwyżki cen śmieci w Andrychowie, o czym niedawno pisaliśmy, trafi w tym tygodniu do konsultacji, a decyzja pod koniec lutego. Jedno jest pewne – będzie drożej!
Jak już informowaliśmy, w Andrychowie zbliża się podwyżka opłat za śmieci. Obecnie stawki są zróżnicowane. Podstawowa – jeśli gospodarstwo domowe tworzy 1 osoba – stawka wynosi 7 zł. Im więcej osób w rodzinie – tym taniej. Przykładowo – czteroosobowa rodzina płaci 24 zł miesięcznie. 
Ale okazuje się, że na śmieciach Zakład Gospodarki Komunalnej traci i to sporo. Za zeszły rok ok. 680 tys. zł. To m.in. dlatego, że obecnie za zryczałtowaną opłatę śmieciową mieszkańcy mogą oddawać nieograniczoną ilości śmieci. I oddają! Dlatego przyjęte kilka lat temu z inicjatywy radnych PiS stawki i kalkulacje legły w gruzach.
Zapowiedziano podwyżkę. Uchwała w tej sprawie trafi pod koniec lutego na sesję Rady Miejskiej. Mieszkańcy zapłacą więcej. Ile?
To na razie tajemnica. W tym tygodniu projekt uchwały został przekazany do konsultacji m.in. zarządcom nieruchomości na terenie miasta. 
Nieoficjalnie dowiadujemy się, że propozycja nowej stawki za opłaty posegregowane wynosi ok. 8 zł. Propozycje zakładają likwidację zróżnicowania stawek ze względu na ilość osób w rodzinie. Jeśli zostanie to wdrożone, wspomniana czteroosobowa rodzina zapłaci już nie 24 zł, ale być może nawet ok 30 zł miesięcznie.
Wszystko zależy od tego, na jakim poziomie na nowa stawka zostanie ustalona. Sprawa będzie w najbliższym czasie konsultowana i wszystko może się jeszcze zmienić, poza jednym – będzie podwyżka, a zacznie ona obowiązywać od 1 kwietnia.

Projekt podwyżki cen śmieci w Andrychowie, o czym niedawno pisaliśmy, trafił do konsultacji, a decyzja pod koniec lutego. Jedno jest pewne – będzie drożej!

 

Obecnie stawki w gminie Andrychów są zróżnicowane. Podstawowa – jeśli gospodarstwo domowe tworzy 1 osoba – stawka wynosi 7 zł. Im więcej osób w rodzinie – tym taniej. Przykładowo – czteroosobowa rodzina płaci 24 zł miesięcznie. 

 

Ale okazuje się, że na śmieciach Zakład Gospodarki Komunalnej traci i to sporo. Za zeszły rok ok. 680 tys. zł. To m.in. dlatego, że obecnie za zryczałtowaną opłatę śmieciową mieszkańcy mogą oddawać nieograniczoną ilości śmieci. I oddają! Dlatego przyjęte kilka lat temu z inicjatywy radnych PiS stawki i kalkulacje legły w gruzach.

 

Zapowiedziano podwyżkę. Uchwała w tej sprawie trafi pod koniec lutego na sesję Rady Miejskiej. Mieszkańcy zapłacą więcej. Ile?

 

Sprawa na razie jest otwarta. Projekt zmian został przekazany do konsultacji.

 

Nieoficjalnie dowiadujemy się, że propozycja nowej stawki za opłaty posegregowane wynosi 8 zł od osoby. Propozycje zakładają likwidację zróżnicowania stawek ze względu na ilość osób w rodzinie. Jeśli zostanie to wdrożone, wspomniana czteroosobowa rodzina zapłaci już nie 24 zł, ale być może nawet ok 32 zł miesięcznie.

 

Wszystko zależy od tego, na jakim poziomie na nowa stawka zostanie ustalona.

 

Sprawa będzie w najbliższym czasie konsultowana i wszystko może się jeszcze zmienić, poza jednym – będzie podwyżka, a zacznie ona obowiązywać od 1 kwietnia. Wprowadzenie podwyżki wstecz - od stycznia - nie wchodzi w grę, choć taka możliwość również brana była pod uwagę.

 

AKTUALIZACJA: 2015-02-16

Potwierdziły się nasze wcześniejsze informacje w sprawie proponowanych nowych opłat. Dotarliśmy do projektu uchwały, w którym zawarto propozycję 8 zł miesięcznie od osoby za śmieci posegregowane i 16 zł, jeśli ktoś zadeklaruje, że nie segreguje odpadów. Obecnie większość osób jednak segreguje śmieci.

 

Nowa stawka ma być jednolita dla wszystkich - bez względu na ilość osób w gospodarstwie domowym.

 

Projekt uchwały

 

Dla przypomnienia, od 2013 roku w gminie Andrychów opłaty za śmieci wyglądają tak:

 

Za śmieci posegregowane:

7 zł - dla gospodarstw 1-osobowych,
14 zł - dla gospodarstw 2-osobowych,
21 zł - dla gospodarstw 3-osobowych,
24 zł - dla gospodarstw 4-osobowych,
30 zł - dla gospodarstw 5-osobowych,
35 zł - dla gospodarstw 6-osobowych,
36 zł - dla gospodarstw 7-osobowych,,
35 zł + 5 zł za każdą dodatkową osobę - dla gospodarstw liczniejszych niż 7-osobowe.

 

Jeśli ktoś nie segreguje śmieci, płaci:

10,50 zł - dla gospodarstw 1-osobowych,
21 zł - dla gospodarstw 2-osobowych,
31,50 zł - dla gospodarstw 3-osobowych,
36 zł - dla gospodarstw 4-osobowych,
45 zł - dla gospodarstw 5-osobowych,
54 zł - dla gospodarstw 6-osobowych,
52,50 zł - dla gospodarstw 7-osobowych,,
52,50 zł + 7,50 zł za każdą dodatkową osobę - dla gospodarstw liczniejszych niż 7-osobowe.

 

AKTUALIZACJA: 2015-02-16

 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Gepard, 26.04.2015 09:31

Komentarz usunięty przez autora.

tonazwa, 25.04.2015 22:24

Dlaczego w Andrychowie 5 osobowa rodzina musi zapłacić za śmieci 120 zł,a np. w Wadowicach 75 zł, w Kętach 75 zł, na kwartał i śmieci są wywożone również 2 razy w miesiącu.To jest bardzo zawyżona stawka.

ogi33, 20.02.2015 22:56

@bazyli gmina A to miasto +wieś 50/50 gmina W to wieś 100 z prostych szacunków jeśli juz to produkcja odpadów 50% większa, zawyżając "więcej spalają w piecach, więcej popiołów idzie na utwardzanie drogi" to jest nielegalne !! a "nasi" w 50 % co robią w tym czasie ?? itd itp problem aglomeracji turystycznych to inna sprawa Kraków taką jest

bazyli, 20.02.2015 22:37

wczoraj takie dane podano na zebraniu ze wspólnotami, byłem i notowałem sobie. Kilometry sobie wygooglowałem i to wszystko. Teraz w internecie wszystko znajdziesz, no prawie wszystko.

bazyli, 20.02.2015 22:34

ogi33 - moim zdaniem możliwe z róznych względów - pewnie więcej jest tych na kompost i dla kurek czy psów, więcej spalają w piecach, więcej popiołów idzie na utwardzanie drogi itp. Znalazłem np. też i takie dane, że w 2007 r statystyczny krakowianin produkował ponad 37 kg odpadów co miesiąc. U nas pewnie w tym czasie z 10 kg, skoro w 2012 ok. 12 kg. To jak to jest możliwe, żeby krakus produkował 3 x więcej odpadów niż andrychowianin? A jednak możliwe!

abcabcabc, 20.02.2015 22:31

@bazyli w ZGK pracujesz, że takie dane posiadasz? Bo ja jako laik proszę wyliczenie...: Większy blok w Andrychowie 60 mieszkań , ile w ciągu miesiąca jest zbieranych surowców wtórnych i zmieszanych? Wioska w naszej gminie 60 domów , ile w ciągu miesiąca jest zbieranych surowców wtórnych i zmieszanych? Może redakcja wystosuje takie zapytanie do ZGK? Ja wiem , że w domach prywatnych mieszkańcy poważnie segregują , gdyż każdy oddany worek jest numerowany. Wiem również , że w blokach mają gdzieś bo ich nikt nie sprawdza. Do tego czy każda firma , prowadząca działalność w Andrychowie ma podpisane umowy? Najprościej zamiast zająć się wadliwym systemem zrzucić podwyżkę na ogół a inni będą się dalej śmiać;)

ogi33, 20.02.2015 22:06

@bazyli powiedz mi jak to możliwe by mieszkaniec A produkował dwa razy więcej śmieci niż mieszkaniec W ? po prostu " W TYM SĘK" :)) i zagadka którą należałoby się zająć

bazyli, 20.02.2015 21:55

abcabcabc - ja wczoraj na spotkaniu zapisałem takie liczby -A-ów odpadów 15,74 kg/os/mc, z tego segregowane 1,87 kg/ os/mc tj. 12 %, czyli najbardziej kosztowne zmieszane to 13,87 kg/os/mc . Wieprz - 7,84 kg/os/mc, z tego segregowane 1,55 kg/os/mc tj. 20 %. czyli zmieszane to 6,29 kg/os/mc . Odległości z Wieprza (mają najdalej ) do Brzeszcz to 25 km w jedną stronę ,a np z Rzyk (mają najdalej) to 35 km w jedną stronę. Różnica w obie strony to 20 km. Mówi ci to coś? ... Z prostego wyliczenia wynika, że andrychowianie powinni płacić 2,2 razy tyle co mieszkańcy gminy Wieprz czyli min. 11 i 22 zł , a wnosi się o 8 i 16 . Widzisz różnicę? Sam się kiedyś dziwiłem czemu takie stawki w relacji do Wieprza, ale tylko do wczoraj. Piszę to wyłącznie dlatego, żeby pokazać jak nieprawdziwe są porównania opłat w tego typu sytuacjach!

abcabcabc, 20.02.2015 19:09

To porównamy z Wieprzem , który obsługuje ZGK Andrychów. Mieszkańcy prowadzący selekcję odpadów – płacą 5 zł od osoby na miesiąc. Mieszkańcy nie prowadzący selekcji odpadów – płacą 10 zł od osoby na miesiąc. Opłata obowiązuje wszystkie osoby zamieszkujące pos esję (nie tylko zameldowane). W ramach tej opłaty Z GK Andrychów ma obowiązek dostarczyć mieszkańcom worki lub pojemnik i na odpady oraz wywieźć z posesji nielimitowaną il ość odpadów WORKI DARMOWE!!!

Maksymilian, 19.02.2015 10:54

kriisu;w twoim przypadku nigdy nie miałem wątpliwości.

lukas, 19.02.2015 09:44

W Wadowicach płacą mniej ponieważ Wadowice mają własne składowisko w Choczni podczas gdy składowisko w Andrychowie zostało już zamknięte.Nasze śmieci wywożone są do Brzeszcz Dlatego porównywanie Wadowic do Andrychowa nie ma sensu

specnarz, 18.02.2015 19:30

bazyli, Ja zadałem kilka pytań z nadzieją że ktoś kompetentny na nie odpowie... ale niestety. Za to dostałem pochwałkę - takie tutaj panują zasady. Przynajmniej mi się wyjaśniło po której stronie barykady stoisz. PS:Napisałem też... „..jeżeli to, co mówisz, nie jest piękniejsze od ciszy, lepiej zamilcz.”

bazyli, 18.02.2015 12:42

- specnarz - to twoje słowa; "Hej, kogoś tam poj..ło. Dla 5-osobowej rodziny podwyżka z 30 na 45 zł - to 50%. Do roboty się wziąć a nie tylko od mieszkańców zdzierać kasę. Najłatwiej jest uchwalić podwyżkę i temat z głowy - można pić kawę. Czy jest możliwość sprawdzenia czy te segregowane są odpowiednio sprzedawane? A może razem z innymi wywożone do Brzeszcz? A właściwie dlaczego do Brzeszcz? Może dlatego że blisko Oświęcimia, a może tam jakieś dobrze zarządzane kino jest?" ...................... Co zdanie to insynuacja, bezzasadne zarzuty, pomawianie i obrażanie! I ty masz czelność stawiać komukolwiek z piszących tutaj jakieś zarzuty? Daruj sobie , człowiek!

specnarz, 18.02.2015 12:00

Ton i styl wypowiedzi wielu ze stałych bywalców tego portalu jest bardzo niskich lotów. Merytoryka jest zasłaniana przez kpinę, wzajemne ubliżanie i kłamstwa. Jednym słowem - POLITYKA (w złym tego słowa znaczeniu). I żeby było jasne - chodzi zarówno o tych od wodza (PO - żakowcy) jak i tych z przeciwnej strony (PIS - pisiory). Nic konstruktywnego swoimi wpisami nie wnosicie - siejecie tylko zamęt i skłócacie społeczeństwo lokale. Takie działania zamiast budować - rujnują to na co pracują setki osób. „..jeżeli to, co mówisz, nie jest piękniejsze od ciszy, lepiej zamilcz.”

specnarz, 18.02.2015 11:56

bazyli: Rzeczywiście popełniłem błąd, przyznaję się. Omyłkowo wziąłem ceny z artykułu i nie zauważyłem że kwota 45 zł dotyczy śmieci niesegregowanych w chwili obecnej. Faktyczna podwyżka to 33% - też niemała. Ale czy to uprawnia Ciebie do obrażania innych?

kriisu78, 17.02.2015 21:22

Maksymilianie, wątpliwości czy ty rżniesz głupa czy nim jesteś, moim zdaniem ostatnim wpisem rozwiałeś wątpliwości. Nie wiem kim jesteś, ale wg mnie zdecydowanie nie rżniesz głupa!

Maksymilian, 17.02.2015 19:09

bazyli;twój pryncypał rządzi już piąty rok mógł zbudować zakład przetwarzania odpadów nikt mu nie robił żadnych przeszkód. Postkomuna i PlaTWusy niewiele potrafią widać to jak na dłoni. No cóż widać na co stać miernoty.

kalafior, 17.02.2015 14:18

Ja czekam cierpliwie na obnizke ścieków ,jak pisał szef ZwiK w tym roku ma byc podłaczonych 87% mieszkańców naszej gminy. Gmina mała i biedna a ceny astronomiczne a zwłaszcza scieki i abonament . W KRAKOWIE w2015 R CENY BRUTTO WODA-4,11 zł +SCIEKI-5,77zł =9,88 ZŁ ABONAMENT-4,95 Nasze ceny od 2013 r to wyzysk ZWik na mieszkancach naszej gminy.

madzia, 17.02.2015 10:40

państwo z tzw. propagandy władzy niech pamiętają o dobrej zasadzie równania do lepszych (w tym przypadku tańszych). chyba wszyscy znamy powiedzenie władza się wyżywi więc trochę postawa niektórych nie dziwi. ale język dalej szokuje. ""Z powodu kilku złotych nikt jeszcze nie zbankrutował " "zawsze można się przeprowadzić tam gdzie taniej....." "Przeprosić i Spie...lać!" rzetelna dyskusja w wykonaniu "żakowców". na koniec innych będą oskarżać o populizm i jad nienawiści.

berni, 17.02.2015 10:14

Nie powołujcie się na Kęty, bo tam będzie jeszcze bardziej drastyczna podwyżka... Ich śmieciowy deficyt w skali roku przekracza milion. Niemal wszyscy w tej dyskusji zapominają, że według ustawy (czyli prawa) opłaty od mieszkańców muszą pokrywać w 100 proc. wydatki na gospodarkę odpadami. Nie ma z czego dopłacać! Stąd wszędzie takie korekty, w wielu gminach już są albo będą. Czy wam podniosą stawki czy nie i tak zapłacić musicie wy... może z innej kieszeni, może z innych podatków... Ale jednak wy! A wiecie ile kosztuje oddanie tony śmieci na składowsku? 235 zł. To są bolesne fakty, więc nie róbcie tu polityki w stylu przegranych radnych populistów.

bazyli, 17.02.2015 09:46

specnarz - jak już, to 33 % , bo 5 x 8 = 40 a nie 45. Błąd na poziomie dziesięciolatka, ale to dokładnie twój poziom i stąd taki błąd. W okolicy są trzy instalacje - Wadowice, Oświęcim i Brzeszcze. Ogłoszony wówczas przetarg wygrały Brzeszcze, bo widocznie dały najkorzystniejszą ofertę. Po przeczytaniu ustaw związanych z gospodarka odpadami wiem, że szmat się nie selekcjonuje, gdyż nie są już uznawane za surowiec wtórny. Segregowane surowce wtórne są jeszcze sprzedawane, ale w przyszłości trzeba je będzie odstawiać na składowisko i w dodatku pewnie płacić za to, wprawdzie mniej niż za te zmieszane, ale jednak płacić!! .----------------------------------------------- madzia - tobie nic nie napiszę poza stwierdzeniem, że twoje wpisy to najczystsza demagogia i manipulacja.

maly, 17.02.2015 09:31

chleb też ostatnio coś podrożał, protestujmy

specnarz, 17.02.2015 07:19

Hej, kogoś tam poj..ło. Dla 5-osobowej rodziny podwyżka z 30 na 45 zł - to 50%. Do roboty się wziąć a nie tylko od mieszkańców zdzierać kasę. Najłatwiej jest uchwalić podwyżkę i temat z głowy - można pić kawę. Czy jest możliwość sprawdzenia czy te segregowane są odpowiednio sprzedawane? A może razem z innymi wywożone do Brzeszcz? A właściwie dlaczego do Brzeszcz? Może dlatego że blisko Oświęcimia, a może tam jakieś dobrze zarządzane kino jest? Gdzie są worki na szmaty - surowiec wtórny? A co do jakości worków to...płakać się chce gdy je pakuję ...i kleję... i kleję... PS: W mojej okolicy większość segreguje śmieci na: palne i gorzej palne. Co będzie gdy i oni zaczną oddawać te niesegregowane...

kalafior, 17.02.2015 00:45

Chyba im sie w głowach poprzewracało ,robiac podwyżke 8 zł i zadnej zniżki dla rodzin 4 i wiecej osobowych. Jeszcze więcej osób płacic nie bedzie !Porazka Panie Żak

guide, 17.02.2015 00:33

Dlaczego nie można komentować pod wpisem o lądowaniu śmigłowca? Pisze więc tu. Coś mi tu nie pasuje, bo w tekście jest mowa o prowizorycznym ladowisku na boisku, a strażacy z Andrychowa na swojej stronie mówią, że jest to specjalnie wyznaczone miejsce i tylko tu mogą lądować po zmroku helikoptery lpru. W Gierałtowiczkach też jest tak ustalone.

madzia, 17.02.2015 00:11

nie obchodzi mnie czy i jakie wymówki znajdzie pan żak czy jego ludzie. i na kogo jeszcze tzw. żakowcy zwalą winę: Żydów, cyklistów, masonów pan Żak rządzi 5. rok w Andrychowie. 5. rok rządzi jego ekipa. 5. rok pan Żak bierze około 13 tysięcy na miesiąc. 5 rok na rozwiązanie problemu. wyliczenia bonifacego w 5. roku rządów pana Żaka: "w Andrychowie będę musiał zapłacić 576 złotych na rok za śmieci w Wadowicach zapłaciłbym 410 złotych a w Kętach zapłaciłbym 360 złotych "

madzia, 17.02.2015 00:06

"Z powodu kilku złotych nikt jeszcze nie zbankrutował " "zawsze można się przeprowadzić tam gdzie taniej....." "Przeprosić i Spie...lać!" rzetelna dyskusja w wykonaniu żakowców. na koniec innych będą oskarżać o populizm i jad nienawiści. szok.

bazyli, 16.02.2015 23:55

W Wadowicach składowują swoje odpady na miejscu w Choczni, Andrychów musi płacic nie tylko za zbiórke i transport do Brzeszcz, ale jeszcze pewnie płacic po dwieście kilkadziesiat złotych za składowanie 1 tony.. Nie wiem dokładnie ile, ale ile by nie było, zawsze to jest dużo więcej niż za składowanie własnych śmieci na własnym składowisku! Przeprosić i Spie...lać!

kaczor, 16.02.2015 23:44

W Wadowicach oszacowali w 2013 roku na 5,70 od osoby. Teraz pewno jak wszyscy mają realne wyliczenia i w 2015 roku zostali przy 5,70 od osoby Da się?

bazyli, 16.02.2015 23:44

hej, pisowcy. Trzeba było pilnować waszego jaśnie pana aroganta i wybudowac instalacje przetwarzania odpadów komunalnych w Andrychowie. Nie trzeba byłoby teraz wozić odpadów po kilkadziesiąt kilometrów do Brzeszcz i płacić kilkadziesiąt złotych od tony za sam transport, ale mając Instalacje na miejscu jeszcze by gmina zarabiała na odpadach, tak jak to robią w Wadowicach, Brzeszczach itp. Tam, gdzie władza potrafiła myśleć i liczyć, tam opłaty śmieciowe są teraz niskie. Ale skoro wy rządząc woleliście wydawać kasę na baseniki, fontanny, złote klamki, to przestańcie teraz ujadać i zwalać winę na kogokolwiek. Uderzcie się we własne piersi, posypcie łby popiołem i przestańcie bredzić! Przeprosić i Spie...lać!

maxx, 16.02.2015 23:20

Tomasz Żak – osoba zasiadająca na stanowisku burmistrza Gminy Andrychów Mirosław Wasztyl – wiceburmistrz Radni KW Nasza Gmina Andrychów: BABSKI Roman Stanisław - przewodniczący KOWALCZYK Adam - wiceprzewodniczący ŻYDEK Władysław - wiceprzewodniczący MAGIERA Dorota Józefa SARLEJ Tadeusz Kazimierz WĄTROBA Ewa Beata RADOŃ Maria KOBIELUS Maciej Dominik TROJAK Danuta PRYSTACKI Roman RZADEK Zbigniew NOWAK Marek Marian POLAK Wojciech PRUS Stanisław

infocar, 16.02.2015 22:55

Różnica między głosowaniem sprzed 1,5 roku jest taka, że wtedy opierano się na szacunkach, a dzisiaj na rzeczywistych danych. Nie ma podstaw, żeby kogoś na podstawie tamtego głosowania uznać za wybitnego/beznadziejnego ekonoma. Jedyna recepta na niskie opłaty w przyszłości, to zmniejszenie produkcji śmieci.

maniek, 16.02.2015 22:48

w Wadowicach jest 5,70 od osoby w Andrychowie było 7 ale ekipa burmistrza Żaka mówi że to za mało i chce 8 zł. od osoby jak wyliczył bonifacy "w Andrychowie będę musiał zapłacić 576 złotych na rok za śmieci w Wadowicach zapłaciłbym 410 złotych a w Kętach zapłaciłbym 360 złotych " pod rozwagę radnym.

maniek, 16.02.2015 22:44

W 2013 roku za obniżką zagłosowali nie tylko ci z PiSu także ówcześni i obecni koalicjanci żaka z PO: pan Polak i pan Kobielus. Wszystkie wulgarne insynuacje propagandzistów żakolandii apropos tego czy radni potrafili liczyć, populizmu itp. odnoszą się także do panów startujących od Żaka: Polaka i Kobielusa. ps. nie słyszałem przed wyborami w 2014 roku żeby żak czy ktoś od niego mówił że zgk dopłaca do śmieci i potrzebna będzie podwyżka bo to "odpowiedzialne" zachowanie. i nagle nagle po wyborach policzyli?

tomekx, 16.02.2015 22:30

Nie wszyscy,ale myślę że zagłosują odpowiedzialnie a nie populistycznie

maly, 16.02.2015 22:19

macie problem -trzeba wymeldować 1 osobę z domu i rachunk się zgadza ;)

infocar, 16.02.2015 22:17

@tomekx A jak zagłosują ci, którzy ostatnio poparli wniosek opozycji, dzięki czemu przeszedł?

tomekx, 16.02.2015 22:00

Ciekawe jak tym razem zagłosują radni PISu?Może wezmą kalkulator do ręki i lepiej policzą niż ostatnim razem?

selerx, 16.02.2015 21:51

Igor7 kaftan dla ciebie kochaneczku jest już gotowy taki z podwójnym szwem izolata też niczego sobie CZEKAMY !

Woland, 16.02.2015 21:47

Witam MUNDUS PLENUS IDIOTARUM EST

kaczor, 16.02.2015 21:47

1. o ile dobrze pamiętam sam żak mówił kiedyś że czas kiedy nie podnoszono podatków obejmuje też rządy pietrasa. 2. z informacji z innego portalu - w Wadowicach jest 5,70 zł u nas ekipa żaka chce 8 zł od osoby. 3. z powodu podwyżki bogatym balowiczom nic się nie stanie. ale dla wielu osób robi różnicę.

szpp, 16.02.2015 20:56

przestańcie na wszystko narzekać z powodu tych kilku złotych nikomu nic się nie stanie podatki w Andrychowie nie są w ogóle podnoszone za kadencji Żaka (a za pietrasa je podnoszono).może to też skrytykujecie że nie ma podwyżki?

kukus, 16.02.2015 20:36

Komentarz usunięty przez autora.

rafi, 16.02.2015 20:35

Komentarz usunięty przez autora.

igor7, 16.02.2015 20:15

co tam śmieci...Thomas Anders z ciotką i psem przyjeżdżają !!! podziękujcie swoimi sąsiadom i rodzinie - bezmózgim lemingom -którzy zgotowali nam ten los...

mareczek, 16.02.2015 20:15

"to dlaczego w Andrychowie będę musiał zapłacić 576 złotych na rok za śmieci w Wadowicach zapłaciłbym 410 złotych a w Kętach zapłaciłbym 360 złotych oczywiście wszystko zwalcie na opozycje" bonifacy nic dodać nic ujać.

mareczek, 16.02.2015 20:14

w sobotę niektórzy pobawalili sie na balach gdzie wstęp od pary ponad 300 złotych dzisiaj nam szaraczkom udzielają złotych rad i sypią złotymi myślami? "Z powodu kilku złotych nikt jeszcze nie zbankrutował " "zawsze można się przeprowadzić tam gdzie taniej....."

kaczor, 16.02.2015 19:49

propagandzistom żakolandii zazdroszczę dobrego samopoczucia. ps. basen to była kadencja Pietrasa i 21 radnych w tym Babskiego

kamil, 16.02.2015 19:39

Z powodu kilku złotych nikt jeszcze nie zbankrutował a dzięki temu ZGK nie popadnie w długi. Po kadencji Pietrasa ZGK ma duuuuuuży kredyt do spłacania na basen i to nie jest takie proste

RobinHood, 16.02.2015 19:14

Uważajcie bo zaraz asquit zobaczy spisek i będzie pozamiatane :)

maxx, 16.02.2015 19:02

No cóż jaka władza takie ceny !!! I tak jeszcze co najmniej ponad 3 lata .

gebelsik871, 16.02.2015 18:43

BRAWO BRAWO BRAWO!!! Podziękujmy wszystkim wyborcom Żaka. Teraz 8zł a za rok 10zł może będzie. Najdroższa woda najdroższe śmieci, płyto strada jednokierunkowa, wirtualna strefa ekonomiczna i zrujnowany zamek który sobie zakupi. Ludzie ludziom zgotowali ten los.

asquit, 16.02.2015 18:19

zawsze można się przeprowadzić tam gdzie taniej.....

kaczor, 16.02.2015 17:12

Płacą w Wadowicach dużo mniej niż w Andrychowie i władza nie planuje podwyżki!!!! Artykuł: "W Wadowicach opłata wynosi 5,70 zł miesięcznie od jednego mieszkańca........ Pierwszym i najważniejszym elementem systemu w gminie są stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które pozostają bez zmian" - informuje Paweł Polak, Kierownik Referatu Zieleni i Ochrony Środowiska UM Wadowice." andrychowska władza udowadnia że 7 zł od osoby to za mało??? 8 złotych chce

kaczor, 16.02.2015 17:12

stawki w Andrychowie obniżali na początku 2013 roku (chyba w marcu). jak są takie nierealne to dlaczego nie zmienili ich w 2014 roku ? tylko poczekali na czas po wyborach i uderzyli teraz. ps. z tego co pamiętam za obniżeniem w Andrychowie w 2013 roku byli także radni popierający żaka.

bonifacy, 16.02.2015 17:01

Komentarz usunięty przez autora.

asquit, 16.02.2015 16:47

populizm populizmem ale należy podziękować radnym PIS którzy w poprzedniej kadencji tak dzielnie przed wyborami walczyli o niskie ale nierealne stawki

bonifacy, 16.02.2015 16:44

Komentarz usunięty przez autora.

roko, 16.02.2015 16:08

firma x wygra przetarg na odbiór śmieci przykładowo za 4,80 od osoby to co się dzieje z kwotą 3,20?

tipacz, 16.02.2015 15:54

Świetnie!!! po prostu cudownie....

abcabcabc, 16.02.2015 15:38

W moim przypadku 10 zł więcej miesięcznie. Kwartalnie 30 zł.Rocznie 120 zł. Kpiny.Worki dalej płatne ?

Maksymilian, 13.02.2015 16:20

mierny jest lepszy od niedostatecznego.

tomekx, 13.02.2015 14:21

Język używany przez niektórych niedoszłych radnych rzeczywiście sięga bruku.Może dlatego są niedoszli

xpek, 13.02.2015 13:57

brednie? nazywanie miernotami kilku tysięcy mieszkańców Andrychowa którzy zagłosowali na kandydata X to są brednie

Maksymilian, 13.02.2015 13:04

xpek;brednie.

xpek, 13.02.2015 11:15

ach ta podwójna moralność maksymiliana

Maksymilian, 13.02.2015 10:46

pryymus;ubliżasz tym co nie są winni.Prymitywna analiza.

pryymus, 12.02.2015 20:04

kalafior: Masz w stu procentach rację , żyje się bardzo ciężko - powiem więcej strach dalej żyć - zwłaszcza za te pieniądze jakie zarabia przeciętny zjadacz chleba w tym emeryt i rencista. Zaufaliśmy styropianowcom więc mamy tego efekty. Przypomina mi się dawny rzecznik rządu, który powiedział ,że: " rząd się jakoś wyżywi" . No ale z drugiej strony, kto ma za nas zapłacić za wywóz naszych śmieci?. Musimy się nauczyć robić selekcję odpadów - będzie taniej. Zakład utylizacji za darmo nie posegreguje a skala problemu naprawdę jest wielka - ustawa to gniot na kolanie - niestety ale nas obowiązuje a przede-wszystkim władze wszystkich szczebli.

pryymus, 12.02.2015 19:28

Cd. poprzedniego komentarza. - jeśli się to uda, to można liczyć,że skala podwyżki będzie minimalna. Dziwi mnie podejście pewnej grupy osób do tak poważnego zagadnienia. Wszyscy wiemy ile codziennie kasy zostawiamy w marketach i jakie stosy opakowań wędrują codziennie do naszych mieszkań - nikt się nie pyta o prąd, gaz, paliwo - bulisz masz te rzeczy - nie płacisz wyłączają, taki jest rzeczywistość.

pryymus, 12.02.2015 19:19

kalafior; Szanuję twoją szczerość - każdy ma prawo do pomyłki w tym ja osobiście też. Gmina może - jeżeli posiada środki dopłacać do ścieków i wody ale do odpadów zgodnie z ustawą nie może, bo system musi się samofinansować. Gminna spółka nie zbankrutuje , bo gmina musi zapłacić, za faktyczne ilości wywiezionych odpadów. Wina leży po stronie oszacowania ilości odpadów i wysokości składek - w tym wypadku zapłacą podatnicy. Nowe stawki mogą obowiązywać dopiero od daty podjętej uchwały RM i w żadnym przypadku straty już zaistniałe nie mogą być pokryte kosztem nowej składki. Inaczej mówiąc podwyżka musi być wprowadzona ,byśmy za 2015 znowu nie dopłacali. Jaka będzie skala tego nikt narazie nie wie. Słyszałem,że prowadzone są rozmowy by odpady wywozić na składowisko do Choczni - jeśli się to uda

kalafior, 12.02.2015 19:15

I tak ciezko sie zyje bo wszystko jest bardzo drogie ,tu podwyzka tam podwyzka niby pare zł a pensje bez zmian.Pomyslmy o tych którzy zarabiają 1200 zł i maja dzieci na utrzymaniu!

pryymus, 12.02.2015 19:07

demokracja i inni komentatorzy rzekomej afery konkursowej; Celem jest merytoryczna i zgodna z prawem a także logiką dyskusja - nie reprezentuję niczyich interesów - nie mam też żadnych zobowiązań względem kogokolwiek ale prawdy zakrzyczeć się nie da - odnoszę jednak wrażenie,że kilku dyskutantów w tym pod nickiem "demokracja " za wszelką cenę chce udowodnić,że białe jest czarne i odwrotnie.Rozporządzenie MEN datowane jest: 08.04.2010 rok ,zaś Uchwała TK / W.18/94 jest z 20. 09.1995 r więc w stosunku do rozporządzenia MEN jest nieważna - prawo nie obowiązuje wstecz. " Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów otrzymał bezwzględną większość głosów obecnych członków komisji" Komisja liczyła osób 9 ,ważnych głosów za oddano 4 , nieważnych , czyli w tym przypadku wstrzymujących się 5 a wykładnia brzmi: głosów "za" musi być więcej niż suma głosów "przeciw" i "wstrzymujących się". Sąd ma prawo do swobodnej oceny nie zaś dowolnej. TK " Pojęcie " bezwzględnej większości" nie może mieć różnych znaczeń zależnie od liczebności ciała kolegialnego , od którego większość te oznaczamy" - koniec cytatu Pożyjemy zobaczymy.

zandrychowa, 12.02.2015 19:04

Uważam że z powodu tych kilku złotych nikt nie zbankrutuje a gorzej jak miała zbankrutować gminna spółka komuinalna

kalafior, 12.02.2015 17:47

@prymus Tak rzeczywiscie pomyliłam sie bo w Ketach dopłata z gminy jest do wody i scieków,więc jeszcze lepiej niz do śmieci bo wiadomo ile woda a zwłaszcza kanalizacja kosztuje mieszkanca naszej gminy!

demokracja, 12.02.2015 10:34

@pryymus Szanowny Panie A.pryymus.Sz lub tylko pryymus Poważnie i zarazem pouczająco wypowiada się Pana na temat konkursu, wykładni prawa itd. Po zapoznaniu się z Rozstrzygnięciami nadzorczymi Wojewody nie sposób zgodzić się z Pana opiniami, do których ma Pan prawo w demokratycznym, nieputinowskim kraju. Odnośnie większości bezwzględnej, to różnicę zdań pomiędzy UW a Burmistrzem rozstrzygnie sąd - i na pewno sąd nie skorzysta z Pańskiej logiki liczenia głosów ważnych i nieważnych. Niech Pan przy okazji nie dezawuuje orzeczenia TK z dnia 20 września 1995 r. ze względu na przestarzałość - przypomnę Panu - nasza Konstytucja jest datowana 2 kwietnia 1997 r., Ustawa o Samorządzie gminnym 8 marca 1990 r., Ustawa o systemie oświaty 7 września 1991 r. - idąc tokiem Pańskiego rozumowania Konstytucja, funkcjonowanie gmin, funkcjonowanie oświaty są również przestarzałe? - może i dla niektórych tak, ale nie oznacza to, że są nieaktualne. Według mojej oceny prawnej problemu, po zapoznaniu się z rozporządzeniem MEN oraz Ustawą o systemie oświaty, definicja sformułowana przez TK będzie tu miała zastosowanie ponieważ ani rozporządzenie MEN ani Ustawa o oświacie nie definiują odrębnie pojęcia "większości bezwzględnej". Nie wiem dlaczego sprowadza Pan tę sprawę do absurdu, rzekomej afery i takimi określeniami podsyca Pan atmosferę - ma Pan jakiś ukryty cel? a może ktoś polecił Panu takie wypowiedzi?

pryymus, 12.02.2015 05:46

Odpowiadam - wierzcie, że bez żadnej ściemy: Jesteście w wielkim błędzie, ja nie mam nic wspólnego z A. S. Osoba korzystająca z logo pryymus , to zupełnie ktoś inny - parę miesięcy wstecz o tym pisałem - podając swoje namiary.Co do rzekomej afery konkursowej w SP 4 , to jakiś absurd. Dziewięcio osobowa zacna komisja oddała ważnych 4 głosy - nieważnych pięć - mamy większość bezwzględną czy nie?? [...] - głosy nieważne w każdej demokracji /poza putinadą/ traktuje się jako wstrzymujące a rozporządzenie MEN jest klarowne i przejrzyste - każdy bez wyjątku znajdzie je w necie. Trybunał wypowiadał się odnośnie definicji większości bezwzględnej a data orzeczenia świadczy,że dawno jest nieaktualne. By ferować wyroki i oskarżenia należy znać przepisy albo przynajmniej chcieć się z nimi zapoznać. - Osobiście czytałem wykładnię orzeczenia TK - tam jest bardzo dokładna definicja ale odnosząca się do ustawy o samorządzie a nie do rozporządzenia MEN. Cieszy mnie,że kultura w dyskusji na portalu znacznie się poprawia - no może za wyjątkiem kilku desperatów pijanych i spragnionych emocji i afer.

sZkoda, 11.02.2015 23:37

Niech się obali nawet o kosmos.Tu potwierdza się zasada -zamiast zabrać się do pracy to niektórzy na siłę szukają afer i tylko przeszkadzają Jeżeli chodzi o zapowiadaną podwyżkę cen śmieci to dziwię się że tyle szumu niektórzy robią o parę złotych Jakoś nie robicie szumu jak chleb drożeje albo kiełbasa. Idziecie i płacicie więcej

ogi33, 11.02.2015 23:33

tacy to nasi włodarze brali pod uwagę wprowadzenie podwyżki WSTECZ - chcieli obalić podstawową zasadę prawa - NIE DZIAŁA WSTECZ i prawdopodobnie odwołają sie od decyzji Wojewody ( sprawa konkursu na dyr sp 4) - będą chcieli obalić orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego to się nazywa tupet czy GŁUPOTA ?? @prymus odpowiesz??

Arbuzzielony, 11.02.2015 23:07

Pozdrawiamy prrymusa (Andrzeja S.).

cath, 11.02.2015 22:39

Mnie ciekawi ze z tego co wiem to w gminie Wadowice odpady komunalne są wywożone dwa razy w miesiącu, a w A .nawet jeśli samemu zawiezie się na Biała Drogę to nie przyjmą.

zandrychowa, 11.02.2015 22:34

sPiSek?

krisu78, 11.02.2015 22:26

za to z artykułu na innym portalu jasno wynika że w Wadowicach 5,70 od osoby i nie planują podnosić. Żak i jego radni zrobią co będą chcieli. Na szczęście nie przejdzie bez echa.

tomekx, 11.02.2015 22:19

w Kętach też podobno są ze śmieciami mocno na debecie co do cen paliw -to na mam newsa też znajdziesz takie informacje i to bardzo dużo Ale widać że jak pisowski portal zabrał się do tego do efekt jest odwrotny :) A tak wogóle to przestać człowieku wydziwiać -zawsze możesz siedzieć i pluć na portalu pietrasa ale widzę że kochasz mam newsa i tu wolisz upuszczać swoją żółć nienawiści do wszystkich i wszystkiego Cały Andrychów i tak się z ciebie śmieje no ale jak ktoś lubi z siebie robić pośmiewisko to jego sprawa

baton, 11.02.2015 22:19

a wiecie ze pryymus to szanowny pan kierownik andrzej szafranski ? zdradził sie wpisem o aferze w SP4 bo napisal o dokumentach do których tylko on miał dostep :) ale wpadka paniekierowniku hehe pozdrawiam pana podwladny

igor7, 11.02.2015 22:05

więcej doją nas na paliwie...czy ktoś wie dlaczego niezależny portal NIGDY nie zainteresował się cenami paliw na andrychowskich stacjach ??? .............ludzie piszą (ponoć) w sprawie dziury w chodniku,auta na pasach i innych głupot... CZY NAPRAWDĘ NIKT NIE NAPISAŁ DO WAS W SPRAWIE CENY PALIW NA ANDRYCHOWSKICH STACJACH ???

abcabcabc, 11.02.2015 21:54

W Ketach mają tańsze ceny : 1 osoba – 7,00 zł (7,00 zł za 1 osobę), 2 osoby – 13,00 zł (6,50 zł za 1 osobę), 3 osoby – 18,00 zł (6,00 zł za 1 osobę), 4 osoby – 22,00 zł (5,50 zł za 1 osobę), 5 osób – 25,00 zł (5,00 zł za 1 osobę). I zbiórki wielkogabarytowe z pod posesji za darmo!!! Urząd Gminy Kęty informuje, że na terenie Gminy Kęty odbędzie się nieodpłatna zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, chemikaliów (w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin w puszkach lub opakowaniach, zabezpieczone w workach), oraz odpadów wielkogabarytowych. W trakcie zbiórki od mieszkańców zostaną odebrane wszystkie zbędne urządzenia takie jak lodówki, zamrażarki, kuchenki, telewizory, radia, monitory, inne małe i duże AGD, RTV, a także stare meble. Zużyty sprzęt, chemikalia oraz odpady wielkogabarytowe należy wystawić do godz. 7oo przed wjazdem na posesje, w miejscu zapewniającym firmie odbierającej swobodny dostęp do nich. Da się , da tylko dlaczego nie w Andrychowie ?

martinez, 11.02.2015 21:35

Na wadowickiej stronce niedawno był tekst. W Wadowicach jest 5,70 od osoby i nie chcą robić na razie podwyżki U nas ekipa od Żaka chce 8 zł???? Choćby się nie wiem jak klakierzy żakolandii namęczyli jest jak jest.

pryymus, 11.02.2015 21:30

abcabcabc: Masz rację, ale to nie wynika z faktu,że Kowalskiego z osiedla ktoś faworyzuje ale okoliczności zamieszkiwania mają wpływ na taki a nie inny przebieg sprawy. Problem w mieście jest o wiele większy,niż na wioskach czy też miejskich prywatnych posesjach a prawo nie pozwala ustalać stawek dla wsi i miast. Osobiście wolę już mieszkać w prywatnym domku na wiosce niż w tych wielkich blokowiskach, zatem niema co ubolewać nad tym,że się raz na rok gabaryty odstawi w wyznaczone przez sołtysa miejsce składowania. Można się domagać odbierania gabarytów bezpośrednio na posesji - jest to logiczne, ale podobno podraża koszty - tak mi przynajmniej tłumaczył b. prezes ZGK. - coś w tym jednak jest prawdy, zważywszy, że musi do posesji dojechać każdorazowo specjalnie dostosowany samochód i oczywiści mocni ludzie do taskania ciężkiego wszelkiej maści sprzętu. Zgłosić problem P. Burmistrzowi a na pewno temat zostanie rozwiązany. Na Tkackiej obok torów kolejowych przy dawnej kotłowni takie składowisko istnieje - Z.G.K. nie marudzi i zabiera - chociaż nie muszą. Kiedyś się temu składowisku przyjrzałem i mina mi mocno zrzedła na widok zawartości - ja bym za żadną cenę w tym [s..]nie grzebał a oni niestety nie mają innego wyjścia - to też są dodatkowe i to znaczne koszty. Życie pokazuje,że teoria a praktyka to dwie różne sprawy - nie da się wszystkiego obstawić paragrafami. zawsze można wszystko

Maksymilian, 11.02.2015 21:27

prymus;Znam ten problem,dotyczący "Funduszu Norweskiego".Wiem kto nie chciał takiego rozwiązania.Z zacytowanego zapisu nie można wywnioskować ile to wynosiło za 2014 rok.Dziękuję za informację.

igor7, 11.02.2015 20:55

jeśli o śmieciach mowa - to o tvn i jej gwieździe - z pozdrowieniami dla myślących inaczej... Prezenterka TVN wie, kto molestował. „Mam nadzieję, że to było jednorazowo” - niezalezna.pl – Jak większość osób wiem o kogo chodzi. Mam nadzieję, że to była sytuacja jednorazowa, która się więcej nie powtórzy - mówi Omenaa Mensah. W ten sposób prezenterka pogody w TVN odnosi się do informacji o molestowaniu, jakiego wobec koleżanek z pracy dopuszczać się miał "znany dziennikarz" dużej telewizji. Jak wynika z naszych informacji, mężczyzna o którym mowa nie tylko nie poniósł żadnych konsekwencji, ale jeszcze dziś wystąpi na antenie swojej stacji. "Sprawa dotyczy mojego byłego szefa, bardzo popularnej twarzy telewizyjnej, szefa zespołu w jednej ze stacji. W telewizji podlega mu spora grupa dziennikarzy. Moje kłopoty z nim zaczęły się od tego, jak powiedziałam mu „nie”. Któregoś dnia podszedł do mnie z tekstem: „Widzę, że nie masz majtek pod dżinsami. Jedziemy do mnie?” Rzucił też, niby w żartach: „Oprzesz się, suko, o ścianę, a ja wejdę od tyłu” - opowiedziała tygodnikowi "Wprost" dziennikarka. Nie milkną spekulacje odnośnie tożsamości "bardzo popularnej twarzy telewizyjnej", większość jednak obawiając się drogiego procesu, jaki wytoczyć może bogaty dziennikarz - nie podaje jego nazwiska. O sprawie pisał popularny bloger Matka Kurka. Prezenterka TVN, Omenaa Mensah w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl na Balu Dziennikarzy również zabrała głos w tej sprawie. Krytykuje zachowanie telewizyjnego dziennikarza, jednak jak sugeruje jest to "jednorazowa" sprawa. – Jak większość osób wiem o kogo chodzi. Jest mi przykro, mam nadzieję, że to była sytuacja jakaś jednorazowa, która się więcej nie powtórzy. Mam też nadzieję, że ta dziennikarka poradziła sobie z tym i że wykonuje swój zawód dalej. Jakiejś strasznej traumy z tego powodu nie ma – mówi Omenaa Mensah, odnosząc się do reakcji dziennikarek na seksualne propozycje szefów. – Trzeba dać do zrozumienia, że jest się w danym miejscu po to, żeby wykonać jakieś zadanie, pracować, a nie po to, żeby romansować. (...) Jeśli kobieta nie potrafi postawić wyraźnej granicy, to mężczyzna potrafi wyczuć coś takiego. Ja, nawet jeśli w życiu miałam jakieś propozycje, to jasno dawałam do zrozumienia, że praca to jest praca – wspomina prezenterka pogody z TVN. Zdaniem Mensah, "takie zachowanie, kiedy mężczyzna jest zbyt nachalny, albo wykorzystuje swoją pozycję zawodową, żeby może nie zaimponować kobiecie, raczej wykorzystać, to że jego pozycja jest o wiele wyższa - jest słabe". Jednocześnie prezenterka zapewnia, że "twierdzenie, że w mediach robi się karierę przez łóżko, jest kompletną bzdurą". - Jaki facet będzie szanował taką babkę? Żaden! Ja, gdybym była szefową, gdybym miała współpracownika, który chce coś osiągnąc przez takie sytuacje - nie miałabym szacunku do takiej osoby. Żadna mądra kobieta nie będzie wierzyła, że można coś załatwić przez to - mówi Omenaa Mensah.

abcabcabc, 11.02.2015 20:26

@ pryymus twój wpis pokazuje że w Andrychowie są równi i równiejsi. Nie obrażając ale pan Kowalski z Lenartowicza wyrzuca sobie kiedy mu pasuje nawet lodówkę.Nie ponosi żadnych konsekwencji ani dodatkowych opłat. Kowalski z Zagórnika wyrzuca lodówkę przed dom w dniu wywozu śmieci , oczywiście lodówka nie zostanie zabrana bo wywóz wielkogabarytowy dopiero za 10 miesięcy i nie z posesji tylko z boiska przy szkole...Kowalski z Zagórnika musi uprzątnąć nie zabraną stara lodówkę , gdyż jak tego nie zrobi przyjdzie SM i dostanie mandat ;) Dlatego teraz składa pieniądze na flaszkę i paliwo dla sąsiada , który może swoim starym żukiem wywiezie mu ta lodówkę do PSZOK-u , a Kowalski z Lenartowicza zadowolony , że pozbył się problemu i jeszcze kaska w kieszeni zostaje ;)

pryymus, 11.02.2015 20:15

Maksymilian: Pytanie uważam za zasadne i logicznie skonstruowane a oto fakty: Gmina Andrychów do 2020 roku będzie spłacać kredyt - rocznie,stanowi to kwotę 2miliony czterysta tysięcy zł. - malejąco.Gmina dokapitalizowuje Z.G.K. taką kwotą - co na jedno wychodzi, ale bardziej przejrzyście by było, gdyby spłata kredytu była bezpośrednia - niestety przepisy mają wpływ na taką a nie inną formę spłaty zadłużenia. Basen jest niezbędny,ale za znacznie niższą kwotę mogliśmy mieć kąpielisko kryte a tak mamy pomnik [g..] . Dodam,że w tamtym czasie można było pozyskać środki unijne z tzw. FUNDUSZU NORWESKIEGO kwotę około 60 baniek, ale warunek był jeden a mianowicie: przez siedem lat wejście darmowe i oczywiście był problem z przeróbką tak wielkiej ilości kasy. Zapytajcie Pana M. - ówczesnego skarbnika - na pewno to potwierdzi , bo to gościu z klasą - nie znam człowieka w Andrychowie o takim profesjonalizmie w przedmiocie finansów.

pryymus, 11.02.2015 19:51

Byłem przypadkowo dziś na osiedlu LENARTOWICZA - gołym okiem widać koło śmietników stare wersalki ,kanapy, lodówki i inne duże gabarytowo odpady - ludzie wystawili i dla nich sprawa załatwiona, jednak zanim to wszystko trafi tam gdzie powinno upłynie troszkę czasu i co oczywiste znacznego wkładu pracy a takich wystawek jest wszędzie znaczna ilość - to musi kosztować.W gminie 44 tysięcznej ilość codziennych opakowań, po różnych produktach - nie wyłączając pampersów jest bez liku - więc problem jest odpowiedni do naszych potrzeb codziennych a to musi kosztować - to cała filozofia. Zamiast wylewać pomyje pomyślmy wspólnie w jaki sposób zorganizować selekcję odpadów , bo to znacznie podraża koszty - nie zrobi tego osiedlowy kowalski , to musi zrobić firma odbierająca i utylizująca odpady. Byłem w Krakowie osobiście na wzorowo zorganizowanym wysypisku i dlatego znam skalę problemu. Pracy w takich warunkach nie życzyłbym nawet KK i JP, igorom i innym jadowitym bytom [..]. oraz jego dzieciom i w przyszłości może wnukom - ktoś jednak musi to robić , więc przestańmy skamlać o groszowe sprawy - piwko i inne wyskokowe znacznie więcej kosztują i jest [...]. Dobrej nocy.

Maksymilian, 11.02.2015 19:50

pryymus;dzięki za informację.Mam jeszcze pytanie jakie wydatki ZGK poniósł na spłatę kredytu zaciągniętego na basen za 2014 rok i czy zostało to refundowane przez Gminę.Jeśli ktoś dysponuje nawet szacunkowymi informacjami to bardzo proszę o ich podanie.

guide, 11.02.2015 19:43

może niektórzy zauważą że się powtarzam, ale w tej sprawie muszę bilans szybko się domknie a nawet wyjdzie na plus, jak ZGK zacznie sprzedawać surowce wtórne, które tak pieczołowicie segregujemy! ponawiam prośbę do redakcji o zadanie pytania zgk "ile zarobili na sprzedaży surowców wtórnych?"

pryymus, 11.02.2015 19:26

Zgadzam się w stu procentach z komentarzem corleone - JP i KK to już historia - należy więc zamknąć wreszcie tamtą kartę i wszelkie uzasadnione przepisami prawa roszczenia mieszkańców kierować do obecnego włodarza gminy a jest nim Pan Tomasz Żak. Natomiast Rada Miejska w żadnym stopniu nie jest podległa organowi wykonawczemu - to należy zapamiętać.Rada Miejska sprawuje kontrolę oraz ustanawia miejscowe prawo, które musi być zgodne z przepisami i obowiązującymi ustawami. Nie jest i nie może być prawdą,że gmina Kęty dopłaca do śmieci - to niedorzeczność - sugestie "@kalafiora".System musi się bilansować a firma wygrywająca wykonanie usługi musi mieć za faktyczną ilość odpadów zapłacone - takie są fakty. Jeśli chodzi o pytanie maksymiliana to na razie nikt tego dokładnie nie wie - trwają dokładne wyliczenia ale z wiadomości które ja posiadam jest to kwota około 800 tysięcy zł. Za błędne wyliczenia poprzedników odpowiada urząd reprezentowany przez T. Żaka - za błędy niestety musimy zapłacić wszyscy podatnicy, bez względu na swoje zasoby finansowe. Pozdrawiam i bardzo proszę nie mieszać polityki do śmieci - chociaż [... ] ...

asquit, 11.02.2015 18:24

w pytaniu maksymiliana przeczuwam że szykuje się kolejny spisek

kalafior, 11.02.2015 18:20

@vera Zgadzam sie z toba w 100% Ze sciekami jest jeszcze gorzej bo dowalaja tym którzy od lat maja kanalizacje bo ZwIK inwestuje i my mamy przez to takie ceny.Czekam na obnizke scieków z niecierpliwoscia bo jak pisał Szef ZiK w tym roku ma byc podłaczonych razem 87 % mieszkanców gminy ,wiec znizka powinna byc duża. @infocar Nie zauwazyłam w lesie zadnych smieci w mojej okolicy bo po co ludzie mieli by tam wywozic skoro naśmieci limitu nie ma a cena jest jednakowa dla wszystkich i to nie jest sprawiedliwe!

Maksymilian, 11.02.2015 18:07

Jaką stratą ZGK zakończył rok 2014.Jeśli ktoś może podać szacunkową wartość,to bardzo proszę.

VERA, 11.02.2015 16:27

Moim zdaniem radni zanim zatwierdzą tą podwyżkę powinni zapoznać się z danymi ile osób ma podpisane umowy ile rodzin płaci solidnie , bo najprościej dowalić tym co płacą . Tak jest ze ściekami i odpadami. Zastanawia mnie fakt ,że w Wadowicach te opłaty są dużo tańsze . Może skuteczność ściągania opłat jest większa? Wiem , bo moi sąsiedzi nigdy nie wystawiają śmieci a jakoś żyją i w śmieciach nie toną ,a że powietrze śmierdzi to nic nie boli , najwyżej jakiś rak za parę lat i zdziwienie skąd ?

infocar, 11.02.2015 16:08

Ci z bloków nie wywożą śmieci nad rzekę i do lasu. Za to mamy zniżkę.

abcabcabc, 11.02.2015 16:04

I jeszcze dodam , że mało kto pojedzie nie raz parę kilometrów aby wyrzucić stare szmaty , wrzuci po prostu do śmieci ogólnych. I czy nie było by z korzyścią dla wszystkich przywrócenie worka wyłącznie na szmaty ? Dlaczego na osiedlu mogą pozbywać się starych gratów przy altanach śmietnikowych , my musimy czekać rok na zbiórkę i jeszcze za dodatkowe pieniądze organizować sobie transport na miejsce zbiórki? Coś tu nie gra ? Czy nie płacimy tyle samo?

abcabcabc, 11.02.2015 15:52

@magda w mieście są pojemniki na odzież. W domach prywatnych nie ma takich i czytaj dokładnie , że kiedyś były worki do segregacji z napisem SZMATY , teraz tj od 1lipca 2013 nie są zbierane bezpośrednio z nieruchomości tekstylia i szmaty ( tego typu odpady można wrzucać do specjalistycznych pojemników rozlokowanych na terenie gminy) Czyli znowu chcąc wyrzucić odzież , która nie nadaje się już dla nikogo muszę NA WŁASNY DODATKOWY KOSZT wywieść je do miasta!!!

kalafior, 11.02.2015 15:38

@magda Ja widziałam nie tylko szmaty ale prawie wszystko w śmieciach ogólnych .Moze Pani segreguje jako nieliczna mieszkanka bloków.Tak sa kolorowe pojemniki a szkoda ze nie wszyscy z nich korzystaja a my teraz za takich patafianów mamy podwyzke bo śmieci ogólne sa drozsze.

kalafior, 11.02.2015 15:31

@Dla mieszkanców domów jakas kontrola to jest bo kazdy dom ma swój numer na smieci a w blokach nie da sie tego niestety kontrolowac.Szmaty powinny byc segregowane bez dyskusyjnie.Ciekawe co za idiota wymyslił aby nie były segregowane?Nic dobrego nie bedzie dla mieszkanców gminy Andrychów bo ZGK ma nowego szefa ,tak jakby nie było kogos odpowiedniejszego na to stanowisko ale jak mogło by byc inaczej skoro to to znajomy Burmistrza .

magda_2088, 11.02.2015 15:22

Czy ty abc widziałeś jakieś szmaty w śmieciach ogólnych na osiedlu co kawałek są poustawiane metalowe pojemniki na szmaty i ludzie tam je wyrzucają a nie do ogólnych.Odpowiadając kalafiorowi my mieszkańcy bloków też segregujemy odpady niech wejdzie do altan śmietnikowych tam są odpowiednie pojemniki:plastik,papier,szkło,metal,ogólne. Pozdrawiam

abcabcabc, 11.02.2015 15:13

@ kalafior w pełni popieram.Kto kontroluje mieszkańców , którzy niby segregują na papierze a w rzeczywistości wyrzucają wszystko jak leci? Warto dodać, że przed wejściem nowej ustawy śmieciowej mieszkańcy Andrychowa mogli segregować także szmaty .Teraz nie ma takiej segregacji, szmaty wrzucamy do ogólnych śmieci .Czy nie jest to surowiec wtórny na którym można zarobić? Czy przez niesegregowanie szmat nie mamy większej ilości śmieci ogólnych? W Wieprzu mają odpowiednie worki i oddają worki ze szmatami jako surowce wtórne.

kalafior, 11.02.2015 15:03

@skura Nikt nie powinien nikogo do niczego zmuszac ,zwłaszcza ze mieszkancy domów maja posegregowane smieci a mieszkancy bloków wszystko wyrzucaja do jednego a nawet meble sa po smietnikach Andrychowskich a płacą jak za posegregowane.Dlaczego tak jest?A jak jest z firmami,sklepami i restauracjami ?Oni wytwarzaja bardzo duze ilosci smieci ?Podwyzki zawsze najbardziej uderzaja w szarych mieszkanców.Gmina wydaje pieniadze na bzdurne inwestycje ,dokłada do CKiW takie duże kwoty ,zamiast dopłacac do smieci tak jak w Kętach.

Maksymilian, 11.02.2015 14:20

Mam prawo do własnej opinii jak każdy.

RobinHood, 11.02.2015 13:01

Dla tych, którzy jeszcze nie zapamiętali- Pietras, który sprawował władze 2 kadencję temu już poległ. Opozycja Kubienia poległa. Władze w 100% sprawuje burmistrz Tomasz Żak. Opozycja nie ma już na nic wpływu bo większość ma Żak. Także pełna odpowiedzialność spada na Tomasza Żaka. Nie można już winy zrzucić na zlosliwa opozycję, czy inne jednostki. Krótko mówiąc, za 3.5 roku będziemy oceniali tylko i wyłącznie rządy Żaka i jego ludzi. Powodzenia życzę ♡

rafi, 11.02.2015 12:21

Komentarz usunięty przez autora.

kryspin, 11.02.2015 12:14

Nie zycze sobie zeby mnie pan obrazal oczekuje przeprosin

Maksymilian, 11.02.2015 11:57

Postkomuna i PlaTWusy "rzeźbią"mieszkańców Gminy .Tego miernoty co na nich głosowały już nie przewidziały.

corleone, 11.02.2015 11:44

litości ! czytaj ze zrozumieniem a nie pierwsze zdanie i po łebkach. Chyba nie chcesz powiedzieć internautom że za obecny stan dróg odpowiada JP. Bo to by już było nadużycie. A są jeszcze inne obszary w którymi zarządza obecna ekipa. Tamten burmiściu miał swoje minut i po temacie.

asquit, 11.02.2015 10:39

hahaha miłośnik pietrasa się znalazł a jeszcze niedawno w niego ładował

corleone, 11.02.2015 10:21

Co wy jeszcze tego Pietrasa przypominacie to już historia. Dzisiejszą rzeczywistość tworzy Burmistrz ŻAK, Radny Kowalczyk w randze viceprzewodniczącego Radny Żydek tej samej randze. Oczywiście sam Przewodniczący i szefowie Komisji w składzie : Komisja Spraw Gospodarczych Wojciech Polak , Komisja Spraw Organizacyjno-Regulaminowych Przewodniczący Komisji Tadeusz SARLEJ, Komisja Spraw Społecznych Przewodniczący Komisji Maciej Kobielus, Komisja Rewizyjna Przewodniczący Komisji Roman Prystacki. Dodatkowo do tego dochodzi nowy Vice Burmistrz o raz niezastąpiona pani Dyrektor Andrychowskiego CKiW,. Bardzo dobra znajoma Beaty Szydło z PISu. TO wszystko + jeszcze kilku dyrektorów podległych placówek PREZESÓW SPÓŁEK i kierowników czegoś tam czegoś tam ...tworzy dziś gremium wpływające i decydujące na losy naszego miasta. Czepianie się Pietrasa kompletnie nie ma sensu po ostatnich wyborach chyba każde dziecko wie że to jest już polityczny....t...p który kurczowo trzyma się jeszcze poselskiego płaszcza . Ale to też do czasu na jesień obaj panowie politykę uprawiać będą już tylko w ogródku. Reasumując dziś za wszystko odpowiada nooo może poza długiem za basen obecny Burmistrz i ,,jego'' rada dlatego przywoływanie zamierzchłych czasów jest zupełnie bez sensu,.. No chyba że to jest pomysł na kolejne cztery lata bumelki ...że jak coś się nie zrobi czegoś nie wykona ,coś zaniedba . To można tłumaczyć że to wina Pietrasa bo za jego rządów było gorzej i nikt się nie czepiał .....No ale to było już kilka lat temu a na koniec obecnej kadencji będzie 8 lat to chyba szmat czasu i to dość spory.

abcabc, 11.02.2015 09:08

może ta podwyżka okaże się nie tak dotkliwa? to na razie tylko spekulacje

selerx, 11.02.2015 03:55

A to feler westchną seler. Proponuje towar rozpakowywać w sklepach, i pozostawiać tam opakowania ,alkohol spożywać na miejscu.

gregory, 10.02.2015 22:33

Przeczytałem ten artykuł o Wadowicach i zgadza się: sprawa jest prosta w Wadowicach jest 5,70 i sza o podwyżce a gdzie im tam do tego co chce ekipa żaka. u nas jest nowy prezes ZGK który startował z listy popieranej przez żaka i chcą podwyżki. nie wiadomo tylko czy 8 zł uznają za dość czy przywalą nam więcej? Rodziny zwłaszcza wielodzietne zapamiętają oj zapamiętają.

gregory, 10.02.2015 22:32

Czytam asqiuta i równie dobrze można by powiedzieć żeby dali sobie spokój z podwyżką a Żak i Donald dołożyli jeśli nie bilansuje się.

asquit, 10.02.2015 22:09

sprawa jest prosta - musi się bilansować jak pis chce taniej to niech pis dołoży mieszkańcom Andrychowa a nie finansuje fajerwerków i konfetti dudzie który i tak przegra ciekawe skąd oni mają na to pieniądze

kaczor, 10.02.2015 21:51

martinez dobrze pisze i wylewanie na niego jadu nienawiści przez hejterów zakolandii nie pomoże. artykuł ze strony wadowice24.pl ze stycznia tego roku jak już rządził nowy burmistrz. "W Wadowicach opłata wynosi 5,70 zł miesięcznie od jednego mieszkańca. Stawka dotyczy pierwszych 4 osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe, jeżeli odpady zbierane są w sposób selektywny. Pierwszym i najważniejszym elementem systemu w gminie są stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które pozostają bez zmian" Nic o podwyżkach nie mówiąc o tym jaka to by musiała być podwyżka żeby dobić do poziomu jaki chce ekipa Żaka w gminie Andrychów.

bonifacy, 10.02.2015 21:44

Komentarz usunięty przez autora.

skura, 10.02.2015 21:40

martinez: Proponuję zapoznać się dokładnie z zagadnieniem gospodarki odpadami i nie pisać bredni pod adresem rzekomych "klakierów od żakolandii " Wiesz co oznacza, że ktoś cierpi na " konflikt poznawczy - zajrzyj do lekarskiej encyklopedii a będziesz wszystko dokładnie wiedział. Może wówczas zejdziesz z obłoków na ziemię

tomekx, 10.02.2015 21:38

To że Wadowice nie chcą robić podwyżki to ja bym był ostrożny.Tam jest nowy burmistrz w Kętach jest podobnie jak w Andrychowie

skura, 10.02.2015 21:33

kalafior: Doskonale rozumiem sytuację ludzi w Andrychowie - zwłaszcza tych o niskich dochodach,ale to nie jest wymysł RM i Burmistrza - śmiecisz musisz zapłacić. Niema możliwości rozwiązania umowy, jeśli nadal mieszkasz na terenie gminy - pomyśl logicznie - kto ma po nas sprzątać góry śmieci ?. Firmy utylizujące odpady za darmo palcem nie kiwną - im więcej śmieci nie segregowanych tym dla nas drożej - takie są niestety fakty.

martinez, 10.02.2015 21:29

Na wadowickiej stronce niedawno był tekst. W Wadowicach jest 5,70 od osoby i nie chcą robić na razie podwyżki U nas ekipa od Żaka chce 8 zł???? Choćby się nie wiem jak klakierzy żakolandii namęczyli wystarczy ludziom pokazać te liczby i po ich propagandzie

magda_2088, 10.02.2015 21:21

przecież musi być na pensję dla nowego prezesa to musi być podwyżka

skura, 10.02.2015 21:21

Małecki już obecnie nie musi mieszkać oficjalnie w Andrychowie, bo jako radny powiatowy może zamieszkiwać w innej gminie. Obecnie to nie jego problem a w Barwałdzie zapłaci bez jakiejkolwiek dyskusji.

kalafior, 10.02.2015 21:17

Jeszcze wiecej osób płacic po podwyzce nie bedzie a wielu rozwiaze umowy z gmina.

skura, 10.02.2015 21:13

Sytuacja jest trochę patowa bo: Sprawa śmieciowa ciągnie się od wielu lat - kolejne rządy problem zamiatały pod przysłowiowy dywan - wreszcie zostali zmuszeni do działania i mamy knot poprawiany non stop. Każdy rozsądnie myślący - cywilizowany osobnik mieszkający na planecie "ZIEMIA" musi zadbać o stan środowiska w jakim żyjemy. Zwracam często uwagę na pracę odbiorców śmieci - każdorazowo daje się zauważyć olbrzymie sterty odbieranych śmieci - ktoś za to musi zapłacić - cywilizacja kosztuje.

bywalec, 10.02.2015 21:12

To jest Żałosne u mnie śmieci leżą już ponad dwa tygodnie bo firma z którą podpisywałem umowę ( czyli ZGM ) nie spodziewała się że spadnie śnieg i oni nie wyjadą do nas po dom

abcabc, 10.02.2015 21:04

trzeba ściągnąć małeckiego jeśli dalej mieszka w Andrychowie -ewakuował się do na radnego do starostwa ,lepsze pieniądze zarabia, a to on za to odpowiada

kaczor, 10.02.2015 21:01

Płacą w Wadowicach dużo mniej niż w Andrychowie i nie planują podwyżki. Artykuł: "W Wadowicach opłata wynosi 5,70 zł miesięcznie od jednego mieszkańca. Stawka dotyczy pierwszych 4 osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe, jeżeli odpady zbierane są w sposób selektywny. Pierwszym i najważniejszym elementem systemu w gminie są stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które pozostają bez zmian" - informuje Paweł Polak, Kierownik Referatu Zieleni i Ochrony Środowiska UM Wadowice." W tym samym styczniu tego roku andrychowska władza udowadnia że 7 zł od osoby to za mało??? 8 złotych chce???

mark7, 10.02.2015 21:00

Po lekturze opinii, jakimś dziwnym trafem skojarzyłem Władysława Gomułkę ,vel Władysław Kędzierzawy.Ten właśnie mąż stanu miał podobne wyobrażenie o warunkach bytowych i higienie jak wielu z nas. Jest oczywistym to ,że gdy śmiecę to sprzątam. Śmieci i odpady zabezpieczam w sposób niezagrażający mnie i mojemu otoczeniu. Tradycja porządku i czystości w Andrychowie to coś nowego i zdarzają się osoby ,które działania w tym kierunku kwestionują. W różny sposób. Nie interesuje mnie czyjś stary fotel ,lub zdechły pies,lub to ,że za kwotę odpowiadającą cenie paczki papierosów ,lub trzem butelkom piwa ,ktoś oczekuje śmieciowego al inclusive. Wszystkim normalnym mieszkańcom Andrychowa wiadomo ,że miasto na tym procederze nie zarabia.To tyle kosztuje . Dla mnie to jest oczywiste.Jestem zadowolony ,że Andrychów zaczyna normalnieć w kwestii tak prozaicznej jak śmieci.Pozdrawiam zwolenników czystości serdecznie ,a innych nie specjalnie.

abcabcabc, 10.02.2015 20:56

@ szpp - łatwo ci mówić , uwierz ty możesz wersalkę rozwalić dziś i wystawić ją przy kontenerze. Ja muszę czekać na zbiórkę - raz w roku i załatwiać transport. Płacimy tyle samo ;) W Kętach zbierają śmieci wielkogabarytowe z pod posesji , w Andrychowie się nie da. Zamiast lepiej to drożej i gorzej.

nick, 10.02.2015 20:53

Dokładnie pamiętam okoliczności i działanie osób znanych z imienia i nazwiska odpowiedzialnych za ten stan rzeczy. Niestety szkoda,że nic nie można tym populistom zrobić. Moim zdaniem poprzednia RM dała się wyprowadzić w pole zmieniając stawki a była to ustawka pisolandu.Może Pan Babski zaprosi teraz tych pieniaczy by wytłumaczyli swoje absurdalne wyliczenia i powiedzieli mieszkańcom miasta z czego należy zrezygnować by wydać tak dużą kasę na pokrycie niedoborów w gospodarce - system musi się bilansować- koniec kropka.

bonifacy, 10.02.2015 20:52

Komentarz usunięty przez autora.

szpp, 10.02.2015 20:39

abc -rozwiązanie jest proste: sprzedaj dom i przeprowadź się do bloku. będziesz mógł wywalać śmieci codziennie rano do kontenera w drodze do pracy i skończą się twoje męczarnie z magazynowanie śmieci w chałupie

abcabcabc, 10.02.2015 20:12

Magazynuje na własnej posesji śmieci przez 30 dni. Mało tego muszę za własne dodatkowe pieniądze zakupić odpowiednie worki. Za własne dodatkowe pieniądze muszę załatwić sobie odpowiedni transport aby stary fotel i dywan wywieźć do punktu zbiórki bądź PSZOK- u. I ile naprawdę mnie te śmieci kosztują ? Dlaczego jednym w ten samej cenie śmieci wywożą kilka razy w miesiącu , mało tego odbierają z altan śmietnikowych wielkie śmieci kiedy tylko kto wyrzuci!!! I jeszcze chcecie więcej!!!

zandrychowa, 10.02.2015 20:06

Ciekawe u wita jest 4,44 od kilku dn co do podwyżki -to wcale się nie dziwę że tak to się skończyło. Wystarczy prześledzić teksty sprzed kilku lat kiedy wchodziła nowa ustawa śmieciowa i poczytać jak niektórzy wbrew logice i w oparciu o zerowe argumenty licytowali się na ceny znalazłem coś takiego z 2012 CYTAT z 2012 'Ostatecznie władze gminy zaproponowały kompromisowe rozwiązanie: podział na dorosłych i nieletnich. Urzędnicy proponowali 10,50 zł od osoby dorosłej miesięcznie, a stawka dla osób niepełnoletnich została zaproponowana na poziomie 6 zł miesięcznie. Dotyczy to śmieci posegregowanych. Jeśli ktoś śmieci nie segreguje - 15,75 zł. Ale to nie był koniec. Radni zdecydowali bowiem inaczej. Rozpoczął się prawdziwy festiwal stawek i propozycji. - Ja proponuję jednolitą stawkę 7 zł i zobaczymy co będzie - mówił radny Krzysztof Kubień. Radny Zbigniew Małecki proponował 8 zł dla wszystkich. Z kolei radny Marek Wdowik proponował 9 zł od dorosłych i 6 zł od dzieci. ........itd

igor7, 10.02.2015 20:00

po artykule w andrychowianinie spadły ceny paliw - mało -ale zawsze to coś.. polecam codzienną porównywarkę cen... nie dajmy się więcej dymać !!!

asquit, 10.02.2015 19:47

przy takiej okazji właśnie okazuje się ile wart jest populizm i gra pod publiczkę panowie byli radni PIS - wstyd. ciekawe kto pokryje stratę ZGK skoro gmina i tak tam nieustannie dokłada żeby spłacić kredyty zaciągnięte w kadencji pietrasa na basen

gebelsik871, 10.02.2015 19:44

Niech sobie teraz płacą ci naiwniacy co wybrali sobie jaśnie pana Żaka. Pogratulować wyboru.