reklama
reklama

Na tym skrzyżowaniu jadący prosto NIE MAJĄ pierwszeństwa!

Wiadomości, 09.12.2014 16:00, NEWSY CZYTELNIKÓW
Nasz Czytelnik przypomina, aby uważać na niebezpiecznym skrzyżowaniu w Andrychowie.
Na tym skrzyżowaniu jadący prosto NIE MAJĄ pierwszeństwa!

Poniżej wpis z blog.mamNewsa.pl

 

"Drodzy kierowcy!
Pamiętajcie, wyjeżdżając z tej ulicy, od strony kolektury Lotto, jadąc prosto NIE MACIE pierwszeństwa.


Droga ta prowadzi z osiedla a wyjazd z niego jest poprzedzony znakiem D-41, który mówi:

"D-41"koniec strefy zamieszkania".
Jeśli wylot ze strefy jest jednocześnie skrzyżowaniem z inną drogą publiczną, nie stosuje się poza znakiem D-41 "koniec strefy zamieszkania", znaku określającego pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu. Wyjeżdżając ze strefy włączamy się bowiem do ruchu. Zachowujemy się wiec tak, jak przy wjeżdżaniu na drogę z nieruchomości, czy obiektu przydrożnego: zachowujemy szczególną ostrożność i ustępujemy pierwszeństwa innemu pojazdowi i uczestnikowi ruchu."

Czyli jadący prosto, teoretycznie mający pierwszeństwo w stosunku do wjeżdżających z naprzeciwka na skrzyżowanie, w praktyce go nie mają. Zapewne nieświadomie często wymuszają pierwszeństwo. 

Uważajcie na tym skrzyżowaniu. A jeśli coś się stanie - nie wahajcie się wezwać policje, bo prawdopodobnie to własnie taki kierowca jest winny :)"

 

 

foto: Google Street View

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Wandosu, 28.12.2019 20:22

Większa szersza ulica jest główną i tyle.

Saturn, 11.12.2014 16:42

blitzand - tak, masz chyba rację koniec strefy zamieszkania nie jest przy samym skrzyżowaniu, tylko znacznie wcześniej, więc wygląda na to, że końcówka, to normalna droga podporządkowana, co więcej nie ma informacji dla wyjeżdżających od Starowiejskiej odnośnie strefy zamieszkania naprzeciwko, więc wygląda na to, że trzeba przepuścić jadących prosto Metalowców- Metalowców przed Metalowców w lewo na Włókniarzy. Dobra byłaby interpretacja kogoś uczonego, albo koniecznie zmienić oznakowanie, żeby było oczywiste to, co autor artykułu sugeruje.

sportowiec, 11.12.2014 16:12

tipacz absolutnie masz rację, opacznie może zrozumiałeś ,napisałem że rondo=skrzyżowanie dlatego jak najbardziej powinno się to sygnalizować! i że szkoły szkolące już od Częstochowy po Warszawę uczą jeździć z kierunkowskazem lewym na rondzie, zresztą widać to czasami po przyjezdnych samochodach że właśnie tak robią ...

starymoher, 11.12.2014 14:31

Podejrzewam że ten spór będzie rozstrzygnięty,jak wracający z jakiegoś ubawu wyrwią znak i będzie po problemie.Tak jak co niedziela rano jest na skrzyżowania Krakowskiej ze Żwirki!

westwi78, 11.12.2014 13:22

bliztand też prawda. Rola dla mamnewsa.pl - poproście o komentarz WRD z KPP Wadowice. Niech rozstrzygną wątpliwości.

blitzand, 11.12.2014 13:09

Wg mnie wcale nie jest tak jak pisze autor artykułu. Znak wyjazdu ze strefy zamieszkania jest 20-30 metrów przed skrzyżowaniem. Później stoi tam znak stop, który sprawia, że dwie ulice poprzeczne do starowiejskiej stają się tak samo uprawnione i wyjazd z osiedla Metalowców już nie jest traktowany jak włączanie się do ruchu ze strefy zamieszkania i nie trzeba ustępować pierszeństwa wszystkim 3 innym kierunkom (a tylko 2 czyli ulicy Starowiejskiej). Gdyby miało być tak jak pisze autor artykułu znak "wyjazd ze strefy zamieszkania" powinien stać przy samym skrzyżowaniu a równocześnie w drugą stronę powinien stać odwrócony znak "wjazdu do tej strefy". Rozstrzygające w tym przypadku jest to czy ulice Metalowców ma status drogi publicznej jeśli ma to jest na tym skrzyżowaniu traktowana jak zwykła droga bez pierszeństwa przejazdu i obowiązuje przy wyjeździe znak stop dla kierunku w poprzek i reguła prawej ręki dla samochodów z naprzeciwka.

tipacz, 11.12.2014 11:52

westwi78 No raczej tak ;-) ale jak zwykle "troszkę" rozwinęliśmy temat.

westwi78, 11.12.2014 11:39

Ten post chyba nie był przesłaniem dla wyjeżdżających z metalowców, tylko jadących na pewniaka ze strefy na wprost.

Saturn, 11.12.2014 11:22

@tipacz No właśnie, o to mi chodzi. Nawet, jak wiesz, że to wyjazd ze strony totolotka jest strefą zamieszkania, to nie należy jeździć " na pamięć", a znak jest za drzewem, nie widać od Starowiejskiej, zwłaszcza jak jest ciemno i mglisto. Znak mógł rano stać, a po południu już nie.

tipacz, 11.12.2014 10:12

No ale tak prawde mówiąc to skąd np przyjezdny ma wiedzieć że jest tam strefa zamieszkania? Dlatego niejeden przepuszcza sugerując się zwykłym skrzyżowaniem z drogą podporządkowaną.

Saturn, 10.12.2014 20:53

Hej magdalenka88, nie chodzi, o to, czy jest stop, czy nie ma- jest z jednej i drugiej strony. Wiadomo: Włókniarzy główna, ale Metalowców od strony totolotka kontra Metalowców od strony Starowiejskiej. Autorowi chodzi o to, że kierowcy z Metalowców od totolotka mają ustąpić pierwszeństwa wszystkim, nawet wyjeżdżającym z Metalowców od Starowiejskiej w lewo, pomimo, że sami jadą prosto przecinając Włókniarzy. Moja wątpliwość jest taka, że ci od Starowiejskiej mogą nie wiedzieć o strefie zamieszkania na Metalowców od totka i czekają boroki, aż tamci przejadą prosto. Uffff.

magdalenka88, 10.12.2014 20:18

Saturn, 10.12.2014 17:47

Wszystko pięknie, tylko, że kierowca wyjeżdżający od Starowiejskiej na Włókniarzy w lewo niekoniecznie widzi, że auto od strony totolotka jadąc prosto wyjeżdża ze strefy zamieszkania, więc powinno poczekać. Muszę sprawdzić, czy jak się wyjeżdża od Metalowców ( od ośrodka) na Włókniarzy widać gdzieś znak oznaczający strefę zamieszkania na przeciwko. A jak jest za drzewem?

Fantaghiro, 10.12.2014 15:31

Na przejściu dla pieszych na ulicy przy krawężniku, na tym wlaśnie skrzyżowaniu (przy tablicy ogłoszeń) leżą liczne wielkie kawałki rozbitego szkła. Czy ktoś wie, gdzie to zgłosić?

tipacz, 10.12.2014 12:10

sniddy Dokładnie.

sniddy, 10.12.2014 11:38

Artykuł dla mnie trochę niejasny. To, że puszczamy wszystkich jadących ulicą Włókniarzy to chyba oczywiste. Zapewne chodzi więc jadących znaprzeciwka - od ośrodka zdrowia. To oni mają pierwszeństwo, a nie my (wyjeżdżający od kolektury), zgadza się? Czyli jeśli jadę od kolektury powiedzmy prosto to i tak puszczam tego, który jedzie od ośrodka zdrowia w lewo (w kierunku kościoła)?

tipacz, 10.12.2014 11:37

sportowiec Głupoty piszesz.... Nie jesteśmy we Francji gdzie wcale się nie daje kierunkowskazów a w polsce gdzie jest to określone przepisami. Sygnalizujemy zmiane pasa lub kierunku jazdy a zjazd z ronda jest właśnie taką zmianą. To jest tzw kielecka szkoła jazdy która jakis czas temu była przez niedługi czas stosowana. artykuł 22 punkt 5 "Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. " Gdyby wszyscy włączali kierunkowskaz przed zjazdem z ronda ruch stał by się o wiele płynniejszy. Co do lewego kierunkowskazu to na rondzie jest nakazany kierunek jazdy w prawo wiec nie ma fizycznej możliwości skręcenia w lewo zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy.

bracki7, 10.12.2014 10:27

@westwi78 Oczywiście masz racje, wyjeżdżający włącza się do ruchu jako ostatni, nie ważne w którą stronę jedzie. Pisałem ten tekst pod wpływem impulsu, bo jeżdżę codziennie tamtędy do szkoły z dziećmi, i szlag mnie trafia, jak codziennie ktoś wymusza pierwszeństwo jadąc właśnie prosto, czyli od kolektury "na dół", w stronę podkowy, przychodni. Dlatego pewnie położyłem na to nacisk. :) Dziękuję redakcji, że to trafiło na główną, może dzięki temu będzie mniej takich sytuacji:)

olszyniak, 10.12.2014 09:08

Nie mam zamiaru obrażać pań po prostu stwierdzam fakt !!!

ssstokrotka, 10.12.2014 08:38

OLSZTYNIAK może jednak mógłbyś nie obrażać wszystkich pań? Gorszy od "baby" za kierownicą jest facet w czapce! Panowie błagam... te czapki blokują wam najwyraźniej znaczną cześć mózgu.

westwi78, 10.12.2014 07:03

sportowiec, kiedy się włącza kierunkowskaz wg. PRoD? Pokaż mi przepis, który zezwala albo nakazuje wręcz jazdę po rondzie z włączonym kierunkowskazem. A jak Ty jeździsz po wielopasmowym rondzie z włączonym skrzyżowaniem, to powodzenia w dalszym wprowadzaniu w błąd innych kierowców.

stefanbatory, 09.12.2014 23:13

Tutaj na skrzyżowaniu z metalowców nie ma znaku z pierwszeństwem według przepisów powinienem przepuścić pojazd z prawej strony. To jest ważniejsza informacja od powyższej https://www.google.pl/maps/@49.8575194,19.3475273,3a,75y,23.26h,74.71t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbFpRH_oJH7-CHw1pYp8rrw!2e0

sportowiec, 09.12.2014 22:46

tipacz... wyjedz w końcu po za granice Andrychowa i przekonasz się po co się daje lewy kierunkowskaz na rondzie ! albo doucz troszkę. Taki system dawania obowiązuje od dawna w przepisach ,nie jest stosowany lokalnie ponieważ nie mamy takich skrzyżowań ( rondo=skrzyżowanie) ale na każdym wielo pasmowym rondzie to norma.

tipacz, 09.12.2014 22:31

olszyniak tak samo zjeżdżając z ronda jest obowiązek zasygnalizowania tego kierunkowskazem czego mnóstwo ludzi tez nie robi... a jeszcze głupsza szkoła mówi o włączaniu lewego kierunkowskazu poruszając się po rondzie...

olszyniak, 09.12.2014 22:15

Uwaga dla pań kierujących pojazdami!: rondo nie jest równoznaczne ze znakiem STOP dlatego jak dojeżdżacie do ronda to należy zwolnić do 40 km/h i płynnie włączyć się do ruchu na rondzie a nie zatrzymywać się przed wjazdem na rondo !!! Bo jak ostatnio trafiło że jechało pięć pań jedna za drugą to nastąpił całkowity komunikacyjny paraliż miasta !!!

westwi78, 09.12.2014 19:41

"Pamiętajcie, wyjeżdżając z tej ulicy, od strony kolektury Lotto, jadąc prosto NIE MACIE pierwszeństwa." a nie-prosto jadąc mają?:)

Pumpernikiel, 09.12.2014 19:06

Nie wiem, o co cała afera, przecież jest znak STOP. Taki duży, czerwony. Jakby jakiś kierowca nie wiedział..