reklama
reklama

Woda, ścieki, podatki... Co podrożeje, co potanieje? [AKTUALIZACJA]

Gospodarka, Wiadomości, 12.12.2014 12:00, (red)
Nowy rok to tradycyjnie czas podwyżek. Woda, ścieki, podatki lokalne.... Co podrożeje, a może coś potanieje w gminie Andrychów?
Woda, ścieki, podatki... Co podrożeje, co potanieje? [AKTUALIZACJA]

Nowy rok to tradycyjnie czas podwyżek. Woda, ścieki, podatki lokalne.... Co podrożeje, a może coś potanieje w gminie Andrychów?
Dobra wiadomość jest taka, że wraz z nowym rokiem wielkiej rewolucji w gminie Andrychów nie będzie. Andrychowski Zakład Wodociąghów i Kanalizacji przygotowął już nowe taryfy na 2015 rok, zostały one zaakceptowane przez burmistrza.
Okazuje się, że w przyszłym roku woda w gminie Andrychów będzie tańsza niż w tym roku. W górę idą za to opłaty za odprowadzanie ścieków. W sumie więc będzie podwyżka, ale niewielka. Jak wyliczył szef ZWiK Jan Mrzygłód, w przyszłym roku podwyżka opłat za wodę i ścieki to zaledwie 1,9%.
Zła wiadomość jest taka, że te stawki i tak już teraz należą do najwyższych w regionie.
W 2015 roku bez zmian pozostają stawki podatków lokalnych w gminie Andrychów – podatek od nieruchomości itp. To już kolejny rok, kiedy podatki nie są podwyższane.

Dobra wiadomość jest taka, że wraz z nowym rokiem wielkiej rewolucji w gminie Andrychów nie będzie. Andrychowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji przygotował już nowe taryfy na 2015 rok, zostały one zaakceptowane przez burmistrza.

 

Okazuje się, że w przyszłym roku woda w gminie Andrychów będzie tańsza niż w tym roku. W górę idą za to opłaty za odprowadzanie ścieków. W sumie więc będzie podwyżka, ale niewielka. Jak wyliczył szef ZWiK Jan Mrzygłód, w przyszłym roku podwyżka opłat za wodę i ścieki to zaledwie 1,9%.

 

Zła wiadomość jest taka, że te stawki i tak już teraz należą do najwyższych w regionie.

 

 

2014

2015

Woda 1 m3, wszyscy odbiorcy

5,36 brutto

5,11 brutto

Ścieki 1m3 – wszyscy odbiorcy

7,22 brutto

7,71 zł brutto

razem

12,58 zł

12,82 zł

 

W 2015 roku bez zmian pozostają stawki podatków lokalnych w gminie Andrychów – podatek od nieruchomości itp. To już kolejny rok, kiedy podatki nie są podwyższane.

 

XXX

 

Po naszej publikacji i komentarzach Internautów prezes Zakładu Wodociągi i Kanalizacji Jan Mrzygłód przesyła wyjaśnienia.


"Ceny wody i ścieków są kalkulowane w oparciu o:

1. przepisy ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz rozporządzenia w sprawie  określenia taryf

2. kosztów eksploatacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.


Opierając się na powyższych zasadach nie da się sztucznie zrównać cen wody i ścieków. Ich ceny są adekwatne do kosztów, a na koszty wpływa szereg czynników, które w różnych zakładach wodociągowo-kanalizacyjnych są zupełnie inne. W jednym zakładzie np. woda jest podawana do sieci grawitacyjnie, w innym musi być pompowana. Różne są też technologie uzdatniania wody i sposobyoczyszczania ścieków.


Nie można więc absolutnie porównywać cen wody i ścieków w Andrychowie i Krakowie, bo równie dobrze można wskazać miasta i gminy które mają ceny wody i ścieków wyższe niż Andrychów.

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie działa w oparciu o określone realia ekonomiczne, a musi zapewnić ciągłą dostawę wody pitnej i zapewnić właściwe oczyszczanie ścieków. Nie czerpiemy z tego zysków, a jedynie pokrywamy niezbędne i nieuniknione koszty działalności."

Jan Mrzygłód, prezes ZWiK

 

 

AKTUALIZACJA: 2014-12-12

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

kalafior, 16.12.2014 13:00

@ tipacz Bardzo ciekawe ale niepojęte jest że mieliśmy w 2013 r prawie 26% podwyzke za scieki przez Andrychowską Wykańczalnie Tkanin ? Wykanczalni nie ma i ich scieków a w Zwik pieniadze ma bo taką własnie przywalił nam podwyzke?Ciekawe jak podłączą do kanalizacji w 2015 r 1100 budynków tj .ponad 5800 mieszkanców czyli około 13 % to czy scieki spadną o to 13 % bo tak powinno byc z tego co pisze szef zwik. Watpie bo wtedy wymysla kolejną podwyżke i inną bzdure!Nie rozumiem dlaczego mieszkancy z kanalizacja maja dokładac sie do inwestycji zwik i własciwie do ludzi bez kanalizacji.Lepiej i oszczędniej na dzien dzisiejszy jej nie miec i najlepiej byc do niej podłaczonym na samym koncu bo wtedy bedą ścieki najtańsze bo koszty podobno rozłozą sie na 100 % mieszkanców-tez w to watpie czy tak bedzie?Ponad 10 lat temu trzeba było wplacac pieniadze do lini jak ktos chciał miec kanalizacje a teraz tymi kosztami obciązaja mieszkanca z kanalizacja a ten bez bez kanalizacji się śmieje i truje środowisko ! Jak będzie podłączonych 100% mieszkanców to zapewne woda i odczyt licznika tak podrożeje że bedzie bez zmian albo znów jakaś nieunikniona dla zwik podwyżka a juz nie sądze ze coś spadnie i na pewno nie 25 %!!!

tipacz, 15.12.2014 23:23

Pani kalafior.... ciekawe....

kalafior, 15.12.2014 21:49

@ bonifacy nie sadze że w przyszłym roku taniej będzie czytaj: Szanowna Pani, Inwestycja o której Pani pisze właśnie się kończy i w okresie od stycznia do listopada 2015r., podłączonych zostanie do kanalizacji ponad 1100 budynków, tj. ponad 5800 mieszkańców. Wówczas stopień skanalizowania gminy osiągnie 87%, czyli do "pełni szczęścia" braknie nam jeszcze 13%, czyli ok. 5700 osób. Stopniowo w następnych latach i dla tych osób wybudujemy kanalizację, ale te inwestycje kosztują, nawet jeżeli są w znacznym stopniu dotowane z różnego rodzaju funduszy, w tym z pieniędzy Unii Europejskiej. To jest między innymi odpowiedź na Pani pytanie, dlaczego rosną ceny. Oczywiście z całą pewnością ma Pani rację, że gdy do kanalizacji podłączy się większa ilość osób, to koszty się rozłożą, więc i cena będzie niższa. I w tym jest też zawarta odpowiedź na pytanie, dlaczego ceny ścieków podniosły się w pewnym okresie jednorazowo o ponad 20%. Otóż wówczas zlikwidowano Andrychowską Wykańczalnię Tkanin, która odprowadzała do nas ponad 25% z całej ilośc oczyszczanych przez nas ścieków. Kosztów niestety nie udało się nam aż w takim stopniu ograniczyć, bo ich większość to koszty stałe, niezależne od ilości oczyszczanych ścieków (np. amortyzacja środków trwałych, podatek od nieruchomości, itp.) Jak więc widać czynników wpływających na ceny wody i ścieków jest wiele, myślę że choć trochę Pani te problemy przybliżyłem. Z poważaniem, Jan Mrzygłód Prezes Zarządu

Maksymilian, 15.12.2014 21:31

prawieznany;proszę napisać o jaką instytucję pan pyta.

bonifacy, 15.12.2014 21:17

Komentarz usunięty przez autora.

prawieznany, 15.12.2014 20:44

Panie Maksymilianie - proszę podać plan rozwoju ZGK, a nie tylko negować innych.

kalafior, 15.12.2014 20:29

@lukas Od 2013 roku scieki poszły w góre ponad 20%-chyba 26%-jednorazowo ,woda 4% i odczyt i rozliczenie 26% !!!! I co rachunek to mam większy i większy a ilośc wybranej wody na tym samym poziomie.Nie wiem gdzie mieszkasz i ile płacisz ale dla mnie osoby mieszkajacej w prywatnym domu i płacącej za 4 osoby masakrycznie jest drogo i szczytem bezczelnosci jest podnoszenie ścieków bo Zwik inwestuje? Dlaczego ja mam do ich inwestycji dopłacac bo robia nowe przyłączenia ,na to powinna dać gmina i unia .Mieszkancy z kanalizacją nie mogą być w ten sposób wyzyskiwani przez ZWIK I gmine!

lukas, 15.12.2014 20:03

Już mam się śmiać?

Maksymilian, 15.12.2014 18:50

Ponad 31% poparcia startującego z lokalnego komitetu wyborczego to sukces. No ale dla takich co mają tylko przedłużenie szyi zamiast głowy to porażka.

asquit, 15.12.2014 18:27

maksymilian wszędzie widzi spisek i układ jak kaczyński

Maksymilian, 15.12.2014 15:57

Postkomuna winna rozkładu gospodarki i tragicznej sytuacji w Gminie Andrychów.

qqrydzyk, 15.12.2014 14:56

no, odezwał się notoryczny przegrany - Maksymilian vel Porażka. Cieszę się , że nie dostałeś zawału/wylewu/udaru po kolejnych batach wyborczych , ale za to widzę, że rozumu ci też niestety nie przybyło. Te twoje komentarze wciąż głupawe i obsesyjne - zrozum, że myślenie nie boli i nawet tacy jak ty mogą się do myślenia przyzwyczaić!

Maksymilian, 15.12.2014 13:32

lukas;piszesz brednie.

cdn..., 15.12.2014 12:47

no co ty mark , jak to nie upubliczniasz swoich radykalnych spostrzeżeń , twierdzenia o jakiś intelektualnych choćby i mniejszościach to w Zakładzie Wuj... itd to wręcz ekstremizm , a nie tylko radykalizm

lukas, 15.12.2014 12:27

Kilkanaście złotych podwyżka w skali roku..... .O co ta dyskusja?Żeby niby jakby PIS rządził to podwyżki bym nie było ? Ciekawe Z tego co pamiętam to jak Pietras rządził to podwyżki były co roku a teraz ceny wody i podatki w Andrychowie już praktycznie od kilku lat utrzymują się na tym samym poziomie

kalafior, 14.12.2014 23:33

@ mark7 Bo zapewne nalezych do większosci lejacych scieki do fos lub jestes pracownikiem Zwik.

mark7, 14.12.2014 23:26

Przeczytałem wszystkie opinie na ten temat.Moje spostrzeżenia są tak radykalne ,że nie mogą być upublicznione . Mogę jedynie napisać: Mniejszości intelektualne mają zawsze swoją niepowtarzalną rację . Pozdrawiam uniżenie!!!

Maksymilian, 14.12.2014 22:57

Dalsze "rzeźbienie"mieszkańców Gminy przez postkomunę.

asquit, 14.12.2014 21:40

skoro przyznajecie że dyr Mrzygłód to spec ponad spece to cóż narzekacie

cdn..., 14.12.2014 21:02

Ty bonifacy nie znajdziesz tu zbyt wielu masochistów takich jak ty którzy są zafascynowani profesjonalizmem prezesa Zakładu Wujków i Kuzynów w śrubowaniu cen wody i ścieków niezależnie od tego kto jest burmistrzem

kalafior, 14.12.2014 20:56

@ bonifacy Niestety nie zgodze sie z toba bo skoro to tak wyglada na dzień dzisiejszy to nie jest w porzadku do mieszkanców nie trujacych środowiska i płacących bardzo wysokie ceny za ścieki, .

kalafior, 14.12.2014 20:44

Tak to własnie wyglada w naszej gminie jak pisze @tipacz a mamy 2014 rok i ochrone środowiska !Wystarczyłoby sprawdzic ile razy w roku przyjezdża beczkowóz do tych którzy kanalizacji nie mają.Okazałoby się ze wielu mieszkańców nawet raz w roku nie zamawia beczkowozu bo to tez kosztuje i najlepiej wylewa im się do fos i na pola.

tipacz, 14.12.2014 19:57

U mnie dolna część osiedla jest do kanalizacji podpięta pewnie już z 10 lat. Ci co na górze pięknie ładnie puszczają wszystko do fosy - tylko nieliczni od czasu do czasu dla pozoru zamawiają beczkowóz. Cała reszta się cały czas śmieje z nas płacących... Koszty poszły masakrycznie w górę. Jeśli się nie mylę to na początku było cos ok 5,40 za m3. Swoją drogą niezły bajzel mają w dokumentacji sieci kanalizacyjnej skoro sieci nie ma nawet naniesionej na mapy. Ostatnio podczas wykonywania połączenia sieci przyszedł do mnie gosciu i pyta "panie a gdzie tu w ogóle jakies studzienki i siec jest bo my nic na mapach nie mamy"

bonifacy, 14.12.2014 18:35

Komentarz usunięty przez autora.

asquit, 14.12.2014 18:00

pragnę uprzejmie zwrócić uwagę że za czasów pietrasa prezes ZWIKU był ten sam!

kaowcy2012, 14.12.2014 16:54

cdn To nie w ZWiK został zatrudniony syn pani która zachwalała publicznie żaka że jest gwarancją rozwoju gminy i dalej opowiada jaki to cudowny? To nie w CKiW została zatrudniona za kadencji żaka synowa tej samej pani od zachwalania żaka? Ceny to jedno ale narzekanie na układy jeśli samemu się tworzy układy z całymi rodzinami na gminnych posadkach to kiepski żart

kalafior, 14.12.2014 14:11

Zobaczcie w internecie jakie pensje maja pracownicy Zwik w naszym kraju.

cdn..., 14.12.2014 12:02

Masz rację konduktor trzeba coś robić , nie tylko pielęgnować za potężną kasę własne cztery litery......ZWIK tzn. Zakład Wujków i Kuzynów

konduktor, 14.12.2014 10:27

Panie Mrzygłód niech Pan nie wciska ludziom kitu. Żeby było lepiej i taniej trzeba coś w tym kierunku robić, a nie siedzieć i mówić ludziom, że "jest zima to musi być zimno". Najwygodniej porównywać się do gorszych i mówić, że i tak jest dobrze. Tyle tylko, że to podejście z lat 80-tych. Inne gminy, i duże (jak Kraków) i małe (z której jest drugi przykład cen w moim komentarzu), mają taniej. Wypadało by zadać sobie pytanie co możemy zrobić, żeby było taniej? Mam wrażenie, że zarówno Pan jak i Pan Żak nie rozumiecie swoich zadań i celu Waszej pracy. Co miesiąc bierzecie pieniądze od ludzi i dla nich macie pracować. Pomyliło Wam się, że jesteście alfą i omegą i ciemny lud ma czekać na Wasze nieomylne decyzje. Do roboty!

kalafior, 13.12.2014 19:09

A na dalsze inwestycje to niech sobie pozyskają pieniadze z unii albo niech zrezygnuja z tak wysokich pensji burmistrza i szefa zwik a nie kosztem mieszkanców majacych już kanalizacje!

kalafior, 13.12.2014 19:03

Na spotkaniu przedwyborczym burmistrza Żaka nawet pan Drożdż poruszył temat bardzo wysokich rachunków za wodę i scieki.Burmistrz odpowiedział że zaproponował aby Wieprz się podłączył do Andrychowa ale ceny pozostaną bez zmian???Dziwne ze Wieprzowi proponuja a w naszej gminie wielu ludzi do dziś kanalizacji nie ma.Mysle ze jak już podniesli ceny scieków tak wysoko to ani nie myślą ich obniżać bo trzeba doić uczciwych mieszkanców którzy nie truja środowiska a i pewnie basen z tego jeszcze trzeba utrzymac!

kalafior, 13.12.2014 18:44

@specnarz Oczywiscie ze ceny by się rozłozyły gdyby podłączyli wszystkich(wiele osób w Inwałdzie i innych wsiach nie jest podłaczona biora tylko wode z zwik albo nawet nie bo maja z własnej studni .Paranają jest to ze czesc mieszkanców Roczyn i Brzezinki ma kanalizacje więcej niż10 lat a sasiedzi na tej samej ulicy do dziś nie maja a mamy 2014 rok( prace kanalizacyjne wykonywane były ponad rok temu a do domów do dziś nie są podłączeni )

magda_2088, 13.12.2014 16:41

To o czym piszecie poniżej świadczy tylko o tym że w Polsce nie warto być uczciwym.A w Kętach jakoś dało się obniżyć ceny a mieli niższe od nas.Widać Pan Prezes i pracownicy ZWIK nie zarabiają po 1500 zł jak piszecie a jak to mówią Apetyt rośnie w miarę jedzenia

specnarz, 13.12.2014 07:43

"kalafior" uważasz że gdy ścieków przybędzie to ich cena spadnie? Obyś miał rację, teoretycznie część kosztów stałych powinna się rozbić na większą ilość m3 ale czy tak będzie przekonamy się już w przyszłym roku - pewnie pod koniec. Gmina musi się wykazać poprawą ekologii więc pewnie na siłę będą podłączać ile się tylko da. Większa ilość ścieków może niestety spowodować konieczność dalszych inwestycji - czy tak będzie panie Prezesie?

ogi33, 12.12.2014 23:46

pan prezes widzę już w ten sam ton PROPAGANDY wiecie , rozumiecie konkretów brak !! tego jeszcze w tej gminie nie było oj szykujcie się mieszkańcy albo zacznijcie działać !!!!

woj00, 12.12.2014 23:14

Jak to jest ceny wody w Andrychowie jedne z wyższych w Małopolsce, a zarobki w Andrychowskich firmach to 1500 zł. Andrychów stał się już tylko sypialnią. Niebawem pozostaną w mieście tylko starcy. W ciągu ostatnich 25 zniszczono to przemysłowe miasto, bo podobno postawiono na turystykę. Śmiechu warte......

Maksymilian, 12.12.2014 17:20

Jaki pan taki kram,nie tylko w Urzędzie Gminy.

kalafior, 12.12.2014 15:27

Koszty sa wysokie bo niestety duża częśc mieszkanców nie podłączona dalej jest do kanalizacji a reszta musi utrzymywac to wszystko o czym pisze pan prezes zwik. Podłączcie wszystkich to ceny sie skalkuluja i nie będzie wylewania do fos i na pola ścieków .U mnie połowa ulicy nie jest podłaczona i biora tylko wode i płaca 1/3 tego co pozostali z kanalizacja!Koszty maja niskie i bezczelnie trują srodowisko.

roko, 10.12.2014 18:24

specnarz zgłaszasz anonimowo a psim obowiązkiem jest zainterweniować a jak kto woli być trutym przez sąsiada wąchać syf z komina lub z rowu ludzie ogarnijcie się nie bójcie się walczyć tępić gnoi to nie donos z PRlu że sąsiad pędzi

specnarz, 10.12.2014 06:56

"roko" - w zasadzie to masz rację, w każdym normalnym państwie tak się robi. Niestety nie w Polsce, u nas wygląda to tak że najpierw pójdą do tego sąsiada co zaśmieca i zapytają czy to prawda bo "Jan Kowalski" na pana doniósł. Następnie stajesz się wrogiem publicznym nr. 1 wśród sąsiadów bo donosisz jak w PRL-u. Sam nieraz mam wielką ochotę złapać za telefon gdy sąsiad wyprowadza swoje śmieci przez komin.

kalafior, 09.12.2014 21:11

Oczywiscie @ arturnik20 ze tak dalej byc nie moze!Popieram w 100%

arturnik20, 09.12.2014 20:32

widzę kalafior w tobie sojusznika trzeba twardo postawić sprawę nie możemy płacić takie wysokie rachunki i dopłacać do tych którzy się nie podłączyli do ścieków to mi zakrawa na aferę ktorą ja ujawnię w najbliższym czasie

roko, 09.12.2014 19:57

przestańcie płakać że sąsiedzi wylewają do rowu tylko telefon do straży miejskiej od tego są żeby tępić takich trucicieli i cwaniaczków chyba że wolicie woniać ich zapachy z szamba i wodę w studniach pewnie tez macie wysoko mineralizowaną arielem lub wizirem

kalafior, 09.12.2014 17:55

Widze ze wszedzie jest podobnie bo na mojej ulicy tez nie wszyscy sa podłączeni jeszcze do kanalizacji .Wylewają do fosy scieki i płaca tylko za wode na 4 osoby niewiele ponad 100 zł a ja i inni z kanalizacja po 400 zł.My mamy dopłacac za tych co do fosy wylewają i zanieczyszczaja,zeby w Zwik mieli o.k i dowalają nam z miesiaca na miesiac coraz to wieksze rachunki!

konduktor, 09.12.2014 17:51

xpek, zachęcam do przestudiowania BIPu. Właśnie tam niejaki p. Tomasz Żak opublikował oficjalne dokumenty (ogłoszenia i rozstrzygnięcia przetargów na obsługę kredytów). Suma za ostatnią kadencję około 40 MILIONÓW NOWYCH ZŁOTYCH POLSKICH.

Zaba, 09.12.2014 16:44

Masz całkowitą rację , VERA... Podobnie jest na Bolęcinie, w Targanicach i wielu innych miejscach. Może prawie 8zl za ścieki to niewiele dla pana Mrzygłoda, ale nie dla wielu osób, które nie mają dyrektorskich pensji. ZWiK inwestuje, więc chce odbić sobie koszty na nas. To myślenie rodem z PRL!!! Płacę za towar (woda, ścieki) + jakieś chore opłaty abonamentowe, za licznik itp. Gdy przyjdą mi wymienić ów licznik, również zapłacę - czy to mój sprzęt, czy ZWiK??? Parodia do kwadratu. A pan dyrektor szanowny może zajrzy czasem do wylotu kanału burzowego, z którego mimo braku opadów plynie breja z makaronem, podpaskami, resztkami wszelkiego kalibru. O co więc tu chodzi - czy moje zapłacone ścieki płyną do Wieprzówki??? Bardzo proszę o odpowiedź pana dyrektora. Z doświadczenia wiem, że jej nie uzyskam. Ale dobre jest, za parę dni przyjdzie rachunek za wodę i o to chodzi...

VERA, 09.12.2014 16:27

Bardzo to przykre , że znowu drożeją ścieki bo znowu sąsiad co odprowadza ścieki z szamba do rowu będzie mógł śmiać mi się w twarz . Wystarczy przejść się od Wronowca w Inwałdzie na Spacerową to smród odbiera chęć spaceru . Smród takim nie przeszkadza a skażenie środowiska to całkiem obce dla nich pojęcia Szkoda,że my podłączeni mamy za karę coraz wyższe rachunki a oni nie ponoszą żadnych konsekwencji trucia środowiska .

xpek, 09.12.2014 16:14

z tego co wiem z tymi kredytami to ściema i kłamstwo a te 40 mln to chyba ci się pomyliły z Kętami gdzie pisowski burmistrze tyle własnie nabrał kredytów ps śmieszne są te narzekania niektórych.Nie ma podwyżek lub są symboliczne a wy dalej narzekacie. widzę że kaczory i inni andrychowscy pisowcy wyleczyli już wyborczego kaca

kaczor, 09.12.2014 15:54

nie spłacą się także kredyty zaciągnięte za rządów żaka a z publikowanych materiałów wynika że to ok. 40 milionów kredytów. wiadomo do kogo pretensje?

arturnik20, 09.12.2014 15:30

Komentarz usunięty przez autora.

kalafior, 09.12.2014 15:28

Oczywiscie ze kadra kierownicza i burmistrz powinni zarabiac znacznie mniej bo przez te wysokie zarobki sa odrealnieni .

ssstokrotka, 09.12.2014 15:20

Kredyt wzięty na budowę basenu sam się nie spłaci... więc chyba wiadomo do kogo możemy mieć pretensje...

specnarz, 09.12.2014 14:46

Pora na własne oczyszczalnie. Chociaż z drugiej strony to pewnie by je i tak dodatkowo opodatkowali i wyjdzie na to samo. Ja jestem zwolennikiem takiego kształtowania zarobków aby kierownicy czy prezesi zarabiali kwoty będące mnożnikami minimalnego wynagrodzenia. W takim przypadku wzrosła by dbałość o tych biedniejszych. Np Kierownik max. 3x minimalna, burmistrz max 5 x minimalna, kierownik ZWiK "0,7" razy minimalna oczywiście itp

kalafior, 09.12.2014 14:37

Okazuje sie ze woda bedzie tansza w 2015 r bo sporo osób ma ją z własnej studni i dlatego trzeba przywalic cene za ścieki i już sie ZWiK wyrówna!

kalafior, 09.12.2014 14:33

Ja równiez ostatni rachunek mam na 400 zł! To sa chore ceny bardzo wygórowane -zwłaszcza za scieki,ludzie juz teraz nie maja z czego płacić takich rachunków.Jak szef zwik i burmistrz zarabiaja po 10 tys. to problemu nie mają a jak wielu mieszkanców zarabia 1200 zł ???Cena WODY I SCIEKÓW POWINNA SPAC BO MAMY NAJWIEKSZE CENY W OKOLICY

arturnik20, 09.12.2014 14:16

Nie wiem jak to jest ale największym rachunkiem jaki płacę jest właśnie rachunek za wodę to jakaś paranoja czyste wyciąganie kasy od mieszkańców kiedyś rachunki za wodę nawet nie brałem pod uwagę a teraz prąd 120 zł,gaz 140 zł a woda 400 zł porażka wielka

konduktor, 09.12.2014 13:44

Gmina mała, a w dużym Krakowie: woda - 3,91 zł BRUTTO ścieki - 5,64 zł BRUTTO

konduktor, 09.12.2014 13:39

Dla porównania dodam, że w gminie nieopodal jest: woda - 3,08 zł BRUTTO ścieki - 3,83 zł BRUTTO

konduktor, 09.12.2014 13:36

Porządny, merytoryczny artykuł MN. Tabelka z trzema wierszami. Jest nawet dodawanie. Profeska.