reklama
reklama

Nowy odcinek linii kolejowej nad zaporą otwarty [FOTO, VIDEO]

Wiadomości, 12.12.2014 13:30, (red)
W piątek (12.12) oficjalnie otwarty został nowy odcinek linii kolejowej nad zaporą w Świnnej Porębie.
Nowy odcinek linii kolejowej nad zaporą otwarty [FOTO, VIDEO]

 

Prawdopodobnie 12 grudnia wielkie otwarcie nowego odcinka lini kolejowej w rejonie zapory w Świnnej Porębie.
Budowa blisko 10-kilometrowego nowego odcinka linii kolejowej na trasie Stryszów-Sucha  Beskidzka (część linii kolejowej Kraków – Zakopane) powoli dobiega końca. Inwestycja była konieczna, ponieważ obecna linia znajdzie się w przyszłości na dnie wielkiego Jeziora Mucharskiego. W ramach budowy wybudowano także dwa potężne wiadukty – w Zembrzycach i w Dąbrowce.
Oficjalne otwarcie inwestycji zaplanowano wstępnie na 12 grudnia, a zaproszona została nawet premier Ewa Kopacz. 2 dni później zacznie obowiązywać nowy kolejowy rozkład jazdy i tą trasą pojadą już pociągi.
Budowa nowego odcinka torów to jedna z wielu inwestycji, jakie powstają w ramach budowy zbiornika wodnego w Świnnej Porebue. Trwająca od połowy lat osiemdziesiątych inwestycja zostanie zakończona jesienią 2015 roku. Kosztowała 2,2 mld zł.

Budowa blisko 10-kilometrowego nowego odcinka linii kolejowej na trasie Stryszów-Sucha  Beskidzka (część linii kolejowej Kraków – Zakopane) dobiegła końca. Inwestycja była konieczna, ponieważ dotychczasowa linia znajdzie się w przyszłości na dnie wielkiego Jeziora Mucharskiego. W ramach budowy powstały także dwa potężne wiadukty – w Zembrzycach i w Dąbrowce oraz nowe przystanki kolejowe.

 

- Całość zakończonych właśnie prac kosztowała 514,4 mln zł, co stanowi nieomal 1/4 całej kwoty przeznaczonej na budowę zbiornika i zapory – z inwestycjami towarzyszącymi - informują przedstawiciele inwestora, RZGW Kraków.

 

Inwestor podkreśla, że w celu budowy linii kolejowej na dnie przyszłego zbiornika musiał powstać nasyp hydrotechniczny z ponad 2 mln m sześc. kruszywa, którego szerokość i należyte promienie łuków spełniają wymagania prędkości przejazdu pociągów. 

 

 

Oficjalne otwarcie inwestycji miało miejsce w piątek, 12 grudnia. Zaproszona została nawet premier Ewa Kopacz, ale nie przyjechała. W piątek był oficjalny, pierwszy przejazd pociągu na nowym odcinku. W niedzielę (14.12) zacznie obowiązywać nowy kolejowy rozkład jazdy i tą trasą pojadą już kursowe pociągi.

 

Budowa nowego odcinka torów to jedna z wielu inwestycji, jakie powstają w ramach budowy zbiornika wodnego w Świnnej Porębie. Trwająca od połowy lat osiemdziesiątych inwestycja zostanie zakończona jesienią 2015 roku. Kosztowała 2,2 mld zł.

 

 

Po nowym odcinku pociągi pojadą z prędkością 90km/godz., czyli o 30 km szybciej niż do tej pory. Tak naprawdę więc czas przejazdu pod Tatry nie ulegnie skróceniu. PKP ma w planach kolejne inwestycje na tej trasie, m.in. budowę w Suchej Beskidzkiej specjalnej łącznicy kolejowej.

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

stachurski300, 13.12.2014 00:55

tradycyjnie matrix musiał być