reklama
reklama

Na zaporze już finiszują

Gospodarka, Wiadomości, 30.10.2014 14:45, (red)
Najpóźniej we wrześniu przyszłego roku zakończona zostanie budowa zbiornika Świnna Poręba - zapowiedział podczas sejmowej debaty wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski.
Na zaporze już finiszują

 

Najpóźniej we wrześniu przyszłego roku zakończona ostanie budowa zbiornika Świnna Poręba - zapowiedział podczas sejmowej debaty wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski.
Kilka dni temu w Sejmie odbyła się debata nad sprawozdaniem z realizacji tej najwiekszej w Małopolsce inwestycji. Budowa wielkiej zapory i jeziora pomiędzy Wadowicami a Suchą Beskidzką trwa od 1986 roku. Ministerstwo podtrzymuje zapewnienia, że inwestycja zostanie zakończona w 2915 roku.
W przyszłym roku, w lecie, może we wrześniu,chcielibyśmy zakończyć inwestycję związaną ze zbiornikiem Świnna Poręba" – mówił w Sejmie wiceminister Stanisław Gawłowski.
Jak policzono, łączny koszt inwestycji wyniesie 2 mld 208 mln zł, dwukrotnie więcej niż pierwotnie szacowano
W zeszlym roku budowa pochłonęła 240 mln zł. W obecnym trafi na nią 210 mln zł. Sfinansowane zostaną m.in. budowa mostów, sieci trakcyjnej przy nowej linii kolejowej, demontaż dotychczasowej oraz modernizacja dróg. Większość zadań na 2014 r. została zakończona lub dobiega końca. 
Posłowie Anna Paluch (PiS) i Zbyszek Zaborowski (SLD) pytali, kiedy otwarta zostanie nowa linia kolejowa między Stryszowem i Suchą Beskidzką, która jest fragmentem szlaku z Krakowa do Zakopanego. Zdaniem posłów, opóźnienia w tym zakresie miały wpływ na przesunięcie zakończenie całej inwestycji. Wiceminister odpowiedział, że termin otwarcia nowego odcinka lini kolejowej zaplanowano na 12 grudnia tego roku.
Zbiornik Świnna Poręba powstaje w Małopolsce na rzece Skawie, która jest dopływem Wisły. Będzie spełniał funkcje przeciwpowodziowe i retencyjne dla m.in. Wadowic i Krakowa, a zarazem rezerwuaru wody do celów komunalnych i przemysłowych w woj. śląskim. Przyczynić się ma do rozwoju infrastruktury technicznej i gospodarczej okolicznych terenów. Wokół zbiornika możliwy będzie rozwój usług turystycznych. 
Niemal już gotowy zbiornik Świnna Poręba ma pojemność 161 mln m sześc. i maksymalną powierzchnię 1 tys. 35 ha. Maksymalna wysokość zapory to 54 m, jej długość 604 m.

Kilka dni temu w Sejmie odbyła się debata nad sprawozdaniem z realizacji tej największej w Małopolsce inwestycji. Budowa wielkiej zapory i jeziora pomiędzy Wadowicami a Suchą Beskidzką trwa od 1986 roku. Ministerstwo podtrzymuje zapewnienia, że inwestycja zostanie zakończona w 2015 roku.

 

- W przyszłym roku, w lecie, może we wrześniu, chcielibyśmy zakończyć inwestycję związaną ze zbiornikiem Świnna Poręba – mówił w Sejmie wiceminister Stanisław Gawłowski.

 

 

Jak policzono, łączny koszt inwestycji wyniesie 2 mld 208 mln zł, dwukrotnie więcej niż pierwotnie szacowano.

 

W zeszłym roku budowa pochłonęła 240 mln zł. W obecnym trafi na nią 210 mln zł. Sfinansowane zostaną m.in. budowa mostów, sieci trakcyjnej przy nowej linii kolejowej, demontaż dotychczasowej oraz modernizacja dróg. Większość zadań na 2014 r. została zakończona lub dobiega końca. 

 

Posłowie Anna Paluch (PiS) i Zbyszek Zaborowski (SLD) pytali, kiedy otwarta zostanie nowa linia kolejowa między Stryszowem i Suchą Beskidzką, która jest fragmentem szlaku z Krakowa do Zakopanego. Zdaniem posłów, opóźnienia w tym zakresie miały wpływ na przesunięcie zakończenie całej inwestycji. Wiceminister odpowiedział, że termin otwarcia nowego odcinka lini kolejowej zaplanowano na 12 grudnia tego roku.


 

Niemal już gotowy zbiornik Świnna Poręba ma pojemność 161 mln m3 i maksymalną powierzchnię 1 tys. 35 ha. Maksymalna wysokość zapory to 54 m, jej długość 604 m.

 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy