reklama
reklama

Policja i Straż Miejska wdrażają akcję odblaskową

Wiadomości, 30.10.2014 12:13, NEWSY CZYTELNIKÓW
Zmiana przepisów ruchu drogowego od 31 sierpnia 2014 r nakłada obowiązek używania elementów odblaskowych przez pieszych poruszających się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym.
Policja i Straż Miejska wdrażają akcję odblaskową

 

Zmiana przepisów ruchu drogowego od 31 sierpnia 2014 r nakłada obowiązek używania elementów odblaskowych przez pieszych poruszających się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym.
Akcja „Odblask Życia” ma na celu kształtowanie świadomości mieszkańców potrzeby bycia widocznym na drodze, świadomości wpływającej na poprawę bezpieczeństwa pieszego. 
Wiele śmiertelnych wypadków drogowych to wypadki z udziałem pieszych, osób które przechodziły przez przejście dla pieszych, szły poboczem nie tylko w terenie nie zabudowanym, ale również w terenie zabudowanym w szczególności w terenie wiejskim. Po zmroku osobę ubraną na czarno, szaro kierowca widzi często w ostatniej chwili.
Policjanci często zwracają uwagę, że pieszy poruszający się po drodze bez odblasków jest praktycznie nie widoczny. Kierowca zauważa taką osobę dopiero z odległości ok. 20 m, a pieszy z odblaskiem widoczny jest z odległości 140 i więcej metrów. Odblaski często ratują życie i zdrowie pieszych, rowerzystów. Moda na Jogging, spacery z kijkami tzw. „Nordic Walking”  spowodowała, że wieczorami bardzo dużo pieszych, którzy koniecznie powinni nosić odblaski porusza się po naszych drogach. Dajmy „szansę” kierowcom, żeby nas zobaczyli i używajmy odblasków.
Organizatorzy akcji wychodzą naprzeciw mieszkańcom , którzy skarżą się na brak powszechnego dostępu do elementów odblaskowych, których nie ma w sprzedaży w placówkach handlowych. W odpowiedzi na te potrzeby organizatorzy przygotowali następujący zakres działań , które będą podejmowane od 30 października 2014 do 30 listopada 2014 r :
- promocja noszenia elementów odblaskowych  szczególnie na terenach wiejskich,
- zainteresowanie placówek handlowych niezwłocznym uruchomieniem sprzedaży elementów odblaskowych,
- przygotowanie ulotek umieszczanych w widocznych miejscach w placówkach handlowych oferujących sprzedaż elementów odblaskowych,
- promocja odblasków przez policjantów i strażników miejskich w dniach 30.10 – 02.11.2014  w trakcie pełnienia służby w okolicach cmentarzy na terenie gminy Andrychów. Symboliczne przekazywanie osobom poruszającym się po zmroku w ramach promocji  różnych elementów odblaskowych zakupionych przez Burmistrza Andrychowa.
Burmistrz Andrychowa objął  Patronat nad akcją „Odblask Życia” zakupując 750 pasków odblaskowych, które będą rozdawane mieszkańcom w ramach promocyjnych działań wraz z informacją o możliwościach i miejscach nabycia elementów odblaskowych na terenie gminy.
Policjanci i strażnicy miejscy będą nie tylko pouczać o obowiązku noszenia odblasków po zmroku poza terenem zabudowanym, informować i zachęcać do ich zakupów, ale również będą przekazywać pieszym poruszającym się po zmroku.
Deklarację przystąpienia do akcji,  rozpowszechniania i sprzedaży odblasków  złożyły już 2 duże sieci handlowe,  Spółdzielnie „Wizan” i PSS „Społem” w Andrychowie. 
Działania promocyjne związane z akcją „ODBLASK ŻYCIA” będą prowadzone przez policjantów i strażników miejskich do końca listopada 2014 r.

Akcja „Odblask Życia” ma na celu kształtowanie świadomości mieszkańców potrzeby bycia widocznym na drodze, świadomości wpływającej na poprawę bezpieczeństwa pieszego. 

 

Wiele śmiertelnych wypadków drogowych to wypadki z udziałem pieszych, osób które przechodziły przez przejście dla pieszych, szły poboczem nie tylko w terenie nie zabudowanym, ale również w terenie zabudowanym w szczególności w terenie wiejskim. Po zmroku osobę ubraną na czarno, szaro kierowca widzi często w ostatniej chwili.

 

Policjanci często zwracają uwagę, że pieszy poruszający się po drodze bez odblasków jest praktycznie nie widoczny. Kierowca zauważa taką osobę dopiero z odległości ok. 20 m, a pieszy z odblaskiem widoczny jest z odległości 140 i więcej metrów. Odblaski często ratują życie i zdrowie pieszych, rowerzystów. Moda na Jogging, spacery z kijkami tzw. „Nordic Walking”  spowodowała, że wieczorami bardzo dużo pieszych, którzy koniecznie powinni nosić odblaski porusza się po naszych drogach. Dajmy „szansę” kierowcom, żeby nas zobaczyli i używajmy odblasków.

 

Organizatorzy akcji wychodzą naprzeciw mieszkańcom, którzy skarżą się na brak powszechnego dostępu do elementów odblaskowych, których nie ma w sprzedaży w placówkach handlowych. W odpowiedzi na te potrzeby organizatorzy przygotowali następujący zakres działań, które będą podejmowane od 30 października 2014 do 30 listopada 2014 r :

 

- promocja noszenia elementów odblaskowych  szczególnie na terenach wiejskich,

- zainteresowanie placówek handlowych niezwłocznym uruchomieniem sprzedaży elementów odblaskowych,

- przygotowanie ulotek umieszczanych w widocznych miejscach w placówkach handlowych oferujących sprzedaż elementów odblaskowych,

- promocja odblasków przez policjantów i strażników miejskich w dniach 30.10 – 02.11.2014  w trakcie pełnienia służby w okolicach cmentarzy na terenie gminy Andrychów. Symboliczne przekazywanie osobom poruszającym się po zmroku w ramach promocji  różnych elementów odblaskowych zakupionych przez Burmistrza Andrychowa.


Burmistrz Andrychowa objął Patronat nad akcją „Odblask Życia” zakupując 750 pasków odblaskowych, które będą rozdawane mieszkańcom w ramach promocyjnych działań wraz z informacją o możliwościach i miejscach nabycia elementów odblaskowych na terenie gminy.

 

Policjanci i strażnicy miejscy będą nie tylko pouczać o obowiązku noszenia odblasków po zmroku poza terenem zabudowanym, informować i zachęcać do ich zakupów, ale również będą przekazywać pieszym poruszającym się po zmroku.


Deklarację przystąpienia do akcji,  rozpowszechniania i sprzedaży odblasków  złożyły już 2 duże sieci handlowe,  Spółdzielnie „Wizan” i PSS „Społem” w Andrychowie. 

 

Działania promocyjne związane z akcją „ODBLASK ŻYCIA” będą prowadzone przez policjantów i strażników miejskich do końca listopada 2014 r.

 

MATERIAŁ KPP WADOWICE

 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

dr_house, 31.10.2014 13:49

@aga33 no to mamy kolejną manipulację bo tekst "Burmistrz Andrychowa objął Patronat nad akcją „Odblask Życia” zakupując 750 pasków odblaskowych" nie wskazuje czy burmistrz jako funkcja czy jako osoba prywatna i z jakich funduszy zakupił ww. paski. @specnarz do wyboru do koloru http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=opaska+odblaskowa&bmatch=seng-v6-p-3-spt-1021

aga33, 31.10.2014 08:06

hmm, o ile mam dobre wiadomości opaski kupił urząd miejski za pieniądze podatników.

asquit, 31.10.2014 07:40

dla pisowców wszystko jest podyktowane polityką i wszystko pachnie polityką. dobrze że nie macie żadnego wpływy na rządy w kraju i w regionie bo byłoby jeszcze gorzej.teraz tylko sobie ponarzekacie w internecie i tyle

specnarz, 31.10.2014 06:58

Czy wie ktoś może gdzie można kupić paski odblaskowe "dla dorosłych"? Te dostępne w sklepach mają około 35 cm długości i są za krótkie - zwłaszcza na zimowe kurtki.

Inteligo, 30.10.2014 17:55

Akcję od ponad 1,5 miesiąca prowadzi biedronka. Takie akcje są jak najbardziej potrzebne, tylko szkoda, że to wszystko jest podyktowane wyborami. Swoją drogą brawo dla Panów radnych z opozycji, którzy już dawno zabiegali o tego typu inicjatywy ! Widać doczekali się :)

dr_house, 30.10.2014 17:40

Jeżeli chodzi o akcje to bardzo dobrze, że jest. Szkoda tylko, że ta kampania zbiegła się z kampanią wyborczą a patronat objęła osoba, która w ten sposób chce sobie poprawić PR a w kampanii wyborczej wykorzystywała paski odblaskowe. Dziwię się, że wcześniej na ten pomysł nie wpadł Dział Promocji Miasta i nie wypuścił serii opasek odblaskowych z maskotkami miasta (bobrami) dla dzieciaków a dla reszty z godłem i logo miasta - promocja miasta i bezpieczeństwa w jednym.