reklama
reklama

Powstają dzikie wysypiska, ZGK traci na śmieciach

Wiadomości, 22.10.2014 08:38, (red)
Trudno to zrozumieć, ale mimo obowiązywania „podatku śmieciowego”, w gminie Andrychów ciągle przybywa dzikich wysypisk.
Powstają dzikie wysypiska, ZGK traci na śmieciach

 

Powstają dzikie wysypiska, ZGK traci na śmieciach
Trudno to zrozumieć, ale mimo obowiązywania „podatku śmieciowego”, w gminie Andrychów ciągle przybywa dzikich wysypisk.
Od lipca zeszłego roku obowiązuje tzw. ustawa śmieciowa. Za śmieci płaci każdy. W gminie Andrychów stawka wynosi 7 zł za śmieci posegregowane. Im więcej osób w gospodarstwie domowych – tym trochę taniej. Za comiesięczną opłatę można jednak odprowadzać nieograniczoną ilość odpadów.
Mimo to w gminie Andrychów ciągle powstają nowe dzikie wysypiska śmieci. Tak jest na przykład w Andrychowie na ul. Tkackiej (dawna kotłownia), w sąsiedztwie osiedla Żwirki i Wigury [zdjęcie od Czytelniczki].
Na dodatek okazuje się, że opłaty pobierane od mieszkańców nie pokrywają wszystkich kosztów. W efekcie Zakład Gospodarki Komunalnej, które obsługuje cały system śmieciowy w gminie Andrychów, traci.
Za pierwszej półrocze strata na obsłudze gospodarki śmieciowej w gminie wynosiła ok. 200 tys. zł. Na koniec roku kwota może się podwoić. Ponieważ ZGK to spółka gmina, to właśnie gmina będzie musiała pokryć stratę ZGK z własnego budżetu, a więc z podatków wszystkich mieszkańców. Prawdopodobnie pod koniec roku już nowa Rada Miejska będzie musiała znalaźć w budżecie gminy oszczędności, aby dokapitalizować spółkę ZGK.

Od lipca zeszłego roku obowiązuje tzw. ustawa śmieciowa. Za śmieci płaci każdy. W gminie Andrychów stawka wynosi 7 zł za śmieci posegregowane. Im więcej osób w gospodarstwie domowych – tym trochę taniej. Za comiesięczną opłatę można jednak odprowadzać nieograniczoną ilość odpadów.

 

 

Mimo to w gminie Andrychów ciągle powstają nowe dzikie wysypiska śmieci. Tak jest na przykład w Andrychowie na ul. Tkackiej (dawna kotłownia), w sąsiedztwie osiedla Żwirki i Wigury [zdjęcie od Czytelniczki].

 

Na dodatek okazuje się, że opłaty pobierane od mieszkańców nie pokrywają wszystkich kosztów. W skali miesiąca ZGK odbiera od mieszkańców aż ok. 100 ton odpadów więcej niż zakładano. W efekcie Zakład Gospodarki Komunalnej, które obsługuje cały system śmieciowy w gminie Andrychów, traci.

 

W skali roku strata na obsłudze gospodarki śmieciowej w gminie może wynieść nawet 800 tys. zł. Ponieważ ZGK to spółka gmina, to właśnie gmina będzie musiała pokryć stratę ZGK. Pieniądze będą pochodzić z budżet gminy, a więc z podatków wszystkich mieszkańców. Prawdopodobnie już nowa Rada Miejska będzie musiała znaleźć w budżecie gminy oszczędności, aby dokapitalizować spółkę ZGK.


Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

cath, 24.10.2014 19:22

A weźcie i zawiezcie śmieci komunalne na wysypisko.Nie odbierają tylko segregowane.

Woland, 24.10.2014 06:18

Witam Wyrazy współczucia

ogi33, 23.10.2014 20:57

SITWA ma się dobrze niestety :( no i jak w takich warunkach ma być normalnie 16-go :)))) zacznie być !!

szeleszczyciel, 23.10.2014 20:39

.

kalafior, 23.10.2014 12:36

@vera Popieram w całosci to co napisałas a zwłaszcza ostatnie zdanie jest bardzo celne!Ceny śmieci i za wode a zwłaszcza scieki jak z Warszawy a tu Andrychów i zarobki nie takie!Duzo ludzi którzy maja studnie przy domach biora wode z nich zamiast z wodociagu i płaca tylko za scieki(pewnie ścieki dlatego tak nagle poszły wysoko w góre bo chca sobie to wyrównac(kiedys scieki były w cenie wody i to było rozsadna cena!)

Arystokrata, 23.10.2014 10:28

Najlepiej stwórzcie wysypisko śmieci im. Tomasza Żaka. Każdy z "legitymacją służbową" ma wjazd za free.

VERA, 23.10.2014 10:17

Mam propozycję utworzyć wysypisko śmieci na terenach po Andorii zakupionych przez Gminę i zarabiać na śmieciach z okolicznych miejscowości, przecież obok było wysypisko tylko p.Żak je zlikwidował . W urzędzie powstał cały wydział do rozliczania umów o śmieci , nasze worki mają numery umów , więc co za problem sprawdzić kto oddaje a kto nie.Najlepiej stwierdzić , że brakuje kasy ,że za duże koszty bo wszyscy dopłacą . Tak drogiej wody i ścieków a teraz śmieci nie ma nigdzie . Zlikwidować spółki gminne wprowadzić firmy po przetargach a konkurencja zweryfikuje koszty. Te wszystkie spółki to relikty ubiegłej epoki najlepiej widać to po ZGK z p. Drożdżem czołowym działaczem PZPR.

kriisu78, 23.10.2014 09:28

Komentarz usunięty przez autora.

kalafior, 23.10.2014 09:26

@ kaczor Niedobrze mi sie robi od tego kolesiostwa i zatrudniania bez konkursu (zwłaszcza takiej osoby,te roszady w szkołach na stanowiska dyrektorów tez niefajne były)To jest niegodziwe i nie na miejscu ,burmistrz powinien byc bezstonny(prawo studiował )

westwi78, 23.10.2014 08:54

infocar, to popatrz sobie, ile z tych dotacji potem wraca do tych bogatszych krajow:) a co do Wieprza to proste - tam ZGK wygrał przetarg po jeszcze niższej cenie niż w Andrychowie.

infocar, 23.10.2014 07:42

@westwi78 System dopłat unijnych to dotowanie biedniejszych przez bogatszych. Ale jak to jest, że Andrychów dopłaca w tej chwili do śmieci Wieprza???

ogi33, 23.10.2014 07:38

co robiła cały rok rada nadzorcza ZGK ? ( przewodniczący Marek Drożdż ) ile pieniędzy z podatku śmieciowego trafiło do nich ? pytam i zapytam :))) a tymczasem GŁOSUJEMY NA PLAC ZABAW ! ! http://todlamniewazne.pl/inicjatywa,922,plac-zabaw-w-zasiegu-reki.html

westwi78, 23.10.2014 05:39

spencarz żadnych umów się nie podpisuje.

specnarz, 23.10.2014 05:24

K...a znowu polityka. Rzy...ć mi się chce jak czytam te wasze wypociny. Jeśli chodzi o koszty to też dziwi mnie fakt że śmieci niesegregowane podrożały 3-krotnie i nagle się nie opłaca. Trzeba by, aby kompetentne osoby szastające takimi informacjami pokazały oficjalne dokumenty pokazujące kto co i za ile w tej kwestii robi. WRACAJĄC DO TEMATU Z moich prywatnych obserwacji wynika iż większość wyrzucanych śmieci pochodzi z firm lub przyjezdnych posiadających na naszym terenie domki wypoczynkowe. Posiadacze działek we wioskach chyba nie mają podpisanych umów na wywóz śmieci, poza tym pewnie ich tutaj nie ma gdy realizowane są zbiórki więc na posesji ich nie pozostawiają. Druga sprawa to właściciele różnego rodzaju firm (budowlanych, sklepów itp). Swego czasu w Inwałdzie przyłapano właścicielkę salonu fryzjerskiego. Znam właścicieli kilku sklepów którzy przywożą śmieci do domu i je spalają. I nie oddają wcale niesegregowanych śmieci. I tutaj prośba do straży miejskiej. PROSZĘ O SPRAWDZENIE GOSPODARSTW KTÓRE NIE ODDAJĄ ŚMIECI I PRZ..ENIE IM KAR - BO TO ONI NAS TRUJĄ I ZAŚMIECAJĄ.

westwi78, 22.10.2014 21:31

A znasz jakieś, które dopłacaja?

infocar, 22.10.2014 21:20

@westwi78 Zależy, którą stroną jesteśmy ;-) A popierasz, by jedne kraje dopłacały do drugich?

westwi78, 22.10.2014 21:12

infocar, a popierasz też że jedna gmina dopłaca do drugiej?

infocar, 22.10.2014 21:04

Gmina dokłada z budżetu do wielu rzeczy, które poprawiają komfort życia mieszkańców. Nie widzę nic złego w tym, żeby dokładała ZGKmowi za utrzymanie czystości w gminie. Lepiej wydać na to, niż na różne [[ciach!]], które finansuje obecnie.

Maksymilian, 22.10.2014 20:51

tomekx,asquit itp;;przykleiliście się do pana Kubienia jak g.... do okrętu.Po co to robicie skoro jego szanse jak to wielokrotnie piszecie są niewielkie? Ja i wielu odbiera wasze ataki na osobę, która realnie zagraża waszemu pryncypałowi w wyborach.Nie czarujcie to jest sedno. Pakujcie się i niech przyzwoici ludzie zarządzają Gminą.

apacz, 22.10.2014 20:46

Wielki wódz musi policzyć ile mu ma wpłynąć z opłat śmieciowych . Jeśli nie wie to formuła brzmi deklaracje razy 12 minus umowa z ZGK . Jeśli tego nie pofrafi to dalej musi się uczyć , choć ostatnio w kampani mówił ,że już wie wszystko o samorządzie . Wrzutka o śmieciach to kolejna brzydka zagrywa wyborcza .

kaczor, 22.10.2014 20:45

kalafior - nie równaj do poziomu propagandy żakolandii jaka ludzi zadających żakowi tzw. niewygodne pytania nazywa "bydłem" to nie na temat ale porównanie że andrychowianie pracują na kopalni w brzeszczach to zatrudnienie przez żaka bez konkursu pani ze 118 zarzutami z brzeszcz jest ok, to gruba przesada I obraza dla górników którzy nie mają ani jednego zarzutu prokuratury nie mówiąc o 118.

kalafior, 22.10.2014 20:39

@mokra Myśle ze cała wypłate tej Pani mozna byłoby przeznaczyc na dopłate do smieci a ja sama wywiezc do Brzeszcz bo chyba tam wywożone sa odpady z Andrychowa a nie do Oświecimia

Maksymilian, 22.10.2014 20:34

tomekx;porównywanie pracujących górników czy innych mieszkańców Gminy poza Andrychowem z Anetką 118 czy innymi spadochroniarzami to absurd.

konduktor, 22.10.2014 20:32

mokra - To jest jawna informacja. Słyszałem o kwocie pomiędzy 5 a 10 tys.

kaczor, 22.10.2014 20:31

zgadzam się także z przedmówcami. żak chciał 10 zł od osoby za śmieci, większość radnych jak żak był na wyjeździe obniżyła ceny do 7 zł jak chciał kubień ludzie wypominają 10 zł żakowi to mmanewsa rusza burmistrzowi z odsieczą? nie pisze ani słowa o tym że u sąsiadów (nie tylko w Wadowicach) jest dużo taniej niż chciał żak i jakoś można było.

mokra, 22.10.2014 20:28

ja - następna brudna pisówa pytam - ile zarabia kobieta ze 118 zarzutami prokuratorskimi zatrudniona przez Żaka ? może też dołożyłaby się do śmieci ???

kaczor, 22.10.2014 20:27

"mało kto chce" to dalszych rządów żaka - skoro tomekx śmiało wypowiada się w imieniu innych ja cytatem z niego o żaku. poza tym przypominam że każdy kto narzeka i gada że mało kto chce rządów kubienia tak naprawdę mówi także o kobielusie, babskim, prystackim i kilku innych. wszyscy oni byli, mieli po 1 głosie i głosowali pietrasowi na tak budżety, podatki itd. tylko że jednym jak kubien się wypomina a takim jak babski, kobielus czy prystacki nie bo teraz głosują żakowi.

ogi33, 22.10.2014 20:25

co robiła rada nadzorcza przez cały rok? ile pieniędzy z podatku śmieciowego trafiło do wykonawcy? poproszę o odpowiedzi Tomuś ja "brudny pisowiec"

kalafior, 22.10.2014 20:22

Aha i oczywiscie nie ma i nie bedzie innego rozwiazania dla burmistrza i radnych jak tylko podwyzki?A jak z ta dopłata do śmieci z pensji burmistrza Tomekx bedzie,?Myslisz ze sie zgodzi na zmniejszenie pensji na tak szczytny cel jak odpady?

tomekx, 22.10.2014 20:19

to nie jest kwestia 'nabrania się to jest kwestia rozsądnego wyboru. Chcesz żeby wróciło stare -głosuj na Pietrasa albo Kubienia.Mało kto chce

mokra, 22.10.2014 20:13

normalnych ludzi wyzywają od pisowców i nie romów a facet tak przyjaźnie wygląda na bannerach wielkości M3 NIE DAMY SIĘ KOLEJNY RAZ NABRAĆ NA PAŃSKI FAŁSZYWY UŚMIECH

tomekx, 22.10.2014 20:08

kalafior - Wadowice mają własne wypisko w Choczni, a wysypisko w Andychowie jest już zamknięte.Śmieci z Andrychowa wywożone są bodaj do Oświęcimia a jak wiadomo transport kosztuje Dlatego w Wadowicach jest ciut taniej To jest istota problemu a cała reszta to tylko brudna pisowska polityka

mokra, 22.10.2014 20:08

magdalenka - mali ludzie potrzebują największych plakatów... to jak z erekcją - impotent zawsze przechwala się swoją męskością a portal MN niezależnością a tak w ogóle to ANDRYCHÓW ŻEGNA BURMISTRZA ŻAKA szkoda tylko że zmarnował nam kolejne 4 lata...widać taki nasz los

tomekx, 22.10.2014 20:06

Kubień to radykał, a radykał to odludek. wystarczy poczytać komentarze jakim językiem z jakim zacięciem i agresją jest to pisane na szczęść większość osób już to zrozumiało

kalafior, 22.10.2014 20:05

@tomekx Czemu w Wadowicach stawki za smieci sa nizsze a w Ketach podobne?Mozna znizyc pensje burmistrza i radnych i juz bedziecie mieli troche pieniedzy na dopłaty do smieci

algorytm, 22.10.2014 19:58

APACZ gdybyś przeczytał i zrozumiał ustawę o gospodarce odpadkami to byś nie pisał takich bzdur a tak to machasz tomachawkiem jak jakiś dzikus, bo u was w tipi śmieci pali się w ognisku a fajkę pokoju to zakopaliście i nie pamiętacie gdzie.

ogi33, 22.10.2014 19:50

ooo widzę nerwówka a w radzie nadzorczej pan Komuch nad Komuchy kolega ze spotkania na spotkanie wspiera ech Tomuś same wtopy Panie Janie coraz większa szansa , że się Pan odkuje za tamte z 2010 :)))))))) będziemy mieli dwóch zwycięzców

konduktor, 22.10.2014 19:49

Raczej troska o mieszkańców.

tomekx, 22.10.2014 19:46

Zawiść i jad nienawiści -to wasza dewiza

azquit, 22.10.2014 19:44

Komentarz usunięty przez autora.

apacz, 22.10.2014 19:41

@tomekx, sprawdź ile urząd ma z deklacji śmieciowych a ile płaci ZGK .. i czy aby nasze opłaty nie idą na inne cele . Trzeba dokładnie rozliczyć temat śmieci ,bo zaczyna mi to przypominać zapach śmieci

azquit, 22.10.2014 19:40

Komentarz usunięty przez autora.

tomekx, 22.10.2014 19:40

Dużo ludzi z Andrychowa pracuje w Wadowicach czy w Bielsku.Niektórzy ciężko pracują na kopalniach w Brzeszczach albo w Bieruniu. według waszej filozofii andrychowianie pracujący w Bielsku,w Wadowicach, Brzeszczach czy w Bieruniu to spadochroniarze.Należy ich zwolnić bo dojeżdżają do pracy spoza miasta? Z drugiej strony znam ludzi z Choczni i Wadowic którzy codziennie dojeżdżają do pracy w Andrychowie.To też spadochroniarze wasza filozofia,uprawiana przez ludzi tacy jak Kubień i Pietras kupy się nie trzyma.Jest osadzona gdzieś tam daleko ale na pewno nie w XXI wieku

ogi33, 22.10.2014 19:39

komentarza którym nie ma zamiaru obsmarować kandydata, który w ogóle nie ma szans na stanowisko ;) co robiła rada nadzorcza cały rok ? Tomuś jak juz coś palniesz to sprawdź kogo to srówno ochlapie

Gacenty, 22.10.2014 19:38

Magdalenka, strach wjeżdżać do Andrychowa, wyjazd z Choczni... Żak, wyjazd z Bulowic... Żak... nie wiem jak od strony Targanic i Wieprza ale pewnie tam też jest... ŻAK! Powinien zmienić sobie hasło wyborcze np. "Gmina Żak, Andrychów wita". Sorry odwrotnie miało być.

konduktor, 22.10.2014 19:36

Brawa, brawa, brawa. Sam tomekx zaszczycił nas swoją obecnością i uraczył jak zwykle trafnym komentarzem.

Maksymilian, 22.10.2014 19:33

tomekx ;zwolnić spadochroniarzy.

tomekx, 22.10.2014 19:18

Żenujące,nachalne komentarze ludzi którzy grają na kupienia.lepiej go zapytajcie z jakiej inwestycji gmina ma zrezygnować żeby pokryć straty ZGK.Wszak to on jest dumny z tego że doprowadził do takich stawek które teraz narażają gminną spółkę na straty

mokra, 22.10.2014 19:17

magdalenka - mali ludzie potrzebują największych plakatów... to jak z erekcją - impotent zawsze przechwala się swoją męskością a portal MN niezależnością

Edmund, 22.10.2014 18:59

Rozumiem, że te potencjalne 800 tys. rocznych strat wyliczał ten sam gigant intelektu, który nie doliczył się 100 ton odpadów? :) Skoro się już robi takie wesołe wrzuty tuż przed wyborami to przydałoby się jakieś dokumenty zapodać. Najlepiej z pieczątką i podpisem rachmistrza, żeby wiedzieć do kogo nie posyłać dzieci na korki z matmy :).

magdalenka88, 22.10.2014 18:59

ogi33, 22.10.2014 18:57

@mokra najpierw roześmiałem się w głos szybko jednak minka mi zrzedła STRACILIŚMY BARDZO DUŻO wymiernie w społeczności samej w jej dorobku ech 16-go :)))

mokra, 22.10.2014 18:47

teraz czas na artykuł ILE ANDRYCHÓW STRACIŁ NA BURMISTRZU ŻAKU wiem,wiem - rozmarzyłam się

kalafior, 22.10.2014 18:43

Do czerwca 2013 r. mieszkajacy na wsi płacili na kwartał pare 6-7 zł na osobe i jakos wystarczało (Na koniec kazdego roku przychodziło wyrównanie jak odpadów było wiecej 100-150 zł)a od lipca 2013 juz tyle samo jest na miesiac i jeszcze teraz okazuje sie ze za mało płacimy!!!!chociaz sasiednie miasta płaca podobnie?

Ca-ro, 22.10.2014 18:29

Komentarz usunięty przez autora.

ogi33, 22.10.2014 18:13

@apacz dzięki stukrotne oto widać jak się robi prowokacje SB-ckie MENDY pamiętam prowokacje z życzeniami proboszcza widzę , że takich będzie się teraz mnożyć i telenowele maja ułożoną ale oczekujcie na planie niespodziewanego gościa OHYDNE ŻMIJOWE PLEMIĘ

apacz, 22.10.2014 17:58

Ja też nie toleruje dzikich wysypisk śmieci . Ten przypadek pokazany wysypiska na ul. Fabrycznej jest skutkiem [ciach!] wielkigo wodza . Pietras trzymał w tym rejonie porządek , kosił trawy i samosiejki . Giermkowie wiekiego wodza zaczęli zwozić odpady z remotu dróg i chodników oraz korzenie po wycince drzew . Wywozili też jakieś badziewie . Sami zrobili dzikie wysypisko a teraz robią oczy , że ktoś dołożył im do tego dzikiego wysypiska swoje śmieci . Wodza mało obchodził porządek na Fabrycznej a przy wyborach zamawia artykół w MN i myśli , żę ciemogród to kupi . Nie jest smaczna kiełbasa wyborcza smażona na śmieciach przy ul. Fabrycznej

magdalenka88, 22.10.2014 17:36

kalafior, 22.10.2014 17:36

W Wadowicach 5,70 wystarczy za osobe a u nas nie bo takie mamy niestety rzady w gminie(nic tylko podwyzki i podwyzki!) A ciekawe czy sie burmistrz i reszta zastanowili kiedyś ile zarabia przecietny Andrychowianin?na pewno nie tyle co wy w gminie i teraz po 4 latach walka o zatrzymanie stołka !!!

roko, 22.10.2014 17:34

prawdą jest że nowobogaccy właściciele wielu firm oddają śmieci z firm razem z domowymi bo jest o wiele taniej niż jak by odebrano śmieci z firmy i to o wiele drożej lub się wyrzuca na dzikie wysypisko bo po co płacić taka mentalność polskich psedobisnesmenów a druga sprawa śmieci przybyło bo wyłapano bardzo wielu co nie wywozili tylko palili w piecu bo po co płacić lepiej potruć sąsiadów a i popiół z pieca teraz do śmieciarki lub do rzeki to nie pomylili się w zgk tylko urzędnicy odpowiedzialni za reformę śmieciową w naszej gminie

abcabcabc, 22.10.2014 16:04

Przed pseudo reformą śmieci segregowane odbierano gratis. Teraz każdy płaci i brakuje!!! Nie popieram w żadnych wypadku tych dzikich wysypisk. Po raz kolejny podnoszę postulat wielkie gabaryty bezpośrednio z pod posesji. Może komuś " łatwiej" wyrzucić na ubocze jeden tv itp. niż załatwiać samochód i zawozić do wyznaczonego miejsca zbiórki. I proszę mi uwierzyć miejsca zbiórki są nie raz usytuowane nawet ponad 3 km od domostw. Ps. W altanach przyblokowych wielkie gabaryty codziennie , w wioskach raz na rok. A Kowalski z miasta jak i Kowalski z wioski płaci to samo!!!

apacz, 22.10.2014 15:53

wliczenia są sufitowe a redaktor MN nawet nie sprawidził jaka jest różnica między opłatami pobieranymi przez gminę a umowa ZGK . Jeśli jest więcej wpłat niż wartość umowy , to ZGK chce się dostać do tej kasy . Drugie pytanie jaka jest ściągalność opłat śmieciowych przez służby wodza . Może windykacja jest taka jak podatków od Andorii Mot . Aktykuł to wrzutka wyborcza wodza Temudżina , który chce zagarąć strachem serca biednych Andrychowian .

ogi33, 22.10.2014 15:42

http://www.portalsamorzadowy.pl/wybory2014/sonda-miasto/andrychow,140.html a IMIĘ JEGO podwójne CZTERDZIEŚCI I CZTERY ;))

konduktor, 22.10.2014 15:17

W interesie Gminy zrobiłbym inaczej. Rozpoznałbym sprawę i zapłacił firmie, która zrobi to dobrze, uczciwie i za sensowne pieniądze, choćby była i ze Szczecina. Przy okazji poinformowałbym odpowiednie organy nadrzędne. Jeśli ktoś by protestował to czekałbym na złożenie sprawy do sądu. Nie ma możliwości przegrania, nawet jeśli działa się wbrew PZP, a udowodni się, że działania były w interesie Gminy (i korzystniejsze niż by to wynikało ze standardowej procedury). Przerabiałem temat.

westwi78, 22.10.2014 15:06

Konduktor przeszkodą jest PZP. A tam cena czyni cuda. A info o stratach wychodzi, bo właśnie są przeprowadzane przetargi i musieli wiedzieć co i jak. Choć doskonale było wiadomo ile to musi kosztować. No ale jak to u nas na zasadzie "jakoś to będzie". Tak naprawdę, to według mnie przystępowanie do przetargu przez miejska spółkę z nierealnymi stawkami to lekki kryminał. Bo z góry naraża właściciela na straty. Czyli mieszkańców gminy.

azquit, 22.10.2014 14:57

Komentarz usunięty przez autora.

konduktor, 22.10.2014 14:49

Zatem rozwiązanie jest proste - znaleźć firmę, która zrobi to za uczciwe pieniądze, a nie będzie chciała zarobić na mieszkańcach. Jeśli UM ma z tym problem to mogę im pomóc.

westwi78, 22.10.2014 14:37

asquit o moją reputacją się nie martw:) Cały czas tak twierdziłem, no i się okazało że mam rację. Jakoś specjalnie z tego zadowolony nie jestem. Ale fakt jest faktem i trudno z nim dyskutować. konduktor: Z ustawy wynika, że ma być zapewniony odbiór nieograniczonej ilości. Zakładali ilość x (nie wiem skąd wzięli wskaźniki, ale są takie opracowane) a wyszło że faktycznie śmieci jest x +100 ton. I teraz nie dość, że za to x była cena za niska, to jeszcze to 100 ton doszło. Prawidłowej wyceny dokonały prywatne firmy - one muszą i potrafią liczyć RZECZYWISTE koszty, bo inaczej by zbankrutowały. Ich nikt nie dofinansuje, tak jak firmy komunalne.

algorytm, 22.10.2014 14:32

KONDUKTOR zapytaj się pana Małeckiego skąd wziął takie wyliczenia na określenie takiej stawki, może miał dane z innej gminy.

infocar, 22.10.2014 14:11

Jak będzie ciepła zima, to problem śmieciowy będzie narastał...

asquit, 22.10.2014 13:50

westwi - Twoja reputacja została wystawiona na szwank i to przez ludzi z twojego otoczenia. populiście twierdzą że ma być taniej a ty że taniej być nie może tylko drożej co za ludzie!

konduktor, 22.10.2014 13:50

"Za comiesięczną opłatę można jednak odprowadzać nieograniczoną ilość odpadów." i za chwilę "Na dodatek okazuje się, że opłaty pobierane od mieszkańców nie pokrywają wszystkich kosztów. W skali miesiąca ZGK odbiera od mieszkańców aż ok. 100 ton odpadów więcej niż zakładano." To znaczy, że co? Zakładali, że będzie można nieograniczoną ilość, ale teraz jest nieograniczona + 100 ton? Czy ktoś to czytał przed publikacją?

ogi33, 22.10.2014 13:47

@apacz pełna zgoda, bo jak wytłumaczyć zeszły rok 1. gdzie strata za zeszły rok? powinna być na poziomie 400 tyś! 2. dlaczego miesza się segregowane śmieci z innymi? ( sabotaż?) 3. jak to się stało , że w kalkulacjach pominięto 100 ton śmieci miesięcznie ?( przestrzelone ponad 20 % ! !) @westwi78 pełna zgoda suche -mokre !!

konduktor, 22.10.2014 13:42

Ludzie nie wierzcie w te brednie i perfidne kłamstwa! Ktokolwiek by nie liczył to cena 10 zł jest kuriozalna. Sprawdziłem sytuacje w innych gminach. Zarówno mniejszych i większych. Mało kto ma z tym problem - ceny na poziomie 6.5 zł to norma. Dlaczego tutaj miało by się nie dać? MN to jedna wielka kpina z ludzi.

apacz, 22.10.2014 13:09

Wódz zamówił temat pod publiczkę na czas wyborów . Pachnie mi to materiałem bez analiz rzucony jako plotka , która brzmi fajnie ale dla wodza uciśnionych . My w przeciwieństwie do plotkarzy porządnie sprawdzimy . Wódz wkroczył na ścieżkę straszenia biednego ludu .

westwi78, 22.10.2014 13:03

Segregacja odpadów, na poziomie gospodarstwa domowego, inna niż na frakcje suchą i mokrą to jest nieporozumienie.

tomekx, 22.10.2014 12:26

Tak to jest jak podejmuje się decyzje pod publiczkę.Tanio brzmi fajnie ale jak widać i tak czekają nas podwyżki

ogi33, 22.10.2014 12:16

@guide jak to mają zrobić jak z relacji świadków wiem, że zdarza się im segregowane sypiać razem z innymi " do jednego wora" ! ! za Lenia wszystko w tej Gminie stoi na głowie 16 zmieniamy :))

kalafior, 22.10.2014 12:08

Juz nas tym materiałem przygotowywuja do podwyzek(zapewne od stycznia 2015)Burmistrz 10 zł chciał od mieszkanca ale sie nie udało ....no to teraz niby straty maja

guide, 22.10.2014 11:20

Niech ZGK zwiększy sprzedaż odzyskanych surowców wtórnych i wyjdą na plus!

infocar, 22.10.2014 10:30

@Zaba "niejednemu, niestety, przyjdzie do głowy głupi pomysł wywiezienia nad rzekę" Dlaczego na wysypisko nie jeżdżą skoro nie ma limitu na śmieci? Jak już załadowali do samochodu, to po co ryzykować nielegalny wysyp? Chyba, że tak nie można...???

apacz, 22.10.2014 10:07

Kolejna przedwyborcza wrzutka MN inspirowana przez wielkiego wodza .. Akurat teraz nie rok temu powatały straty w ZGK na śmieciach .. Ręce opadają jak niezależni redaktorzy wraz z wodzem manipulują przed wyborami faktami gospodarczymi . Poczekamy na kolejne wrzuty wyborcze

westwi78, 22.10.2014 09:48

Stawki były nierealne nawet dla tego co założyli. Z szacunkami też ktoś dał ciała. W większości miast gdzie za odpadu wzięła się komunalka, są teraz takie jaja.

ogi33, 22.10.2014 09:42

@wetwi78 gdyby stawki były wyższe a szacunki okazały się DOBRE ?? 100 ton w skali miesiąca ??!! nie mów , ze wcześniej wszystko lądowało w lesie coś jest nie tak !! jako , ze w tym temacie mocno paluszki macza Komuch nad komuchy moje wątpliwości rosną

Arystokrata, 22.10.2014 09:27

Z pewnością nowy Burmistrz i Rada zajmą się tym problemem, o to się nie martwię :)

Zaba, 22.10.2014 09:16

ZGK odbiera śmieci z domów jednorodzinnych raz w miesiącu... Ja sobie z tym radzę, ale znam i takich, dla których to problem. Upał, nie upał - przy domu przez miesiąc zalegają rozkładające się śmieci, więc niejednemu, niestety, przyjdzie do głowy głupi pomysł wywiezienia nad rzekę, czy do lasu. A inną kwestią jest fakt, że daleko nam do kultury - ogólnie :o(

westwi78, 22.10.2014 09:16

Ogi33 tu akurat błąd był w tych stawkach. W efekcie mieszkańcy Andrychowa dopłacą i tak do tego (tylko nie bezpośrednio), dopłacą też do mieszkańców Wieprza.

infocar, 22.10.2014 09:11

Leśnicy żeby tropić złodziei drewna i śmieciarzy używają m.in. ukrytych kamer z własnym zasilaniem.

ogi33, 22.10.2014 09:02

głupkuportalowy@asquit naucz sie czytać KTOŚ PRZESTRZELIŁ SZACUNKI kto ? a no może geniusz Drozdz co to nadzoruje ZGK ? poplecznik Lenia nad lenie

URBI33, 22.10.2014 08:58

Ścigać straż miejską niech ruszą zady !!!

asquit, 22.10.2014 08:46

ważna że populistyczna papka kubienia (walczyliśmy o tanie śmieci ble ble ble) została sprzedana, a jak to się ma do rzeczwistości to teraz widać jeśli rzeczywiście gmina będzie musiał dopłacić to wyjdzie na to samo

westwi78, 22.10.2014 08:30

A nie mówiłem, że te ceny są nie do utrzymania?