reklama
reklama

Bobrowscy chcą sprzedać gminie zamek

Wiadomości, 30.09.2014 10:00, (red)
Najpierw padła kwota 7 mln, teraz mówi się już o 4,5 mln zł. Gmina Andrychów kupi zamek?
Bobrowscy chcą sprzedać gminie zamek

 

Najpierw padła kwota 7 mln, teraz mówi się już o 4,5 mln zł. Gmina Andrychów kupi zamek?
Sprawa dotyczy położonego w centrum Andrychowa zabytkowego pałacu Bobrowskich, który zwany jest też zamkiem. W ostatnich latach spadkobiercy rodziny Bobrowskich występowali o zwrot tej nieruchomości, zarządzanej przez ostatnich kilkadziąt lat przez gminę.
Bobrowscy wywalczyli swoje – w sądach stwierdzone zostało, że tuż po wojnie państwo bezprawnie przejęło. Zamek wraca więc do Bobrowskich. Co dalej?
Wiadomo, że spadkobiercy nie są zainteresowani zarządzaniem tą nieruchomości. Chcą gminie zamek sprzedać, aby to samorząd dalej zarządzał obiektem. Ostatnio padła nawet kwota: 4,5 mln zł za wykupienie zamku. Wczesniej mówiło się o 7 mln zł. 
Jak informuje magistrat, burmistrz Tomasz Żak postawił warunek, że gmina gotowa jest do negocjacji w sprawie zakupu zamku, jeśli spadkobiercy odstąpią od roszczeń co do innych nieruchomości, a jest ich sporo – np. część działki pod basenem i kilka innych działek w mieście.
„Spadkobiercy są gotowi pójść na takie warunki, ale sprawa jest otwarta. Najbliższe spotkanie władz gminy z Bobrowskimi odbędzie się w październiku. O jego wynikach radni dowiedzą się na październikowej sesji. To oni będą musieli podjąć ostateczną decyzję, czy gmina ma kupić pałac, czy nie” - informuje magistrat.
Po ewentualnym zakupie zamku, samorządowcy będą mogli planować np. remont tego zabytku.

Sprawa dotyczy położonego w centrum Andrychowa zabytkowego pałacu Bobrowskich, który zwany jest też zamkiem. W ostatnich latach spadkobiercy rodziny Bobrowskich występowali o zwrot tej nieruchomości, zarządzanej przez przez gminę.

 

Bobrowscy wywalczyli swoje – w sądach stwierdzone zostało, że tuż po wojnie państwo bezprawnie przejęło tę i inne nieruchomości Bobrowskich. Zamek wraca więc do Bobrowskich. Co dalej?

 

Wiadomo, że spadkobiercy nie są zainteresowani zarządzaniem tą nieruchomości. Chcą gminie zamek sprzedać, aby to samorząd dalej zarządzał obiektem. Ostatnio padła nawet kwota: 4,5 mln zł za wykupienie zamku. Wczesniej mówiło się o 7 mln zł. 

 

Jak informuje magistrat, burmistrz Tomasz Żak postawił warunek, że gmina gotowa jest do negocjacji w sprawie zakupu zamku, jeśli spadkobiercy odstąpią od roszczeń co do innych nieruchomości, a jest ich sporo – np. część działki pod basenem i kilka innych działek w mieście.

 

„Spadkobiercy są gotowi pójść na takie warunki, ale sprawa jest otwarta. Najbliższe spotkanie władz gminy z Bobrowskimi odbędzie się w październiku. O jego wynikach radni dowiedzą się na październikowej sesji. To oni będą musieli podjąć ostateczną decyzję, czy gmina ma kupić pałac, czy nie” - informuje magistrat.

 

Po ewentualnym zakupie zamku, samorządowcy będą mogli planować np. remont tego zabytku.

 

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Maksymilian, 03.10.2014 19:49

konduktor;mam obawy o finanse Gminy,w realizacji jest wymiana oświetlenia na ul. Krakowskiej,nie wiem co z zakupem "bacówki",łącznik też mają w planie. Może po wyborach okazać się że, następny burmistrz zostanie pozbawiony własnych środków do realizacji np zadań jeśli by uzyskał dofinansowanie unijne w przyszłym roku.

konduktor, 03.10.2014 19:24

Maksymilian - pytanie "w co gramy"? Może istnieją powody, dla których komuś będzie się spieszyło...

szpp, 03.10.2014 19:15

i dobrze nich to gmina kupi i zacznie coś z tym robić. to jest dobry kierunek działań

Maksymilian, 01.10.2014 18:41

"Co nagle to po diable"Proponuję powściągliwość.Decyzję powinna podjąć nowa Rada.

ramirez, 01.10.2014 10:26

Komentarz usunięty przez autora.

ramirez, 01.10.2014 10:18

Komentarz usunięty przez autora.

apacz, 01.10.2014 09:40

@ramirez : chwal swojego kandydata na burmistrza a nie bierz wzoru z panny asquit , który ma manię prześladowczą i wszędzie widzi KK . Pietras wiele zrobił dla Andrychowa i jemu się w calości poświęcał a obecny włodarz ma gdzieś nieromów

ramirez, 01.10.2014 09:15

Komentarz usunięty przez autora.

ramirez, 01.10.2014 09:07

Komentarz usunięty przez autora.

ramirez, 01.10.2014 09:00

Komentarz usunięty przez autora.

ramirez, 01.10.2014 08:51

Komentarz usunięty przez autora.

tomasznasz, 01.10.2014 08:29

nikt kubienia nie "wybiela". on sam siebie też. w odróżnieniu do kolegów żaka którzy kiedyś wszystko głosowali pietrasowi. jak już ludzie pisali wstyd jeśli tacy panowie jak Babski i inni wypierali się tego że popierali pietrasa. nawet moje dziecko poszperało w internecie i wie już że pietras to rządził z ludźmi od pisu po sld. wszystkie te partie miały swoich radnych którzy głosowali pietrasowi na tak. ci od żaka nawet tego nie wiedzą albo robią z nas "andrychowskich głupków".

asquit, 01.10.2014 08:20

kubień wtedy rządził razem z koalicją pisu,ale ja wiem wy będziecie go teraz wybielać i może nawet zmienicie mu datę urodzenia w dowodzie na 1.12.2010

kaczor, 01.10.2014 08:10

dzisiaj pisanie o kubieniu asquit zaczął o 9 rano. to postęp:) Ostatnio to było o 6stej. Jeszcze z 10 lat i może uda mu się cały tydzień nie pisać?:) masz racje kalafior. obecni koledzy z koalicja żaka byli wtedy radnymi jak kk i jakoś tego nie krytykowali. czy to nie dziwne?

asquit, 01.10.2014 08:02

masz racje,a kubień wtedy był przewodniczącym Rady Miejskiej i jakoś tego nie krytykował.czy to nie dziwne?

kalafior, 01.10.2014 07:42

Po co Pan Pietras znów pcha sie na burmistrza ?Władował kase w fontanny i z gminy pałac zrobił,tak jakby nie mozna było tej kasy lepiej wykorzystac?Pan i władca(zbieraja ludzi na radnych(teraz na wybory) ,którzy nie maja odpowiedniego wykształcenia i pojecia o tym.Jaki to ma sens dla nas i miasta?

czarny15, 30.09.2014 21:22

wez ciotka wyluzuj :) tak wyglada kampania... Przynajmniej Pietras ma jakis pomysl i robi swoje :)

ciotka, 30.09.2014 20:54

czy wielkie litery w tytule reklamy o Pietrasie były w pakiecie czy gratis ? a ja miałem nadzieję że Pietras przynajmniej był w harcerstwie - rozczarowałem się... w przypadku Żaka przynajmniej wiadomo gdzie był ....

ciotka, 30.09.2014 20:28

ludzie nie dadzą się już omamić fałszywym porcelanowym uśmieszkom Pietrasa i Żaka.... kadencje obydwu panów były podręcznikowym przykładem jak zniechęcić do siebie wyborców... Pietras oszukał mnie dwa razy , Żak jeden raz - więcej na Was nie zagłosuję !!! Pozdrawiam Wasz były wyborca

infocar, 30.09.2014 20:20

@mojemiasto Jakieś przykłady godne naśladowania (z polskiej rzeczywistości)? Taki pan Sordyl potrafił z miejskich szalet zrobić restaurację i hotel (Rycerska w Kętach jest tam , gdzie kiedyś były szalety). On się na tym zna. Każdą złotówkę ogląda zanim ją wyda. Liczy i się zastanawia czy to się opłaca? Jemu nawet basen odkryty opłacało się wybudować (a nie zbudował go po to by do niego dokładać???). A taki urzędnik wyda lekką ręką 4,5 mln nieswoich zł, do tego kilkanaście na remont i będzie powtarzać niczym mantrę, że to "dbanie o dziedzictwo kulturowe". A wpływy będą jak od ASTEKA. Poza tym, zamiast tak się rozczulać na przeszłością trzeba wypracować rozwiązania na przyszłość. Dzisiaj w Andrychowie, gdyby jakiś hrabia chciał zbudować zamek to by mu powiedzieli, że miejscowy plan zagospodarowania na to nie pozwala.

asquit, 30.09.2014 20:14

ani razu nie napisałem o żaku, widzisz jak kubień masz prawdopodobnie alegie na żaka.nie trzeba o nim wspominać a wy już atak i jad byle atakowąć

apacz, 30.09.2014 19:46

Niech Żak kupi pałac i zrobi w nim małą sterfę ekonomiczną wstawi tam Pawbol i asqiuta jako ciecia . Należy się biedakowi za ladowanie wazeliny Tomaszowi .

corleone, 30.09.2014 19:42

taaaa nie miał żadnych szans i doskonale o tym wiedział Andrychowski pis to jedna wielka kamieni kupa pod dyktando Pan Posła i Kandydata . no ale tobie tego nie wytłumaczysz masz na Kubienia logę więc walisz jak w bęben bez względu na cokolwiek. Pisz sobie co tam chcesz werdykt dokonań i polubień kandydatów już za 47 dni .

ogi33, 30.09.2014 19:41

@moje miasto wiec po co tak komplikować żyjemy w kapitalizmie RYNEK WYZNACZA CENĘ zachęcam Państwa Spadkobierców, skoro rachunki krzywd z KOMUNĄ częściowo wyrównane to korzystać z KAPITALIZMU zabytkowa willa na Batorego, wyceniona na 1mln zł NIKT NIE CHCIAŁ ZA 500 TYŚ ta ochota sprzedaży Gminie pewnie jest związana ze świadomością tegoż przypadku

asquit, 30.09.2014 19:32

taaa powiedział dość bo oni prawdopodobnie uznali że człowiek który wszystko krytykuje nie rokuje dobrze na przyszłość w kwestiach samorządowych a gdyby go rekomendowali to by się do nich fałszywie uśmiechał i przymilał dla mnie to dwulicowy gość.na krytyce świata nie zbudowano,ale dobra niech sobie krytykuje dalej skoro mu z tym dobrze.ważne że jest z tym szczęśliwy

corleone, 30.09.2014 19:29

Kubień to chociaż miał odwagę powiedzieć tym kolesiom DOŚĆ!!! i nie mieszał bym go do tej pisowskiej propagandy. Jak wiadomo od dawna robi swoją robotę. A to że był w PiS to równie dobrze można zarzucić Prystackiemu lub Moskwikowej którzy teraz wspierają Żaka.

asquit, 30.09.2014 19:29

tło na nagraniu pietrasa całkiem w jego stylu -przepych,mury i marmury

asquit, 30.09.2014 19:18

dzięki corleone, dobrze że to napisałeś to małe podsumowanie:dwóch pisowców rwie się do- jak to napisałeś - kory...ka jeden udaje baranka [ten z filmiku] a wszyscy wiemy jak to z nim było drugi krytykuje chyba wszystko jak wlezie. prawdopodobnie wszystko co związane z żakiem, na którego ma chyba jakąś alergię bo zwykły człowiek ma jakieś hamulce w krytykowaniu.dziwne że jeszcze nie skrytykował płotu fotografa który szpeci jego potargany baner. oj coś mi się wydaje że w listopadzie wielu wyborców pisu w drodze alternatywy zagłosuje na żaka,

corleone, 30.09.2014 19:12

Słoneczko kolejny raz rwie się do kory...ka ...ojjjjjjj po 8 latach ciągle mało,. I jeszcze polaczini mu szyldzik załatwił to dopiero cwaniaki myślą ze Andrychów taki głupi i będzie chciał odgrzewać ten sam kotlet z przed 4 i 8 lat . Panie Janku był pan super burmistrzem ale z przykrością trzeba stwierdzić z naciskiem na ,,BYŁ''

asquit, 30.09.2014 19:05

masz rację,też mi się wydaje że pietras z kubieniem już nie wrócą

ciotka, 30.09.2014 18:58

Pietras taki uśmiechnięty...niczym Żak 4 lata temu... Panowie - powiem Wam jasno - TO SE NEVRATI !!! Nie damy się po raz kolejny oszukać PS.Ktoś bardzo obawia się opinii wyborców blokując komentarze pod artykułem....

mojemiasto, 30.09.2014 18:51

@infocar "Przecież jak gmina go nie kupi, to Bobrowscy go stąd nie zabiorą?" - masz rację, zabrać nie zabiorą, ale jeszcze kilka dobrych lat bez remontu, inwestycji tego budynku i może już być za późno na jakiekolwiek działania. Tutaj chodzi o decyzje, podjęcie konkretnych działań, bo póki co zamek od lat jest pozostawiony samemu sobie, niszczeje... Masz rację - prywatny inwestor mógłby zdziałać cuda :) Jednak nikt nie mówi, że jak gmina to kupi to scenariusz inwestora prywatnego nie wchodzi w grę, wręcz przeciwnie.

infocar, 30.09.2014 18:39

@mojemiasto Wymienione przez Ciebie pomysły śmiało może realizować prywatny właściciel. Przykład Kocierza pokazuje, że da się zrobić coś ciekawego w kompletnie zrujnowanym obiekcie tylko trzeba się namęczyć. Zamek i tak będzie ozdobą miasta. Przecież jak gmina go nie kupi, to Bobrowscy go stąd nie zabiorą?

waszagmina, 30.09.2014 18:33

Kupić natychmiast, kupić bez względu na cenę i wynająć stowarzyszeniu ASTEK, od czterech lat prowadzą z sukcesami Klub pod Baszta i jeszcze gmina na tym zarabia, bo płacą czynsz.

mojemiasto, 30.09.2014 18:16

mam nadzieję, że komentarze poniżej odnoszą się z poglądami do mniejszości mieszkańców gminy. Zamek to zabytek, kawał pięknej historii, mam nadzieję, że władze gminy (obecne czy przyszłe) podejmą słuszne decyzje. Kupno i remont zamku to duże kwoty, jeśli jednak ma się to na pomysł to w przyszłości może być to największa ozdoba miasta, która przyciągnie np. turystów. Muzeum, sala weselna, galeria sztuki, sala koncertowa... pomysłów jest mnóstwo. o dziedzictwo kulturowe mili państwo trzeba walczyć :)

infocar, 30.09.2014 18:01

Skarbonka przy której wydatki na basen wyglądałyby jak drobne na tacę. Ale gdyby burmistrz Żak to kupił, to byłby hit! Pietrasowi wypominał, że zrobił pałac z urzędu a sam chce kupić zamek.

kalafior, 30.09.2014 12:19

Po co gminie ta ruina za tyle pieniedzy?a potem wydawanie milionów na długie remonty tego zamku .Burmistrz powinien zrezygnowac z tego zakupu a jedynie wykupic działki(pod basen i jakies sensowne dla miasta)

ogi33, 30.09.2014 09:46

rozumiem , że decyzje o wydawaniu TAKICH pieniędzy podejmować będzie nowa Rada, a negocjacje dokończy nowy Burmistrz nie ma pospiechu a nowy, solidny mandat da więcej mocy sprawczej :))