Sonda

EURO 2012 już wkrótce. Czy to Cię w ogóle interesuje?

Nie wybrałeś żadnej opcji w tej ankiecie!

Tak
Nie


mamNewsa na Facebooku


 

Beskidzka droga utknęła w miejscu

Wadowice, Polityka, ks - 15.11.2011 20:00

A   A   A  
Beskidzka droga utknęła w miejscu
Dopiero w przyszłym roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie tzw. decyzji środowiskowej dla przebiegu Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.

Nowa trasa, jeśli kiedyś powstanie, ma połączyć Bielsko z "zakopianką". Ostatnio, z powodów finansowych ale także z powodu licznych protestów, prace dokumentacyjne nad BDI mocno zwolniły.



Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapowiadał, że w tym roku złoży wniosek o wydanie tzw. decyzji środowiskowej. Nic z tych rzeczy. Do tej pory nie udało się wypracować kompromisowych wariantów. Ostatnio przedstawiciele GDDKiA, poinformowali, że wniosek taki zostanie przesłany do regionalnego dyrektora ochrony środowiska dopiero w roku 2012.


Nadal pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu tej trasy, o których do tej pory było głośno – kierunku „zakopianki” w Głogoczowie. Brana pod uwagę jest także ewentualna kompilacja tych dwóch wariantów.


Wadowickie władze sądzą, że najlepszym rozwiązaniem jest poprowadzenie tej drogi przez sąsiednią gminę Tomice, a najlepiej na Brzeźnicę i Skawinę. W GDDKiA nie biorą jednak tego rozwiązania pod uwagę. Przynajmniej na razie nikt do tego się nie przyznaje.

 

ZOBACZ: o Beskidzkie Drodze Integracyjnej na stronie GDDKiA (mapy, warianty...)

 

ZOBACZ TAKŻE: W TVP Kraków o Beskidzkiej Drodze Integracyjnej

Dodaj do: Wykop ten artykuł! Dodaj na Śledzik! Dodaj na Twitter! Dodaj na FaceBook! Dodaj na Blip! Dodaj na Pinger!     |     Wyślij link
Zobacz także
  » Kończą remont drogi przez Przełęcz Kocierską
  » Tomice dają kasę na szpital
  » Miasto załatwia kontenery dla zadłużonych
  » Po remoncie drogi - sprawa w sądzie


Dodaj komentarz

Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze!

Nie masz jeszcze konta?! Zarejestruj się teraz!


Komentarze
2011-11-21 09:28:47
yeti1:

Tak czy siak Wadowice pomogły w uwaleniu tej drogi. gdyby nie było protestów były pieniądze


2011-11-19 18:15:20
sara:

@ zibi
naiwny jesteś jak dziecko we mgle


2011-11-18 18:11:19
Zibi:

Dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Gryga przyznaje, że jest zamysł przedłużenia BDI mającej łączyć Bielsko - Białą i Głogoczów - także do Wieliczki. - Lokalizacji tej trasy w wielickim rejonie jeszcze nie ma. To na razie tylko - kreska na mapie (z Wieliczki BDI miałaby wieść do węzła autostradowego w Bieżanowie - przyp. Jol.). Zleciliśmy przygotowanie koncepcji tego przedsięwzięcia województwu małopolskiemu, które ma "przestudiować" w terenie możliwości wyznaczenia drogi - tłumaczy Jacek Gryga.

Prace trwają od ponad pół roku. Są wynikiem analizy, że w roku 2025 wjazd do Krakowa z Zakopianki całkowicie się zakorkuje. A w większości generowany jest przez ruch samochodów tranzytowych, które jadą w kierunku wchodnim.
Powtarzam - nie wprowadzaj jak Filipiak czy Kotarba ludzi w bład. Wariant północny nigdy nie był i nie bedzie rozpatrywany
Zresztą w poniedziałek będe w GDDKiA w Krakowie to moze dostanę jakies dokumenty w tej ( wielickiej) sprawie.


2011-11-18 17:18:14
sara:

ad zibi
Odnośnie Wieliczki był taki pomysł ale ze względu na gęstą zabudowę nie ma najmniejszych szans. Nigdy tam nie było mowy o BDI i nie ma zarezerwowanego korytarza. Jest korytarz pod pólnocną obwodnicę Krakowa ale nawet ta inwestycja została obcięta przez rząd Tuska z powodu braku funduszy. Pomyślcie lepiej o obwodnicy Andrychowa i to najlepiej w tym miejscu w któryma zaplanowana jest BDI. Jeżeli kiedyś powstanie to po prostu będzie częścią BDI. Obiecali wam BDI ok. 2020 roku ale, jak mówił Marcin Daniec- 'obiecali....... obiecywać'.


2011-11-18 09:32:18
krisu78:

popieram tomkax. Budować, nie przejmować się Wadowicami. Nie wiem tylko czy popieram tym samym żaka. z tego co pamiętam żak startował z do powiatu z listy o które wszyscy mówili że wadowicka, tam tworzona. a na czacie przedwyborczym mówił tak:
pytanie: Czy ma Pan jakiś pomysł na przyspieszenie budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej? Szczególnie chodzi mi o rozwiązanie problemu Wadowic
[TomaszZak] Należy wrócić do normalnych z relacji z sąsiadami i razem szukać rozwiązania tego problemu.

Czyli rozumiem że zmienił zdanie i nie chce już oglądać się na Wadowice i "razem szukać rozwiązania"? Jak tak to fajnie. Szkoda że trzeba było czekać aż rok ale lepiej późno niż wcale:)


2011-11-18 08:35:58
Zibi:

@Sara
Nie ma i nie bedzie wariantu północnego. Natomiast jest juz dalsza część wariantu wpięcia BDI w austrodtradę A4 w rejonie Wieliczki. BDI ma przecinać zakopiankę w Głogoczowie i leciec od razu na Wieliczkę. Chdzi bowiem o odciążenie wjazdu do Krakowa i węzłów krakowskiej obwodnicy. Tak więc to co piszesz o jakimś bzdurnym wariancie nie pokrywa się z rzeczywistoscią.


2011-11-18 08:33:37
kosm:

dla miłośników wadowickiej 'sceny politycznej'. Mała analiza sytuacji
http://www.zbyszekjurczak.pl/BLOG


2011-11-17 22:37:43
tomekx:

Popieram Żaka: budować BDI z pominięciem Wadowic. Wadowice i jej władze nie są pępkiem tego świata a teraz inni cierpią na ich blokadzie


2011-11-17 18:06:21
sara:

ad zibi Na szczęście to nie ty będziesz rozpatrywał i budował BDI. Widzimy do czego doprowadziło takie myślenie. Ze względów o których niżej pisałam to BDI albo nie powstanie nigdy albo powstanie na północy i połączy się z obwodnica Skawiny. Takie rozwiązanie jest najtańsze a to będzie główne kryterium przy akceptacji tej inwestycji.


2011-11-17 17:37:10
Zibi:

Wariant północny nie istnieje i nie bedzie rozpatrywany. Gmina Tomice nigdy nie była stroną w budowie tej drogi. Ponadto tam jest Natura 2000. Szkoda nawet dyskutowac. W grze pozostały dwa warianty i to jednym z nich lub powstałym poprzez połączenie tych dwóch będzie droga budowana.


2011-11-17 16:39:16
sara:

ad zibi
Ależ zibi niuńku. Ty porównujuesz jeden wariant południowy do drugiego południowego. A ja mam na myśli wariant północny. I to on jest tańszy i krótszy od południowego. Tak na zdrowy chłopski/a może lepiej babski/ rozum: jak może być wariant północny, który cały czas od Andrychowa biegnie po północy dłuższy od wariantu który z północy skręca na południe i potem znowu omijając Wadowice od południa. skręca na pólnoc.
Drogi nieńku odnośnie Mostostalu też nie masz racji bo ta durna umowa obowiązuje do 2018r. A jak wiesz budowa BDI została odłożona do 2018 r najwcześniej/podano 2018 lub 2020/. Więc po pierwsze- umowa z moststalem wtedy wykaśnie
a po drugie my wtedy nie będziemy otrzymywać dotyacji na tego typu inwestcje /dostaną je państwa które wstąpiłu lub wstąpia do UE po nas./
Po wyasygnowaniu pieniędzy i zaakceptowaniu przez rząd trasy ze Zwardonia przez Zywiec bielsko-B , Oświęcim do autostrady A4 w Mysłowicach BDI przestało mieć znaczenie strategiczne zarówno dla rządu RP jak i dla UE. Ma ona znaczenie tylko dla nas, czyli podbeskidzia. Chyba wystarczy.


2011-11-17 13:46:05
Zibi:

Sara

Może przeczytaj fragment:

Krzysztof Łata, naczelnik wydziału dokumentacji krakowskiej Generalnej Dyrekcji Krajowych Dróg i Autostrad poinformował, że bardziej prawdopodobny jest wariant pierwszy. Jego przebieg pozostawia dużo mniej domów do wyburzenia, jest też krótszy o ponad 3 km i tańszy jako inwestycja. Dla porównania: wariant I - długość 60 km i koszt ok. 3 mld zł, a wariant II 64 km i ok. 3,3 mld zł

Jak chcesz dokładne wyliczenia to odnajdę bo gdzieś na laptopie mam zapisane. Nie wprowadzaj wiec ludzi w błąd. Co do ekranów to praktycznie połowa trasy będzie ekranowana ! Widać więc że nie znasz kompletnie tego projektu.

Co do dotacji unijnych skąd masz takie informacje? Po pierwsze każda, praktycznie każda budowana droga korzysta z takich dotacji. Po drugie BDI została wpisana do sieci TENT z uwagi na międzynarodowy charakter ( wpięcie do międzynarodówki S69) i ma szansę nawet na 100% finansowanie z funduszu zadaniowego. Ale najbliższy rodział jest dopiero w 2015.

A wariant w kierunku Skawiny istneje tylko i wyłącznie w głowie Filipiakowej. Nigdy taki wariant nie był rozważany i nie będzie z prostego powodu - Mostostal ( zarządca A4) ma umowę, że w odległosci 30 km od A4 nie może powstac żadna bezpłatna droga o podobnym charakterze.


2011-11-16 22:27:57
Jepetto:

Dla mnie realisty i jak mówi obecna ankieta z większością głosów: ta droga nigdy nie powstanie. I tyle. Nie ma się co ekscytować.


2011-11-16 21:22:21
sara:

ad zibi
Nie masz racji. ale z ciekawości skorzystałam z powyższych linków i nigdzie nie znalazłam informacji aby wariant południowy był tańszy. O tym że jest droższy dowiedziałam u samego źródła czyli w GDDKiA kilka lat temu, gdy sprawa BDI była na topie.Wyższa cena wynika z kilku powodów:
1-wariant południowy jest dłuższy od północnego, BDI omija Andrychów od północy, następnie miasiałaby biec na południe od Wadowic, przejść przez Skawę i ponownie wyjść na północ za Wadowicami
2- cały odcinek na południe od Wadowic od ul. Góralskiej ma być prowadzony na wiadukcie, właśnie nad ul. Góralską, koło oś Parkowego i pod Skarpą i oczywiście całość mialaby być z obu stron zabudowqana wysokimi ekranami dźwiękochłonnymi/wysokimi bo wokół jest gęsta zabudowa na wzgórzu parkowym/.
3- duża ilość zabudowań które należy wyburzyć, a w tej okolicy ceny działek i nieruchomości są takie jak w Krakowie.
A na dotacje z UE BDI nie może już liczyć. Tak więc realnie patrząc jeżeli BDI kiedykolwiek powstanie to tylko w wariancie najtańszym. Wydaje mi się że może to być wariant północnyw kierunku Brzeźnicy i Skawiny-do obwodnicy Skawiny.


2011-11-16 18:05:48
kosm:

Poczekamy parę lat i Wadowice same zaczną walczyć o tą drogę. Już w tym mieście jest dramat na drogach


2011-11-16 08:50:23
Zibi:

@Sar

Jak już coś piszesz, to moze skorzystaj z linków powyżej i przeczytaj sobie o tej drodze. Wariant południowy - preferowany jest tańszy. A problemem w tej chwili nie jest izgodnienie trasy bo ona jest uzgodniona ale problemy ze stanowiskami archeologicznymi.
Kasy oczywiscie na drogę teraz nie ma ale kasa jest przyznawana dopiero po zakończeniu dokumentacji papierowej. Będzie dokumentacja to być może droga załapie się na fundusze w kolejnym rozdziale pieniedzy - w 2013 roku.


2011-11-16 08:42:20
sara:

a pamiętam jak w ub roku GDDKiA zapewniała , że warunki środowiskowe będą załatwione na początku tego roku. Oni dobrze wiedzą że teraz w dobie kryzysu nie ma szns na budowę BDI z powodu braku funduszy. Niech ktoś mi powie skąd wziąść tak wielką sumę skoro rząd nie jest zaineresowany tą inwestcją? Czy małopolska znajdzie kasę skoro sama ma wielkie problemy z budżeyem? Skoro krakusom ocieli fundusze na północną obwodnicę Krakowa? Patrzmy realnie-na BDI nie ma szans! Pieniędzy nigdy nie było i nie będzie. A już na pewno nie na południowy wariant droższy o 100mln .


2011-11-16 08:18:02
czekfra:

Pewnie by była, gdyby nie opór (upór) Wadowic.


2011-11-16 06:20:10
yeti1:

a ja do dziś pamiętam te przedwyborcze foldery poprzedniego burmistrza Andrychowa i informacje że ta droga będzie budowana w 2013-14 roku ;)



 

 

 

 
 
Reklama Google

Podpatrzone w sieci

 



Polecamy również

Andrychow.org


0.086639165878296