Chodzi o instagramowy profil napoju energetycznego Tiger (produkowanego przez Maspex Wadowice), na którym to 1 sierpnia zamieszczono grafikę wystającego środkowego palca, owiniętego w kokardę (tzw. "faka") z napisem "1 SIERPNIA DZIEŃ PAMIĘCI" i "CHRZANIĆ TO, CO BYŁO. WAŻNE TO, CO BĘDZIE!" i tygrysa oraz puszkę z napojem.
Ogrom negatywnych komentarzy od internautów spowodował, że administratorzy konta usunęli kontrowersyjną grafikę w środę (09.08.) oraz opublikowali przeprosiny.
Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu Instagramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć. Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy.- tłumaczy się firma.
Również prezes agencji odpowiedzialnej za komunikację marki Tiger w social mediach BeataTurlejska-Zduńczyk opublikowała oficjalne przeprosiny.
{widget_instagram}
Muzeum Powstania Warszawskiego tak skomentowało sprawę:
{widget_twitter}
A znany dziennikarz promujący zbiórki pieniędzy dla Powstańców tak:
W mediach społecznościowych wypowiedział się również prezes i współwłaściciel Maspexu Krzysztof Pawiński:
Zadośćuczynimy za popełniony błąd. Wesprzemy program edukacyjny dotyczący Powstania Warszawskiego.
— Krzysztof Pawinski (@kpawinski) 9 sierpnia 2017
Mam osobiście ogromny szacunek do Powstańców. Twarde konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za tę sytuację zostaną wyciągnięte.
— Krzysztof Pawinski (@kpawinski) 9 sierpnia 2017
Jestem zszokowany reklamą Tigera. Brak mi słów. Jako współwłaścicielowi firmy produkującej Tigera jest mi po prostu wstyd.
— Krzysztof Pawinski (@kpawinski) 9 sierpnia 2017
AKTUALIZACJA 19:30
Tiger przelał na konto "Zbiórka dla Powstańców 2017" 500 tys. zł w tytule przelewu wpisując przeprosiny.
Jepetto, 09.08.2017 21:35
@aleocochodzi ty czytasz zanim napiszesz post czy tak masz? MASPEX dał marketingowego tzw. ciała. Nie pierwszy raz. Pewnie czas na zmiany w marketingu firmy. Ale jakiś przelew reklamujący ing to już czyste "żenuła". imho
infocar, 09.08.2017 20:39
Dobre hasło, dobre przesłanie, ale nie dla nieuków. Muzeum nie jest bez winy, bo po wizycie w nim (w Muzeum Powstania Warszawskiego) ma się wrażenie, że powstanie wygraliśmy. A przecież było katastrofą! Dlatego w tym kontekście wpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie" był bardzo dobry, choć jak widać, zbyt optymistyczny. Znikąd nadziei...
Starybrat, 09.08.2017 20:23
@igor444, "młody Chajzer trafnie o raku na pejsbuku." jednocześnie reklamując Pepsi; obłuda czy głupota?
aleocochodzi, 09.08.2017 19:58
Wiadomo po co to jest robione. Maspex to Polska firma i wg niektórych Polskość to nienormalność a więc należy to zniszczyć. W każdym miejscu czają się psuje koalicji PO PSL.
bolsen01, 09.08.2017 19:52
moim zdaniem wstrętna akcja marketingowa szyta grubymi nićmi. Pan Ch. na pewno w temacie.Cel osiągnięty. Ludzkość schodzi na psy. Dramat.
igor444, 09.08.2017 19:38
młody Chajzer trafnie o raku na pejsbuku... u mnie rodzina ma ban na wszystkie produkty firmy szkalującej pamięć bohaterów... . . no,ale znając życie lewactwo będzie kupować zgrzewkami tylko dlatego że zhańbili pamięć ofiar Powstania Warszawskiego ...
arturnik20, 09.08.2017 19:27
Komentarz usunięty przez autora.
igor444, 09.08.2017 18:14
od dawna w sieci krążą fotki sprzedaży wiązanej - kupisz GWno - dostaniesz sok pewnej firmy... . pewna firma zawarła pakt z Ozjaszem Szechterem ? . nie ma takiego słowa by opisać takie skur.........wo....... . . . CO CI LUDZIE MAJĄ ZAMIAST SERCA ???
obserwator2010, 09.08.2017 18:12
Panie Pawinski jak Pan jesteś .... ,to pokaż na co Cię stać ..
Starybrat, 09.08.2017 17:38
Ktoś puka od dołu w dno, okazuje się, że to firma Maspex. Życie przerosło kabaret- nawet papier toaletowy się rozwija.
Kijos, 09.08.2017 16:29
Maspex i Panie Pawinski jest tyle dobrych polskich agencji marketingowych a wy zatrudniacie jakąś J. WALTER THOMPSON GROUP POLAND to teraz macie taką żabe.