reklama
reklama

Nowa identyfikacja wizualna Wadowic mniej kościelna

Wiadomości, 08.05.2017 15:50, (red)
Idzie nowe w Wadowicach. Miasto ma propozycję nowego loga, władze zamierzają także zrobić porządek z reklamami.
Nowa identyfikacja wizualna Wadowic mniej kościelna

- Zaczynamy prace nad uporządkowaniem przestrzeni publicznej Wadowic – informują władze Wadowic.

 

Urząd Miejski przygotowuje regulacje dotyczące ładu przestrzennego: umieszczania reklam, informacji wizualnych oraz małej architektury. Duża część tych obiektów i nośników należy do instytucji komunalnych, ich wygląd zostanie uporządkowany i ujednolicony w pierwszej kolejności. Do tego potrzebny jest jednolity system identyfikacji wizualnej, oparty o usystematyzowaną kolorystykę, typografię, formaty, zasady kompozycyjne oraz podstawę takiego systemu – znak miasta.

 

Odbyły się już dwa konkursy na logo Wadowic, obydwa zakończone niepowodzeniem. W końcu zdecydowano o powierzeniu projektu identyfikacji wizualnej firmie wybranej według czytelnego kryterium: jakości portfolio i doświadczenia w dużych wdrożeniach tego rodzaju. W rezultacie projekt realizuje Studio Otwarte – działające od ponad 10 lat krakowskie studio projektowe, wyspecjalizowane w brandingu, projektowaniu graficznym i identyfikacji wizualnej.

 

Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice będą się posługiwać dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi będzie punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta.

 

Dla upamiętnienia najsłynniejszego Wadowiczanina – Karola Wojtyły, symbolowi miasta będą towarzyszyć skrzyżowane klucze ułożone na kształt kluczy Piotrowych. Żeby nie mieszać symboliki miejskiej i kościelnej, klucze zostały umieszczone obok tarczy herbu, a nie za nią. W tej formie symbol będzie używany z dewizą „Tu wszystko się zaczyna”, nawiązującą do słów papieża podczas pobytu w Wadowicach w 1999 r.

 

Projekt na zlecenie Gminy Wadowice wykonało Studio Otwarte z Krakowa. Koszt stworzenia logo miasta, systemu oznaczeń dla jednostek oraz koncepcji marki wyniósł 31 365 zł.

Zobaczcie zdjęcia.

 

 

 

 

 

INFORMACJA PRASOWA

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Betty, 08.05.2017 20:01

Ok, graficznie fajnie... Tylko samorzady rzucily sie na loga, wiec herby ida w odstawke? Szkoda bo herb miejski czy wojewodzki to kawal pieknej tradycji. Np Malopolska odstawila juz herbowego "jagiellonskiego" orla i posluguje sie zygzakowata tasiemka... Szkoda. A mam nadzieje ze ten ped do loga nie zaprowadzi tam, gdzie trafil krakowski zarzad komunikacji miejskiej pieczetujac sie czyms na ksztalt deski sedesowej...c

anna22, 08.05.2017 19:30

w jednym mieście burmistrzem zostaje tajny współpracownik Służby Bezpieczeństwa,w innym lewacki ćpun,jeszcze w innym część rowerowa popularnie zwana pedałem,jeszcze w innym facet który ma kilkanaście kont bankowych i jeszcze więcej mieszkań i domów A targowica skarży się że w Polsce nie ma demokracji ;-)))