reklama
reklama

Próba sił wśród radnych. Wiadomo, ile szkół podstawowych powstanie w Andrychowie

Wiadomości, 15.02.2017 19:10, (red)
W środę wieczorem zakończyło się posiedzenie radnych, podczas którego decydowały się sprawy reformy oświaty w Andrychowie.
Próba sił wśród radnych. Wiadomo, ile szkół podstawowych powstanie w Andrychowie

We wspólnym posiedzeniu komisji uczestniczyło 20 radnych. Radni głosowali dwa projekty: w sprawie powołania w Andrychowie dwóch szkół podstawowych (w czterech budynkach) oraz w sprawie powołania czterech samodzielnych szkół podstawowych.

 

Projekt dwóch podstawówek to projekt urzędowy, zaś projekt czterech szkół złożyła grupa radnych. Radni mieli zaopiniować oba projekty.

 

Dyskusja była bardzo długa – trwała ponad 3 godziny. Zebrani mogli usłyszeć argumenty przemawiające za obu projektami. W obradach uczestniczyło wielu rodziców – większość z nich popierała propozycję powołania w Andrychowie czterech samodzielnych szkół podstawowych.

 

Projekt urzędowy zakładał, że od września w Andrychowie będą działać dwie duże szkoły podstawowe. W urzędzie wyliczyli, że będzie to rozwiązanie oszczędniejsze dla budżetu gminy, na którym jednocześnie najmniej stracą nauczyciele i dzieci.

 

Burmistrz Andrychowa Tomasz Żak przekonywał, że to najlepsze rozwiązanie. Dlaczego? Jego zdaniem, dzięki temu reforma oświaty przebiegałaby w Andrychowie praktycznie bezboleśnie. Plan zakładał, że w Andrychowie działać będą dwie szkoły podstawowe w czterech budynkach: na osiedlu SP 4, która wchłonęłaby budynek obecnego Gimnazjum nr 2, a w centrum miasta SP 2, która wchłonęłaby budynek Gimnazjum nr 1.

 

Uczniowie klas 1-5 uczyliby się w budynkach obecnych szkół podstawowych, a klasy 6-8 w budynkach obecnych gimnazjów.

 

- Dwie szkoły w takim kształcie oznaczają de facto utrzymanie obecnej sytuacji. Młodsi uczniowie będą się uczyć się tam gdzie obecnie, z tymi samymi nauczycielami, a starsi tak jak obecnie przejdą do budynków obecnych gimnazjów. De facto więc dzieci będą uczyć się w tych samych budynkach co obecnie, nauczyciele zostają ci sami – mówił burmistrz.

 

Podkreślał, że obecnie budynki SP i Gimnazjów są przystosowane do nauki uczniów – odpowiednio starszych i młodszych. Również kadra nauczycieli przygotowana jest do nauki uczniów w takim wieku.

 

Z kolei powołanie czterech SP oznacza, że w nowe SP 3 i SP 5 (obecne gimnazja) trzeba będzie od podstaw przystosowywać do nauczania najmłodszych dzieci. W tych szkołach może w najbliższym czasie zabraknąć pracy dla nauczycieli klas starszych, a potrzebni będą nauczyciele wychowania początkowego.

 

Podczas obrad wypowiadali się rodzice z Gimnazjum nr 1, którzy apelowali do radnych o uszanowanie ich woli w sprawie przekształcenia Gimnazjum nr 1 w SP3. Przekonywali, że nie chcą, aby w mieście powstały szkoły-molochy. Wolą szkoły mniejsze, bardziej kameralne. - W mniejszych szkołach uczniowi poświęca się więcej uwagi – przekonywali rodzice.

 

W odpowiedzi usłyszali, że szkoły wcale nie będą molochami, ponieważ uczniowie będą się uczyć w czterech budynkach.

 

Również Związek Nauczycielstwa Polskiego poparł ideę powołania w Andrychowie czterech SP. Radna Alicja Studniarz apelowała, aby dać czterem szkołom szansę. Podobnie jak inni radni opozycji.

 

Ostatecznie okazało się, że to radni opozycji przesądzili o sprawie. Do głosowania przedstawiono dwa projekty.

 

Jeden zakładał powołanie w Andrychowie dwóch szkół podstawowych w czterech budynkach. Żaden radny nie głosował za tym projektem, 12 wstrzymało się od głosu, a 8 radnych opozycji było przeciwko. Projekt odpadł.

 

Z kolei za projektem czterech szkół głosowało 8 radnych opozycji, 12 pozostałych wstrzymało się od głosu a żaden nie był przeciwko.

 

Do dalszego procedowania przechodzi projekt czterech samodzielnych szkół podstawowych. Za kilka dni uchwała będzie głosowana podczas obrad Rady Miejskiej.

 

To bynajmniej jeszcze nie koniec. Sprawa powołania w Andrychowie czterech SP na pozór wydaje się przesądzona, ale... do końca nie wiadomo, jak to będzie. Nie wiadomo bowiem, jak podczas głosowania zachowa się 12 radnych popierających burmistrza. W środę wieczorem wstrzymali się od głosu. A jak zagłosują podczas obrad Rady Miejskiej? Mogą poprzeć, albo głosować przeciwko i odrzucić projekt. Szykuje się prawdziwa próba sił, a środowe obrady były tylko tego przedsmakiem.

 

W przypadku szkół w wiejskiej części gminy Andrychów takich emocji nie ma. Wszystkie obecne zespoły szkolno-gimnazjalne zostaną przekształcone w szkoły podstawowe.

 

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

zamia19841980, 19.02.2017 14:33

Tylko szkoda że RADNI ZAMIAST być po stronie ludzi wolą przytakiwać P. Burmistrzowi........

ryszard1, 19.02.2017 12:56

Komentarz usunięty przez autora.

Rozsadek, 19.02.2017 09:36

Nie jestem nauczcielem. Jestem tylko rodzicem, który interesuje się życiem szkół do których uczęszcza dziecko; nie tylko wtedy gdy są problemy czy też zebrania. Dzieci szybko dostosują się do nowej szkolnej rzeczywistości, nauczyciele, pracownicy obsługi zwolnieni ze szkół lub z ograniczonymi etatami będą przeżywać osobiste tragedie, nierzadko w tej samej szkole pracują małżeństwa, one także wychowują dzieci i potrzebują środki na ich wychowanie. W tym momencie żadna z opcji nie gwarantuje im zatrudnienia! Proszę wrócić do moich wcześniejszych komentarzy- dla mnie istotne jest dobro obu szkół i ich kadry- podkreślam jeszcze raz: obie szkoły mogą się pochwalić najlepszą formą kształcenia, dzięki kadrze i uczniom.Ukazuję tylko prawdziwy obraz SP2 gdyż niektórzy wytykają placówce brak osiągnięć dydaktycznych. Zresztą mój opis co do koniecznych wydatków pasuje do każdej szkoły w gminie, worek pieniędzy podatników nie wystarczy na to co jest już w tym momencie konieczne do zrobienia. Czy ktoś zagwarantuje nauczycielom z Gimnazjum nr 1 takie jak dotychczas zatrudnienie w SP3- chciałabym w to wierzyć, bo pracują tam wspaniali ludzie. Jest mi po prostu żal, że nowa krajowa władza podjęła się tak drastycznych zmian w szkolnictwie. Żal, że proces ten "nieświadomie" zapoczątkowało PO wprowadzając 6-latki do szkół, efekt:ogólne niezadowolenie rodziców. Ja po prostu myślę nad tym co się dzieje, nikogo przy tym nie szkalując a raczej biorąc w obronę.

ryszard1, 19.02.2017 08:49

keson wiem że wiesz , ale mam wrażenie że niektórzy zapomnieli o tym

Keson, 19.02.2017 08:36

Sorry ryszard nie wiedziałem

ryszard1, 19.02.2017 08:32

keson rodzice już dają na szkoły płacąc podatki

Keson, 19.02.2017 08:29

może na szkoły będą dawać rodzice skoro dostają kasę z 500+ i każda dobra szkoła będzie na rynku, jak w gospodarce

ryszard1, 19.02.2017 08:21

@rozsadek czy Pani występuje z ramienia sp2(nauczyciel) bo takie mam wrażenie! Walka jest chyba o 4 szkoły! A gmina jak będzie chciała pieniądze znajdzie.

Rozsadek, 18.02.2017 23:52

Ryszard1, stworzenie dwóch szkół z SP2 i Gim1 nikomu nie skróci drogi do szkoły. W SP2 funkcjonowały (ją) klasy z nauczycielem wspomagającym, klasy sportowe, jest "językowa"- to dalej tak może funkcjonować i zaspokoi różne potrzeby rodziców.Dzieci młodsze w osobnej części, starsze w osobnej-to tak jak dwie małe szkoły. Pieniądze konieczne na tworzenie sal chemicznych, fizycznych; przystosowanie Gimn. dla dzieci młodszych można przeznaczyć np. na dostosowanie architektoniczne budynku dla potrzeb dzieci z dysfunkcją ruchu, doposażenie świetlic traktowanych po macoszemu, zwiększenie godzin opieki pielęgniarki, dodatkowe zajęcia na terenie szkoły, porządne zajęcia korekcyjne... Gminne szkoły wymagają remontów, zmian ogrzewania, instalacji, grzejników, okładzin podłogowych i ściennych; już teraz ciężko znaleźć środki na te cele a teraz priorytetem ma się stać tworzenie kolejnych pracowni, sal dla maluchów, które tak naprawdę są za ścianą?!

Iwona23, 18.02.2017 18:27

Komentarz usunięty przez autora.

RenataR, 18.02.2017 17:55

@Iwona23 tylko jedna uwaga do Twojej wypowiedzi sp2 i Gim to jeden obwód więc taka sama liczba dzieci więc dlaczego sugerujesz że w sp2 mają zapewniona ilość dzieci a w gim walczą o nich?!

ryszard1, 18.02.2017 16:54

Witam , chciałem zwrócić państwa uwagę na fakt że rodzice wybierając szkołę dla swoich dzieci kierują się bardzo różnymi priorytetami .Dla jednych najważniejszy jest wysoki poziom nauczania, dla innych bliskość szkoły od miejsca zamieszkania, jeszcze inni zwracają uwagę na zaplecze socjalne , sportowe! Niektórzy szukają małych szkół bardziej przyjaznych dzieciom, są rodzice dla których najważniejsze jest czy w szkole są klasy integracyjne! Myślę że cztery szkoły spełnią oczekiwania większości.Zaspokoją tak różnorodne potrzeby!

Iwona23, 18.02.2017 12:04

Komentarz usunięty przez autora.

Rozsadek, 18.02.2017 11:50

Obyśmy nigdy nie żałowały podjętych decyzji. Za parę lat same się rozliczymy lub rozliczą nas dzieci. A teraz życzę powodzenia na trudnej drodze wychowania zdrowych na ciele i umyśle, pogodnych, uczciwych i spełnionych obywateli:).Miłego wypoczynku.

Iwona23, 18.02.2017 11:33

Komentarz usunięty przez autora.

Rozsadek, 18.02.2017 10:59

Iwona23, 10 km w jedną stronę a wrócić też musiała:)Śliczna wioska w naszej gminie, na granicy z innym województwem; inny obwód; jeśli to pomoże w obliczeniach. Mam jeszcze jedno dziecko w SP2 i też dojeżdża- klasa młodsza. Nie jesteśmy jedyne. Zwolnienia kadry i tak mogą być, czy to będą 2 szkoły w budynku czy 1- słaby argument. Według mnie logiczne wydaje się połączenie obu szkół-jest to tylko moja opinia, być może subiektywna. U niektórych dzieci talenty ukazują się już w przedszkolu u innych później. Rozwój dziecka przebiega skokowo. W szkole podstawowej to częściej my rodzice aktywizujemy dzieci w różnych kierunkach, robiąc z nich "multi" dzieciaki, w miarę rozwoju same dostrzegają u siebie mocniejsze strony i na dalszych etapach nauki i wychowania jest to po prostu wykorzystane. Po prostu biologia.

Iwona23, 18.02.2017 10:34

Komentarz usunięty przez autora.

Rozsadek, 18.02.2017 09:51

Witam.Iwona23, SP2 miało laureatów z kuratoryjnego konkursu humanistycznego, matematycznego, Jonasza- religijnego, Kangura Matematycznego, FOXa -J ang. i wielu innych. Żadna inna szkoła w gminie nie miała tak dobrych wyników w zakresie konkursów stricte przedmiotowych. Nauczyciele w tej szkole to ludzie z pasją, dostrzegający talenty i możliwości dzieci, pasjonaci...Koncentrują się nie tylko na uczniach zdolnych ale i na tych, którzy potrzebują pomocy czy też motywacji. Córka dojeżdżała do tej szkoły 20 km dziennie, teraz jest w Gimnazjum nr 1 i...to samo podejście do ucznia, tak samo doskonała kadra, nauczyciele z misją. Jestem jak najbardziej za połączeniem obu szkół, z tą ekipą połączonych pedagogów.Tak przekształcona szkoła może się stać jedną z najlepszych w województwie, zarówno w sferze opieki nad dzieckiem jak i rozwoju społecznego, fizycznego (doskonała baza sportowa), czy też edukacyjnego. Dwie biblioteki, świetlice...niesamowite możliwości. Rodzice dowożą dzieci do przedszkoli, szkół już od najmłodszych lat; wybierają szkołę w Brzezince, Andrychowie gdyż szukają dla dzieci większych możliwości rozwoju. Połączenie SP2 i Gimnazjum nr 1 pozwoli stworzyć szkołę z taką renomą, że wielu rodziców podejmie trud dowiezienia tam dziecka; a być może można będzie zapewnić młodzieży szkolnego busa. Mam nadzieję, że radni dokonają właściwego wyboru. Dyrektorowi oświaty nie zazdroszczę ale na takim stanowisku trzeba mieć twardą d...Serdecznie pozdrawiam wszystkich czytających

Iwona23, 18.02.2017 08:37

Komentarz usunięty przez autora.

RenataR, 18.02.2017 08:16

Ja jestem za połączeniem sp2 i Gim 1. Skoro 95% dzieci z sp2 idzie do gim 1 ono ma tak świetne wyniki to połączenie da nam równie dobre wyniki. Dlaczego mamy rywalizować między sobą a nie możemy zjednoczyć sił i rywalizować z innymi szkołami w malopolsce. Łatwiej przecież np zebrać np drużynę sportowa z 3-4 klas niż z 1 lub 2. Czy chociaż raz możemy stanąć ponad podziałami, polityką i wybrać dobro dzieci a z wyliczeń przedstawionych przez burmistrza i dobro nauczycieli. Sama reforma dostarcza wystarczająco dużo niewiadomych więc i problemów z którymi musimy się zmierzyć dlatego proszę Was drodzy nauczyciele zajmijcie się tym co robicie najlepiej - nauczaniem naszych dzieci a my rodzice wspierajmy ich w tym.

Iwona23, 18.02.2017 08:09

Komentarz usunięty przez autora.

Gilicok, 17.02.2017 23:05

W Andrychowie Nikt nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli ma to, szantażem należy go uciszyć.Trzeba przeć na siłę swoje i nie słuchać nikogo, bo "moje ma być na wierzchu". Najlepiej działać szybko i bez ostrzeżenia. "Dziel i rządź." Najlepiej wszystkich skłócić przeciwko sobie. Radni nie wiedzą co myślą, bo jedynie mają być maszynką do głosowania wbrew wszystkiemu, nawet jeśli dają publicznie słowo. Bo im coś obiecał. Obecnie rozminęli się z wyborcami i nie będzie im po drodze w przyszłości. Demokracja - może radni usiądą w domu i pomyślą, jak mogłoby być gdyby? Na chłopski rozum. "Nie narzuca siłą" - dano przykład w tym tygodniu co to znaczy - strasząc ludzi i grożąc. Już uśmiech nie wystarczy, żeby przykryć prawdę.Wszyscy wiedzą jak jest .

szechter, 17.02.2017 17:35

nie żryjcie nigdy GWna bo skończycie jak xpek ;-)))

xpek, 17.02.2017 16:12

w Andrychowie przynajmniej o reformie się dyskutuje a nie narzuca siłą jednostronne rozwiązania jak to czyni kurdupel i jego partia

aleocochodzi, 17.02.2017 15:34

Wiedząc kim jest Wałęsa nadawanie szkołom imienia noblistów w tej sytuacji jest nie na miejscu.

Quattro, 17.02.2017 15:23

Jak to jest, że w innych Gminach reformę przeprowadzono i wdrożono raz dwa, natomiast w Andrychowie osoby odpowiedzialne za jej wdrożenie wykorzystując ją do prywatnych rozgrywek kolejny raz celowo podzieliły mieszkańców. Czy naprawdę pedagodzy pokroju Andrzeja Szafrańskiego, Romana Babskiego czy Doroty Zawady są na tyle istotni by tak bardzo się udzielać i atakować innych dla zasady? Żeby to ich całe mieszanie i propaganda wnosiły coś nowego do całej sprawy. Niestety drodzy Państwo na tle innych wypadacie delikatnie mówiąc marnie i nieprofesjonalnie. A radni? Radnych w Andrychowie należy podzielić na tych, którzy głosują bo wiedzą dlaczego głosują oraz na tych, którzy po prostu głosują byle zagłosować. Miejmy tylko nadzieję, że niektórzy radni chociaż wiedzą za co konkretnie biorą swoją dietę i jakie obowiązki oprócz podnoszenia leniwie ręki mają wpisane w bycie radnymi.

cymycy, 17.02.2017 08:22

@nhgfjhf, 2017-02-16 21:28:25 wreszcie mądry komentarz, brawo! Wymienione przez Ciebie zalety połączenia szkół 2 i G1 identycznie będą działały przy połączeniu szkół 4 i G2. Nauczyciele - nie szukajcie wrogów wśród swoich kolegów a łączcie siły! Przestańcie bronić dwóch dyrektorskich stołków a zacznijcie myśleć o dobru uczniów i godnych warunkach swojej pracy. Nie dajcie sobą manipulować- dotyczy to zarówno rodziców jak i nauczycieli. Chcecie wyleczyć grypę to nie obcinajcie sobie kończyn - to nie jest dobre lekarstwo.

abcabc, 17.02.2017 06:23

na pewno radni uszanują wolę społeczeństwa.w Andrychowie jest demokracja

mocarz, 16.02.2017 22:30

nie przypuszczałem , ze zgodzę się z Tobą @gwidon no właśnie 3 podstawówki bo jedna w dwóch to lipa straszna @nhgfjhf i @greta 100/10 ;) to takie naturalne i proste

greta, 16.02.2017 21:33

I nazwijcie się Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Noblistów i róbcie to co robicie najlepiej. Po prostu uczcie. Jedni młodsze klasy inni starsze. Amen

nhgfjhf, 16.02.2017 21:28

Zalety połączenia Gimnazjum nr 1 z SP 2 w jedną szkołę: - jednozmianowość dla wszystkich uczniów -oddzielne wejście, szatnie, stołówki, biblioteki, świetlice dla uczniów młodszych i starszych(obalenie mitu "molocha") -baza dydaktyczna i lokalowa w obu szkołach przystosowana do wieku uczniów - nauczyciele obu szkoł mają ten sam status, są pracownikami na tych samych prawach oraz utrzymują pracę - dostepność bazy sportowo - rekreacyjnej dla wszystkich uczniów(w końcu maluchy będą mogly ćwiczyć na sali gimnastycznej) - większa szkoła daje większe mozliwości - koniec niepotrzebnych sporów o to kto lepiej uczy(od tej pory gramy do jednej bramki) - rozpoczynamy nowy rozdział w karierze edukacyjnej, który może przynieść wiele dobrego(wszak zmiany nie zawsze są złe) - wyciszenie emocji, przywrócenie wiary w rozsądek, i uczciwość ludzi,, którym dobro dzieci leży na sercu To tyle i aż tyle.

Z_Andrychowa, 16.02.2017 21:23

No właśnie rodzicom uczniów szkół podstawowych i przedszkolaków na 4 podstawówkach najbardziej zależy. Bo to właśnie o przyszłość tych dzieciaków chodzi. Gimnazjaliści szkołę już bez większych perturbacji dokończą. W SP nr 4 nie został przeprowadzony sondaż, ale próba wymuszenia na rodzicach z zaskoczenia, na miejscu, bez znajomości szczegółów decyzji; miała to być deklaracja konkretnego rodzica - z podaniem nazwiska. Nie sondaż. Mnóstwo rodziców nie podpisało tej deklaracji. Mało kto dziś otwarcie oficjalnie przyzna, że miałby zamiar swoje dziecko zapisać do nowo powstałej szkoły. Przy takiej atmosferze, jak w SP nr 4 jest, każdy będzie czekał do samego końca. Nikt nie chce narażać siebie i dziecka na nieprzyjemności.

gwidon, 16.02.2017 21:14

Jakie 4 podstawówki w małym Andrychowie. Powariowaliście chyba Ja rozumiem, że nauczyciele z gimn1 boją się wchłonięcia do SP2, no ale takie życie. Detroit w USA swego czasu zbankrutowało i ludzie jakoś przeżyli

szechter, 16.02.2017 19:15

Hej lemingi...Kto głosował na Zdziska łapka w górę i morda w kubeł !!! . zgotowaliście złamasy naszej gminie największy armageddon od czasów wojny od Cedynią !

aleocochodzi, 16.02.2017 18:58

Tacy radni jacy ich wyborcy. Ale jaja, ale jaja...

Iwona23, 16.02.2017 18:14

Komentarz usunięty przez autora.

zamia19841980, 16.02.2017 17:12

Rafi masz rację....Dlaczego Radni powstrzymali się od głosu??????? Radnych wybieraliśmy to Oni nas reprezentują ale coś marnie im to wychodzi.......

zamia19841980, 16.02.2017 15:39

JA CHCIAŁAM ZAPYTAĆ DLACZEGO NASZA SZANOWNA WŁADZA NIE WPADŁA NA GENIALNY POMYSŁ ZAROBIENIA PIENIĘDZY DLA GMINY.....SPACERUJĘ I SERCE MI PĘKA....DLACZEGO NA STAWIE-TERAZ PUSTYM NIE MIELIŚMY LODOWISKA????? Miejsce idealne!!!!Ładnie oświetlić właćzyć muzykę postawić kilka budek z ciepłym jedzeniem i piciem i ludzi pewnie było by multum.....A TAK TO SZANOWNA WŁADZO WIĘKSZOŚĆ Z NAS JEŹDZI NP DO OSIEKA A MIŁO BY BYŁO JAK BY SIĘ COŚ TAKIEGO W ANDRYCHOWIE ZROBIŁO............COŚ DLA DOROSŁEGO I COŚ DLA MŁODIERZY

cymycy, 16.02.2017 15:28

to wszystko jest łatwo zrozumieć, jeżeli: 1. chce ktoś zrozumieć 2. zależy mu na dobrym wykształceniu swoich dzieci 3. nie łączy tego z "durną" polityką 4. ma wyobraźnię

kalafior, 16.02.2017 15:05

@4321 Gim.1 jest bardzo dobra szkołą i gdyby 6-8 klasy tam poszły to niewiele by się zmieniło. W SP 2.zostałoby tylko 5 klas i tez by się rozluzniło,czy tak ciężko to pojąc?

mega, 16.02.2017 14:56

asquit .............Wiem, że nic, pasożyt i tyle, taki sam jak był przydupasem JP 4321 a skąd to wyczytałeś, że g1 jest najlepsze w województwie, łatwo pisać bzdury udowodnij to

Brudzinski, 16.02.2017 14:51

@kalafior szkoda gadać, niektórzy przy rejestracji na ten portal powinni przejsc test na inteligencje, żeby w ogóle mogli się tutaj wypowiadać. Ciesze się ze chociaż ty myślisz racjonalnie, dzięki ;)

Brudzinski, 16.02.2017 14:45

Komentarz usunięty przez autora.

kalafior, 16.02.2017 14:42

@Brudzinski Większość tego nie ogarnia że naprawdę tak będzie jak piszesz ale wtedy będzie kolejna awantura.Ciekawe co wtedy na to krzykacze?

asquit, 16.02.2017 14:37

włókniarzy to droga powiatowa a tam rządzi PIS.taki na przykład franciszek penkala z Andrychowa. Co zrobił dla Andrychowa i dla remontu ul Włókniarzy i Lenartowicza ktoś coś wie??? W kolejnej kadencji Żak go powinien zatrudnić go robienia kawy.Chyba będzie większy pożytek niż rajcowanie w wykonaniu tego pana

kalafior, 16.02.2017 14:35

@rafi",basen w Andrychowie jest pusty i druga karetka w nocy jest pusta,to sa konkrety "Basen szkoda ze na kredyt a nie z dotacji unijnych ale latem jest pełny,wiem bo chodzę tam.A o co ci chodzi z ta karetką w nocy ?? Kto z MN komentujących ma zamiar przenieść dziecko do SP.3 i 5? "piszesz i mowisz tak jak Zak i Szafranski5?"- niestety ale tym razem mają rację.@rafi A ty masz dzieci?

Brudzinski, 16.02.2017 14:34

A co do szkół, Ci co chcą 4 szkoły, niech wezmą odpowiedzialność za zamkniecie jednej szkoły i zwolnienia nauczycieli za troche czasu. Czy nikt tego nie ogarnia że przy 2 podstawowkach jest wiecej etatów dla nauczycieli i dzieci bedą miały lepsze warunki do nauki? @Tomasz_rodzic nie wierzę, masz pretensje ze Burmistrz i Przewodniczący Rady Miejskiej siedzieli na krzesłach podczas obrad komisji, a rodzicom krzykaczom kazał stać? Bardzo dobrze zrobił i ja bym zrobił to samo. Podczas obrad powinni być tylko: burmistrz,radni i dyrektorzy szkół.

Brudzinski, 16.02.2017 14:23

busy MZK które nie przynoszą żadnych zysków i rosnie dziura budżetowa, to po co dokładać ponad milion złotych na ten szajs? Andrychów dostał ponad 20 milionów na nowe busy ze środków unijnych i skoro mają być darmowe bilety na emerytów itp. to chyba muszą być pozyskiwanie środki z Uni czyż nie? Chyba logiczne, ale ludzie [ciach!] znają i pieprzą farmazony siejąc ferment. A co do remontu Wlokniarzy i Lenartowicza, to jakbyś przeczytał budzet to byś widzial ze jest planowane na 2018 rok a nie wczesniej, I po raz kolejny po co wydawać na to pieniadze gminne jak mozna poczekac na dofinansowanie?

rafi, 16.02.2017 14:01

Komentarz usunięty przez autora.

rafi, 16.02.2017 13:53

Komentarz usunięty przez autora.

4321, 16.02.2017 13:46

Oczywiście miało być "wybór"

Iwona23, 16.02.2017 13:45

Komentarz usunięty przez autora.

4321, 16.02.2017 13:45

Nie jestem w stanie zrozumieć, co niektórym przeszkadzają 4 szkoły. Argument finansowy - jeśli nie stać nas, lokalnego społeczeństwa na sfinansowanie nauki naszych pociech w przyzwoitych warunkach to jak to o nas świadczy? Argument, że będzie rozpiętość wieku - będzie w każdej szkole, bo reforma tak to określa. W jednej szkole 1 i 8 klasy. Tak samo w Andrychowie jak i w okolicznych szkołach naszej gminy. Likwidacja najlepszej publicznej szkoły w województwie (g1) uważam za przestępstwo. Argument, że będą puste, będzie hulał wiatr i nikt tam dzieci nie zapisze - niech rozstrzygną sami rodzice. Dlaczego decyzję ma za nich podejmować urzędnik? Czasy, że "władza wie lepiej" mam nadzieje się skończyły. Niech rodzice i uczniowie mają prawo wyboru. Każdy komentator, który mówi "nie poślę dziecka do sp3 czy sp5 niech nie posyła! Właśnie o ten wybur chyba chodzi?

troll, 16.02.2017 13:36

Mam pomysł :P. Ci co są za dwoma szkołami niech piszą bzdury na radnych, oni się wkurzą i uwalą na sesji projekt czterech szkół :D. A swoją drogą nie chciałbym, szczególnie wczoraj być radnym. Na takim ,,jarmarku" jaki im zgotowali ,,obrońcy" dzieci to można jedynie za....a dostać. Tylko, że jak będzie żle dyrektorki i ,,obrońcy umyją ręce. Dlatego ta ,,dwunastka" ( mając do tego prawo) wstrzymała się od głosu. @rafi- rozumiesz ? Pewnie nie :D

kalafior, 16.02.2017 13:24

@ z_Andrychowa To może najpierw warto byłoby zrobić listę takich uczniów w SP 2 i 4 ,których rodzice chcą przenieść do byłych gimnazjów nr. 1 i 2 .Zobaczysz że prawie nikt dziecka nie przeniesie i będzie gadka że jednak dziecko nie chciało itp.

cymycy, 16.02.2017 12:30

wrzesień 2017r. Nowy 6 lub 7 letni uczeń w nowej szkole (dawne gimnazjum) i 16 latkowie, którym od 3 lat "ich" szkoła kojarzy się tylko z rówieśnikami lub niewiele młodszymi ale nie z dziećmi młodszymi o 10 lat. czy Wasza wyobraźnia działa? na pewno będą bardzo zadowoleni i będą się czuli "rodzicami" dla tych maluchów i znowu będą pretensje do nauczycieli, bo przecież mieli upilnować, dopilnować czy jak kto chce.

Z_Andrychowa, 16.02.2017 12:07

Nie jest prawdą, że budynki gimnazjów będą stały puste. Wielu rodziców obecnych trzecioklasistów chce, aby ich dzieci właśnie tam uczyły się od klasy IV. Rodzice są już zmęczeni przepełnioną podstawówką. Do Radnych - dane podawane przez urząd nijak się mają do rzeczywistości. Zdecydowanie korzystniejsze jest powołanie 4 szkół podstawowych.

kalafior, 16.02.2017 11:24

Podejrzewam ze jeśli któreś z byłych gimnazjów będzie prawie puste to kiedyś dzieci mogą zostać przeniesione do innej szkoły ze względów finansowych.Rodzice i radni rozważcie to bardzo dobrze.

cymycy, 16.02.2017 11:15

@kalafior oczywiście, że tak ale najpierw "wygaszenie gimnazjum" bo tak musi być a potem się okaże, ile szkół będzie

kalafior, 16.02.2017 10:58

Czy przez głupotę niektórych ludzi może dojść do likwidacji którejś z tych czterech podstawówek ze względu na małą ilość uczniów?

xpek, 16.02.2017 10:48

i tak dzięki krzykaczom reforma w Andrychowie skończy się klapą przynajmniej dla niektórych szkół nikt nie pośle przecież pierwszoklasistów do nowych SP 3 i SP 5 które są kompletnie nieprzygotowane na tak małe dzieci

Iwona23, 16.02.2017 10:41

Komentarz usunięty przez autora.

cymycy, 16.02.2017 10:10

I o to chodzi @kalafior - przemyśleć sprawę i to dobrze przemyśleć i tym wszystkim, którzy zaczynają od" jako rodzic dziecka..." też to radzę dobrze przemyśleć a jeżeli uważacie, że cztery "małe" szkoły nie będą miały nauki na 2 zmiany lub więcej to jesteście w błędzie. Duży może więcej - pamiętajcie o tym.

McThomas, 16.02.2017 10:09

To, że SP4 po tej decyzji rzuci się wpisami na na Dyrektora Gim2 i samo Gim2 było oczywiste. Dyrektorka SP4- kobieta wciśnięta na to stanowisko bez konkursu, nie potrafi zrozumieć, że agitacje jakie uprawiała oraz sianie zamętu na pamiętnym spotkaniu wraz z przewodniczącym Babskim na nic się zdały. Jeżeli Pani Zawadowej tak bardzo zależy na komplecie uczniów to może łatwiej będzie jeżeli weźmie Babskiego i stanie przed Kościołem z wielkim transparentem promującym SP4. Jak widzę strach o stołek dotyka już nie tylko Urząd, ale i dyrektora bez konkursu.

kalafior, 16.02.2017 10:00

Polska jest krajem demokratycznym ,więc nikt nie chce aby zmuszano go do której szkoły ma swoje dziecko zapisać,chodzi mi o obwody-rejonizacje,byłaby z tego kolejna wielka awantura.@cymycy To dlaczego na ostatniej wywiadówce w gim.1 puszczono listę do podpisów o utworzeniu SP.3? Sama niepotrzebnie ją podpisałam a dopiero po dłuzszych przemyśleniach i rozmowach z innymi rodzicami pierwszaków ,stwierdziłam że to GŁUPOTA dla dzieci,gminy a nawet nauczycieli.

Iwona23, 16.02.2017 10:00

Komentarz usunięty przez autora.

Tragedia, 16.02.2017 09:45

Jako rodzicowi mi również zależy na tym aby moje dzieci uczyły się w mniejszych, przyjaznych szkołach. Więc cztery mniejsze szkoły to dobry pomysł. Teraz tylko zastanowić się nad zmianą obwodów i stworzyć cztery mniejsze szkoły. To co piszecie to chyba nie tak, że do obecnych gimnazjów dołożyć klasy pierwsze, za rok drugie, a potem trzecie. A w obecnych SP2 i SP4 stworzyć na te lata jeszcze większy tłum. Już teraz jest problem z wielozmianowością. Trochę dobrej woli i wszystko się da ładnie zrobić

cymycy, 16.02.2017 09:35

Nauczyciele nie strzelili sobie w kolano, porozmawiajcie z nauczycielami gimnazjów i posłuchajcie co mówią a mówią, że najlepszym rozwiązaniem są dwie szkoły w czterech budynkach. Ta cała "awantura" jest wywołana przez chore ambicje dyr.gimnazjów a szczególnie G.2 na osiedlu. Przecież nic by się nie stało jakby zostali v-ce dyr. w nowych szkołach. Rozsądku ludzie, rozsądku i zdrowego myślenia!!!

kalafior, 16.02.2017 08:57

Czy nauczyciele gimnazjów nie strzelili sobie sami w kolano? Większość nie jest nauczycielami nauczania początkowego a 7 klasy wam odpadną bo zostaną w SP 2 i 4.Jeszcze odpadną wam uczniowie z Brzezinki Dolnej.Od wrzesnia pierwszaki będa same w byłym gim. 1 i 2 z uczniami 2 i 3 klasy byłych gimnazjów ,czyli 6-7 latkowie i 14-15 latkowie?Który rodzic zapisze dziecko do pierwszej klasy w byłych gimnazjach 1 i 2? Ja na pewno nie.

kalafior, 16.02.2017 08:38

Czy mieszkańcy wybierają radnych po to aby wstrzymywali się od głosu,chodzi mi o tę "nienawistną" dwunastkę? Proszę mi wytłumaczyc jak można było wstrzymać się w tak ważnym głosowaniu,większośc to starsi ludzie i guzik ich to obchodzi czy jak?.Dzięki wam SP 2 i 4 będa jeszcze bardziej przepełnione a byłe gimnazja prawie puste.Teraz wielu rodziców pośle swoje dzieci do szkół w okolicznych wsiach bo ludzie są zniesmaczeni sytuacją w Andrychowie,zachowaniem radnych,nauczycieli,dyrektorów szkół itd. @iwona23 Ja tez ma gimnazjalistę i od września pierwszaka a nauczycielem nie jestem.

AntyLeming, 16.02.2017 08:30

Komentarz usunięty przez autora.

rafi, 16.02.2017 08:27

Komentarz usunięty przez autora.

eukaliptus, 16.02.2017 00:03

Prawo do wyrażania własnych poglądów nie wyklucza kultury osobistej i kultury wypowiedzi...chyba, mam nadzieję.

Tomasz_rodzic, 15.02.2017 23:26

Opowiadacie o zachowaniu rodziców a ORGANIZATOR tego dzisiejszego spotkania (nie trzeba nikomu przypominać o kim mowa) w sposób ignorancki i bezczelny potraktował większość uczestników zmuszając nas do stania przez trzy godziny podczas gdy Burmistrz i jego wataha siedzieli wygodnie na czterech literach. Pogratulować kultury drogi Romanie.

Aleksa, 15.02.2017 23:26

A co? Palili opony pod Urzędem. Bo chyba nie chodzi o prawo do wyrażania własnych poglądów.

eukaliptus, 15.02.2017 23:07

Pozazdrościć rodziców??????? HAHAHAHAHAHA Ciekawe stwierdzenie zwłaszcza w kontekście tego co działo się na dzisiejszym spotkaniu i sposobu zachowania tych "rodziców"

Ursa, 15.02.2017 22:52

Sprawiedliwości stało się zadość. Społeczność szkolna to nauczyciele, uczniowie i rodzice. Gimnazjum nr 1 ma Rodziców, których można tylko pozazdrościć. Państwo Radni przywrócili mi wiarę w ludzi. Szacunek dla Pana Burmistrza, mógł przeforsować własny projekt bo miał większość. Nie każdego stać na taki gest. A sfrustrowanym nauczycielom radzę brać się do pracy, bo czasy, czy się siedzi, czy się leży dużo dzieci się należy odchodzą do lamusa.

kaowcy, 15.02.2017 21:22

My tylko przypominamy radnym że co do czterech szkół podstawowych to biorąc pod uwagę że w ZGK jest minus milion i trzysta tysięcy i nie wiadomo jaki duży minus w CK to będzie finansowy strzał w kolano dla włodarzy i dla nich !!!!!

mocarz, 15.02.2017 21:19

jak zwykle redaktor zorientowany w temacie decyzja radnych jest propozycją mam nadzieje, że rozsądek zwycięży i kurator powoła trzy szkoły podstawowe w mieście a głosowanie ciekawe patrzcie oto smycz została popuszczona ;)

aleocochodzi, 15.02.2017 21:10

Andrychów miejsce utkane z atrakcji. Ale jaja, ale jaja... Ewenement na platformerskiej mapie Polski. Radni PO przeciwko burmistrzowi z PO, ZNP przeciwko PO, burmistrz z PO przeciwko ZNP... Ale jaja, ale jaja...

tatiana, 15.02.2017 21:01

To przykre że radni dali się tak łatwo zmanipulować kilku rodzicom krzykaczom, których dzieci będą jeszcze rok albo dwa kończyły Gimnazjum i podjęli decyzję dotyczącą szkół rzutującą na lata !!

tomekx, 15.02.2017 20:54

To Kobielusz przepisał się do PISu????hmmmm a wyglądał na przyzwoitego

troll, 15.02.2017 20:48

@tomekx,, brawo radni PIS i Kobielus........ :D

troll, 15.02.2017 20:44

Myślę, że w Andrychowie powstaną cztery szkoły. I w sumie dobrze i dla Dzieci i dla Rodziców i dla dyrektorów. Trochę gorzej dla nauczycieli. Kuriozalne głosowanie. Jak mówią Rosjanie: ,, biez pał litra nie razbieriosz" :)

tomekx, 15.02.2017 20:42

brawo radni PIS.Dzięki wam rodzice teraz nie widzą kto będzie uczył ich dzieci od września w szkołach.To dzięki wam wielu nauczycieli straci pracę

obserwator2010, 15.02.2017 20:41

kto za a kto się wstrzymał ?