reklama
reklama

Nie będzie podwyżek cen za wodę w 2017 roku. Za to opłata śmieciowa w górę!

Gospodarka, Wiadomości, 16.11.2016 14:30, PG
Mimo zapowiadanych podwyżek ceny za wodę i ścieki nie wzrosną w przyszłym roku. W górę pójdą za to opłaty za śmieci.
Nie będzie podwyżek cen za wodę w 2017 roku. Za to opłata śmieciowa w górę!

Jeszcze dwa miesiące temu rząd planował zmiany w prawie wodnym. Ceny wody miały wzrosnąć nawet od 5 do 25%. Teraz jednak rząd PiSu zrezygnował ze zmiany przepisów. Taryfy dla klientów i tak ustalają lokalne władze i wodociągi.

 

W gminie Andrychów od wielu lat co roku ceny taryf za wodę i ścieki są podnoszone. W tym roku jednak nie będzie podwyżek.

 

Jak się dowiadujemy w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji ceny w przyszłym roku nie wzrosną. Ma zostać wszystko po staremu, czyli 5,17 zł brutto za m3 wody oraz 7,97zł brutto za m3 ścieków. Taki stan rzeczy musi jeszcze przegłosować Rada Miejska na najbliższej sesji.

 

To tyle dobrych wiadomości. Zła informacja jest taka, że na najbliższą sesję Rady Miejskiej trafi także projekt uchwały w sprawie podwyżki tzw. opłaty śmieciowej.

 

Obecnie mieszkańcy gminy Andrychów za śmieci segregowane płacą 8 zł od osoby miesięcznie, a propozycja zakłada podwyższenie tej opłaty do 11 zł od osoby miesięcznie. Jeśli ktoś nie segreguje odpadów stawka ma wzrosnąć z 16 na 18 zł od osoby miesięcznie.

 

Podwyżkę uzasadniono tym, że z miesiąca na miesiąc mieszkańcy oddają coraz więcej śmieci i obecne stawki nie pokrywają kosztów odbioru i zagospodarowania tych odpadów. Są wyższe.

 

Decyzja o podwyżce opłat należy do radnych.


To jeszcze nie wszystko. Zakład Gospodarki Komunalnej proponuje także wprowadzenie przepisu w sprawie ograniczenia ilości odpadów przekazywanych od mieszkańców. Chodzi o tzw. odpady zielone (trawa, liście itp.) - limit ma być ustalony na 3 worki (o pojemności 120 l) rocznie od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość. Ma to zachęcić mieszkańców do zagospodarowywania odpadów zielonych we własnym zakresie w przydomowych kompostownikach.

 

Decyzja w tej sprawie również należy do Rady Miejskiej. Głosowania zaplanowano na 24 listopada.

 

 

 

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

krisu78, 24.11.2016 10:01

No to wydarzenia z Wadowic chyba ostatecznie pomogły radnym pozbyć się złudzień co do zasadności pomysłu zgk i Żaka? w Wadowicach po podwyżce koło 7,5 od osoby a u nas po podwyżce 11 zł od osoby? Panie Żak tak po ludzku nie jest panu wstyd podpisywać się pod takimi pomysłami? Co mamy myśleć jak czytamy że wadowiczanie są źli bo będą płacić 7,50 za osobę a pan i inni chcą od andrychowian 11 zł za osobę? Co mają mysleć radni o panu, także ci z pana listy? Tak czy owak nie wyobrażam sobie innego głosowania radnych jak na NIE.

aga33, 24.11.2016 09:44

zadzwoniłam do rodziny w Wadowicach. Zgadza się. Są zszkowani i i oburzeni bo dziś rano gruchnęła wiadomość że od 2017 roku będą płacić ..... 7,50 od osoby osoby za śmieci. Jak powiedziałam że burmistrz Andrychowa i zakład komunalny chcą żeby radni w Andrychowie podnieśli stawki z 8 na 11 zł to najpierw zapadła cisza a potem było pytanie" skąd się urwał wasz burmistrz?" Szanowne panie i szanowni panowie radni - to już nie o to chodzi czy andrychowianie będą was nazywać "maszynkami do głosowania Żaka". To chodzi o szacunek dla nas, mieszkańców i o to żeby z nas nie kpić.

martinez, 24.11.2016 09:23

Panie i panowie radni. Mam nadzieję że to co wydarzyło się w Wadowicach pomoże wam podjąć decyzję. Koło 7,50 od osoby po podwyżce w Wadowicach od nowego roku. U nas nie powinno być podwyżki ale jeszcze korekta w dół. To wybierajcie my - andrychowianie czy pomysł ZGK który popiera Żak???? Tylko pamiętajcie że jeśli wybierzecie prezesa ZGK i Żaka to wyborcy i oni może też was będą wskazywać jako winnych tego że u nas 11 zł od oosby a w takich Wadowicach koło 7,50 od osoby.

martinez, 24.11.2016 09:19

no prawda. teraz jak na dłoni widać jak moim zdaniem kpią nas w Andrychowie. z innego portalu z DZISIAJ "Od nowego roku mieszkańcy Wadowic zapłacą znacznie drożej za odbiór śmieci. Stawka wzrośnie z 5,70 zł na około 7,50 zł za osobę miesięcznie." Panie Żak, panie prezesie ZGK - nie wstyd wam???? Obok w gminie po podwyżce przy segregacji będzie koło 7,50 zł od osoby Wy chcecie 11 zł!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

normalnoscichce, 24.11.2016 09:11

nie wiem czemu tego nikt nie pisze. w Wadowicach larum. media piszą że podnieśli im stawki za śmieci. Uwaga panie Żak, panie i panowie radni - będą tam płacić 7,5 przy segregacji od osoby. I jest szok. U nas jest 8 złotych od osoby, Żak i ZGK chcą 11 zł. Co wam to mówi radni???? Wierzycie Żakowi?

tomekx, 22.11.2016 06:48

Nawet jeśli tak to znaczy że w Andrychowie demokracja funkcjonuje i radni głosują wedle własnego uznania a nie przymusu A nie jak pis przepycha na kolanach wątpliwe ustawy o 3 rano a 7 już pipisuje je już dyspozycyjny prezydent marionetka

Zakolog, 21.11.2016 22:16

Według bukmacherów, dziś na godziny wieczorne wygrywa opcja braku podwyżki, ale dopóki Prezes w grze, dopóty wszystko jest jeszcze możliwe.

mocarz, 21.11.2016 21:45

@troll nie podzielam twojego optymizmu obyś miał racje @Anett jak ktoś tu pisał hedonistyczny psychopata uśmiecha się do gawiedzi, a na zapleczu przemoc i terror zgadzam sie z nim . ciekawe za co @ogi bo o mim mowa, dostał bana od niezależnego portalu ? wiadomo był dosadny i ostry ale poza granice PRAWDY nie wykraczał chyba, że coś mi umknęło

troll, 21.11.2016 21:17

Anett! Po mieście to mogą krążyć pijani ,,żule". Żaden radny nie zagłosuje za chorymi ,,bełkotami" prezesa Drożdża ( 11 Pln). Skądżeś ty się wziął ??? Ludzie, jak to piszesz w swoich wypocinach dużo mówią- ale mało myślą. Wierzę w radnych. Pozdrawiam.

Anett, 21.11.2016 20:19

I jeszcze jedno. Po mieście krążą informacje z pewnego miejsca, gdzie dużo wiedzą o tym jak radni byli przekonywali do tej podwyżki - jak ulegali że czegoś nie dostaną dla siebie i od razu zmieniali zdanie na tak dla podwyżek. Naprawdę tak tanio skórę sprzedajecie jak o was mówią ludzie? Wiecie kto (jak gadają "na drugim piętrze") najbardziej się z was śmieje że cieńskie z was bolki??? Ten co uśmiecha się tylko na pokaz. Tak was podobno traktuje, za takich was ma i takiego traktowania was uczy andrychowian. To nie dziwcie się jak ludzie zaczną o was myśleć i mówić jak on.

Anett, 21.11.2016 20:14

Skanda, skandal i raz jeszcze skandal. Zgadzam się z wieloma andrychowaninami. Zastanówcie się panie i panowie radni komu służycie - nam mieszkańcom czy burmistrzowi i prezesowi ZGK????? Pomyślcie na kogo burmistrz jak przyjdzie kampania "zwali winę" za te podwyżki?????

gregory, 19.11.2016 19:59

ludzie którzy są bardzo blisko spraw mówią że radni od Żaka już wiedzą że są "maszynkami do głosowania" Oby nie sprawdziła się ani ta informacja ani to to w jakich okolicznościach byli przekonywani

optimal, 18.11.2016 22:34

No tak, lipa na pewno jest partyjna i dla tego trzeba Ją wyciąć. Rosła za pewne podczas zaborów, dwudziestolecia międzywojennego,obydwu wojen, PRL, po przez ostanie 20 pare lat. Ludzie Co się z wami dzieje artykuł o lipie a w komentarzach sama polityczna nienawiść. Chyba ze o jakiś niechlubnych faktach z życia lipy nie wiem. Może drzewko jest stronnicze i stąd te nie na miejscu komentarze (czytaj bzdury)

azquit, 18.11.2016 19:33

Komentarz usunięty przez autora.

asquit, 18.11.2016 18:58

plujcie pisiorki plujcie ile wlezie

jerzymarchewka, 18.11.2016 18:04

Zdzisław do swoich radnych: A ja wam mówię : I tak podwyżka śmieci będzie. A ja wam mówię: I tak Aneta W. dyrektorem będzie. A ja wam mówię : po co rondo turbinowe jak se możemy fundnąć rakietę . Zachęcam do pisania . Choć i tak nic nie pobije memów o Wałęsie . A najlepsze: I mówię do Pitagorasa , dodaj kwadraty przyprostokątnych , a wynik spierwiastkuj. albo" I ja wtedy do niego: Michał , dobrze śpiewasz, weź ich dwoje i załóż zespół" Pozdrowienia dla abuca pardon AGI G.

nietakszybko, 17.11.2016 21:40

pewne miejsce dziś huczało od opowieści co działo się jak okazało się się że radni na jakiejś komisji byli przeciwni podwyżkom Panie i panowie pozwolicie się tak traktować???? Jakis gość bedzie was opiep... jakby był nie wiadomo kim???? Gdzie wasz honor??? Jesteście maszynkami do głosowania??? Na kogo sztucznie uśmiechnięty zrzuci odpowiedzialność za podwyżki jak na sesji bedziecie na tak - jak myślicie, bo w pewnym urzędzie już śmieją jaka będzie gadka - "to nie ja, to oni. tak mi przykro, proszę pytać radnych" jak myślicie kogo rozjadą klakierzy zakolandii zaraz po głosowaniu. Przypomnijcie sobie jak było gdy w ubiegłym roku uchwaliście podwyżkę za śmieci.

mocarz, 17.11.2016 20:48

@infocar cały problem w tym utrzymujemy dwa zakłady komunalne ZGK ( oczywiście prezes i troje członków rady nadzorczej ) i AZGK ( oczywiście prezes i troje członków rady nadzorczej ) pierwszy ma podpisana umowę na lat podajże dwadzieścia i organizuje przetargi, w których wygrywa drugi a w umowie 20 -lecia pierwszy ma zagwarantowane , ze nawet jak popłynie to i tak dostanie od gminy czyni z naszej kasy rekompensatę to taki cudowny twór nie jestem pewien jak to do końca wygląda , ale coś w tym stylu komuchy i TW mają sie dobrze :((

jerzymarchewka, 17.11.2016 17:08

Pan Tomasz Żak- Burmistrz Andrychowa podał, że nie chciałby wracać do tematu stawek w przyszłym roku. W tej chwili gmina idzie w kierunku ogłoszenia przetargu na 3 lata, aby zabezpieczyć stabilizację i poziom cenowy na dłuższy okres. ZGK ma polecenie stworzyć konsorcjum, żeby mieć partnera - wysypisko, które przystąpi do przetargu i zagwarantuje stabilność cen przez 3 lata. Zdaje sobie sprawę, że poziom ilości odpadów kiedyś zacznie maleć. Te pieniądze to nadwyżka. Do końca kwartału trzeba wyrównać 680 tys. zł straty. Są to pieniądze, które mieszkańcy w podatkach wpłacają do gminy. Musimy z czegoś zrezygnować, nie zrealizować jakiejś inwestycji i przesunąć te pieniądze, aby zgodnie z porozumieniem pomiędzy ZGK, a gminą zaspokoić roszczenie ZGK. W rodzinach wieloosobowych podwyżka jest dotkliwa. Zrównanie nakazuje ustawa. Jest przekonany, że stawka 8 zł powinna być stabilna na kilka lat. Tak mówiło nasze Słońce Podbeskidzia , jedyny nasz Przywódca , Jutrznia Samorządu ,wódz ludzkości ukochany przywódca wielki wódz generał kochany wódz przewodnia gwiazda ludzkości słońce XXI wieku szanowny przywódca nadzorca postępu słońce nowego świata towarzysz na sesji rady miejskiej w lutym 2015 roku. Trzeba zwrócić uwagę na to co wtedy powiedział , że podwyżka dla rodzin wielodzietnych będzie dotkliwa. A na sam koniec dodał, że jest przekonany ,ze stawka 8 zł będzie stabilna na kilka lat. A tutaj podwyżka do 11 złotych. Gdzie są radni? Normalnie, na dywanie u Zdzisława I. Wieje grozą. I co? Jak zwykle .

zandrychowa, 17.11.2016 16:53

Przybywa odpadów rosną koszty ceny rosną.To logiczne;.Kiedyś jedna śmieciarka objechała pół wsi.Teraz 1 ulicę i musi zasuwać na wysypisko

infocar, 17.11.2016 15:15

"ZGK proponuje to, ZGK proponuje tamto, siamto i owamto". Czy zwycięzcy przetargu na np. budowę chodnika też proponują jego zwężenie, bo się w podanej przez siebie stawce nie mieszczą?

pietrek559, 17.11.2016 15:03

dawno juz takiego glupka jak abc abc nie spotkalem

Zakolog, 17.11.2016 14:57

@bazyli A o czym to mieszkańcy mają dyskutować z ZGK, czyżby to mieszkańcy startowali w przetargu, przygotowując ofertę na wywóz śmieci w gminie Andrychów i to mieszkańcy, oczywiście po głębokiej i profesjonalnej analizie przeprowadzonej przez komisję przetargową, złożoną z najwybitniejszych umysłów urzędniczych, dokonali wyboru najlepszej oferty. A najwybitniejszy z wybitnych umysł tego miasta zlecił wykonanie zadania, najwybitniejszemu menadżerowi i zarządcy, którego zresztą sam wybrał do pełnienia zaszczytnej funkcji prezesa ZGK.

bazyli, 17.11.2016 14:22

specnarz - ja tylko tak w "przelocie" przeczytałem i nie pamiętam dokładnie, ale to na pewno jest do południa

kalafior, 17.11.2016 14:05

@bazyli Mieszkańcy gminy mają myśleć za was a wy ciężkie pieniądze zarabiacie?Jak sobie ktoś nie radzi na odpowiedzialnym stanowisku to niech się zwolni a nie podwyżki co parę miesięcy wymyśla.Jakoś inne gminy płaca mniej,wam się w głowach przewraca na tych stanowiskach!

specnarz, 17.11.2016 13:44

@bazyli, masz rację. Nie wiesz czy można tam wdepnąć po 16-tej?

bazyli, 17.11.2016 13:37

dwa, trzy wpisy w miarę merytoryczne, a reszta to po prostu filozofowanie i opluwanie. Wiszą ogłoszenia o konsultacjach w sprawach odpadów, to może by tak ci opluwacze i uzdrawiacze poszli w w przyszłym tygodniu (chyba w poniedziałek) na konsultacje w ZGK, przedstawili swoje poglądy czy pomysły i posłuchali racji innych? Nie przyszło wam to do głowy, prawda? Ale skądże, przecież wam nie chodzi o wiedzę, wam chodzi o hejtowanie - naubliżanie, opluwanie. Jeżeli w ogóle się chcecie cokolwiek dowiedzieć, to idźcie tam, pseudo-bohaterzy, pokażcie się, podyskutujcie . Zobaczymy, czy macie chociaż trochę odwagi.

kalafior, 17.11.2016 09:49

Inwestycja o której Pani pisze właśnie się kończy i w okresie od stycznia do listopada 2015r., podłączonych zostanie do kanalizacji ponad 1100 budynków, tj. ponad 5800 mieszkańców. Wówczas stopień skanalizowania gminy osiągnie 87%, czyli do "pełni szczęścia" braknie nam jeszcze 13%, czyli ok. 5700 osób. Stopniowo w następnych latach i dla tych osób wybudujemy kanalizację, ale te inwestycje kosztują, nawet jeżeli są w znacznym stopniu dotowane z różnego rodzaju funduszy, w tym z pieniędzy Unii Europejskiej. To jest między innymi odpowiedź na Pani pytanie, dlaczego rosną ceny. Oczywiście z całą pewnością ma Pani rację, że gdy do kanalizacji podłączy się większa ilość osób, to koszty się rozłożą, więc i cena będzie niższa. I w tym jest też zawarta odpowiedź na pytanie, dlaczego ceny ścieków podniosły się w pewnym okresie jednorazowo o ponad 20%. Otóż wówczas zlikwidowano Andrychowską Wykańczalnię Tkanin, która odprowadzała do nas ponad 25% z całej ilości oczyszczanych przez nas ścieków. Kosztów niestety nie udało się nam aż w takim stopniu ograniczyć, boich większość to koszty stałe, niezależne od ilości oczyszczanych ścieków (np. amortyzacja środków trwałych, podatek od nieruchomości, itp.) Jak więc widać czynników wpływających na ceny wody i ścieków jest wiele, myślę że choć trochę Pani te problemy przybliżyłem. Z poważaniem, >> Jan Mrzygłód >> Prezes Zarządu 15 grudnia 2014 r ( dla @abcabc)

kalafior, 17.11.2016 09:37

@ abcabc, 2016-11-17 06:14:02 "brawo za utrzymanie cen wody i ścieków na niezmienionym poziomie.." Trolu jeden czy mam kolejny raz wkleić na MN list od Prezesa Zwik?Wystarczy naszej gminie ich przekręt z 2012 r. podwyżką 26% za kanalizację bo wykańczalnie AZPB zlikwidowało.Domów 1100 podłączonych do kanalizacji w 2015-2016 to powinno być taniej i to dużo taniej!O czym ty pieprz....,popatrz na ceny w okolicznych gminach i miastach Kraków itd.

rafi, 17.11.2016 08:41

Komentarz usunięty przez autora.

specnarz, 17.11.2016 06:23

@ssdssd "Jakby zabrać się na poważnie za sprawdzanie kto segreguje a kto nie to kary by się sypały jak lawina. Tu jest pole do popisu dla radnych. Za niesegregowane 30 zł a za segregowane 5 zł od osoby. W przypadku stwierdzenie niesegregowania kara 500zł za recydywę 1000zł. Za złapanie utylizacji śmieci w piecach czy tam w lesie 5000 zł na start." > Myślę że niestety masz rację, niech ZGK ruszy swoich urzędników oraz Straż miejską i niech wreszcie zrobią użytek z tego spisywania numerków którym się tak wielokrotnie chwalili. > Od siebie dodam jeszcze że po przymusowym wprowadzeniu koszy na niesegregowane odpady ich ilość wzrosła bo łatwiej w nich coś upchnąć niż w workach. Poza tym niezależnie od zakwalifikowania do odpadów bytowych czy remontowych to np stara tapeta itp powinny być odbierane bez gadania tak jak to się dzieje przy blokach. PS: Większa ilość oddawanych śmieci oznacza mniejszą ilość spalanych a to mnie bardzo cieszy bo moi sąsiedzi zaczęli w końcu oddawać niesegregowane. Kto wie, może za jakiś czas będzie się dało okno wieczorem otworzyć.

abcabc, 17.11.2016 06:14

brawo za utrzymanie cen wody i ścieków na niezmienionym poziomie.co do śmieci -to zobaczycie jak w najbliższych miesiącach ceny pójdą w górę także w innych gminach pis tak rządzi, że -rosną podatki - drożenie benzyna - tanieją ceny na skupie surowców a te składniki mają wpływ na cenę wywozu śmieci

maria, 17.11.2016 04:39

mocarz, tak to prawda z tym genialnym markiem za jego kadencji skoszona trawa przy blokach nie jest zbierana i śmierdzi a pod tą śmierdzącą trawą gnije nowa rosnąca trawa kto to wymyślił marek powinien zrezygnować bo się nie nadaje na to stanowisko.Drożdż do dymisji.

mocarz, 16.11.2016 23:39

po prostu "genialny marek" rozkłada koleją firmę w swoim życiu poproście o jego cv czego się nie chwyci to zepsuje :).... no ale czerwony był i jest a TW Zdzisław z takimi czuje sie najlepiej to jego kompani

rokos, 16.11.2016 23:27

mi się jednak wydaje że mimo wysiłków żeby przekonać nas że to dla dobra.... ble ble ble to nie przejdzie, wycofają się i będą robić z siebie "łaskawców" ale tak czy siak radnym trzeba patrzeć na ręce jak głosują, dwa lata do wyborów zejdzie szybciutko panie i panowie. Wybór jest prosty - maszynki do głosowania co wymysli Żak albo jego prezesi i dyrektorzy czy liczymy się my wyborcy? Żak - zbyt pewny siebie - zgoda Drożdż do dymisji - zgoda. Woda i tak najdroższa w okolicy - też czytałem taką info.

rokos, 16.11.2016 23:22

jutro od rana opłacani klakierzy mają podobno wymyślać bajki żeby uzasadnić to co dzieje się. zobaczy czy to info sprawdzi się.

rafi, 16.11.2016 22:57

Komentarz usunięty przez autora.

Andrychow2, 16.11.2016 22:43

Podniesienie opłaty za śmieci o 3 złote od osoby? To jest chyba jakiś żart. Co ma zrobić np 6 osobowa rodzina? Dodatkowe 18 złotych co miesiąc, a ludziom się nie przelewa. W gminie Wieprz płacą 5 złotych od osoby za śmieci segregowane. Można? Można! Ale że my mamy tak nieudolną władze gminy która nie umiem zarządzać to takie są efekty. Ludzie pozwolicie na niszczenie, wygaszanie naszej wspaniałej gminy?

corleone, 16.11.2016 22:40

co ty człeku z tym kilofem masz.Pisz normalnie bez żadnych kolokwializmów. Chcesz się j....ć kilofem w łeb to proszę..Radni na wysokości zadania ...no to dopiero ,,marzenie'' ja tam nie będę proponował Ci żadnych okaleczeń. Każdy ma prawo do wypowiedzi żyj w pokoju trollu

troll, 16.11.2016 22:32

Zgadzam się, że prezes ZGK poszedł po bandzie. A corleone niech się puknie w głowę- najlepiej kilofem. Trzeba stanowczo dobrać się do d... tym co nie płacą za śmieci jak inni. Same durne pisemka z urzędu nic nie pomogą. Myślę, że radni wiedzą, co trzeba zrobić i staną na wysokości zadania. Jeśli nie, to ja się walnę kilofem. ( ale najpierw musi zrobić to corleone). ZGK doi z gminnych pieniędzy już wystarczająco dużo. Jeśli ktoś nie potrafi solidnie rządzić firmą niech idzie w ......

-JOE-, 16.11.2016 22:21

Czepiając się jeszcze bardziej gdybyśmy policzyli to co tu w komentarzach ktoś wyliczył oraz nasze koszty za wywózkę tego czego oni nie wezmą bo gabaryt bo cos tam to powinni nam dopłacać do tego biznesu. Realnie patrząc wiemy że jest całkiem inaczej więc jak mam płacić więcej to bez obory przed domem i grymaszenia że czegoś jest za dużo lub jest za wielkie i odpowiednim rozkładem zbiórek tak żeby nie lepić z worków dziwnych konstrukcji bo ktoś stwierdzi że raz w miesiącu zbiórka śmieci wystarczy.

-JOE-, 16.11.2016 22:09

Mamy płacić więcej i na dodatek zmontować pod domem oborę poza tym w świecie cywilizowanym bardziej niż nasz kraj odpady segreguje się po to żeby sporą część wykorzystać poprzez recykling ponownie ale u nas chyba jest inaczej. Jeżeli segreguje odpady na 4 kupki z czego pierwsza z odpadami zielonymi odpada bo muszę zrobić oborę, druga odpada z papierem bo dzieciaki zbierają makulaturę z trzeciej odpada polowa bo drobny złom złomiarze domokrążcy zbierają z 4 kupki ze szkłem oddaje co enty raz czyli statystycznie oddaję 1/4 odpadów więc proszę mi oddać 3/4 tego co płacę za śmieci.

tomasz2, 16.11.2016 22:06

Panie Tomaszu Żak, panie Marku Drożdż, który z listy wyborczej Toamsza Żaka starałeś się nieskutecznie o mandat radnego. Ludzie dobrze piszą - rządzić poprzez uchwalanie podwyżki rok w rok to raczej nie jest trudno. Jakoś w innych gminach liczba odpadów duża a ceny niższe. Czyli da się inaczej. Panie i panowie radni - skoro Żak to według ludzi "król podwyżek śmieci", to czy chcecie być królewiczami i królewnami od podwyżek cen śmieci?????? Pomyślcie przed głosowaniem. ps. Dziękczynienie bo ekipa Żaka mogła wprowadzić jeszcze więcej podwyżek a na razie chce nam "zafundować" rok w rok podwyżkę za śmieci??? Klakierzy zalkolandii przechodzą w bezczelności sami siebie.

kaczor, 16.11.2016 21:56

jesteśmy wzruszeni że woda i ścieki nie drożeją. co prawda nikt nie wie czemu mają od tak drożeć ale i tak ogarnia nas wzruszenie :) jutro podziękujemy że możemy oddychać za darmo a można by prowadzić jakąś opłatę, a co :)

martinez, 16.11.2016 21:09

co by nie zostało powiedziane. W innych gminach potrafi być TANIEJ. U nas ekipa Żaka przeprowadziła podwyżki w 2015 roku i teraz znowu jest propozycja podwyżek. Radni dobrze zastanówcie się czy chcecie żeby i was mówili tak samo jak o Żaku per "król podwyżek śmieci"????

ssdssd, 16.11.2016 21:06

Tak jest !!! Posesjowe nadają na Blokowych i na odwrót. Co za piękny kraj :-) Tego że nie segreguje a płaci jak za segregowane to już nikt nie bierze pod uwagę. Jakby zabrać się na poważnie za sprawdzanie kto segreguje a kto nie to kary by się sypały jak lawina. Tu jest pole do popisu dla radnych. Za niesegregowane 30 zł a za segregowane 5 zł od osoby. W przypadku stwierdzenie niesegregowania kara 500zł za recydywę 1000zł. Za złapanie utylizacji śmieci w piecach czy tam w lesie 5000 zł na start. Ten kraj trzeba chwycić za ryj i postawić ludzi do pionu bo żądać to każdy potrafi ale stosować się do zasad to już nie. I tu zbiórka śmieci jest pięknym przykładem jak roszczeniowym społeczeństwem jesteśmy !!!

smieciarz, 16.11.2016 21:01

Co by tutaj nie zostało powiedziane,napisane to w niedalekiej przyszłości koszty zbiórki i zagospodarowania odpadów będą rosły i jest to nieuniknione.W 2015 r. ilość odpadów zebranych selektywnie w ogólnej ilości zebranych odpadów komunalnych – wzrosła w Polsce z 19,8% w 2014 r. do 23,4% -wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego „Gospodarka komunalna w Polsce w roku 2015”.Wzrost może cieszyć, ale do 50 procent zaplanowanych w 2020 roku droga bardzo daleka dotyczy to także Gminy Andrychów .Ryczałtowa oplata za obiór i zagospodarowanie odpadów bez limitów powoduje oddawanie odpadów w ilościach zastraszających (przykład na jednej z posesji przy ulicy Beskidzkiej w Andrychowie zgromadzonych było około 100 worków z odpadami zielonymi- worki brązowe) i jak się to ma do opłaty gdzie inne osoby nie oddają wcale lub oddają kilka worków w roku,coraz częsciej w odpadach zielonych znajdują się jabłka i inne owoce a nawet obornik. Słaba stroną oplaty ryczałtowej jest brak ograniczenia odpadów komunalnych taki system musi generować podwyżki. Najuczciwszą metoda opłaty za odpady jest ważenie odpadów bezpośrednio u zródła czyli ile odpadów oddasz tyle płacisz,ale to melodia przyszłosci. i ustalenie ceny za

corleone, 16.11.2016 21:00

no przecież wiadomo ...tak próbują odwrócić kota ogonem. Ale zapytam inaczej czy ten mądrala abcabc wie ile tych ludzi z posesji jeździ po osiedlowych śmietnikach wyrzucając swoje odpady ? ....

kaczor, 16.11.2016 20:42

ludzie nie pozwólcie się szczuć na siebie. to bez sensu chyba nawet na mamnewsa było pokazane kiedyś że w innych gminach są bloki, są ogródki, są domy i potrafi być taniej niż w Andrychowie. Nie wiem po co władzy ta podwyżka. Skąd pomysł? Ale podwyżka w 2015 roku i teraz w 2016 to gruba przesada. powtarzam - rządzić przez podwyżki to każdy prawdopodobnie potrafi.

corleone, 16.11.2016 20:37

zlikwidować bloki i śmietniki wokół nich ...będzie taniej dla prywatnych posesji

abcabcabc, 16.11.2016 20:29

Żarty!!! Właściciele prywatnych posesji nie dość ,że oddają śmieci imienne (worki podpisane numerami) , zostali przymuszeni do kupna kubłów , zostali pozbawieni wystawienia chociaż raz w roku wielkogabarytów przed posesję , przetrzymują na własnej posesji śmieci przez pół roku cały miesiąc (wywóz raz w miesiącu). To taki "blokowy" ma w 4 literach wszystko ....nie segreguje chociaż deklaruje , śmiecie nie zalegają mu , remontowe , meble itp wystawia przed altanę śmietnikową i się śmieje...z nas prywatnych właścicieli . Radni weźcie się do roboty , koszty podwyższają mieszkańcy bloków . Ile wynosi ta podwyżka w ciągu dwóch lat? Z 30 zł na kwartał płacić będę 165 !!!

kaczor, 16.11.2016 20:04

są w tej radzie radni z listy Żaka który pokazali już że nie robią dokładnie tak jak chce Żak. Myślę że ta propozycja nie przejdzie. A jeśli będzie inaczej spotka ich los Żaka. nie liczyłbym że przy wyborach ludzie zapomną o podwyżkach cen śmieci w 2015 i jeśli przejdzie 2016 roku w naszej gminie. Zwłaszcza że są nagrania co Żak mówił w ubiegłym roku i jak ta mowa ma się do tej propozycji. Zwłaszcza że proste porównanie cen w innych okolicznych gminach raczej ekipie Żaka nie pomoże. W tych gminach są też bloki, ogródki, działki etc. A da się taniej! Rządzić przez podwyżki to każdy potrafi. Szczególnie gdy jak np. Żak zarabia ok. 14 tysięcy złotych na miesiąc.

corleone, 16.11.2016 19:57

Radni Naszej Gminy Andrychów a jest ich większość maja na wasze żale całkowicie wy...e. Oni nie mają nic do powiedzenia siedzą tam i nawet pary z gęby ..ale nie ma co się dziwić. Skoro przez dwa lata nie za bardzo mają się czym pochwalić. O drugiej stronie nie ma co wspominać jest w mniejszości i zupełnie nic nie może /. No to wymieniamy RADNYCH od Żaka co to klepią wszystko bez zastanowienia Pamiętacie jeszcze tych asów samorządu Naszej Gminy Andrychów których to tak gremialnie wybraliśmy w skład rady...... Żydek Władysław , Dorota Magiera, Maciej Kobielus, Adam KOWALCZYK ,Marek NOWAK, Wojciech POLAK, Stanisław PRUS, Roman PRYSTACKI, Maria Radoń, Zbigniew RZADEK, Tadeusz SARLEJ, Danuta TROJAK, Ewa WĄTROBA. Ekipa jak się patrzy Te nazwiska tworzą większość w Radzie Miejskiej i odpowiadają w dużej mierze za głosowania nad uchwałami.

Starybrat, 16.11.2016 19:54

Teraz trzeba się nachapać i jak najwięcej złupić podatników, mieszkańców, bo następny rok, czyli 2018 będzie rokiem wyborczym. Trudno wtedy będzie wprowadzać podwyżki, bo można się na nich przejechać i zostać odciętym od koryta.

gregory, 16.11.2016 19:47

z nimi nic nie wiadomo. wiemy wszyscy że pan Żak potrafi wiele okrągłymi słówkami uzasadniać. Pan Drożdż podobno też "ma gadane". Ale panowie: podwyżka w 2015 roku, podwyżka cen w 2016 roku? Co by nie było mówione - bez jaj. Radni nie idźcie tą drogą, nie popierajcie tej propozycj!!!!!! Ci co poprą podwyżkę niech wiedzą że choćby zaprzyjaźnione media nie podały ich nazwisk to ludzie i tak dowiedzą się kto jak głosował.

ssdssd, 16.11.2016 19:44

Zakolog - naucz się matematyki bo ciężko z nią bardzo. Jeżeli ktoś traci na zbiórce to o jakiej ty nadwyżce prawisz i zwrocie mieszkańcom?. Im więcej smieci tym większa strata, nie??? Obecna opłata jest stanowczo za mała przy takiej ilości śmieci i system nie uciągnie długo. Ilość zbieranych śmieci nie spada a wręcz zastraszająco rośnie. Burdel jaki można zobaczyć przy blokach woła czasami o pomstę do nieba. Przy posesjach jak jadę samochodem czasami to też bajzel jak się patrzy. Ale znając polską mentalność to pan każe sługa musi. A wisienką na torcie była zbiórka wielkogabarytów z posesji kiedyś tam. To co można było zobaczyć to był dramat w czystej postaci. Szafy, łóżka, biureczka, opony samochodowe. I nie po jednej sztuce ale po parę. No ale 8zł płacę więc wywalę pół garażu niech jeżdżą baranki kilkanaście razy i zbierają. Mój wspaniały sąsiad zagracił wjazd i się owieczka czepiała że mu nie odebrali w terminie i nie ma jak wyjechać autem. DRAMAT !!! Stawka powinna wynosić minimum z 20zł od osoby to wtedy może jeden z drugim by zrozumiał i pojął trochę kultury segregacji itp itd.

kalafior, 16.11.2016 19:38

A czy mamy pewność ze tu chodzi o śmieci a nie załatanie jakieś dziury budżetowej w gminie naszymi pieniędzmi czy wpadek festiwalowych CKiW itp.?

gregory, 16.11.2016 19:32

Marek Drożdź to gość który startował od Żaka na radnego. Prezesem ZGK został zdaje się jak Żak wygrał 2 kadencję. Od tego czasu mieliśmy jedną podwyżkę cen śmieci, teraz proponuja drugą. Co by nie gadali w innych gminach potrafi być taniej. Tam tez mają działki i domy z ogrodami. I burmistrz i prezes dla mnie do wymiany. Podnosić ceny najpierw w 2015 roku a teraz w 2016 to każdy potrafi. Jak tak ma wyglądać zarządzania to wyborcy zapamiętają i "podziękują". Radnym którzy pójdą za Żakiem także. Panowie i Panie zastanówcie się kto ważniejszy: wyborcy czy Żak

walet, 16.11.2016 19:32

Może zamiast pisać te bzdury zainwestuj w słownik ortograficzny. Cały świat zarabia na śmieciach, to po narkotykach i sprzedaży broni najlepszy interes, tylko w tym kraju nic się nie opłaca. Trudno się dziwić, skoro oddający śmieci muszą utrzymywać tylu urzędasów, zarabiających krocie.

kalafior, 16.11.2016 19:31

Prezes Zgkim powinien mieć na drugie imię podwyżka,ponieważ co parę miesiecy przychodzi mu ona do głowy.Pewnie tak jak za wodę a zwłaszcza za kanalizację będziemy płacić chore ceny w gminie Andrychów..Najpierw sprawdzcie ilu mieszkańców bloków segreguje śmiecia bo płacą wszyscy jak za posegregowane,porażka ! Radni Żąkowi wszystko przyklepują,sami ich wybraliśmy,wyjątkiem jest kilku myślących swoja głową .

roko, 16.11.2016 19:10

niektórzy oddają 40-50 worków trawy liści co dwa tygodnie przyjęcie tony odpadu zielonego w kąpostowni w Kętach 180 zł a stawka 8 zł od osoby czyli płacimy za tych co mają duże działki a za plastik i papier za przyjęcie do sortowni w Choczni ZGK musi zapłacić a nie zarabia na sprzedaży inna sprawa w blokach spółdzielni mieszkaniowej w śmietnikach można zobaczyć jak mieszkańcy segregują żenada

krisu78, 16.11.2016 18:54

nie chce mi się wierzyć żeby radni zgodzili się na to. Ale trzeba pilnować i punktować tych dla których Żak jest ważniejszy niż wyborcy. panie Żak - podwyżki cen za śmieci co kilkanaście miesięcy??? Co jeszcze wymyśli pan ze swoją ekipą???????? Myśli pan że ludzie nie porównają cen z innych gmin i nie zobaczą że gdzie indziej jest taniej?

Luthein, 16.11.2016 18:31

ehhh jak juz kiedys pisałem andrychów sie COFA w rozwoju... Limit na odpady zielone no J E B Ł E M od razu smiechem... o Andrychowie juz krążą legendy ale to bedzie dopiero posmiewisko z tej zrytej gminy... > > > > > > > > A Paliwo dalij drogie...

pietrek559, 16.11.2016 18:28

niech prezes zgk i pan burmistrz pukna sie w te puste sagany oraz dadza dobry przyklad obnizajac sobie pensje

Starybrat, 16.11.2016 18:22

Genialny pomysł z tym zagospodarowaniem trawy, jeżeli ktoś ma tylko trawnik, na co mu kompost?- 3 worki rocznie to jakiś kabaret. Opłaty w górę, ilość odbieranych śmieci spada- ustawa śmieciowa wyraźnie mówi, że firma śmieciowa musi odebrać każdą ilość śmieci. Widać trzeba pieniądze na coraz większą i pazerną biurokracje, które chce coraz mniej robić jednocześnie coraz więcej zarabiając.

martinez, 16.11.2016 17:20

II kadencja Żaka - Andrychów miasto utkane z podwyżek cen śmieci. Jakby mało było tej co Żak i prezes zgk proponowali w 2015 roku ( a radni klepnęli), teraz mamy 2016 i znowu chcą żeby ludzie płacili więcej??? Andrychów za Żaka - miasto utkane z sowicie opłacanych klakierów. co prawda na dokumentach podpis Żaka ale opłacani klakierzy non stop kłamią, że wina pisu, cyklistów, masonów i Żydów:)

andrychowianka2, 16.11.2016 17:12

do państwa klakierów zakolandii - opamietajcie się z tymi kłamstwami. Wiemy że traktujecie Andrychowian jak durni ale nikt nie uwierzy że ta podwyżka to wina kogoś innego Bo rząd ten sam a ceny za śmieci nawet w okolicy Andrychowa mniejsze. Władza w Andrychowie proponuje i władza w Andrychowie poniesie konsekwencje. Mam nadzieję że tylko ci co ją proponują bo radni nie zgodzą się.

andrychowianka2, 16.11.2016 17:09

Panie Żak, panie prezesie ZGK i radni którzy głosuja jak chce pan Żak - opamiętajcie się jak jeszcze jest czas. Nie wierzę że większość radnych poprze podwyżkę zwłaszcza że poprzednia była przecież w ubiegłym roku!!!!! Ale proszę aby podać nazwiska tych (oby nielicznych) radnych którzy poprą ją. Ludzie mają prawo wiedzieć co robi władza. I jeszcze jedno. Pamięta pan panie Żak co pan mówil rok temu? Czy jest sens wierzyć chociaż w jedno pana zdanie panie burmistrz?

Radio.Ma.Ryja, 16.11.2016 17:06

Dobra zmiana hahahahaha.

tomasznasz, 16.11.2016 17:00

"Brawo" panie Żak z pensją koło 14 tys. na miesiąc, brawo panie prezesie ZGK który startowałeś z listy Żaka w wyborach. "Brawo": bo a) znowu proponowana jest podwyżka cen dla ludzi, b) "brawo" bo poprzednia podwyżka cen za śmieci była kilkanaście miesięcy temu. Tak "dbają" o mieszkańców? Mam nadzieję że radni nigdy nie zgodzą się na nią. I że radni zapytają Żaka i prezesa ZGK jacy z nich fachowcy skoro co kilkanaście miesięcy proponowana jest podwyżka cen ps. Madzie ma rację ta podwyżka to ani sprawa rządu (jakoś w innych gminach jest taniej) ani ONZ ani komisji europejskiej dyby opłacani klakierzy zakolandii na nich próbowali zwalić winę. chciecie wiedzieć skąd idźcie do Żaka. tylko czy zastaniecie go w urzędzie to inna sprawa.

Zaba, 16.11.2016 16:53

Czy w ramach tej nowej opłaty mogę oddawać bez problemu odpady wielkogabarytowe? Odpady remontowe? Pewnie nie. Zapłacę 55zł miesięcznie, a śmieciarka w okresie zimowym zawita do mnie łaskawie raz w miesiącu. Gabaryty mam taszczyć na własny koszt do PSZOK na Białej Drodze lub miejsce zbiórek - dwa razy w roku - szał. A z remontowych muszę się wylegitymować... Cóż, podwyżka, jak widać jest uzasadniona...

madzia, 16.11.2016 16:46

czy pan z tzw. zakolandii choć raz mógłby nie kłamać? chociaż raz. ta podwyżka to "sprawka" władz gminy. nie ma nic wspólnego z rządem czym czy innym. jakoś w innych gminach może być taniej. czasami dużo taniej. mam nadzieję że radni NIE zgodzą się na tę podwyżkę. a jeśli zgodzą się to zapłacą cenę za nią w 2018 roku podczas wyborów.

Zakolog, 16.11.2016 15:17

Ceny skupu odpadów segregowanych w gminie Andrychów makulatura 0,30gr/kg folia bezbarwna 0,60gr/kg folia kolorowa 0,10gr/kg butelka PET 0,30gr/kg szkło bezbarwne 0,03 kolorowe 0,01 za kilogram skoro mieszkańcy oddają więcej, to chyba ZGK powinien tę nadwyżkę zwracać, ponieważ otrzymuje również więcej za sprzedaż surowców wtórnych.

xpek, 16.11.2016 15:13

tego się można było spodziewać -niektórzy dostają 500 to teraz będą same podwyżki dla wszystkich. prawo i sprawiedliwość hahahahaha kłamcy i obłudnicy

kalafior, 16.11.2016 14:49

Nie wiem ktoś zwariował z 8 zł na 11 zł i jeszcze wszystko segreguje a inni nie segregują to z 16 zł tylko na 18 zł?Ja bym im 30 zł od osoby przywaliła bo za chwilę w ogóle nie będzie opłacało się segregować bo wielkiej różnicy nie będzie! Ile płacą w naszej gminie, właściciele restauracji,firm itd.?