reklama
reklama

Księża nie lubią ryżu i konfetti przed drzwiami kościoła

Wiadomości, 30.05.2016 20:45, ks
Piękna tradycja pójdzie w Andrychowie w zapomnienie?
Księża nie lubią ryżu i konfetti przed drzwiami kościoła

 

Znawcy tematu mówią, że wyjście Młodej Pary z kościoła po ceremonii zaślubin to bardzo ważny element uroczystości. Młodzi są wtedy najczęściej obsypywani monetami, co ma zapewnić im dostatnie życie w małżeństwie. Niektórzy posypują ryżem. To też ma swoje ukryte przesłanie. Jest symbolem pomyślności i szczęścia w małżeństwie.

 

Ale uwaga! Ryż nie jest zalecany przez księży. Tak samo jak konfetti. Usłyszeli to wierni podczas niedzielnej mszy św. w kościele św. Stanisława w Andrychowie.


Zwracamy się z gorącą prośbą, aby po ślubie nie obsypywać nowożeńców ryżem, ponieważ jest to chleb, którego nie można deptać, ani konfetti, które zaśmieca obejście wokół kościoła i jest go bardzo trudno posprzątać. Zadbajmy o to, aby wokół naszej świątyni było zawsze czysto – apelowali w niedzielę (29.05) księża z andrychowskiej parafii św. Stanisława.

 

To już kolejny taki apel w ostatnich latach, ale najwyraźniej nie trafia do wiernych.

 

Na razie można jeszcze obsypywać Młodą Parę monetami, ewentualnie płatkami róż.

 

 

 


 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

kolka, 01.06.2016 08:27

i to Polska właśnie - tak Kościół i otaczające nas oszołomy przestrzegają prawa "Poznań: Figura Chrystusa stanęła w Poznaniu. Wbrew urzędnikom" //wiadomosci.onet.pl/poznan/poznan-figura-chrystusa/vybhtz

rafi, 01.06.2016 07:19

Wiara w Polsce to wiara tylko z nazwy!!! to czysty biznes i ekonomia!!! kasa bez kasy fiskalnej. Koscielny 200zl organista 300zl ksiadz 500zl za slub pogrzeb czyli za 45minut mszy. Dodac nalezy do tego kase za oplatki,kazda msza zaplacona,taca,i oczywiscie maja jeszcze rente pracownicy koscielni wyzej wspomniani. Dosc chodzenia z oplatkami po domach. I dlaczego nadal w kosciele nikt nie wprowadzil kas fiskalnych wtedy parafianie zobacza ogromne dochody ksiezy i koscielnych i organistow. @Gebelsik masz racje w 100%. jeszcze im wille buduja za ludzkie pieniadze. Czemu tego nie buduja na zwirki wigury gdzie maja hektary dzialek koscielnych tylko na osiedly gdzie jest ciasno. Gadaja glupoty ze kuria stawia dom dla czarnych dziadow,a skad kuria ma kase niby jak nie od ludzi. A fuj a fuj z taka wiara. Jakie maja domy samochody. Pan Bog was czarnuchy osadzi. Bedziecie cierpiec bedziecie sie smazyc. ciagle wam malo. Kasa kasa kasa i tylko kasa dla was sie liczy. Jestescie wcieleniem diabla. I co emeryci maja emerytury i jak tu zamieszkaja codziennie beda msze odprawiac oczywiscie za kase,a parafianie beda placic za prad gaz wode satelite telefony benzyne itd itp. Jestescie wstretni i okrutni. Amen czarnuchy.

kalafior, 31.05.2016 23:51

@mark7 Sprawdz kto to jest analfabeta! Staczasz się ,kto tu jest bezmózgi?

martinez, 31.05.2016 22:09

Andrychów ma dziesiątki problemów do rozwiązania a ci z "żalkolandii" rzucili się na księży z osiedla bo księża o coś poprosili. No ale zakładam że płacone mają "klakierzy zalkolandii" za atakowanie i odwracanie uwagi od prawdziwych problemów. Wtedy ich zachowanie jest zrozumiałe. Obawiam się że jutro czeka nas kolejny dzień ich "harówki" na mamnewsa od samego rana:(

aleocochodzi, 31.05.2016 21:54

Najwięcej do powiedzenia o księżach mają ci co ich nie znają, czasem znają z imienia ale z nazwiska już nie bardzo. Żeby opisać o kogo chodzi posługują się opisem typu: ten niski czarny, wysoki łysy, rudy itp. itd.

tomasznasz, 31.05.2016 21:41

ok, kukus ma prawo tak wybrać. niestety w Andrychowie w otoczeniu celebryty jest chyba tak: z jednej strony jad w necie i mnóstwo głupich plotek (także wobec biskupa) a nawet satysfakcja jak zdrowie księdza kuleje a z drugiej uśmiechy, przymilanie: może by ksiądz odprawił Mszę, może poświęcił to czy tamto, może zarezerwował pierwsze ławki bo kolega celebryta wpadnie na Mszę pokazać się może by tak biskup zmienił tego czy innego proboszcza bo potrzebujemy takich którzy podporządkują się koledze celebrycie (wtedy mogą "politykować" byle chwalili kogo wskażemy) albo albo a nie jad i ploty z jednej strony a przymilanie się z drugiej jak czegoś potrzebujemy trochę konsekwencji

kukus, 31.05.2016 21:24

Nie ma księży są tylko biznesmeni zrozumcie to ku..wa ja juz nie daje na tace 8 lat bo zrozumiałem o co chodzi tyle w temacie $$$$$

normalnoscichce, 31.05.2016 20:07

wyobrażam sobie że udajesz że nie wiesz co mówią i czynią niektórzy twoi znajomi z tzw. zalkolandii. niestety, złorzeczą przy innych więc tych co to słyszą jest dość. to że ludzie milczą nie znaczy że akceptują takie zachowania. strach powstrzymuje ich przed zwróceniem uwagi ale swoim rodzinom mówią co opowiadają i czynią niektórzy z tzw. zakolandii.

mark7, 31.05.2016 19:22

Wyobrażenie jakoby Twoi oponenci zacierali ręce z powodu choroby księdza ,jest tylko i wyłącznie Twoim wyobrażeniem moralności żakoludów ,jak ich nazywasz. Wymyślenie i podzielenie się w sieci takimi wnioskami ,powoduje ,że można Cię nazwać człowiekiem bez mózgu . Swym zachowaniem potwierdzasz bezmyślność i pustkę intelektualną ,cechy popularne w Twym środowisku. Dajesz świetne świadectwo, które nie, że zjednuje przyjaciół ,ale zdecydowanie zraża ludzi do Twych przekonań.

normalnoscichce, 31.05.2016 18:43

niewiarygodne co wypisują i czynią niektórzy z tzw. zalkolandii. jak dodać do tego fakt że zacierają ręce z powodu choroby księdza z centrum jedno słowo ciśnie sie na usta. żałośni jesteście państwo z tzw. zalkolandii

mark7, 31.05.2016 18:30

Cokolwiek bym nie napisał ,i tak będzie to ocenione jako głos poparcia dla burmistrza. Zatem nie pozostaje mi nic innego jak ,wyprzedzając komentarze powiedzieć ; pocałujcie mnie w zad!!!!drodzy internauci. Jednocześnie oświadczam,że tego czynu mogą dokonać osobnicy ,którym nie wali z papy,i posiadają ważne badania na nosicielstwo. Nie jest to z mej strony akt rozpaczy ,lecz chęć przypodobania się Wam i pokorny gest ,zaspokajający oczekiwania większości.Pozdrawiam!!!!

tomasz2, 31.05.2016 18:17

1. Opłacani klakierzy zalkolandii którzy pod różnymi nickami najwięcej mają do powiedzenia na mamnewsa tak gdzieś do 15.30 mogą mieć swoje nadzieje ale to zaledwie kilku mieszkańców:) Żeby wypowiadać się w imieniu wszystkich??? No nieźle pogięło towarzystwo. 2. Kilka tygodni temu "klakierzy zalkolandii" chwalili się że ich "szefuniu" kazał biskupowi usunąć niewygodnych dla nich księży i dac odpowiednich. Co to znowu było kłamstwo? Jednak "szefuniu" nic nie może kazać biskupowi? Wyśmiał go biskup jak chciał sobie wybrać pasujących mu? 3. Jest w tej gminie tylko jeden rodzynek - ksiądz który popiera burmistrza Żaka. On ma się rozumieć nie uprawia polityki:) ech, ci klakierzy zalkolandii.

abcabc, 31.05.2016 18:00

czy wiadomo już kto będzie nowym proboszczem w parafi w centrum mieszkańcy mają nadzieję że tym razem będzie to jakiś nie-polityczny ksiądz

madzia, 31.05.2016 16:01

ktoś tu dobrze napisał. jak dla kogoś ślub to nie sakrament ale zwyczaje weselne to ma problem. dla tzw. klakierzy zalkolandii każdy temat jest dobry żeby zaatakować i obrażać księży. atakują też każdego kto śmie zwrócić uwagę na ich haniebny język. Niech ci państwo albo ich "guru" idą do księży i powiedzą im wprost w oczy to co mówią i wypisują. Ale na to nie starcza odwagi. Dobrze ludzie mówią: tzw. klakierom zalkolandii starcza odwagi tylko na odrzucanie błotem w internecie, za to jak czegoś chcą od księży, jak chcą się przy nich pokazać to jacy miluścy.

Zibi33, 31.05.2016 15:06

Radio.Ma.Ryja idź zanieś nie musisz tego obwieszczać nikogo nie interesuje w jakim bagnie się taplasz , zdrówka życzę i Miłosierdzia Bożego jak go odpukać kiedyś zabraknie.

Radio.Ma.Ryja, 31.05.2016 13:56

Proponuje wysłać do kurii podpisany akt apostazji. Im nas mniej tym w tym bagnie tym lepiej.

kolka, 31.05.2016 13:46

Antypis - do Boga można się pomodlić, jak ktoś odczuwa taką potrzebę i do tego wcale nie są potrzebni biznesmeni udający kapłanów

kolka, 31.05.2016 13:44

@Zibi33 jak już napisałam poniżej ślepota "wspólnoty wiernych" - jak to się szumnie w/g ciebie nazywa, boli i kosztuje,oczywiście wspomnianą "wspólnotę" a rezydentom na plebaniach przynosi krociowe, nieopodatkowane zyski, co zaś do zwyczajów w pracy, to chyba miałam szczęście, bo za odmienne od szefa zdanie nikt mnie nie pozbawił stanowiska, a teraz kiedy sama zatrudniam pracowników, też pytam ich o zdanie, ale do takich zwyczajów trzeba stosować te same zasady dla wszystkich, a nie w zależności od okoliczności lub kto na tapecie

AntyPIS, 31.05.2016 13:37

Zibi33, kolka to zwykła krzykaczka żakogrodu, która bez pozwolenia i wsparcia swojego guru nawet by się tu nie potrafiła zarejestrować, a już nie mówiąc o napisaniu własnej nienarzuconej wypowiedzi :) zwykła propaganda i prowokacja. A jak trwoga to do Boga, co ? :)

Zibi33, 31.05.2016 13:10

A kolka jak w pracy chcesz szefa pouczać to wiesz czym to się skończy no chyba że nie pracujesz jeszcze no to kiedyś tam będziesz mądrzejszy o tą kwestię jak spróbujesz.

Zibi33, 31.05.2016 13:07

Kościół to wspólnota wiernych od tego trzeba zacząć dyskusję, jeśli chodzi o tzw. hierarchiczny kościół to nie jest to instytucja demokratyczna na szczęście no albo na nieszczęście dla tych "znawców tematu" jedna bardzo demokratyczna instytucja już ustaliła że ślimak to ryba. Nie piszcie o pazerności na forsę etc. popatrzcie na ludzi którzy was otaczają w sąsiedztwie czy w pracy mają takie same wady jakie staracie się wmówić że są domeną księży. Dostojnicy kościelni są tacy z jakiego się społeczeństwa wywodzą no pazernych i chciwych na pewno też nie brakuje ale bez przesady. Natomiast co do kwestii sypania ryżem nie widzę w tym nic złego że proboszcz z osiedla wystosował ten apel wcale to o nim źle nie świadczy i nie widzę w tym nic oburzającego.

mark7, 31.05.2016 12:38

Każdy temat związany z kościołem powoduje radykalne komentarze. Jedni bronią ,a inni krytykują kościół. Nic w tym nie widzę nagannego.Każdy ma własny osąd tej instytucji.Opinie są drastyczne i mniej lub bardziej mądre. Zastanawia mnie dlaczego krytyka nazywana jest atakiem. Czyżby część internautów nie znała znaczenia słowa atak? A może wewnętrzna potrzeba pozostawania we wspólnocie ,która myli pojęcie konkurenta lub oponenta z wrogiem, a inaczej myślącego z barbarzyńcą ,odbierała możliwość logicznej oceny? Kościół schodzi na psy ,nie z winy wiernych ,lecz tych co próbując propagować wartości biblijne ,sprzeniewierzają się nim i obłudnie ,bez zahamowań moralnych łamią podstawowe prawa . Tam gdzie mieszkam kościół , piękny zresztą pełni rolę biurowca. Taką przyszłość widzę i martwi mnie że wielu ,którzy określają się rzymskimi katolikami nie chce lub nie potrafi dostrzec zagrożeń . Doskonale wiem ,że ksiądz to tylko człowiek, ze swymi wadami i zaletami. Pomimo tego ,mam w stosunku do kleru wymagania które są zawarte w dwóch słowach: Dawać świadectwo. Jakie świadectwa i jakie czyny znamy ,to pozostawiam bez komentarza. Szanowna Pani Madziu! Ludzie różnie nazywają negatywne cechy. Pazerność kojarzy im się z wielkim brzuchem ,a chciwość z wypasiona bryką. Winisz ich za takie określenia ,nie wchodząc w powody takich ocen. A powody są , czy tego chcesz czy nie.

orange, 31.05.2016 12:20

madzia z ciebie jest dobry gagatek do podpuszczania i robienia zamętu kto ci za to płaci za chwilę napiszesz że księża w Andrychowie czują się zagrożeni ale z ciebie prostak lub prostaczka.

kolka, 31.05.2016 12:15

@Zibi33 ale ślepota kosztuje i boli, bo można się potknąć, nabić siniaka albo wybić zęby, a negatywna opinia o "sługach bożych" nie wzięła się z księżyca tylko z autopsji, oderwanie od ludzi i rzeczywistości, pazerność, zachłanność, podwójna moralność i stawianie się ponad prawem, sprawia, że kapłani z powołania, są rugowani z parafii i marginalizowani przez swoich zwierzchników jak np. ksiądz Lemański

Zibi33, 31.05.2016 10:57

Temacik w sam raz do obrzucania błotem księży , dyskusja jak zwykle zejdzie na wielkie brzuchy , dojenie z kasy ludzi itd... . Proboszcz po prostu zwrócił uwagę na bałagan jaki pozostaje wraz z rozsypanym ryżem i tyle. Wiadomo co by nie powiedział to będzie źle dla tych niektórych "znawców tematu" co to uważają za najważniejsze w ceremonii sakramentu jakim jest ślub jest obsypywanie ich przed kościołem ryżem z torebki. Normalny prośbę księdza zrozumie a "znawca tematu" no cóż podobno głupota nie boli.

AntyPIS, 31.05.2016 09:48

żakogród wyznaje tylko jedną wiarę- celebrytyzm :) Burmistrz celebryta to ich jedyne góru, amen :)

madzia, 31.05.2016 09:35

Ci sami ludzie którzy straszyli andrychowian prokuratorem za niby obrażanie pana Zaka strasznym jezykiem posługiwali sie przy temacie budowy domu seniora przy parafii św Stanisława. Teraz znowu atakują ksiezy z tej parafii za uprzejmą prośbę. Wstyd panstwo z tzw. Zalkolandii czy skąd tam jesteście.

-JOE-, 31.05.2016 09:05

Te brzuchy mają wydęte z głodu jak dzieci z Etiopii. Odkurzacz przemysłowy konfetti wciągnie tyle że trzeba go kupic i za darmo nie pracuje bo do prądu trzeba podpiąć. Jeżeli o ryż chodzi to tu się zgodzę. Chrześcijaństwo to jedno Katolicyzm to drugie a księża to trzecie i wbrew pozorom trudno to wszystko pogodzić. Jak chcesz być katolikiem w dokumentacji kościelnej to na tacę musisz dawać a ostatnią ratę to rodzina za ciebie zapłaci na twoimi pogrzebie. Przepraszam to nie ostatna rata bo M1 na cmentarzu tez opłacać trzeba. Mnie tez to wkurza ale nie aż tak żeby zmienić dostawcę bo w Boga można wierzyć bez księży

rafi, 31.05.2016 09:03

Wiara w Polsce to wiara tylko z nazwy!!! to czysty biznes i ekonomia!!! kasa bez kasy fiskalnej. Koscielny 200zl organista 300zl ksiadz 500zl za slub pogrzeb czyli za 45minut mszy. Dodac nalezy do tego kase za oplatki,kazda msza zaplacona,taca,i oczywiscie maja jeszcze rente pracownicy koscielni wyzej wspomniani. Dosc chodzenia z oplatkami po domach. I dlaczego nadal w kosciele nikt nie wprowadzil kas fiskalnych wtedy parafianie zobacza ogromne dochody ksiezy i koscielnych i organistow. @Gebelsik masz racje w 100%. jeszcze im wille buduja za ludzkie pieniadze. Czemu tego nie buduja na zwirki wigury gdzie maja hektary dzialek koscielnych tylko na osiedly gdzie jest ciasno. Gadaja glupoty ze kuria stawia dom dla czarnych dziadow,a skad kuria ma kase niby jak nie od ludzi. A fuj a fuj z taka wiara. Jakie maja domy samochody. Pan Bog was czarnuchy osadzi. Bedziecie cierpiec bedziecie sie smazyc. ciagle wam malo. Kasa kasa kasa i tylko kasa dla was sie liczy. Jestescie wcieleniem diabla. I co emeryci maja emerytury i jak tu zamieszkaja codziennie beda msze odprawiac oczywiscie za kase,a parafianie beda placic za prad gaz wode satelite telefony benzyne itd itp. Jestescie wstretni i okrutni. Amen czarnuchy.

maria, 31.05.2016 07:01

prawda jest taka że z tym apelem to księża z a-chowskiej parafii św. Stanisława się wygłupili i jak najszybciej powinni wiernych którzy biorą tam śluby przeprosić Ci wszyscy co to wyśmiali mają rację i byli bardzo delikatni dla pracowników tej parafii bo mogło się im oberwać dużo więcej a więc sprostować przerosić i zakończyć temat przykład wpisu kolki który jak by nie było też ma rację.

kolka, 31.05.2016 05:34

a ja apeluję, aby skończyć z zaśmiecaniem podczas procesji, problem, nie tylko andrychowski, czy Kościół potem sprząta? a gebelsik ma rację, ślub i pogrzeb zapłacony i to słono, a i tak podstawia się tacę, pod nos, żałobnikom i gościom weselnym

Radio.Ma.Ryja, 31.05.2016 03:57

A najgorsze ze powstaje dom starców dla tych czarnych posłancow....sami wiecie kogo.

makaze, 30.05.2016 23:06

Mogę się mylić ale czy w św. Stanisława to wierni nie sprzątają czasem??? O jakiś dyżurach kiedyś słyszałem? W kościołach się źle dzieje. Grubi księża coraz więcej żądają od ludzi... A ja słyszałem że oni są poplecznikami między ludźmi a Bogiem... Przypominam że ani Bóg ani Jezus nie żądali nigdy żadnej zapłaty... a książęta? 100zł dla kościelnego 100zł dla organisty, przybranie kościołu, posprzątanie. Na ślubie taca bo mało ksiądz dostał w kopercie... Przypominam że w naszym kraju koperta to łapówka. Więc jak polityk przyjmuje kopertę to idzie siedzieć... A więc analogicznie ksiądz przyjmuje kopertę idzie siedzieć... Nie ma równych i równiejszych...

mark7, 30.05.2016 22:51

Jeżeli mianem pustaka określa się kogoś kto nie robi błędów ortograficznych ,to serdecznie pozdrawiam pustaków. Do tych drugich mam tylko proźźźźźźźbę!!! Analfabeta nie może być krytykiem czegokolwiek.

Kredek, 30.05.2016 22:45

A ja się solidaryzuję z ,,gebelsikiem'' -i co? Ma facet rację !!!!!!!!!!

aleocochodzi, 30.05.2016 22:12

Mamnewsa bawi się w lewactwo. Może poszukajmy innych tradycji Andrychowskich. Tradycją było otwieranie bajkolandii przez burmistrza. A gdzie był wczoraj? Tradycją było że cyganka podchodziła do ludzi i proponowała wróżbę.

aleocochodzi, 30.05.2016 22:02

To była proźba do kulturalnych ludzi odpowiednio umotywowana. Pustaki tego nie zrozumieją. Gebels a może rzucać kamieniami?

michall, 30.05.2016 21:39

To niech weźmie miotłę i pozamiata bo za to kasę bierze

gebelsik871, 30.05.2016 21:36

A ja zwracam się z ogromną prośbą do pasibrzuchów żeby nie zbierali ofiary na ślubie i na pogrzebie bo za tę usługę już dostali zapłatę. I ch......u.......j wam do tego czym sypię zapłacone to mogę nawet suchym chlebem rzucać. Już wam sie w głowach popie.......rdo...........liło