reklama
reklama

Co dalej z zamkiem: restauracja, winiarnia, klub muzyczny?

Wiadomości, 29.07.2015 09:05, (red)
Są już wyniki ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców na temat przyszłości położonego w centrum Andrychowa zabytkowego pałacu Bobrowskich.
Co dalej z zamkiem: restauracja, winiarnia, klub muzyczny?

Jak już informowaliśmy, położony w centrum miasta zabytkowy pałac wraca do rodziny Bobrowskich. Chcą go jednak gminie sprzedać. Wstępnie ustalono, że rodzina dostanie od gminy 4,1 mln zł płatne w ciągu 4 lat.

 

Na razie - choć wstępne warunki ustalono - ostatecznej decyzji nie ma. Nie wiadomo, czy gmina zdecyduje się na zakup. Taką decyzję będą podejmować dopiero radni.

 

Pytanie tylko, co dalej? Co gmina zrobi z zamkiem? Jakiś czas temu magistrat postanowił zapytać o to mieszkańców. Kazdy mógł wypełnić specjalna ankietę.

 

Jak poinformowali urzędnicy, rozprowadzono 4000 kart w wersji papierowej. Możliwe było również wypełnienie ankiety elektronicznie. W sumie mieszkańcy udzielili 2446 odpowiedzi.

 

Na pytanie czy Gmina Andrychów powinna nabyć na własność Pałac Bobrowskich - 90,4 % odpowiedziało „tak”. Na „nie” była pozostała część czyli 9,6% mieszkańców.

 

Kolejne pytanie z ankiety brzmiało: jaką wiodąca rolę w Gminie powinien pełnić Pałac Bobrowskich? Tutaj możliwych było kilka odpowiedzi.

 

Najwięcej głosów zdobyła funkcja kulturalno-rozrywkowa (45,4%) czyli np. restauracja, klub muzyczny. Kolejno rola kulturalna i kulturotwórcza – 27,6% (Andrychowskie Centrum Kultury, biblioteka, muzeum). 14,4% głosów zdobyła funkcja oficjalna a 12,5% funkcja społeczna.

 

W karcie należało również wskazać cztery obiekty, które według mieszkańców, powinny znaleźć się w przyszłości w pałacu Bobrowskich lub parku miejskim. 1174 głosy uzyskała winiarnia/kawiarnia, następnie restauracja z salą balową również wysoko, bo aż 1069 wskazań. Kolejnymi obiektami, które otrzymały wysoką ilość głosów to sala koncertowa oraz Muzeum Ziemi Andrychowskiej.

 

 

W punkcie czwartym ankiety można było wykazać się inwencją twórczą i podać własne propozycje na zagospodarowanie pałacu i stawu. Spośród 1329 pomysłów najwięcej osób czyli 201 chciałoby zorganizowania na stawie kajaków i rowerków wodnych. 102 mieszkańców opowiedziało się za nowoczesnym, ogrodzonym i większym niż obecny placem zabaw, natomiast 99 głosów uzyskała kawiarnia.

 

Z ciekawszych propozycji na uwagę zasługują takie pomysły jak siłownia na powietrzu, ścieżki spacerowe, dydaktyczne, rowerowe czy muszla koncertowa. Kilkoro mieszkańców zasugerowało połączenie wyspy z przystanią i stworzenie kawiarni na wodzie. 

 

Interesującym pomysłem jest też próba odtworzenia jednego z pomieszczeń na sale z czasów Bobrowskich.

 

W takim razie co dalej będzie z andrychowskim pałacem?

 

- Krótko mówiąc mieszkańcy Andrychowa są jak najbardziej za odkupieniem Pałacu od spadkobierców ale co do zagospodarowania tego miejsca zdania są podzielone. Miejmy nadzieję, że ten zabytkowy Pałac znów, jak przed wojną, będzie tętnił życiem i stanie się wizytówką Andrychowa – czytamy w informacji przygotowanej przez Wydział Promocji andrychowskiego magistratu.

 

źródło: UM Andrychów

 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

AntyPIS, 07.08.2015 08:49

No właśnie żakolandia pięknie spłaca co mnie bardzo cieszy :) Ludzie wiedzą co dobre.

tomekx, 07.08.2015 07:28

hahaha A kto spłaci ten kredyt przed czasem? Święty Mikołaj ?

AntyPIS, 06.08.2015 23:29

Dajcie spokój, klakierów żakolandi gryzie, że tyle osób korzysta z basenu i kredyt zostanie spłacony przed czasem nawet pomimo sezonowości jego funkcjonowania. Jak ktoś poniżej wspomniał- lepiej kredyt na inwestycję, z której korzystają setki jak nie tysiąc osób dziennie niż tracić na zamek kilkanaście mln zł i robić z niego- żako-vip-winiarnię, do której nikt chodzić nie będzie. Swoją drogą jak to się dzieje, że ci najbardziej psioczący na "Pietrasowski" basen bywają na nim niemal codziennie? :) Taki zły, taki niedobry a korzystają na całego. Mnie to bardzo osobiście cieszy, że korzystacie i jednak go aprobujecie :)

tomasznasz, 06.08.2015 22:22

Żak rządzi piąty rok, zaciągane były w tym czasie nowe kredyty i pieron jeden wie ile jeszcze wezmą. a klakierzy zalkolandii mają jeden stały punkt - basen. Co się stało to się nie odstanie. Od 5 lat za to jak wygląda basen, jakie sa ceny i jakie warunki odpowiada nowa ekipa.

tomasznasz, 06.08.2015 22:20

skoro można było pozyskać za pietrasa na budowę to pewno można było za żaka na zadaszenie tylko niech klakierzy zalkoladnii nie próbują wmówić że za co było możliwe za pietrasa za Żaka nie było

kalafior, 06.08.2015 22:14

Kryta pływalnia jest i Kętach i w Wadowicach a w okresie jesiennym czy zimowym sporadycznie korzysta sie z takich pływalni,wiec nie widze sensu krytego basenu w Andrychowie.Zgadzam się ze pieniadze na ten piękny basen w Andrychowie można było pozyskać ze środków unijnych.

kalafior, 06.08.2015 21:24

@Barte Basen w takie dni jak dziś jest zapełniony ,ceny w dni robocze o.k (bilet rodzinny 25 zł ) ,sobota i niedziela troszkę za drogo.Tyle że jadąc do Kęt czy Wadowic za godz. płaci sie 7-9 zł a w Andrychowie ta cena jest za cały dzień.

infocar, 06.08.2015 21:16

Ceny za basen są śmiesznie niskie. Świadczą o tym kolejki. A 6 zł po 16.00 dla tych, którzy chcą popływać, a nie zależy im już na opalaniu, to cena niższa niż najniższa stawka za godzinę pracy w Polsce.

AntyPIS, 06.08.2015 20:19

Masz racje barte, ceny jakie zostały narzucone na basen przez ekipę żaka to jakieś jaja. Ale już niedługo :)

asquit, 06.08.2015 20:00

fiu fiu trzeba odbudować Polskę z ruiny.dam jedną cegłę hahahaha polecam wszystkim fantastyczną stronę pokazującą obłudę i zakłamanie pisiorów którzy chcą odbudować ... no własnie co... facebook.com/pages/Polska-w-Ruinie-Official/109581179377504?fref=ts

igor7, 06.08.2015 19:47

Dziś Polska pozbyła się Komoruskiego !!! . .To jest powód do radości !!! . . Bandyci i złodzieje buczeli dziś w sejmie gdy prezydent Duda mówił o głodnych dzieciach... . na jesieni pozbędziemy się tego raka PO-ZSL toczącego Polskę od 8 lat... . . . Jeszcze Polska nie zginęła !!!

kalafior, 06.08.2015 18:11

To już lepszy ten kredyt na basen , korzystaja z niego całe rodziny ,dzieci maja radość w takie dni jak dziś a zamek komu na co potrzebny?A na pewno już nie gminie i kolejne niekonczace się kredyty .Mam nadzieję że tym razem radni będą mieć rozum,

tomasznasz, 06.08.2015 17:01

nieprawda. na przykładzie wiosek gdzie mam rodzinę - za pietrasa robiło się więcej tylko propagandziści aż tak nie piali nad każdym kawałkiem drogi jak za żaka. co do kredytów - kiedyś pokazano zestawienie za żaka. Najpierw chyba 10 milionów, potem nowe kredyty itd. tylko że w tym przypadku propaganda i zaprzyjaźnione z ekipa Żaka media jakoś milczą. Kredyty zaciągane za Żaka też trzeba będzie spłacać!!!!

polokolo, 06.08.2015 16:23

Żak robi dużo więcej niż Pietras.Tylko bez fajerwerków.Małe inwestycje a dużo tego jest Nie sztuka zaciągnąć kredyt wybudować basen i zostawić kredyt do spłacenie następcom. To żadna filozofia

gorges, 30.07.2015 17:13

Zarządzanie wg PIS'u juz mieliśmy i do dziś spłacamy. Dziękuję Panu Pietrasowi ale to cholerne OTWARTE kąpielisko ciągnie naszą gminę jak Tytanik (Titanic ;)) Żakowi brak pary i lepiej niech chłop weźmie się do roboty bo koniunktura zaczyna się poprawiać

kaczor, 30.07.2015 16:48

mało ludzi wzięło udział w tej ankiecie. trudno. decyzja i tak należy do Żaka i radnych.

demokracja, 30.07.2015 16:35

@szpp - czytaj proszę ze zrozumieniem - nikt nie pisał o tym aby było referendum. Mój post dotyczył tego, że magistrat nie powinien powoływać się na ankietę ponieważ nie jest miarodajna. Jeśli ktoś (patrz magistrat, radni) będą się powoływali na ankietę to będzie to w/g mnie bardzo słabe. . Napisałem również, że właśnie radni będą za to odpowiadali.

szpp, 30.07.2015 16:25

jakie zaś referendum?? kto w nim weźmie udział? od tego są wybrani przez mieszkańców radni żeby podejmowali w ich imieniu decyzje

xpek, 30.07.2015 12:04

najważniejsze że sprawa została podjęta i w końcu urząd coś chce z tym zrobić

demokracja, 30.07.2015 10:02

@tomekx - ankieta nie jest żadnym dodatkiem - jedynym demokratycznym instrumentem może być tylko referendum. . Dlatego też napisałem, że nie można oficjalnie stwierdzać, iż cyt. jeszcze raz za MN "mieszkańcy Andrychowa są jak najbardziej za odkupieniem Pałacu od spadkobierców". . Wyniki takiej ankiety w żaden sposób nie są miarodajnym źródłem informacji. Nie podlegają jakimkolwiek zasadom statystyki.

tomekx, 30.07.2015 09:34

A jak inaczej,przecież to rada będzie decydować.Ankieta to tylko dodatek

demokracja, 30.07.2015 08:49

Zauważcie Państwo, że to była ankieta. Nie można opierać się w podejmowaniu decyzji na ankiecie, w której oddano 2446 głosów. Nieuprawnionym jest oficjalnie wypowiadane przez urzędników magistratu zdanie cyt. "Krótko mówiąc mieszkańcy Andrychowa są jak najbardziej za odkupieniem Pałacu od spadkobierców". . Jedynym wiążącym wynikiem mógłby być wynik referendum w tej sprawie. . W obecnej sytuacji pełną odpowiedzialność za podjęte decyzje weźmie na siebie Rada Miejska.

AntyPIS, 29.07.2015 19:49

Żakolandi kolejny raz nerwy puszczają i plują, szczekają, ujadają na ile im inteligencja pozwala. Ale nie dziwię się skoro kolejna kompromitacja tomasza żaka tuż tuż. . Andrychów smieje się z burmistrza żaka :)

igor7, 29.07.2015 19:43

Cocomo.... . . . na kasie - wiadomo...Aneta W. . . . i burmistrz nie musiałby się plątać po Rzykach czy innych Sheratonach...wszystko na miejscu.... . . . minusów nie widzę

Radio.Ma.Ryja, 29.07.2015 19:16

Skura......zgadzam się kolejny raz. AntyPIS. .jeden z wielu debili portalu MN.

xpek, 29.07.2015 18:26

antypis - czy tobie się cokolwiek podoba? czy ty widzisz żaka nawet w lodówce?

maly, 29.07.2015 16:25

i bardzo dobrze że gmina coś wreszcie chce coś z tym zrobić

AntyPIS, 29.07.2015 16:05

a jaki lepszy los wg żakolandi może czekać ten zamek? Żaczek kupi za 4 mln, będzie musiał dołożyć ze 20 mln żeby to doprowadzić do ładu. I co dalej? Zrobi z tego winiarnię z cenami 35 zł za lampkę (150 mln). A może otworzy kolejną kawiarnię, która niewypali. A może jego celem jest po prostu zadłużenie Andrychowa na kolejne x lat, bo wie, że za 3 lata ucieka z Gminy? A może szykuje romom- swojej nowej sile wyborczej- darmowe mieszkanie w pałacu? Powinni to odsprzedać i dać sobie spokój.

zandrychowa, 29.07.2015 15:37

Pietras to chciał sprzedać i nikt nie wie jaki byłby dalszy los.Nie wszystko da się przeliczyć panie Pietras ;;;;; Są pewne obiekty które powinny pozostać gminne i taką z pewnością jest zamek

skura, 29.07.2015 14:40

AntyPis / łomżanin/ - Jakieś odpady z pańskiego stołu u Macieja na pewno się znajdą, ale od nich wiele się nie spodziewaj a może staw z kaczkami ci pasuje. Popatrz; nie sieją, nie orzą a dobrzy sobie żyją podobnie jak funkcyjni watykańskiego bajkopisarza. A kto staw doprowadził do zapaskudzenia jak nie twój idol? - były kajaki było czysto, są kaczki i inne ptactwo, stan jest taki jak napisałeś a może jeszcze być gorzej -stawów z kaczkami na pewno pod jesień przybędzie - ptaki są piękne, ale niech sobie żyją w otwartych przestrzeniach nad wodami -nie w centrach miejskich.

VERA, 29.07.2015 14:28

Bardzo mnie boli dyskusja na poziomie obelg i inwektyw . Nie wiem po co takie komentarze , które nic nie zmieniają nie są merytoryczną dyskusją , żenada. A w kwestii wykupu zamku proponuję referendum , bo nie wierzę w wyniki ankiety sondażowej ( chyba brali w niej udział pracownicy urzędu). Przecież wystarczy się rozejrzeć w koło , jaka bieda w handlu i gastronomii a wydatek 4 mln to tylko część kosztów , przecież to ruina a remont podlegający konserwatorowi zabytków skończy się tak jak kamienica przy Rynek 2, tylko baner przykrywający zamek trzeba kupić większy . Nie wierzę w żadnych inwestorów , najlepiej to widać po kamienicy pana Łysonia w centrum ,która jest do sprzedania . Radni niech dobrze się zastanowią i zapytają o budynki urzędu po opiece społecznej i centrum kultury a potem decydują za nas o kolejnym zmarnowanym wydatku .

tomekx, 29.07.2015 14:26

Szczekanie ci dobrze wychodzi.Kupię ci budę jak chcesz

AntyPIS, 29.07.2015 14:13

Wejść do jednego koryta z burmistrzem tomaszem żakiem to jak wskoczyć do zapaskudzonego stawu w centrum Andrychowa :) Nie dzięki. Ciekawe co by twoj ojciec na to powiedział niewydarzony studencie z osiedla :)

skura, 29.07.2015 13:34

[...] kto szu­ka, ten naj­częściej coś znaj­du­je, nies­te­ty cza­sem zgoła nie to, cze­go mu potrzeba. Język miłości? o czym bredzisz? - jesteście jadowici niczym kobra a zachowujecie się jak kundel podwórkowy - szczeknąć ,pokąsać, podwinąć ogon i z piskiem uciec , to wasze katolikos - prawicy - sposób na życie. Nie rozumiem dlaczego obecny włodarz cię i tobie podobnych kompromituje - rozumiem,że chodzi ci raczej o dorwanie się do jakiegoś urzędowego korytka - niestety będzie trudno, głodnych i rozwydrzonych jest wielu a stanowisk tuczników?.

AntyPIS, 29.07.2015 12:50

Język miłości obrońców żaka mówi sam za siebie. Również poziom kultury prezentowany przez klakierów pozostawia dużo do zyczenia. A wracając do tematu- lepiej niech zak nie wsadza paluchów do zamku bo kolejna kompromitacja wisi w powietrzu. Andrychow śmieje się z tomasza żaka.

skura, 29.07.2015 12:49

gorges : podzielam w pełni twoje zdanie, niech obecni właściciele zamku sprzedadzą sobie komu chcą, przecież go nie przeniosą,gmina nie jest wstanie unieść ciężaru wykupu i modernizacji nabytku. Nowy prywatny właściciel - wzorem Kocierza może jeśli będzie miał kasę zrobić z tego obiektu faktyczną perełkę, ale należy pamiętać,że jest to zabytek i do rządzenia będzie wielu - do roboty nikogo. Podobnie jak z kamienicą do wyburzenia - Samorządowcy niby rządzą a nadbudowa administracyjna decyduje, co należy zrobić, oczywiście za pieniądze biednego andrychowianina jako podatnika. Podobno w miejsce tej rudery musi powstać nowy budynek o takim samym wyglądzie i parametrach użytkowych. Kraj sparaliżowany został bzdurnymi wzajemnie się wykluczającymi przepisami - zdrowy rozsądek dla wielu rządzących i decydujących to, jakaś abstrakcja nie do przeskoczenia. W centrum Andrychowa jest wystarczająca ilość lokali - niestety klientela jest rzadkością podobnie jak w sklepach na krakowskiej. Strach się bać- współczuje tym ludziom,którzy prowadzą sklepy w nadziei ,że ktoś się pojawi i coś kupi - tak źle nigdy przed styropianowcami nie było. Niestety ich to nie interesuje, dla nich najważniejsze to załapanie się na jakaś listę - Polak już czyni niebotyczne starania,kościółkowi udzielą poparcia,mohery iksów i następne lata niczym nieniepokojone upłyną w nic nierobieniu.

skura, 29.07.2015 12:26

anty- propisowiec -twój idol miał możliwość wybudowania kawałka porządnej drogi, na tej jak wy to nazywacie miedzy stu metrowej,zapytaj go wreszcie po męsku jako teścia, dlaczego tego nie zrobił i dlaczego ułożył płyty z jakiegoś demontażu odcinka budowlanego - podejrzewam,że pochodziły z prowizorycznej drogi budowlanej do budowy fabryki "CERAMIKA - PILCH" - NIESTETY CHALE JUŻ ZOSTAŁY ZDEMONTOWANE A TEREN JAKO PRYWATNY STOI BEZCZYNNIE - Kto za to odpowiada? Żak ?, może sięgniesz do rozumu i przestaniesz wreszcie [pie...ć] farmazony nasączane jadem piszowskoj dyktatury. Odwal się wreszcie od Andrychowa - spieprzaj do Łomży.

gorges, 29.07.2015 11:13

90 % za.....Szaleństwo, kolejny kamień u szyi który pociągnie budżet miasta na dno. Kolejna nietrafiona inwestycja. Winiarnia? Serio?! Tu piwa nie ma kto pić a winiarnię chcą otworzyć. Restauracja? Serio?! Następna knajpa z daniem dnia za 12,99?! Pogięło kogoś. Pytanie do tych 90% : kto za to zapłaci? Niech sobie Państwo Bobrowscy zamek wezmą a gmina co najwyżej niech pomoże przy znalezieniu nabywcy lub inwestora.

AntyPIS, 29.07.2015 10:06

Lepiej niech się żak za to nie zabiera bo znowu kolejną sprawę spartoczy. Jeżeli 100 metrow drogi buduje 9 miesięcy to zamek za 4 mln może przypadkiem zburzyć. Andrychów śmieje sie z tomasza żaka :)

abcabc, 29.07.2015 09:28

kolejny trudny temat który udaje się burmistrzowi żakowi ruszyć z miejsca czego nie udało się jego poprzednikom