Jak poinformowały władze Wadowic, 15 grudnia w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Wadowicach obradowała komisja konkursu na logo promocyjne Wadowic.
W skład komisji weszli:
1. Prof. Krzysztof Tomalski – Dziekan Wydziału Grafiki ASP w Krakowie
2. Dr hab. Tomasz Wójcik – wykładowca ASP w Krakowie
3. Maciej Hojda – artysta grafik, absolwent ASP w Krakowie
4. Marek Brzeźniak – Sekretarz Gminy.
Na ogłoszony wcześniej konkurs na logo Wadowic konkurs wpłynęły 44 prace, z których 6 z powodów regulaminowych nie zostało dopuszczonych do oceny. Wszystkie prace przed oceną zostały zakodowane.
W wyniku dyskusji i głosowania komisja przyznała najwyższą liczbę punktów – 20 punktów – pracy opatrzonej kodem 023. Autorem zwycięskiej pracy jest Pani Katarzyna Chociaj reprezentująca Agencję PR Sarto z Wrocławia.
- Poziom konkursu był bardzo zróżnicowany. Od projektów, które nie spełniały kryteriów konkursu poprzez takie, które były na niskim poziomie, aż po takie, które wzbudzały zainteresowanie pod względem kreatywności, przejrzystości i funkcjonalności. W wyniku dyskusji i głosowania wyłoniony został projekt spełniający kryteria konkursowe, dający możliwość różnorodnego zastosowania funkcjonalnego i wpisujący się zarówno w tradycję, historię i współczesność miasta jak i nowoczesne rozwiązania projektowe. Wybrane logo posiada duży potencjał wykorzystania przestrzennego znaku, na co zwróciło uwagę jury – poinformowano w uzasadnieniu po posiedzeniu komisji.
Wkrótce po ogłoszoniu projektu nowego loga Czytelnicy zauważyli, że jest ono bardzo podobne do projektu, który za kilka euro można kupić za pośrednictwem strony Biz-logo.com.
Dodajmy, że projekt nowego loga dla Wadowic może kosztować nawet 8 tys. zł. Plagiat? Tego na razie nie wiadomo...
igor9, 16.12.2015 16:11
Żeby było przejrzyste oraz łatwe do zapamiętania :) Ale grunt to to że ów logotyp spełnia wszystkie 3 kryteria: "wpisujący się zarówno w tradycję, historię i współczesność miasta" :D
igor9, 15.12.2015 21:58
Komentarz usunięty przez autora.
Betty, 15.12.2015 20:37
... tu wszystko się ZACINA... :) Nie rozumiem "fenomenu" logotypów miast, województw, etc. Przeciez są herby, którymi mogą zarządzać samorządy, to po co projektować takie koszmarki?
starymoher, 15.12.2015 16:10
Mam nadzieje że to żart!Chyba kogoś poj..ło.Symbol niemieckiego auta,logo dziennika telewizyjnego z czasów stanu wojennego że o zacnej firmie Wizan nie wspomne.