reklama
reklama

Pół tysiąca osób broni zamykanego kina Beskid

Kultura - Rozrywka, Wiadomości, 21.11.2012 08:00, NEWSY CZYTELNIKÓW
Im bliżej zamknięcia kina Beskid w Andrychowie, tym więcej kino ma zwolenników. Przynajmniej na papierze. Właśnie trafił do nas „list otwarty” w tej sprawie.
Pół tysiąca osób broni zamykanego kina Beskid

Ta sprawa jest już przesądzona. Mieszczące się w wynajmowanym od parafii budynku przy Krakowskiej w Andrychowie kino Beskid działa tylko do końca roku. Od nowego roku filmy będą wyświetlana w sali kameralnej w Miejskim Domu Kultury.


Burmistrz Tomasz Żak wyjaśniał radnym, że za taką decyzją przemawiały wyliczenia. Statystycznie na jeden film przychodziło ostatnio 38 osób, a gdyby odjąć projekcje dla szkół – 24 osoby. W okresie od stycznia do września br. koszty utrzymania kina wyniosły 194 tys. zł, a wpływy z biletów to zaledwie ok. 27 tys. zł.


W mieście już pojawiły się głosy niezadowolonych. Protestują niektórzy radni PiS. Protestują też członkowie Dyskusyjnego Klubu Filmowego, którzy zbierają podpisy pod petycją do władze miasta i CKiW w obronie kina.


Do naszej redkacji trafił właśnie "list otwarty" w tej sprawie, skierowany władz samorządowych. Podpisało się pod nim już pół tysiąca mieszkańców gminy Andrychów


„W związku z informacjami o zamknięciu Kina Beskid od 1 stycznia 2013 r. grupa miłośników ambitnego kina spotykająca się w piątkowe wieczory na sensach w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego wystosowała list otwarty do Pani Dyrektor Centrum Kultury i Wypoczynku w Andrychowie, do władz samorządowych naszego miasta oraz wszystkich tych, którym zależy, by Andrychów nadal uznawany był za Miasto Kultury. Pod listem podpisało się już ok. 500 osób, w tym honorowy patron DKF Pan Jan Peszek. Przedstawiciele Klubu Filmowego, odnosząc się do pojawiających się już opinii, podkreślają jednocześnie, że ich inicjatywa jest całkowicie apolityczna i ma na celu podjęcie poważnej dyskusji na temat andrychowskiej kultury wysokiej" - pisze do nas Katarzyna Przebinda-Niemczyk.


List jest długi, ale zamieszczamy go w całości:

 

LIST OTWARTY
DO PANI DYREKTOR CKIW W ANDRYCHOWIE
WŁADZ SAMORZĄDOWYCH ANDRYCHOWA
ORAZ WSZYSTKICH OSÓB, KTÓRYM ŻYCIE KULTURALNE W NASZYM MIEŚCIE LEŻY NA SERCU

Jako grupa uczestników życia kulturalnego Andrychowa zdecydowaliśmy się na niniejsze wystąpienie, wyrażając w ten sposób nasze zaniepokojenie sytuacją w andrychowskiej kulturze. Podjęte już decyzje spowodowały zniknięcie z mapy kulturalnej miasta Klubu Jazzowego 69, a obecnie jego los ma podzielić andrychowskie kino, w którym prężnie działa Dyskusyjny Klub Filmowy. To samo dotyczy niektórych imprez, które na stałe weszły już do kalendarza (np. Krakowski Salon Poezji, Klub Podróżnika). Pozostałe imprezy (poza „sztandarowymi” dla władz miasta imprezami masowymi) są marginalizowane, stale ograniczane są środki na ich realizację. Czarę goryczy przepełnia spór trwający wewnątrz samej instytucji kultury i o tę instytucję, o którym dowiadujemy się z miejscowej prasy i Internetu. Wszystko to powoduje, że wypracowana przez długie lata renoma Andrychowa jako miasta kultury (a właściwie Kultury) jest zagrożona. Rozumiemy, że w czasach kryzysu ekonomicznego pewne cięcia budżetowe są niezbędne, ale należy zadać pytanie o sposób dokonywanych ograniczeń i sposób wyboru imprez, z których miasto rezygnuje. Przyglądając się tym wyborom, dochodzimy do wniosku, że znikają imprezy niszowe, ale o dużej wartości artystycznej, które przez lata przyczyniły się do ukształtowania gustów i wrażliwości andrychowian. Tej wrażliwości, która świadczy o naszym człowieczeństwie i w efekcie o społeczności, w której żyjemy, a więc o jakości naszej Małej Ojczyzny. Dlatego też nie możemy tym wyborom przyglądać się obojętnie.

 

Bezpośrednim powodem niniejszego wystąpienia jest informacja Pani Dyrektor CKIW w Andrychowie zamieszczona w numerze październikowym „Nowin Andrychowskich” („Nowe małe kino” s.24) o przeniesieniu Dyskusyjnego Klubu Filmowego do budynku Domu Kultury. Oznacza to nic innego, jak zamknięcie po raz wtóry Kina Beskid, choć nie zostało to wyraźnie przekazane w informacji prasowej. Andrychów pozbawiony zostanie w ten sposób dostępu do sztuki filmowej, choćby w okrojonym zakresie, uwarunkowanym stanem technicznym kina – jak to było dotychczas. Nie mamy bowiem wątpliwości, że DKF tego „przeniesienia” nie przetrwa (podobnie jak klub jazzowy, w ramach którego w tym roku odbyło się jedynie kilka koncertów i, na szczęście, letni festiwal w Parku Miejskim). Kinomani przychodzą bowiem nie przez przypadek do sali kinowej, gdyż oglądanie filmu w takiej sali nie jest tym samym, co projekcja filmu w małym pomieszczeniu. Tak można przecież oglądać filmy w domu, a porozmawiać potem choćby w kawiarni czy w pubie. Byłoby na pewno wygodniej! Ale nie o to chodziło zapaleńcom, którzy trzy lata temu podjęli się organizacji
i prowadzenia DKF pod honorowym patronatem Jana Peszka. Przez te trzy lata DKF przeżył transformację – z kilkuosobowej grupki uczestników do regularnie pojawiających się na piątkowych seansach kilkudziesięciu osób w różnym wieku. Powstało miejsce, gdzie żywą dyskusję i dialog – z wyboru i przyjemności bycia razem – prowadzą trzy pokolenia jednocześnie. Wzbudziło to podziw reżyser Magdaleny Piekorz, uświetniającej swą obecnością zorganizowany w tym roku w ramach DKF przegląd jej filmów. Podziw ten jest zrozumiały, skoro na projekcje DKF w Bielsku-Białej, liczącym przecież ok.180 tys. mieszkańców, przychodzi porównywalna liczba osób! Tym bardziej więc osobom odpowiedzialnym za kulturę w Andrychowie powinno zależeć przynajmniej na utrzymaniu status quo, jeśli nie (a czemu nie?) na wsparciu DKF poprzez unowocześnienie istniejącego obiektu. Niestety, działania władz idą w kierunku pozbycia się tej placówki i zagospodarowania na potrzeby DKF i Projektu KINOSZKOŁA pomieszczeń budynku Domu Kultury. Budzi to nasze wątpliwości, gdyż z uwagi na sytuację finansową nie mamy pewności, czy zapowiadane utworzenie sali kinowej rzeczywiście dojdzie do skutku. Wymaga to przecież nakładów, a pieniędzy na kino nie ma, gdyż cofnięta została dotacja na ten cel. Poza tym nikt nie zapytał władz i członków DKF, czy zechcą działać w nowych (jakich?) warunkach. Nie chcemy, by doszło do głosowania nogami tych, którzy na seanse (czy seans poza kinem to jeszcze seans?) przestaną przychodzić. Dlatego też to my stawiamy pytanie o przyszłość DKF w Andrychowie, ale w zaistniałej sytuacji nie tylko o to – także o przyszłość życia kulturalnego naszego miasta (w rozumieniu kultury wysokiej, gdyż o kulturę masową jesteśmy spokojni). Zadając to pytanie, mamy nadzieję, że odezwą się także inne środowiska skupione wokół swoich pasji i zainteresowań, które zechcą przedstawić swoje oczekiwania oraz że dojdzie wreszcie do dialogu, także z włodarzami andrychowskiej kultury, w sprawach dla nas istotnych. Twórcy andrychowskiej kultury już się wielokrotnie wypowiadali, czas teraz na nas. Przypomnijmy, że gmina stanowi wspólnotę jej członków, a więc wszyscy mamy prawo głosu i zdanie wszystkich powinno zostać wzięte pod uwagę. Ponadto szczególnie w systemie samorządności lokalnej ruchy mniejszościowe, o ile promują wartości istotne dla ogółu społeczności i jej rozwoju, powinny być uznawane za godne ochrony i wsparcia.

 

Na zakończenie listu pragniemy się pochwalić, że na naszą inicjatywę łaskawym okiem spojrzał patron DKF Pan Jan Peszek i postanowił ją wesprzeć, za co jesteśmy mu bardzo wdzięczni. Podziękowania należą się także Pani Magdalenie Piekorz, która również zapewniła nas o swej przychylności dla organizowanej przez nas kampanii na rzecz Kultury. Dzięki temu uznajemy nasze wystąpienie za jeszcze bardziej słuszne i godne uwagi osób podejmujących decyzje w sprawach – nie obawiamy się użyć tego określenia – „być albo nie być” andrychowskiej kultury wysokiej. I w tym miejscu apel: Szanowni Decydenci, prosimy, byście swymi działaniami nie spowodowali, że przejdziecie do historii Andrychowa jako grabarze andrychowskiej kultury wysokiej! Byłaby to niechlubna pamięć, czego nie życzymy ani sobie, ani Wam.

 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

mariola, 30.11.2012 21:33

Dopiero dziś wszedłem na tę stronę, zdumiewa mnie poziom dyskusji prezentowany przez niekóre osoby. Zwłaszcza te, które przejawiają wręcz nienawiść do katolików, do obecności nieletnich w debacie publicznej nawet do nauczycieli, którzy oprócz etatu też chcą jeszcze coś zrobić dobrego ( jak nie robią to też źle). A tak w ogóle to niektórzy są chyba z pustyni rodem , bo tak o tej karawanie....

Maksymilian, 27.11.2012 17:32

Z większych inwestycji jaką zrealizowali razem z GDDKiA to zburzyli most.Nie wierzę by takie działania były realizowane bez uzgodnień z władzami Gminy Andrychów.

gregory, 27.11.2012 13:15

najlepiej niech wszystko przejmą stowarzyszenia i może jeszcze parafie:) poza wydziałem wypłat w urzędzie - on musi być bo musi wypłacać prawie 13 tysięcy na miesiąc pensji dla żaka i dobrą kasę dla jego wice i dyrektorów:) Ręce precz od "dworu" a reszta niech sobie radzi sama. Władza przychylnym okiem popatrzy, oceni i uda się na zagraniczną 'wycieczkę' w otoczeniu kolegów biznesmenów:) jak będą kłopoty to najwyżej powie że przecież ona nic nie może, nic nie wiedziała:) winne są stowarzyszenia:) tylko takie pytanka - gdzie płacimy nasze podatki? do gminy czy do stowarzyszeń?

rzykimuszazostac, 27.11.2012 11:34

nie ma się z czego nabijać. to jest "sukces" władzy. nie będą wydawać na kino, wydadzą na coś innego. na premie dla "dworu"? wyjazdy do miast partnerskich? zatrudnienie kolejnego doradcy albo asystenta? można by wymieniać pomysły. lepiej ludzie pomyślcie jak jeszcze ulżyć władzy. Może założylibyśmy ze 100 stowarzyszeń jakie przejęły by wszystko co się da w gminie. W zamian moglibyśmy liczyć na to że władza będzie nas odwiedzać, rozdawać uśmiechy i opowiadać jakie znowu podwyżki nas czekają? jeszcze jak jest jej ciężko bo jej nie lubią w internecie. W budżecie miasta zostało by na zatrudnienie ze 20 doradców, 15 asystentów, 5 wicedyrektorów biura burmistrza:)

mareczek, 26.11.2012 23:56

Za dwa lata czeka ich szczytowy \"sukces\". 5 procent głosów i przegrana z kretesem. będą mogli powiedzieć \"nikomu nawet jankowi nie udało się tak zjednoczyć ludzi przeciwko sobie. Patrzcie i podziwiajcie\":) potem w chwale \"sukcesu\" będą mogli spakować walizki i rozjechać się do swoich miast:) podejrzewam że nikt im nię będzie machał na pożegnanie..........

ranyjulek, 26.11.2012 23:02

obecne "Towarzystwo" chyba już do końca pogubiło się. twierdzi że ten list to ich sukces. dla nich sukcesem jest że ludzie piszą "Szanowni Decydenci, prosimy, byście swymi działaniami nie spowodowali, że przejdziecie do historii Andrychowa jako grabarze andrychowskiej kultury wysokiej! "???? odwracanie kota ogonem to jedyne co im wychodzi ale tym razem to przeszli samych siebie:)

kaczor, 26.11.2012 22:36

tylko to rondo turbinowe musieliby wybudować. nie mów dobry-dom że spełnią tę obietnicę i w 2013 czy 2014 będziemy śmigać po rondzie turbinowym im. \"zakolandii\"?

dom_dobry, 26.11.2012 22:09

Komentarz usunięty przez autora.

bazyl, 26.11.2012 19:34

przypominam tylko tym którzy jeszcze nie wiedzą że korbaty i leon to nicki skorka !

dom_dobry, 26.11.2012 11:19

Komentarz usunięty przez autora.

leon, 26.11.2012 07:44

śmieszni ludzie - z kim władze miały rozmawiać \"sensownie\"? z kim? z frustrowanymi kobiecinami jakie nie wiedzą że nie kąsa się ręki jaka ich karmi? z nauczycielkami jakie zamiast uczyć zajmują się nieswoimi sprawami? to poważni ludzie. mieszkańcy to widzą i doceniają. wy tylko zazdrościcie. pieski yanowe, sebastyanowe i inne kundelki szczekają karawana jedzie dalej.

wojtek75, 25.11.2012 19:02

pisz skorek pisz chociaż to nie kubień wygra następne wybory:) kłam abcabc dalej w internecie i w realu a ktoś inny wygra wybory:) rządź tak dalej panie żak a ktoś inny wygra wybory:) ps. do mnie też dotarło że autorzy listu byli pogadać z \"uśmiechniętą władzą\" i dostali strzała. żeby podpisać ten list wystarczy pewo przyjść do kina w piątek jak jest dkf. dopóki jeszcze jest.

wojtek75, 25.11.2012 17:01

Komentarz usunięty przez autora.

dom_dobry, 25.11.2012 16:58

Komentarz usunięty przez autora.

kaczor, 25.11.2012 16:54

asinus myślę że miasto ma inne problemy niż kupowanie budynku od parafii. żeby parafia oddawała miastu za free - to może żak i jego wice dadzą przykład i jako pierwsi oddadzą swoje domy na mieszkania komunalne. Niech wykażą się zrozumieniem jak z kontenerami nic nie wyszło:) oba pomysły to absurd.

Asinus, 25.11.2012 16:14

Fajnie jakby Kino Beskid zostało, mogło być odnowione i aby mógł tam działać DKF, ale dobrze aby najpierw miasto miasto było właścicielem budynku. myślę że parafia mogłaby wykazać się zrozumieniem i za rozsądne pieniądze odsprzedać lub oddać ten obiekt

nietakszybko, 25.11.2012 15:23

amelio dobrze piszesz tylko naiwnie. takie rozmowy były. te osoby od listu mają głowę na karku i dużo rozsądku. że próbują z nich zrobić oszołomów bo śmieli napisać coś nie w smak władzy to wystawia świadectwo zakolandii. ludzie od kina chcieli pogadać sensownie ale "towarzystwo" na czele z "uśmiechniętym" miało to gdzieś. Teraz ci co biorą kasę za propagandę kłamią w internecie. Ale prawda i tak wyjdzie na jaw. zapytaj ludzi od kina opowiedzą ci jak wszystko wyglądało. katastrofa.

amelia, 25.11.2012 14:29

Szanowni Internauci z okolicy kina Beskid! Czy w tym kraju jest możliwa rozmowa bez mieszania emocji negatywnych? Rozumiem, że przytoczony list otwarty jest wynikiem braku jakiejkolwiek WSPÓLNEJ ROZMOWY z zainteresowanymi osobami. Praca Włodarzy miasta, praca i powołanie Księdza Proboszcza , CKiW wymagają szacunku, ale trzeba też uszanować pracę jaka została włożona w poszerzenie komercyjnej działalności kina, a nie podejmować decyzję jednostronnie informując o niej w lokalnej prasie. Jest grupa ludzi, może naiwnych, którzy doskonale wiedzą, że kino „śmierdzi”, neon nie świeci, elewacja obskurna, ale kochają kino i chcieliby coś zrobić, żeby było inaczej, a nie jeździć do Kęt czy Wadowic, czy też skazywać na Multiplexy, ludzi o mniejszych dochodach. Zapewnić dostęp do najnowszych pozycji ambitniejszej kinematografii, bajek, przeglądów. Praca, którą wykonała przez ostatnie 3 lata prowadząca DKF jest ogromna i rzadko spotykana w czasach powszechnej komercji, a niewielu osobom znana. Należy ją uszanować, choćby przez wspólne spotkanie wszystkich zainteresowanych stron i rzetelną analizę ekonomiczną Można spotkać się przy wspólnym stole, wspólnie przedyskutować czy da się, jak to zrobić, aby kino pachniało wanilią i czekoladą, by przyjemnie było spotykać się tam, jak zrobić żeby ludzie wyszli z domów do takiego miejsc? To na pewno trudne ale czy niemożliwe? Kino istnieje, chodzi o to, żeby RAZEM zastanowić się jak to zrobić, żeby było ŻYWE i NA POZIOMIE. Może znajdą tu się komentarze, które właśnie będą wskazówkami co zrobić, abyśmy takie kino mieli, a nie obrażającymi którąkolwiek ze stron, bo to akurat niczemu nie służy.

krisu78, 25.11.2012 12:58

kpicie i obrażacie to wy - propagandziści od żakolandii. to wy do dyskusji o ważnym temacie wprowadziliście prezerwatwy, zygoty i chamskie odzywki wobec kobiet. nie odwracajcie teraz kota ogonem bo sie nie da. wystarczy popatrzeć na wpisy zakoladnii z wczoraj i piątku i wie się wszystko. dzielicie - wy. i to nie pierwszy raz. jesteście jak pietras w jeszcze gorszym wydaniu. nawiasem mówiąc z tobą to abcabc nie ma żadnego sensu rozmawiać bo zwyczajnie kłamiesz. ludzie już to pokazali.

Maksymilian, 25.11.2012 10:54

skorek jest takie powiedzenie\"taka krowa co dużo ryczy mało mleka daje\".Wyluzuj zastanów się co oznacza słowo przyzwoitość. No i nie zapomnij o badaniach lekarskich mam nadzieję że domyślasz się jakiego specjalistę mam na myśli.Szybkiego powrotu do zdrowia.

abcabc, 25.11.2012 10:40

Tylko na to was stać - zero argumentów odnośnie sensowności utrzymywania kina w obecnym stanie, a tylko obrzucanie "przeciwników' barwnymi akapitami i dzielenie na my i wy , dalsze kpienie z tych co uważają inaczej. Skąd my to znamy.Tak w Andrychowie już było. Już kiedyś jeden gość próbował kierować wszystkimi i wszystkim w mieście.Teraz jego kumple chcą odzyskać utracone wpływy i kontakty i urzędową kaskę i znowu zaczynają dzielić, obrażać i kpić. Ten styl już znamy

kaczor, 25.11.2012 10:08

bez sensu równać do poziomu propagandzistów żakolandii. ale jak chcesz longin twoja sprawa. tylko naprawdę chcesz być jak oni? maniek z tym liceum przed wyborami 2012 to racja. wtedy uczniowie byli dobrzy teraz jak mówią NIE zakolandia lamentuje.

longin, 25.11.2012 10:01

Towarzystwo paciorkowców zaczyna tupać nóżkami. Z nerwów, bo prawda zaczyna wyłazić . Korzystając z poziomu dyskusji zapytam . Kto widział przez dwa lata Uśmiechniętego zdzicha ze swoją żoną. I dlaczego będąc mieszkańcami gminy nie mieszkają razem. A przed wyborami podobno tak się kochali. Z kim w takim razie śpi ten facet i kto mu pierze majtki? Urzędniczki? Zastępca? A kto pamięta przygody Tomasza P. i plotki , znane wszystkim a trzymane w tajemnicy. Niech najpierw rzucą kamieniem ci , którzy są niewinni.

leon, 25.11.2012 08:16

skorek, abcabc -nie ma co dyskutować z chorymi z zazdrości popaprańcami. Panie Burmistrzu bez zmian - pieski szczekają, karawana jedzie dalej po zwycięstwo. pani nauczycielka powinna się zastanowić czy nadaje się do zawodu a licealiści zacząć myśleć! koniec tematu.

mareczek, 24.11.2012 23:52

Uff właśnie dowiedziałem się kto jest autorem tego listu o kulurze w Andrychowie. To co piszecie - że to kobiety które dotąd wspierały Żaka to prawda. No to odwdzięczyli się im. Pokazali jak wygląda \"demokracja\" pod ich rządami. Nie będę się długo rozwodził. Sorry za prosty język. Po tym co zrobili \"skorek\" i \"abcabc\' na miejscu Tomasza P. pogadał bym po męsku z byłym po dzisiejszym wpisie kolegą \"skorkiem\" i kazał zająć się własnym życiem seksualnym a byłej po wczorajszych kłamstewkach koleżance od wysokiego stołka \"abcabc vel yeti1\" powiedział bym żeby przestała łgać bo długo tak nie ujadą.

wojtek75, 24.11.2012 22:53

\'asinus\' chodzi o coś więcej niż kino. przeczytaj tej fragment \"znikają imprezy niszowe, ale o dużej wartości artystycznej, które przez lata przyczyniły się do ukształtowania gustów i wrażliwości andrychowian. Tej wrażliwości, która świadczy o naszym człowieczeństwie\" a z kim dyskutować jak druga strona atakuje kobiety jakie stoją za tym listem za to że ośmieliły się niezgodzić na to co robi żakowska władza? zamiast rozmawiać druga strona kpi z życia intymnego tych kobiet?

maniek, 24.11.2012 21:57

obrażanie pań i pisanie o tym której mąż używa prezerwatyw a której nie, to dowód na to jak nisko upadły (tfu tfu) \"elity\" zakolandii. Wszystko dlatego że kobiety mają inne zdanie niż żak i jego drużyna w sprawie kultury. Ech, miało być zupełnie inaczej. nawiasem mówiąc - jak uczniowie liceum i nauczyciele popierali w kampanii Żaka to było ok. nikt nie pytał o wiek. Jak powiedzieli po 2 latach basta - trwa festwial hipokryzji ze strony (tfu tfu) \"elity\" zakolandii. uczniowie i nauczyciele stali się nagle be. Nieładnie, nieładnie. Droga zakolandio - demokracja polega na tym że ludzie mogli was popierać a teraz mogą wam mówić basta jak widzą jak rządzicie. Dobrego wieczoru dla wszystkich:) ps. asinus ten list dla mnie jest o kulturze wysokiej jako takiej.

Asinus, 24.11.2012 21:52

panowie i panie, może więcej na temat kina? mniej wzajemnych podjazdów, po co to komu... ciekawi mnie jedna teza w tym liście czyli kino jako - uwaga: „być albo nie być” andrychowskiej kultury wysokiej. chyba trochę przesadzone,

ranyjulek, 24.11.2012 20:32

@kaczor "jak się czyta wpisy abcabc i skorka to wie się że to inne zdanie za czasów żaka i babskiego polega na kłamaniu i chamskim zaglądaniu andrychowianom do łóżek jeśli nie zgadzają się z żakolandią" nic dodac nic ująć. @krisu78 do tego co napisałeś - wygląda na to że aktualne Towarzystwo to nawet pogrzeby zaczyna wykorzystywać żeby robić sobie pijar. wiem od ludzi którzy to widzieli.

abcabc, 24.11.2012 20:32

ehe ludzie kubienia założyli kolejny nick. Śmieszne i żałosne/. Da się tak ogóle?

ranyjulek, 24.11.2012 20:24

abcabc - wasza obsesja na punkcie kubienia jest powszechnie znana. Nie ma co codziennie się nią "chwalić". dla mnie także żak = pietrasowi. państwo od propagandy i kłamania w obecnie nam panującym "Towarzystwie kopiuj wklej". Ostatnimi kłamstwami na temat kina, baszty, a przede wszystkim ludzi którzy powiedzieli wam stop i dzisiejszym wchodzeniem andrychowianom z buciorami do łóżek osiągnęliście dno. dlatego włączam się w dyskusję.

skorek, 24.11.2012 20:11

Komentarz usunięty przez autora.

abcabc, 24.11.2012 19:45

haha nie ma jak odwrócić kota ogonem. Dla mnie tacy goście jak Kubień to będzie zawsze równało się Pietras i jego czasy. Chcesz powrotu Pietrasa - popieraj Kubienia i tego drugiego. Jak mu tam. ? zapomniałem ;0

krisu78, 24.11.2012 19:36

dla mnie żak to pietras w jeszcze gorszym wydaniu. jak chodzi o traktowanie ludzi to czasy rządów żaka to czasy rzadów pietrasa tylko że w jeszcze gorszym wydaniu. coraz więcej ludzi mówi o tym. to włażenie kobietom do łóżek tylko dlatego że są zaniepokojone tym co wyprawia żak i jego "dwór " w kulturze to według mnie będzie podsumowanie rzadów zakolandii. tak samo jak robienie sobie pijaru na dzieciach. gdzie ta normalność jaką obiecywali?

Maksymilian, 24.11.2012 19:21

skorek imbir i łosoś ci szkodzą.Zlituj się nad sobą i zrób sobie badania lekarskie.

kaczor, 24.11.2012 19:04

można mieć inne zdanie jak najbardziej, nawet należy:) szkoda tylko że jak się czyta wpisy abcabc i skorka to wie się że to inne zdanie za czasów żaka i babskiego polega na kłamaniu i chamskim zaglądaniu andrychowianom do łóżek jeśli nie zgadzają się z żakolandią. za taką zmianę "podziękujemy" całą rodziną w 2014. obiecuję. licealiści z mojej rodziny też już nie mogą doczekać się.

abcabc, 24.11.2012 18:51

A co to nie można mieć innego zdania. Czasy Pietrasa i kubienia kiedy to w mieście obowiązywała tylko jedna słuszna myśl już się skończyły jakieś 2 lata temu

kamila86, 24.11.2012 18:35

panie od tego listu chciały sensownej dyskusji o kulturze ale propagandziści żakolandii wolą pisać wulgarnie o ich życiu intymnym. bo co to towarzystwo wie o kulturze? poza tym jak ją niszczyć? żałosne. pokazuje ile warte to całe obecnie nam panujące towarzystwo i jak w dwa lata osiągnąć dno.

kaczor, 24.11.2012 18:15

poważny temat, poważny list napisany przez poważnych ludzi do tego dotąd sympatyzujących z żakiem (niestety teraz już kolejni rozczarowani) co robi zakolandia w wydaniu swojego wielkiego zwolennika i pijarowca? - obraża i zagląda po chamsku andrychowiankom i ich mężom do łóżka. \"brawo\":( tragedia i chamstwo co nas czeka przez kolejne 2 lata? więcej chamstwa, więcej arogancji, wymeldowywanie każdego kto nie pasuje zakolandii łącznie z licealistami?

kaowcy2012, 24.11.2012 15:11

abcbac bezczelnie kłamie. skorek bezczelnie kłamie. jak w Andrychowie ma być normalnie jak \"ludzie władzy\' kłamią? do tego skorek to przykład chamstwa jakiego mało. skorek (w internecie pod kilkoma nickami) to w realu \"boski\' (on tak sam o sobie mówi - na serio) co się polityką zajął bo mu w sztuce nie wychodziło. walczy jak lew o swojego guru bo po 2014 będzie cieńko. trzeba będzie wziąć się do roboty a nie żyć politykowania, obrażania kobiet i kasy podatników. spodziewaliście się takiego chamstwa jak wpisy skorka i abcabc od \"uśmiechniętego od ucha do ucha\" obecnego Towarzystwa? my w najgorszych snach. kłamstwa i arogancja do 10 potęgi. chamstwo do 20 potęgi.

skorek, 24.11.2012 13:38

Komentarz usunięty przez autora.

igor5, 23.11.2012 19:53

Maksymilian - bo tutaj jest raj dla takich osób...dużo mówić - wystarczy wspomnieć o szlachetnej populacji jaką są nasi ciemniejsi sąsiedzi - nigdzie im nie ma tak dobrze jak w Andrychowie...no i tym tropem poszedł napływowy dwór,kadencja się skończy a my zostaniemy z ręką w nocniku...

Maksymilian, 23.11.2012 19:35

Burmistrz rozbudował biurokrację zatrudniając w większości ludzi nie z Andrychowa ,którym łącznie z nim wg. mojej opinii nie zależy na Gminie.Przykładem jest utrata dofinansowania z funduszy pomocowych .Zatem nie ma się co dziwić że zaczyna się drenaż podatnika.Po dwóch latach rządzenia nie widzę jakichkolwiek poważniejszych inwestycji w Gminie,ani też wyników w pozyskiwaniu funduszy unijnych.

madzia, 23.11.2012 17:57

abcabc kłamie jak z nut. następny raz w ciągu jednego dnia. nawet za cały rok nie dołoży miasto 200 tysięcy do kina (nie mówiąc o 300 tysiącach). Chyba że zabronicie tej dyrektorce powiedzieć prawdę i pokazać ile kino zarobiło. ale prawda i wyjdzie na jaw. o tym co robi stowarzyszenie nic wiesz abcabc bo oni nie cierpią ciebie i nie chcą z tobą mieć nic wspólnego. nawet tutaj znowu kłamiesz. poza kłamaniem czymś się dzisiaj pani abcabc zajmowała w pracy?

leskow, 23.11.2012 16:02

Najlepsze że burmistrz i tak skasuje za budynek kina podatek od nieruchomości:) który płaci właściciel znaczy parafia - nieprawdaż adcabc?

cnenyna, 23.11.2012 15:38

abcabc: A może ty mądralo poniesiesz koszty utrzymania budynku i swoim gestem zasponsorujesz kino. Ksiądz proboszcz nie ma swoich pieniędzy tylko to są pieniądze parafii . Dlaczego parafia ma płacić za nieudolność innych.

abcabc, 23.11.2012 14:47

Nic nie kłamie. Burmistrz podawał dane za 9 miesięcy roku, a rocznie będzie to zapewne taka kwota którą podałem. Z tego co słyszałem miłośnicy kina zakładają stowarzyszenie i chcą wystąpić do ks proboszcza o wynajem budynku za 1 zł. To w takim razie czekamy teraz czy ksiądz proboszcz będzie miał gest

maniek, 23.11.2012 12:33

abcabc tego że kłamiesz nie będę powtarzał. może ustalcie sobie z żakiem co macie mówić i puszczać w necie? bo to żenada. ty gadasz że do kina dopłaca miasto 200 - 300 tysięcy rocznie a żak na sesji że koszty kina to 194 tys., wpływy z biletów 27 tysięcy. do tego inne dochody o jakich w artykule dziennikarza nie ma a wiadomo że są. Jakby nie liczył i jakich dochodów by żak czy dziennikarz nie pominął, ma się nijak do twoich bzdur jakie puszczasz. z basztą jak z kinem możecie opowiadać bajki ale prawda wcześniej czy później wyjdzie na jaw. oddajcienamgmine - nawet więcej niż milion. jak nic się nie zmieni (na przykład nie podniosą sobie) to będzie ponad 1 milion złotych 200 tysięcy.

oddajcienamgmine, 23.11.2012 11:33

abcabc - nie wstyd ci tak kłamać jak zajmujesz tak wysoki stołek??? dobrze wiesz ile razy i gdzie kłamałaś tylko w ostatnim komentarzu. TEARZ GARŚĆ PRAWDY - do żaka i jego wice \'dopłacimy\' lekką ręką ponad milion złotych jak wcześniej ich nie wywiozą na taczkach.

cnenyna, 23.11.2012 10:55

abcabc: Zawsze będzie się dopłacać jak takie filmy wyswietlają

abcabc, 23.11.2012 09:49

Panie i panowie. Różnica jest taka że do Kina miasto dopłaca 200-300 tyś rocznie a do baszty nic.Jeżeli ktoś ma pragnienie zobaczenia filmu na dużym ekranie to w dzisiejszych czasach nie ma problemy z dojazdem do Krakowa, Bielska. Po co zresztą. Wystarszy pojechać do Wadowic lub Kęt, gdzie mają kina 3D

ogi33, 23.11.2012 01:04

@leon Aco to za pomysł??

ogi33, 23.11.2012 01:02

co to za temat z tymi \"działkami\"

leon, 23.11.2012 00:57

wiktorio - brzmisz jakbyś była jedną z tych śmiesznych autorek listu. Jak mam rację pamiętaj - nie kąsa się ręki która karmi. radzę wziąć sobie to do serca. Panie Burmistrzu - pieski szczekają karawana jedzie dalej. Ci frustraci zazdroszczą Panu popularności i tego że ma pomysł na to jak pchnąć Gminę do przodu. sanders - plebana to najlepiej katapultować do tej jego śmiesznej katolickiej kurii w bielsku czy gdzie tam a nie kupować od niego budynku.

wojtek75, 23.11.2012 00:30

czytałem że razem ze szkołami do kina chodzi średnio koło 500 osób w miesiącu. I że te dane jakie czytał żak na sesji to były przygotowane tak pod z góry założoną tezę:) ogi33 - najgorsze że on ten pijar robi za nasze podatników, nie za swoje czy nawet jak w kampanii za kasę sponsorów. robią pijar a potem zwalniają ludzi i czynią masę dziwnych rzeczy bo im brakuje. niestety mam wrażenie że brakuje na wszystko za wyjątkiem pijaru i pensji dla "dworu". teraz jeszcze pewno nie braknie na kupno działek od kolegów z biznesu. szkoda słów. brawo dla tych ludzi od listu za odwagę. podwójne bo i do mnie dotarło że to osoby do tej pory sympatyzujące z żakiem.

ogi33, 23.11.2012 00:11

no tak popisałem sobie chciałem poprawić i ... zgadzam sie jaka wladza taka kultura a ze wladze mamy z plakatu to nie mamy kultury tylko mamy plakat 1. aktualne kino : gdyby dorzucić to wpływów to, co wzięli Golce to bilans by sie zamknął ale "plakat" lepszy przed tłumem a przecież jeśli ktoś przychodzi na "przeterminowany" film to znaczy ze po prostu potrzebuje!!!!! 25 osob na takim filmie to sukces !! ( czy równie dokładnie badana jest frekwencja na imprezach w Laboratorium??) 2 bajki na ulicach dwa dni ekspozycji "plakatu" można by zorganizować 1200 pozalekcyjnych godzin dla grup 10 osobowych, płacili by nieźle 100 zł brutto na godzine,(zajęcia sportowe, mamy wszędzie piękne sale sportowe i orlik, sporo na te inwestycje miasto wydało , może be tak korzystać z tego co sie ma) dla dzieci to robi?? pijar w dwa dni a potem zabieramy z zajęć pozalekcyjnych bo oszczędzamy , bo wie, że to uchodzi uwadze dobry jest w te klocki ja zawsze z pozycji obserwatora ale Baszta "nadepnęli mi na odcisk" pozdrawiam

wiktoria, 23.11.2012 00:06

panie Sanders, myślę że burmistrz Żak woli żeby miasto kupiło grunty od andorii mot i to nie za przysłowiową złotówkę. Nawet jeśli nic na tych działkach nie powstanie. Wracając do baszty. panowie \"Krisu78\" i inni - śmiejcie się z miłości tzw. żakolandii do tego stowarzyszenia. Ja przypomnę że ten Astek zapowiedział że chce przyciagać młodzież od 15 lat. środkiem ma być piwo po 3,5 zł? Tak w ogóle to przeczytałam ten list w całości. Długi ale pięknie napisany. To przykre że ludzie związani z władzą zamiast wziąć sobie do serca to co ci państwo piszą, próbują robić z nich frustratów. Zgadzam się że arogancja obecnej władzy jest taka sama albo i większa niż za poprzednika.

ogi33, 22.11.2012 23:47

Komentarz usunięty przez autora.

mareczek, 22.11.2012 23:21

krisu78 - racja z tym co piszesz w przedostatnim komentarzu. O taką \"kulturę\" walczyła zakolandia i taką mamy:( więc szaraki w liczbie ponad 500 dajcie sobie siana. i tak was nikt nie słucha. za to zostaliście frustratami jacy nie potrafią docenić co nowy jaśnie pan - pan żak dla was robi.

Sanders, 22.11.2012 22:19

To na to wychodzi, że nieruchomośc trzeba kupić od plebana za przysłowiową złotówkę (zmiast grunty od Andorii :-) ) wyremontowac kino wymienić fotele i sprzęt podpisać umowe o współpracy z którąś z sieci i rozkręcać impreze Jeszcze jakieś podpowiedzi jak to zrobić dla szanownej władzy?

kaczor, 22.11.2012 21:44

to było wałkowane do znudzenia. 3000 brutto za koło 500 czy 600 metrów kwadratowych plus parking. do tego to centrum sobie podnajmowało pomieszczenia w kinie i zarabiało tak. parafia zjeżdżała z ceny jak ją poprosili. w tym roku żak mówił chyba że 2 razy. generalnie ani połowa tego co co miesiąc bierze jeden czy drugi wiceburmistrz od żaka.

Asinus, 22.11.2012 21:38

\"Mieszczące się w wynajmowanym od parafii budynku \" ciekawe ile to bylo miesiecznie czynszu?

krisu78, 22.11.2012 20:47

sorry sanders - jak cię szanuję - muzyki też można słuchać w domu, zlikwidujmy koncerty:) jak ktoś ma duży dom to tańczyć może w domu, można też malować w domu, bawić się w aktora - zlikwidujmy zajęcia dla dzieci. I tak dalej. Poza tym w tym liście nie chodzi tylko o kino. O coś dużo ważniejszego. ale zakolandia cieszy się że w \"ich baszcie\" jest piwo po 3,5 zł. Podtrzymuję co napisałem niżej - jaka władza, taka kultura.

Sanders, 22.11.2012 20:39

Czy ktoś pamieta pierwszy DKF Gaśnica też nie przetrwał z powodów czysto materialnych KASA i transformacji społecznej . Współpraca z Panem Adamikiem i kinami krakowskimi była wzorcowa. A obecnie sorki ,że to napisze ale wszystkie filmy mozna oglądnac w necie nawet w lepszej jakosci zarówno wizualnej jak i dzwiekowej niz w naszym kinie. List zbyt długi za dużo słów treść zanika - nikt z adresatów ze zrozumieniem tego nie czyta. Kurna a w Wadowicach dają rade nawet w 3D :-)

krisu78, 22.11.2012 20:37

ogi33 i kaczor - o co wam chodzi? kolega Żaka Wojciech Zaborowski z Asteka może być zadowolony - wywalili Górkę, wszedł on:) wygląda że opłacało się Zaborowskiemu wejść w politykę. żak - nie słychać żeby narzekał że w baszcie jest jak jest. kultura krzewi się aż miło - piwo po 3,5 przewodniczący roman babski powinien być szczęśliwy - zgodnie z jego popularnym hasłem dali 'szansę na nowe' w baszcie. To podobno polonista. Musi być dumny że z jego poparciem tyle "czyta się" w baszcie i to tak tanio:))) nie to co za górki - zero alkoholu, za to jakiś głupi jazz. JAKA WŁADZA, TAKA KULTURA

bazyl, 22.11.2012 19:57

I co ztego że grali filmy z opóźnieniem ! Te kino to była jedyna możliwość skorzystania z atrakcji tego typu dla dzieci i młodzieży, której nie stać na wyjazd do kina (np do Bielska) ponieważ ich rodzice nie pracują bo nie ma gdzie albo stracili pracę !!! A kto ponosi winę za to że nie ma tu pracy możecie zgadywać macie trzy możliwości !!!

kaczor, 22.11.2012 19:13

a myślisz kolego że w kinie w jakiejś salce w domu kultury które wymyślili żak i jego dyrektor to będą nowości? wczoraj w Krakowie dziś w Andrychowie?:) jeszcze może że nie będzie kosztować. wyposażenie spadnie z nieba i nie będzie \"ciągnąć\" prądu?:) na serio - z tego co wiem osoby które wymyśliły ten list (głównie kobiety wykształcone, nie związane z polityką, nawet sympatyzujące dotąd z żakiem) mocno już oberwały od żakolandii. wystarczy zajrzeć do internetu gdzie propagandziści od zakolandii nazywają je i te 500 osób które podpisało list frustratami i wyżywają się po nich. powtórzę - nie wiedziałem że tak szybko zakolandia pobije jp w arogancji i obrażaniu każdego kto ma czelność myśleć inaczej. Strach co będzie przez te 2 lata jakie zakolandii zostały.

polokolo, 22.11.2012 11:54

Po cpo komu takie kino gdzie premiery grają z 2 miesięcznym poślizgiem. Ostatnio raz tam byłem jeszcze w szkole a od tego czasu już trochę lat minęło

kaczor, 22.11.2012 10:31

ogi33 - ciekawe czy od początku o taką kulturę w baszcie chodziło zakolandii jak przekazywali basztę stowarzyszeniu kolegi żaka?:) piwo po 3,5 złotych. nawiasem mówiąc okoliczni właściciele knajp muszą być \"wdzięczni\" zakolandii za stworzenie im takiej konkurencji w krzewieniu \"kultury\":)

kamil, 22.11.2012 06:31

I co w związku z tym? To chyba dobrze że tanie

ogi33, 22.11.2012 01:49

a tam narzekacie, w Labolatorium piwko tylko 3,5zł PEŁNA KULTURA na NAJWYŻSZYM POZIOMIE he he he ( przez łzy niestety)

krisu78, 21.11.2012 18:03

przeczytałem ten list i jest nie tylko o kinie. wszystko w temacie jest na samym końcu. \"Szanowni Decydenci, prosimy, byście swymi działaniami nie spowodowali, że przejdziecie do historii Andrychowa jako grabarze andrychowskiej kultury wysokiej! Byłaby to niechlubna pamięć, czego nie życzymy ani sobie, ani Wam.\" \"brawo\" żakolandio. jak już nawet ludzie jacy na was głosowali (\'maniek\' dobrze słyszał) piszą do was takie listy to strach myśleć o 2 latach jakie nas czekają zanim przegracie i w większości wyjedziecie z Andrychowa. W 2 lata roztrwonić zaufanie i mieć opinię większych arogantów niż jan p. to tylko zakolandia potrafi.

infocar, 21.11.2012 16:55

gregory, ale czy demontują sprzęt z tego starego czy ono zostaje?

gregory, 21.11.2012 15:57

jakie drugie kino????? infocar nic nie wiesz czy siejesz chaos? Pisali że to ma być troche krzeseł i ekran w małym pomieszczeniu w domu kultury. jest tak małe że pierwszy rząd ma dostawać maski z aparatami tlenowymi żeby nie chuchał prosto w ekran przy oddychaniu:) ale słowo sie rzekło. chyba 2 stycznia wybiorę sie do nowego kina zwłaszcza że ludzie mówią że swoim \'cudem\' będą osobiście chwalić się i gości witać żak i ta dyrektor ośrodka kultury od niego.

infocar, 21.11.2012 14:13

Drugie kino w mieście budują a fani kina protestują?

maniek, 21.11.2012 13:30

żak dostał już ten list? jak tak to jaka była reakcja?: a) jestem zaskoczony, nic nie wiedziałem b) to wina opozycji c) ja nic nie mogę (no może poza braniem prawie 13 tysięcy miesięcznie pensji:)) d) musimy oszczędzać (no może poza pensjami dla \"dworu\":)) e) co tam kino, w kinie jest ciemno nikt nie widzi moich uśmiechów rozdawanych na prawo i lewo:) za to na święcie plackorzy nazywanym popularnie \"Świętem Romów\" to co innego f) inne ?????? na serio z tego co do mnie dotarło to autorami listu są ludzie którzy dłużej niż większość ufała żakowi. po ludzku musi im być zwyczajnie smutno jak widzą co robi.

kaczor, 21.11.2012 13:14

nie bardziej niż w całym naszym mieście. głównie arogancją i nic się nie zmienia. a nawet pogarsza.

lukas, 21.11.2012 13:04

Czy w tym kinie dalej śmierdzi? Pytam z ciekawości

nietakszybko, 21.11.2012 10:27

wszystko co piszą w tym liście to prawda. nie tylko o kinie. do tego co było na sesji - po tej sesji ksywa \"uśmiechnięty Zdzisław\" jest nieaktualna. Obowiązująca to \"uśmiechnięty Pinokio\". Prawda wyjdzie i to szybciej niż \"towarzystwo kopiuj wklej\" spodziewa się. zapraszamy do kina w mdk na początku stycznia:) może nawet witać będzie \"uśmiechnięty Zdzicho\"?:) ps. tomekx może wy w astekowskiej baszcie po ziółkach i wódeczce podpisują coś w ciemno? to nie powód żeby robić z ludzi idiotów bo coś zakolandii nie pasuje. ale arogancja.

tomekx, 21.11.2012 09:27

jak krążą różne listy to ludzie podpisują się pod nimi czasami w ciemno. Bez sensu utrzymywać, ogrzewać kino do którego mało kto chodzi.