reklama
reklama

Podwyżka opłat za śmieci ciągle możliwa. W czwartek decyzja

Gospodarka, Wiadomości, 05.12.2016 19:55, (red)
Wróca sprawa podwyżki opłat za wywóz śmieci w gminie Andrychów od nowego roku.
Podwyżka opłat za śmieci ciągle możliwa. W czwartek decyzja

Pod koniec listopada projekt uchwały w sprawie podwyżki opłat za śmieci trafił na sesję Rady Miejskiej w Andrychowie, ale został wycofany z obrad. Projekt zakładał podwyżkę z 8 na 11 zł od osoby miesięcznie w przypadku segregacji odpadów i z 16 na 18 zł – w przypadku, jeśli ktoś nie segreguje śmieci.

 

Jak się okazuje – to nie zamyka tematu. Władze miasta i Zakład Gospodarki Komunalnej tłumaczą, że podwyżka jest konieczna, ponieważ mieszkańcy oddają coraz więcej śmieci – aż o 32% więcej. To generuje dodatkowe koszty wywozu i przekazania odpadów ich na wysypisko.

 

Jeśli ceny zostaną utrzymane, ZGK będzie generował straty, a to z kolei oznaczałyby podejrzenia o działalność na szkodę gminnej spółki, jaką jest ZGK.

 

Wiele wskazuje więc na to, że podwyżka opłat za wywóz śmieci będzie. Nie wiadomo tylko, czy nowa stawka będzie wynosiła 11 zł, jak niedawno proponowano, czy może mniej.

 

Sprawa będzie omawiana już w najbliższy czwartek - 8 grudnia, podczas nadzywczajnej sesji Rady Miejskiej.

 

To jeszcze nie wszystko. Zakład Gospodarki Komunalnej proponuje także wprowadzenie przepisu w sprawie ograniczenia ilości odpadów przekazywanych od mieszkańców. Chodzi o tzw. odpady zielone (trawa, liście itp.) - limit ma być ustalony na 3 worki (o pojemności 120 l) od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość. Ma to zachęcić mieszkańców do zagospodarowywania odpadów zielonych we własnym zakresie w przydomowych kompostownikach.


Na pocieszenie dodajmy, że o ile podwyżka opłat za odpady jest możliwa, to w nowy roku nie wzrosną opłaty za wodę i ścieki w gminie Andrychów - po raz pierwszy od kilku lat. Również podatki lokalne (od nieruchomości itp.) pozostaną na niezmienionym od 6 lat poziomie.

 

 

AKTUALIZACJA: 2016-12-05

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

kalafior, 08.12.2016 08:26

@abcabc "..to radni decydują i ponoszą odpowiedzialność za decydje" Szkoda że radni nie decydują również o imprezach organizowanych przez CKiW to nasza gmina nie byłaby stratna na np.festiwalach niewypałach itp.

abcabc, 08.12.2016 07:11

wszystko będzie dobrze - jak ktoś słusznie zauważył w Andrychowie jest demokracja i to radni decydują i ponoszą odpowiedzialność za decydje

maniek, 07.12.2016 21:13

Jak niesie wieść z urzędu niemal wszyscy radni byli na komisjach przeciwni podwyżce (lista kto jak głosował jest i krąży wśród andrychowian). Trudno przypuszczać że radni zachowają się jakby mieli schizofrenię i jutro na sesji zagłosują za. To byłoby ośmieszenie samych siebie. Konsekwencje dużo większe niż gniew uśmiechnietego na pokaz pana.

mocarz, 07.12.2016 21:03

@wiktoria to nadal matactwo i manipulacja tu chodzi o wyrwanie KASY "mąci się wodę" by łatwiej ryby (kasę ) łapać

wiktoria, 07.12.2016 20:07

9 zł, 9,50 zł, 10 zł, 11 zł. Takie kwoty krążą o wysokości podwyżki w Andrychowie. Panie burmistrzu, państwo radni - co to "śmieciowy totolotek? Bardzo nieładnie. Poza tym rozrzut tych kwot pokazuje według mnie, że nie o rzeczywistą potrzebę chodzi tylko o zarobek na mieszkańcach. O tym, że poprzednia podwyżka była w 2015 roku i jak ta zasada "co rok to podwyżka" świadczy o władzy nie chce się nawet mówić. Jedna uwaga. Państwo z tzw. zakolandii żeby uzasadnić tę podwyżkę posługują się kłamstwem. Czyli prawda nie jest przekonująca? Oby radni także nie dali się przekonać. Podobno na komisjach zdecydowana większość była przeciw. Zastanówcie się jakby to o Was świadczyło gdybyście teraz nagle byli za. Wybory za 2 lata. Pamięć zbiorowa andrychowian jest doskonała. Pozdrawiam!

mocarz, 07.12.2016 19:34

@abcabcabc szacowałem ostrożnie wg twoich obliczeń to ponad 1,5 mln rocznie można wybudować kompostownie w dwa lata i zacząć zarabiać no ale nieudacznik marek tego nie potrafi czego sie nie chwycił to spie....

kalafior, 07.12.2016 10:59

@tomekx "...sam wywozić śmieci na składowisko i tam płacić." Nie dość ze płace regularnie i uczciwie,segreguje,mam oddzielny pojemnik na popiół,kompostownik na trawę , złom sami wywozimy,szmaty też, to jeszcze muszę płacić sąsiadowi za wywóz wielkich gabarytów bo miejsce zbiórki mam 3 km od domu.Teraz 100 zł zapłaciłam za wywóz odpadów po remoncie to jeszcze mam płacić więcej? Za co?Za mieszkańców bloków ,którzy wszystko wyrzucają bez żadnego segregowania na śmietnik pod blok i za tych co po 80-100 worków trawy oddają jednorazowo (ul.Beskidzka itp.)

repart, 07.12.2016 10:31

Idzcie posluchac jak ludzie psiocza na 1 maja na operatorow koparek wydzierajjacych pniaki po wyrabanch olchach i co jeszcze mowia Ci co spacerowali tu latem w cieniu

guide, 07.12.2016 09:35

gdzie i o której zacznie się ta sesja? wielu mieszkańców chce zadać pytania prezesowi zgk!

madzia, 07.12.2016 08:32

Dzielą to tzw. Klakierzy zakolandii twierdząc że kto przeciw kolejnej podwyżce ten z opozycji. Szczyt bezczelnosci ta podwyżka i szczyt bezczelnosci co wyprawiają opłacani klakierzy.

abcabcabc, 07.12.2016 08:01

Ta podwyżka po przeliczeniu na mieszkańców daje zarobek ZGK 128 679 zł

tomekx, 07.12.2016 07:46

Co do podwyżek-tu chodzi o zdroworozsądkowe myślenie a nie o podziały polityczne jakie ty próbujesz to kreować 3 złote to nie jest dużo a rachunek w firmie komunalnej musi się zgadzać.Teraz jakpiszą -nie zgadza się.Nikt nie będzie dokładał do wywozu śmieci z twojego ogródka.Zawsze możesz wypowiedzieć umowę i sam wywozić śmieci na składowisko i tam płacić.Zobaczymy czy wyjdzie ci taniej

marcin1970, 07.12.2016 07:17

przeanalizujcie posty na mamnewsa powiedzmy z ostatniego pół roku. Za podwyżkami są tu tylko ci którzy zawsze i wszędzie chwalą Żaka. I wszystko wiadomo. Chyba nie trzeba mówić kim są w realu:) Szkoda też że tyloma kłamstwami ci klakierzy muszą posługiwać się. To pokazuje że to czego bronią nie trzyma się kupy. To że padają różne kwoty podwyżki.To też świadczyłoby o tym że mamy do czynienia z "widzimisię" Radni podejmijcie decyzję. Wiedzcie że ludzie dowiedzą się i to szybko kto jak głosował.

tomasznasz, 07.12.2016 07:06

ależ ci klakierzy zakolandii produkują się i wmawiają że trzeba. To samo gadali jak rok za Żaka podnosili ceny do 8. Teraz znowu podwyżka i znowu że trzeba. A Żak? jest nagranie jak mówi w 2015 roku że ta podwyżka do 8 złotych powinna wystarczyć na dużej. I co? Starczyła mu do 2016 roku. Taki "znakomity burmistrz" I jeszcze gadka, że kto nie kupuje kłamstw klakierów ten z opozycji. No to do opozycji należy chyba prawie każdy poza klakierami, Żakiem i tym prezesem.

normalnoscichce, 07.12.2016 06:52

Ludzie przecierają oczy ze zdumienia co czyni Żak. Jak pcha podwyżki najpierw w listopadzie teraz w grudniu prawie pod choinkę (bo to on jest pod materiałami podpisany). Prezent "po bandzie". chcecie radni do niego dołączyć?

normalnoscichce, 07.12.2016 06:49

wiele miejscowości nie ma swoich wysyspisk np. Wieprz gdzie jest 5 złotych. Ale oczywiście że każdy mieszkaniec łącznie z tymi powiązanymi z Żakiem wie że te ceny nie biorą się z niczego - biorą się z "Żak tak chce" (podpisał się w końcu pod nimi). Fakt że ludzie mówią i piszą o różnych kwotach podwyżki - wychodzi że to wersja widzimisię a nie kalkulacja.

abcabc, 07.12.2016 06:30

każdy mieszkaniec nie związany z tzw opozaycją zrozumie że te ceny nie biorąc się z niczego a z tego że w Andrychowie nie ma wysypiska śmieci i śmieci muszą być wywożone gdzie indziej.W kętach jest podobnie

maniek, 06.12.2016 23:34

Ta sama zasada (Tanio lub za darmo to było za komuny) stosuje się do rządów pisu czy tylko dla uzasadniania podwyżek serwowanych przez Żaka?:) Nisko upadni klakierzy zakolandii. Na serio - Gazeta Krakowska pozbawiła złudzeń: jeśli radni klepną podwyżkę jak chce Żak bedziemy mieć NAJDROŻSZE ŚMIECI W MAŁOPOLSCE ZACHODNIEJ (razem z Chrzanowem) wszystko inne to propaganda solidnie opłacanych klakierów, którzy wróżą innym fatalną przyszłość. Fakty mają sie nijak do gadki zakowców: np. w Wieprzu 5 zł, w Wadowicach koło 8, w Kętach jeśli Andrychów podniesie będzie taniej niż u nas, do tego oni mają zniżki dla wielodzietnych rodzin a my nie.

roko, 06.12.2016 23:08

Tanio lub za darmo to było za komuny w innych miastach tez będą podwyżki i to większe niż w Andrychowie Wadowicach 8 zeta na początek a jak firma empol kupi wysypisko w Choczni to cena napewno skoczy w Kętach też planują a wywożą do Brzeszcz.Chcieliśmy kapitalizmu to mamy za darmo nie ma nic nawet po ryju się nie dostanie

mocarz, 06.12.2016 22:42

@marcin1970 nie czytałem to co piszesz mówi: nóż sie uda więcej i będzie LUX ( oczywiście dla ncih nie dla mieszkańców) kompromitacja jaka niby maiłaby nastąpić po zmianie żądań wobec wytargania dodatkowej kasy to dla skompromitowanego komucha marka i TW Zdzisława .... kasa misiu kasa to ich principia

aga33, 06.12.2016 22:38

Język którym ludzie którzy zajmują się opłacaną propagandą mówią o tej podwyżce: "ujadanie", "skomlenie przeciwników podwyżki" wróci do szefa tych propagandzistów, oj, wróci Przypominam też że np. w Wadowicach od nowego roku ma być koło 8 złotych od osoby i jest wielki szok i wielkie niezadowolenie bo było jeszcze mniej. Przypomniam też że w Andrychowie poprzednia podwyżka była w 2015 roku. Mamy 2016 i znów Tomasz Żak proponuje podwyżkę

jerzymarchewka, 06.12.2016 22:30

Ale jeszcze jedno . Jak napisałeś , że Maczugas jest przeciwny podwyżkom , to nawet z wrażenia puścił mi Protefix w sztucznej szczęce a śmieci , które miałem w kuble same poszły na śmietnik a rycie ze śmiechu słyszę do tej pory. Pozdrawiam.

jerzymarchewka, 06.12.2016 22:24

Ok. Mocarz. Zgadzam się. Całkowicie.

marcin1970, 06.12.2016 22:24

mocarz - zagrywka mówię chce 11 złotych, potem spuszczam do 9,50 to byłaby kompomitacja Żaka. Czytałeś materiały? Ile tam wynurzeń że jest potrzebna podwyżka do 11 złotych. Wszystko to okazałoby się wielką ściemą ze strony Żaka i innych którzy za materiałami stoją. Poza tym ludzie nie są głupi (radni mam nadzieję też). Jak pisano poniżej. Jak ktoś dla przykładu mówi "zabiorę ci 700 zł bo tak chcę" a potem "no dobra zabiorę ci 400" to tak spotka się ze złością.

mocarz, 06.12.2016 22:13

@jerzymarchewka nie myl w miarę sprawnego słowotoku z elokwencją ( aby się wysłowić trzeba mieć coś do powiedzenia-wysłowienia) no chyba, że ironicznie :) . a zagrywka jak to przedstawił @leon vel Zdzisław czysto manipulacyjna chcesz dostać dychę żądaj dwóch potem "wspaniałomyślnie" przejdź do żądania właściwego a znając bezradnych klepną bo przecież ....... oby nie bo tutaj trzeba wymienić Nieudacznika marka ! a propo kompostownia to dobry biznes dla takiej gminy jak Andrychów koszt wybudowania nowoczesnej ok. 3 mln oni chcą wytargać ponad 1,2 mln dodatkowo rocznie może zamiast tych chorych inwestycji trzeba zabezpieczyć te podstawowe !!

marcin1970, 06.12.2016 22:12

Zdziwiłbyś się. Roman Babski uchodzący za najbliższego kumpla Żaka w relacji urzędników jest jednym z największych przeciwników tzw. Podwyżki Żaka 2016. Dziwne ale prawdziwe. Jawnie jest przeciwko podwyżce. Widać jest jaskółka że może mówić innym głosem niż Żak i nie popierać go w czambuł. Więc jest szansa panie i panowie że radni jak to piszecie staną po stronie mieszkańców i powiedzą Żakowi nie. Zaś jeśli R. Babski i inni radni w tajemniczy sposób zmienią zdanie i z przeciwników podwyżki staną się jej zwolennikami to będziemy mieli 100 procent pewności ile warci są tacy radni. Mieszkańcy w mig się dowiedzą bo wszystko pęka od środka. Wiadomo kto i co mówił, za dwa dni bedzie wiadomo jak zagłosuje.

jerzymarchewka, 06.12.2016 21:29

Słynny z elokwencyji Roman pseudo Maczugas na pewno nie czyta ponieważ nie ma czasu na czytanie. Nie oddaje też śmieci bo mieszka na wsi i wszystkie kompostuje . Jemu podwyżka lotto. Poza tym po co ma czytać jak dostaje tylko rozkaz od zdziska i już wie jak głosować. Najlepiej gdyby jeszcze raz prasnął się maczugą w swoje wysokie czoło. Ale czy to coś da? Wątpię.

Zakolog, 06.12.2016 21:11

@krisu78 Oczywiście że nie do Ciebie, dzięki za ostrzeżenie ! Ale gość to jakiś leśny dziadek, choć używana przez niego składnia wskazuje na niewiastę, która z trudem ogarnia klawiaturę – jest nie groźny.

krisu78, 06.12.2016 20:53

domyślam się że to nie do mnie tylko do tego gościa który z braku pomysłu kiedyś dopisał jedno "i" do nicka i pisze sobie różne rzeczy które mają "dokopać" wrogom Żaka Tak czy owak - zakololog nie idź na zwadę z tym gościem bo myslę że chodzi tylko i wyłacznie o odciągniecie uwagi od podwyżki którą znowu Żak szykuje.

Zakolog, 06.12.2016 20:33

@kriisu78 Chętnie skorzystam z Twoich rad, ale wpierw zdradź mnie i innym tajemnicę – czy te dwie cyfry przy Twoim nicku, są zarazem pierwszymi cyframi w Twoim numerze PESEL, jeśli tak, to by znaczyło, iż publiczna edukacja nie odcisnęła na Tobie trwałego piętna. Czy może, jest to liczba będąca wynikiem ilorazu Twojego wieku umysłowego do wieku życia, pomnożonego przez 100. Zdaję sobie sprawę, iż powyższa formuła może być dla Ciebie trudna, ale ma tą zaletę, że brak odpowiedzi będzie równocześnie odpowiedzią. Mam jeszcze radę dla Cibie, staraj się nie kopiować adresu z przeglądarki, ponieważ bezwiednie ujawniasz swoją indolencję informatyczną. Nawet nie wiesz jak dużo o Tobie mówi, to jakiej przeglądarki używasz i jak z niej korzystasz.

krisu78, 06.12.2016 20:17

Czy nauczyciel Roman Babski i inni radni czytają z jaka pogardą tzw. klakierzy zakolandii piszą o konsekwencjach tej podwyżki dla mieszkańców? Czy też Roman Babski i inni radni uważają że mieszkańcy „skamlą” a przecież burmistrz jest świetny? Przekonamy się Ludzie dowiedzą się kto jak głosował. Nie miejcie złudzeń. Dowiedzieli się że nie krasnoludki ale Żak podpisał te dokumenty w sprawie podwyżki to dowiedzą się jak zagłosują radni na sesji

andrychowianka2, 06.12.2016 20:10

"skolmą" to zwykli mieszkańcy. I nie zapomną burmistrzowi tej propozycji podwyżki (oby nie przeszła, radni stańcie po naszej stronie a nie władzy) nie zapomną też kłamstw i pogardy z jaką mówią o nas tzw. klakierzy zakolandii. Dla nich ta podwyżka to drobnostka przy kasie jaką biorą za propagandę. Dla naszych rodzin ma znaczenie.

zandrychowa, 06.12.2016 19:50

Dokładnie ludzie codziennie wydają więcej na fajki i inne używki a internetowi polityczni hejterzy skomlą nad podwyżką w wysokości 3 zł Ja jestem zdania że tak rozsądnie i mądrze rządzącego burmistrza Andrychów jeszcze nie miał

gregory, 06.12.2016 19:39

to co piszą klakierzy zakolandii to szczyt nie tylko kłamstwa i dowód jak bardzo są odcięci od rzeczywistości przy swoich zarobkach za propagandę. Zwykłe chamstwo wobec ludzi biednych którzy zarabiają 10 razy mniej niż klakierzy od propagandy. A stawianie nawet przez klakierów Żaka i pisu w jednym rzędzie (Żak chce znowu podwyżki - poprzednia w ubiegłym roku) a pis też podnosi. No no. Czyli Żak taki sam jak ten znienawidzony, doprowadzjący kraj do riuny pis. Oj musi być dramtycznie w zakolandii. Tonący brzytwy się chwyta.

kaczor, 06.12.2016 19:32

Z tego co piszą ludzie woda i ścieki w Andrychowie i tak bardzo drogie w porównaniu z okolicą. jakim człowiekiem trzeba być że pisać "płaczecie nad 3 zeta podwyżki". To 3 złote na miesiąc od osoby. Był artykuł w Gazie Krakowskiej. Jeśli radni zgodzą się na tę podwyżkę obok Chrzanowa będziemy mieć NAJDROŻSZE śmieci w regionie.

roko, 06.12.2016 19:26

wiecej wydajecie na faje i piwko a płaczecie nad 3 zeta podwyżki

zandrychowa, 06.12.2016 19:26

Mój drogi ja rok temu po wakacjach za OC płaciłem 330 za auto, a ostatnio 590 a podobno ma jeszcze drożeć bardziej Miałem do opłacenia 2 auta. Z czegoś do rozdawnictwo PISu musi być finansowane W Andrychowie jakby nie było woda, ścieki i podatki nie drożeją.Może podrożeją śmieci ale i tak skala podwyżek jest (będzie ? ) minimalna w porównaniu co się dzieje w skali kraju I nie jestem żadnym klakierem kogokolwiek pajacu jeden

martinez, 06.12.2016 19:21

Poprzednio OC wzrosło za miłościwie nam panującego rządu PO. Tak samo jak Vat, prąd i inne opłaty. Jak można być tak bezczelnym. To podwyżka 3 złote na miesiąc od osoby. Robi różnicę w porównaniu z tym co piszą ci którzy za rządów Żaka mają korzyści????? Wiadomo że dla opłacanych klakierów zakolandii to pikuś. Oni biorą krocie za sianie propagandy i kłamstwa (pamiętacie jak wmawiali nam że to z powodu wzrostu cen benzyny, tymczasem benzyna tańsza niż 2 lata temu). Dlla nich ta podwyżka to co najwyżej powód do premii za sianie propagandy.

kriisu78, 06.12.2016 19:19

korbaty - masz rację, nie ma sensu dyskusja z ułomnymi znaffcami. Dla żakologa mam obywatelska pomoc, jaką powinien każdy normalny obywatel nieść osobie nie przyjmującej do wiadomości informacji o niepełnosprawności umysłowej. Ten link pomoże ci dokonać wyboru, niezbędnego wyboru. Daj sobie pomóc, udaj się tam gdzie trzeba i lecz się. Do poniższego adresu bing.com/searchq=psychiatra+andrych%C3%B3w&FORM=EDGNNC na początku dodaj www

zandrychowa, 06.12.2016 19:14

Macie problem za 3 złote podwyżkiJak rząd dokłada nowe podatki i wszystko drożeje to jest okej? Na przykład a OC ile za miłościwie nam panującego rządu poszło do góry? O 300% chyba

marcin1970, 06.12.2016 19:01

Witam wszystkich. Zabrałem sobie od swojego radnego (żadna opozycja - gdyby pytali tzw. klakierzy jak ich nazywacie) materiały w sprawie podwyżki. a) faktycznie są tam podpisy Żaka. b) moim zdaniem to ściema. Zwyczajnie potrzebują kasy i próbują wziąć od ludzi. Tak uważam po przeczytaniu materiałów. c) teza że jak Zak zechce będzie 11 (za segregowane) a jak zechce inaczej 9,5 zł moim zdaniem potwierdza że to ściema. Albo kwota z czegoś wynika albo można dowolnie żąglować nią. Za rok może zechce 13 itd. itd. d) radni albo mają honor albo nie e) Żak "brnie" w podwyżkę, radni dostają materiały na nadzwyczajne posiedzenie a potem Żak jak gdyby nigdy nic bawi się na jakimś spotkaniu w hotelu w Inwałdzie - brak słów.

igor12, 06.12.2016 18:50

stawiam dolary przeciwko orzechom że tomekx podobnie jak ulubieniec kobitek od wypieku placków niejaki Sowa uciekł uciekł z PO pod skrzydła Naczelnego Debi.la RP czyli Ryszarda Petru.... . . w Nowoczesnej ilość inteligentnych członków ;-))) mierzy się w promilach ;-)))

maniek, 06.12.2016 18:40

Swoją drogą. W Wieprzu 5 złotych, w Wadowicach już po pdowyżce 8 złotych. ŻADNE 9,5 w ramach "łaski burmistrza" Logika klakiera: mieli zabrać mojej rodzinie 500 złotych, zabiorą 350 - rodzina ma się cieszyć z łaskawości Pana Burmistrza. No bez żartów

maniek, 06.12.2016 18:40

"Radni zrobią o co Pan Burmistrz uprzejmie ale stanowczo poprosi. Jak poprosi o przegłosowanie podwyżki do 11 i 18 zł, to tak zrobią. Jak Pan Burmistrz Żak uzna że na razie starczy podwyżka do 9,50 i 17 złotych to radni tak przegłosują. " Demokracja po andrychowsku:)

roko, 06.12.2016 18:17

Największym kosztem jest przyjecie na składowisko i utylizacja śmieci koszty są i będą rosły bo kiedyś wywozili z Andrychowa na białą drogę i sru do dziury i zasypać teraz wywożą do Choczni i są przetwarzane segregowane. 32 zł od 4 osobowej rodziny przykładowo 4 worki plastiku 1 papieru 1 szkła pojemnik 240 l pojemnik na popiół 240 lub dwa czyli 0.36l plastiku 0.9l papier 0.7l szkło czyli o.52l segregowanych +240l niesegregowanych +0.48 popiołu =1.22 metra szesciennego + jeszcze trawa. 32zł to dużo? to 7 litrów benzyny lub jak kto woli 0.5 litra wódki 5 piw 4 zgrzewki pepsi w kauflandzie itd. Też płace i chciałbym mniej ale taniej już było i nie będzie i radni tego nie zmienią

kalafior, 06.12.2016 17:59

Przestań @tomekx już bzdurzyć,chyba ostatnio radni odpowiedzieli że na żadną podwyżkę się nie zgadzają,więc co to teraz ma być w czwartek?Jeśli chodzi o basen to niektórzy z obecnych radnych w tym p.Babski wtedy też głosował/li za budową basenu.

tomekx, 06.12.2016 17:34

Jak już gdzieś pisałem- w Andrychowie panuje demokracja.Burmistrz przedstawia radnym różne uchwały i propozycję i to radni decydują ponosząc za to odpowiedzialność. Nie ma tak jak w Sejmie gdzie Kaczyński skinie i potulni posłowie PISu głosują wedle jego życzenia i bez namysłu. Bezwolne maszynki do głosowania są w sejmie w ławach pisu a nie w Radzie Gminy Andrychów Tak samo było przy okazji głosowania nad budową basenu Pietrasa.Pietras go wymyślił a radni zdecydowali o jego budowie

rafi, 06.12.2016 16:50

Komentarz usunięty przez autora.

Zakolog, 06.12.2016 12:08

Krótka historia o MZK, śmietnisku i 12 autobusach W Andrychowie było kiedyś śmietnisko, które złe władze zamknęły, ale to nie wszystko, bo jeszcze nakazały prezesowi Markowi je rekultywować, a prezes nie miał obowiązkowego funduszu na takie głupoty i powstał problem. Ale, że prezes, po to jest prezesem, aby takie problemy rozwiązywać, wymyślił prosty trik. Poszedł do andrychowskiego króla Tomka Krzywościemniacza i zaproponował mu deal. Królu Tomku zrobimy tak : przestaniemy płacić MZK dotację do biletów ulgowych i całą tą kasę przekażemy do ZGK, następnie z ZGK zrobimy koordynatora transportu miejskiego. Ale, że ZGK nie posiada nawet Nyski osobowej, to powiemy ciemnemu ludowi, iż kupimy z UE 12 autobusów, a naszym busiarzom obiecamy bezpłatną dzierżawę tych 12 autobusów, aby cen w przyszłym roku za wysoko nie podnosili. I drogi Królu w roku 2017 mamy spokój, a w 2018 powiemy ludowi i busiarzom, że głupia UE nie poznała się na naszych genialnych projektach, a ja jako prezes Marek, przez ten rok spokojnie jeszcze zgarnę roczną pensję. I wszystko by się udała, gdyby nie najstarsze prawo natury, głoszące, że osioł nigdy nie upolował tygrysa, tylko zawsze na odwrót, a tygrys z Roczyn powiedział osłowi spadaj, albo dotacja albo bilety po 5 złotych. I osioł musiał poprosić Tomka, aby załatwił podwyżkę choćby o 1,5 złotego aby mógł udobruchać tygrysa. Chcecie to wierzcie, nie chcecie to nie wierzcie, ale spytajcie Tomka, gdzie jest kasa z MZK !

nowy77, 06.12.2016 11:08

Za segregowanie 11 zeta, trzeba się wymeldować z tej gminy i wspaniałego powiatu również porażka.......!

abcabcabc, 06.12.2016 09:38

W Wieprzu taniej - worki nawet czarne za darmo. W Kętach taniej - do tego wywózka wielkogabarytowa bezpośrednio z pod posesji. W Andrychowie - worki płatne , kubły płatne , zbiórki raz w roku w wyznaczonych miejscach.

mama, 06.12.2016 09:05

Tak czy siak 11 zł. od osoby to jest lekka przesada ! Będę chyba musiała męża wymeldować żeby obniżyć koszty !!

-JOE-, 06.12.2016 08:36

Worki nie opisane mają być zostawione za tydzień albo Andrychów nauczy się segregacji albo utonie we własnym syfie. Jeżeli płacimy za śmieci to mają być odbierane wszystkie i każde ilości oraz tak żebym nie musiał ich magazynować bo odbiór raz na miesiąc. Dziwne jest to że w kraju nie opłaca się prowadzenia działalności takich gdzie w każdym innym kraju przynoszą nawet spore zyski. To może trzeba najpierw pozbyć się złodziei

............, 06.12.2016 07:48

Leonku Po wyborach zniknie Żak i twoje komentarze oblepione wazeliną.Już teraz zacznij kopać norke (będzie ciężko jest mróz) żebyś miał gdzie się schować.

specnarz, 06.12.2016 06:54

Styropian (polska nazwa handlowa dla spienionego polistyrenu) – porowate tworzywo sztuczne, otrzymane poprzez spienienie wstępnie spienionych granulek polistyrenu (Wikipedia). Krótko mówiąc - tworzywo sztuczne (PS). Dlaczego nie można oddawać czystego styropianu wraz z innymi tworzywami sztucznymi? Dzięki temu leci do zmieszanych, albo nawet go nie zabiorą bo to niby budowlany (nawet jeżeli pochodzi z opakowań).

specnarz, 06.12.2016 06:48

Proponuję wykonać jak poniżej: 1. Egzekwować oddawanie śmieci zgodnie z deklaracjami (w spółdzielniach odpowiedzialność zbiorowa), 2. Przywrócić worki na tekstylia (ubrania, szmaty, może buty) - to da się powtórnie przetworzyć (jeśli stać nas na nowe ubrania to stare gdzieś wyrzucamy - niestety od pewnego czasu do zmieszanych bo mało komu chce się szukać gdzieś po mieście specjalnych pojemników) . PS: Ja tam się ciesze że oddaje się więcej śmieci - oznacza to że moi sąsiedzi mniej ich spalają w kotłowni a ja i moja rodzina możemy oddychać lepszym powietrzem, w końcu było to jedno z założeń tej całej ustawy sieciowej.

oshin22, 06.12.2016 06:48

I jeszcze jeden kamyczek do ogródka ZGK. Z ostatniej wywózki śmieci: Pan Śmieciarkowy: - W żółtych workach - nieee, to nie weźmiemy - Styropian? - nie my nie bierzemy styropianu! - To nie jest w kuble - tak nie weźmiemy - To za duże - nie weźmiemy Śmieciarkowy poczuł władzę nad mieszkańcem... Tymczasem został komin albo rów ;-)

leon, 06.12.2016 06:46

Poszczekajcie sobie, pogadajcie a przyszłość tej podwyżki i tej gminy w ogóle zależy od tego czego chce Pan Burmistrz. Uzna że podwyżka jest konieczna - będzie, uzna że w takiej czy takiej wysokości i tak będzie. Radni to wiedzą i zrobią co należy. Ci co latają do ludzi z dokumentami i zdradzają też zagłosują jak trzeba. Wiedzą co będzie jeśli zrobią inaczej. Tylko że oni zanim zrobią co chce Pan Burmistrz wcześniej pokornie będą się tłumaczyć z tego co robią przed głosowaniem. Teraz do roboty ludzie a we czwartek przyznacie mi rację:)

specnarz, 06.12.2016 06:33

Taki stan rzeczy jest możliwy tylko w "firmach" które mają coś wspólnego z dobrem publicznym. Prywatna firma nie mogła by sobie pozwolić na takie manewry cenowe, musieli by poszukać oszczędności u siebie. . Im po prostu chodzi wyłącznie o nasze dobro, ala my mamy go już tak mało... . Łatwo jest sięgać po kasę obywateli, to nie kosztuje nic. No ale czego się nie robi dla kolegów...

abcabc, 06.12.2016 06:24

w zimie popiół jest odbierany w osobnych pojemnikach

tomacik, 06.12.2016 05:29

Czyli Ci co segreguja zostaną ukarani

mega-fon, 05.12.2016 23:29

Jak to jest, że w okresie zimowym, w którym dochodzi popiół z domów prywatnych na wsiach śmieci są odbierane tylko raz na miesiąc, przecież to wbrew logice, to zmuszanie ludzi do segregacji śmieci na palne i nie palne! a gdzie ekologia?

jerzymarchewka, 05.12.2016 22:36

Kto zaje....ł melon ? Dzielnicowy Leon. I co? Już nie piszesz o karawanie? Doczytałeś ubeku?

krisu78, 05.12.2016 22:31

Drodzy radni - przeczytajcie to co jest poniżej i zdecydujcie Zak z podwyżkami z 8 złotych do iluś tam (czy "łaskawie" 9,50 czy "niełaskawie" do 11 - to i tak PODWYŻKA CEN rok w rok). Czy andrychowanie którzy wiedzą że w okolicy jest taniej niż proponuje Żak? Prosty jak drut wybór. Pierwszy krok - pokazanie swoim wyborcom materiałów o podwyżkach z podpisami Żaka zrobiony. Jeśli faktycznie nie chcecie brać w tym udziału to zróbcie drugi krok. Żak nie jest przyspawany do stołka. On może wyjechać z Andrychowa jak zostanie przez wyborców "odspawany". Wy macie gdzie?

mocarz, 05.12.2016 22:24

oj widzę pali się pod doopą Zdziaławowi vel @leon ciekawe co tam pod tą doope marek Nieudacznik podkłada jak tam karawaniarzu @leon? ciepło ? gorąco?

leon, 05.12.2016 22:10

2. choćby nie wiem ile razy CBA jeszcze nachodziło urząd nic z tego nie wyjdzie:) Próżne nadzieje. 2. jeśli Pan Tomasz Żak zechce będzie Burmistrzem ile lat zachce. Jak zechce 12 to 12 jak 16 lat to 16. Nic pieski opozycji i zdradzieckie nie poradzicie na to No to pa:) Odkładaj marchewkowy pajacu kasę na podwyżkę i pilnuj dokładnie co palisz w piecu. Bo nie znasz ani dnia ani godziny

leon, 05.12.2016 22:08

Prawda w oczy kole pajacu? To jeszcze raz Radni zrobią o co Pan Burmistrz uprzejmie ale stanowczo poprosi. Jak poprosi o przegłosowanie podwyżki do 11 i 18 zł, to tak zrobią. Jak Pan Burmistrz Żak uzna że na razie starczy podwyżka do 9,50 i 17 złotych to radni tak przegłosują. Potem zobaczymy czy to wystarczy.

jerzymarchewka, 05.12.2016 21:55

Leon . Na litość ubecką. Przeczytaj co to jest karawana cyt ." Karawana (z perskiego kärwän – grupa podróżnych) – grupa kupców podróżujących razem ze względów bezpieczeństwa lub ekonomicznych przez odludne tereny, wiodąca ze sobą juczne zwierzęta, zmotoryzowana lub piesza". No to masz całkowitą rację. Zdzisław I " Donosiciel" wlecze za sobą te juczne zwierzęta głosujące jak mówisz jak chce. Podróżują dla bezpieczeństwa w kupie. Podróżują przez odludne tereny. Najpierw jak coś napiszesz to wpierw przeczytaj. bo z formy i treści twojego pisarstwa wygląda , że zatrzymałeś się na poziomie sierżanta SB po szybkim kursie w akademii milicyjnej w Legionowie. A może to ty jesteś jeden z tych funkcyjnych co wynieśli Zdziska na salony? Weź naprawdę wyciągnij tę swoją służbową pałę milicyjną z szafy tzw. " blondynkę" i pier dzielnij się nią w swój zakuty łeb. Sory zahełmiony łeb. I tak na marginesie jedzie po 12 lat ale czego innego.

Andrychow2, 05.12.2016 21:53

Piękny komentarz Jakuba Guzdka na facebooku. Polecam!

tomasz2, 05.12.2016 21:48

Nawet jeśli Żak "łaskawie" uzna że "na razie" wystarczy podwyżka cen do 9,50 i 17 zł to podwyżka to podwyżka. Nie zmieni to ani faktu że poprzednia była u nas w 2015 roku i teraz znowu, ani faktu że w Wieprzu może być 5 złotych w w Wadowicach ok. 8 zł. Tak czy owak - Żak ma już przydomek "król podwyżek cen śmieci". Jeśli panie i panowie radni chcą żeby mieć przy nim portety "królewn i królewiczów podwyżek cen śmieci" żadne apele was nie powstrzymają. Jedno macie jak w banku - ludzie tego nie zapomną. A zegar wyborczy tyka....

leon, 05.12.2016 21:28

Możecie sobie pisać co chcecie. Psy szczekają, karawana jedzie dalej po 12 a jak Burmistrz Żak zechce i 16 lat rządów w Andrychowie.

leon, 05.12.2016 21:27

Widać Pan Burmistrz Tomasz Żak w 2015 roku sądził że poprzednia podwyżka wystarczy. Okazało się nie że bo tyle śmieci produkujecie. Do kogo te pretensje? Radni – potraktujcie mnie jak wróżbitę (byle nie wróżbitę Macieja – hahahaha) Radni zrobią o co Pan Burmistrz uprzejmie ale stanowczo poprosi. Jak poprosi o przegłosowanie podwyżki do 11 i 18 zł, to tak zrobią. Jak Pan Burmistrz Żak uzna że na razie starczy podwyżka do 9,50 i 17 złotych to radni tak przegłosują. Potem zobaczymy czy to wystarczy.

Maksymilian, 05.12.2016 21:24

tomekx;piszesz bzdury,obrażasz porządnych ludzi.

Maksymilian, 05.12.2016 21:21

Straty w wyniku marnej działalności trzeba "załatać"

normalnoscichce, 05.12.2016 21:10

Zgadza się co pisze wiele osób. Ludzie przecierają oczy ze zdumienia co czyni Żak. Jak pcha podwyżki najpierw w listopadzie teraz w grudniu prawie pod choinkę (bo to on jest pod materiałami podpisany). Jak daje materiały o podwyżkach a potem uśmiechy na imprezie wigilijnej. Ne mogą też zrozumieć jak można dawać podwyżki w takim tempie. Jak Żak może zachowywać się jakby zapomniał co mówił rok temu gdy też robili podwyżkę. Jedyne co ludzie rozumieją to to jak opłacani klakierzy zakolandii bronią podwyżek i atakują każdego kto jest im przeciwny.

normalnoscichce, 05.12.2016 21:09

abcabc - daj już spokój nawet kredyty które masz nie są usprawiedliwieniem dla twojego zachowania.

aleocochodzi, 05.12.2016 20:55

Jeżeli twój kompostownik produkuje smród to musisz mieć zepsuty. Kup nowy. Najmądrzej byłoby wszystkie śmieci z osiedla zakwalifikować do śmieci niesegregowanych i automatycznie zamiast 8 zł jest 16 zł.

maniek, 05.12.2016 20:55

Ludzie dziwią też jak klakierzy zakolandii żeby uzasadnić podwyżkę szczują mieszkańców na siebie. ludzi z domów na tych z bloków i odwrotnie. Wszystko jest na mamnewsa. W końcu dziwią się jak Żak może dać drugi raz w ciągu kilkunastu dni dokumenty o podwyżce cen a potem jak pisza ludzie brylować (ku zachwycie klakierów zakolandii) na spotkaniu przedwigilijnym.

abcabc, 05.12.2016 20:52

maciuś daj spokój i nie kompromituj się już.nawet ci do których chodzisz śmieją się z ciebie za twoimi plecami

maniek, 05.12.2016 20:45

Tomek przecież nikt sie nie dziwi że ty sie nie dziwsz tej podwyżce. to by było już totalnie chore. Nie dziwi się też jeszcze 5 opłacanych syto klakierów zakolandii Wielu ludzi jednak dziwi się jak można wmawiać że od 2015 roku (poprzednia podwyżka) nagle zaczęliśmy produkować 32 proc. śmieci więcej. Ludzie pamietają też jak Żak gadał przy poprzedniej podwyżce (2015 rok) że powinna starczyć na kilka lat. Tak rządzi że ta podwyżka w 2015 starczyła do 2016 roku? prawdziwy "fachowiec"

Starybrat, 05.12.2016 20:45

Walczy się ze smrodem wychodzącym z kominów, a jednocześnie funduje się smród z kompostowników. Czas by 'dobra zmiana" przestała reperować to, co nie było zepsute.

tomekx, 05.12.2016 20:30

Ja się tej podwyżce wcale nie dziwię widząc po osiedlach że ludzie produkują teraz 10x więcej śmieci niż jeszcze kilka lat temu.Wywózka tego wszystkiego kosztuje a Andrychów już swoje wysypisko zamknął Nie ma co porównywać Andrychowa do Wieprza czy innej wiejskiej gminy gdzie nie ma blokowisk i ludzie w większym stopniu pozbywają się śmieci we własnym zakresie (poprzez komin )

rzykimuszazostac, 05.12.2016 20:24

Za prawdę gdy opłacane przez podatników media milczą a zaprzyjaźnione nie wymieniają Żaka chociaż to on jest podpisany na dokumentach o podwyżkach - dzięki. Ale panowie radni prosta rzecz – pokażcie że jesteście z mieszkańcami a nie z Żakiem, pokażcie że nie jesteście maszynkami do głosowania Żaka. Zróbcie to o co apelują ludzie od wielu dni.

rzykimuszazostac, 05.12.2016 20:23

Te dokumenty o podwyżkach podpisane przez Żaka są też wśród ludzi. Tak po prostu do ręki. O dziwo puszczają je radni od Żaka zdenerwowani tym jak zostali potraktowani, jakimi metodami przekonuje się ich do głosowania za podwyżkami.

Anett, 05.12.2016 20:16

Choćby nie wiem jak zaprzyjaźnieni i opłacani redaktorzy natrudzili się na naprawdę niezależnych stronach są już dokumenty w sprawach obu tegorocznych propozycji podwyżek cen śmieci a na materiałach podpisy Tomasza Żaka. Chyba pan Żak nie wstydzi się tego co robi???????

Maksymilian, 05.12.2016 20:15

Ci co głosowali na Żaka zgotowali to również dla siebie.Powinni zmusić swoich radnych do bojkotu tej podwyżki.Prawdopodobnie jest to gra by odwrócić uwagę od innych spraw.

gregory, 05.12.2016 19:42

w gazecie krakowskiej piszą że razem z Chrzanowem będziemy mieli NAJDROŻSZE w całej Małopolsce zachodniej jesli ta podwyżka przejdzie. "Brawo" Żak!!!! Szanowne panie i szanowni panowie radni - czy bedziecie udawać że wierzycie w te opowiastki które mają uzasadnić podwyżkę bo tak chce Żak??? ( w necie są już dokumenty z jego podpisem). Niedawno mamnewsa pisał że spadła liczba mieszkańców gminy. I ta mniejsza liczba produkuje o 32 procent śmieci więcej???? No bez jaj. Niewielu w to wierzy. Ktoś chyba kpi a wy pokażecie czy pozwalacie na to czy nie. Niestety po mieście krążą już wieści jak i za co jesteście przekonywani do tej podwyżki. Pokażcie że to nieprawda że nie można was kupić jak zabawkę pod choinkę.

tomasznasz, 05.12.2016 18:34

Stało się. Nasz radny (wcale nie z opozycji) przyznał się ludziom że Żak znowu spróbuje podnieść opłaty za śmieci. Znów na dokumentach jakie podpisał Żak pisze że ma być 11 złotych i 18 złotych!!!!! Nawet nasz radny nie wie co o tym myśleć ale ludzie mu powiedzieli: żadne maszynki do głosowania choćby nawet ktoś straszył.

kalafior, 04.12.2016 17:33

@korbaty Nick od początku mam jeden. Skoro nie jesteś idiotą to wytłumacz mi dlaczego teraz jest tak drogo i dlaczego ma być jeszcze drożej ? Mieszkańcy i radni z tą podwyżką się nie zgadzają a ty nas wyzywasz!Baran z ciebie i tyle!

korbaty, 04.12.2016 17:23

do rafi, kalafior i pewnie jeszcze kilka nicków tego samego osobnika - każdy ma prawo być idiotą, oczywiście ty też i nikt ci tego nie broni, ale - na miłość boską- po co się aż tak nachalnie i publicznie chwalisz ułomnością swojego rozumu? żakolog - nie zapomniałem o tobie, ale - zgodnie z mądrą dewizą - twoje posty mógłby jedynie komentować psychiatra, którym ja nie jestem.

Zakolog, 02.12.2016 12:33

@ssdssd No co Ty, kwestionujesz istnienie świętego mikołaja – to skąd się biorą prezenty, które dzieci znajdują co roku pod poduszką ? GUS oblicza swoje dane według wzoru - iloczyn masy śmieci i stałej grawitacji i wychodzi mu 300, ciężar w kilogramach, a podaje w układzie SI w Mg, natomiast Ty mnożysz masę śmieci przez wskazanie wagi na śmietnisku w Choczni i otrzymujesz wartość równą rachunkowi jaki wysypisko obciąża mieszkańców Andrychowa, w układzie lokalnym w złotówkach na głowę.

ssdssd, 02.12.2016 12:29

Dobre rafi dawno się tak nie uśmiałem :-D Idę szukać w takim razie nowej pracy :-D buahahaha

rafi, 02.12.2016 12:26

Komentarz usunięty przez autora.

rafi, 02.12.2016 12:24

Komentarz usunięty przez autora.

rafi, 02.12.2016 12:16

Komentarz usunięty przez autora.

guide, 02.12.2016 12:16

Mi też się kojarzy, że w Wieprzu jest po 5zł od głowy a najlepsze jest to że chyba tez tam odpady odbiera ZGK!!!

rafi, 02.12.2016 12:14

Komentarz usunięty przez autora.

ssdssd, 02.12.2016 12:07

Jest to tylko spowodowane tym że ludzie oszukują na potęgę. Pieniądze z sufitu się nie biorą. Jeżeli każdy ma do wyboru płacić mniej lub więcej to logiczne że wybierze mniej.. A to czy się będzie do tego stosował to już inna para kaloszy. Ty może jesteś uczciwy ale 10 innych już nie... Dlatego system ważenia zbieranych odpadów zmieszanych jest bardzo sprawiedliwy i do wykonania bez najmniejszego problemu. Ile wyprodukowałeś to tyle płacisz.... Statystyczny polak podobno produkuje ok 300kg rocznie śmieci dane GUS, które są tak wiarygodne jak święty mikołaj. Nieoficjalne dane mówią że jest to nawet 420 kg rocznie. To gdzie te 120 kg się podziało??? W lesie, w piecu itp itd. I potwierdzają to dane o nielegalnych wysypiskach, które po wprowadzeniu ustawy lawinowo rosną. Gdzieś czytałem artykuł że na terenach gmin powstało rok/rok o 60% więcej takich bajzli... Ustawa do zmiany w trybie pilnym !!!

Zakolog, 02.12.2016 12:01

Prezesie daj Pan spokój, było 8, będzie 8 i się wyrobisz – po co bić tę pianę !

kalafior, 02.12.2016 11:52

@ssdssd Tylko dlaczego w naszej gminie jest najdrożej i ma być jeszcze drożej?Dlaczego pobliskie gminy mają tak niskie ceny ? Myślę że ZGKiM w Andrychowie albo coś kombinuje z urzędem albo jest niewłaściwie zarządzana ?

ssdssd, 02.12.2016 11:14

Oj rafi rafi.... Może ty właśnie chodzisz teraz do gimnazjum i się uczysz czytania ze zrozumieniem dopiero???? Przeczytaj mój pierwszy post to się dowiesz skąd mi wyszło 28zł. Składka końcowa za smieci wg mojej sugestii to suma dwóch składowych a nie jednej wybranej ( taka mała podpowiedz ) Co ma prąd do śmieci? Obecnie nie ma nic bo to inna forma opodatkowania ale po moich sugerowanych zmianach miałby i to dużo... Owszem likwiduj ZGK co za problem. I myslisz że ktoś za 5zł od osoby będzie wywoził twoje brudy??? Jesteś w błędzie kolego. Przetarg był i startowało tylko jedno konsorcjum. Gdzie te tłumy żeby brudek uprzątnąć??? Prywatna firma tego nie wywiezie ze stratą chyba logiczne. Co innego ZGK tu można urzędowo długów nastukać ile wlezie. W końcu spółka urzędu gminy miasta andrychów czyż nie??? I jeszcze jedno, nie jestem pracownikiem ZGK ani urzędu itp itd. ale jeżeli ktoś wypowiada się o ludziach pasożyt to nie jest godny żadnej rozmowy z mojej strony.... Chciałbym wiedzieć gdzie ty pracujesz i jakie zdanie mają o tobie podwładni czy tam szefostwo... SFRUSTROWANĄ GIMBAZĄ mi powiało okropnie !!! I jeszcze jedno. Skoro twierdzisz że ZGK zarabia miliony na śmieciach i to taki intratny biznes to załóż swoją spółeczkę wystartuj w przetargu i daj najniższą cenę tak abym płacił za te śmieci te twoje 5 zł. A naprodukuję ci tego tyle że pójdziesz z torbami po miesiącu...

rafi, 02.12.2016 09:44

Komentarz usunięty przez autora.

rafi, 02.12.2016 09:39

Komentarz usunięty przez autora.

ssdssd, 01.12.2016 22:58

Nie wiem ile kolega rafi ma lat ale podstawy matematyki się kłaniają a z matury to była chyba wielka PAŁA !!! 10 kg tygodniowo to 40 kg miesięcznie co daje jakby nie liczyć 4zł za zmieszane śmieciory. ( 100zł / tonę ). Czyli końcowo jakieś 7zł/os ( 28zł/4os )... Mało czy dużo??? I nie jest to sprawiedliwe. Identycznie jak z prądem. Ile zużyjesz tyle płacisz. 10 lat temu ludzie nabywali stosunkowo mniej rzeczy czyli produkowali mniej śmieci. Więc jak kupujesz więcej to mniej śmieci produkujesz???? konsumpcjonizm kolego... Ze sprzedaży plastiku, szkła i innych [ciach!] rzeczywiście jakaś kasa jest ale..... To badziewie trzeba zebrać od ludu a to kosztuje. I śmiem twierdzić że koszt zebrania butelki szklanej jest większy od jej sprzedaży. To tylko niweluje straty na śmieciach posortowanych dlatego cena może być bardzo niska.... I nie mam nacisku na podwyżki tylko mam nacisk na sprawiedliwość której ta ustawa śmieciowa nie daje. Jest do zmiany w trybie pilnym

mocarz, 01.12.2016 21:39

no i mamy "z góry upatrzone pozycje" teraz Marek Nieudacznik wystąpi nadzwyczajnie ze slajdami ilustrującymi jego chore rachunki i ..... zobaczymy ... ponad milion do wzięcia fajna kaska

Starybrat, 01.12.2016 18:47

@ kalafior, chyba jednak bardziej chodzi o załatanie budżetów niektórych prezesów, urzędników- innego logicznego uzasadnienia podwyżki nie widzę.

kalafior, 01.12.2016 18:18

Dokładnie lepiej wymienić prezesa bo Pan sobie raczej nie radzi na tym stanowisku.Skąd w ogóle taki nacisk na te podwyżkę ?Czy aby na pewno związany jest ze śmieciami, czy może z jakąś inną "dziurą" do załatania przez gminę?

Starybrat, 01.12.2016 18:02

Widać chyba będzie prościej zmienić prezesa niż ceny śmieci.

rafi, 01.12.2016 09:23

Komentarz usunięty przez autora.

martinez, 01.12.2016 06:41

Drodzy: panie i panowie radni. Wy "kupujecie" to co robi Żak i jego ekipa? W Wadowicach po pdowyżce koło 8 złotych u nas nie może być taka kwota, stanowczo za mało i wychodzi że zdaniem ekipy Żaka to nasza wina. Nagle nic stąd ni zowąd w ciągu roku i kilku miesięcy (od ostatniej podwyżki) zaczęliśmy wyrzucać 32 procent więcej śmieci? No bez jaj. Wy to kupujecie????? Przyłożycie do tego rękę???? Ile jeszcze wersji będzie a wy będziecie udawać że w nie wierzycie? Pozwolicie sie tak traktować? Kto was bedzie szanował jak będziecie robić za" maszynki do głosowania"? To pamiętajcie że jakby co to Tomasz może powiedzieć: jestem zaskoczony, to oni - radni uchwalili.

martinez, 01.12.2016 06:33

Jak zwykle. Jak w akcji Tomasz Żak nazywany coraz częściej "królem podwyżek cen śmieci" to on i inni opłacani klakierzy nam o wielkiej polityce dla odwrócenia uwagi I tak dość że asquit kłamca nie potraktował nas jak idiotów. Poprzednio twierdził że podwyżka w związku z wiekszymi cenami benzyny. Tymczasem kiedyś benzyna po 6 złotych dzisiaj 5 nie ma.

asquit, 01.12.2016 06:15

Tanio na stacjach i w sklepach to już było.Po 28. miesiącach mamy koniec deflacji. ///// money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/inflacja-ceny-konsumpcyjne-gospodarka,73,0,2209609.html?src01=b289a&src02=twitter_money /// Brawo Beata Szydło, brawo Andrzeju Dudoi jarosławie Kaczyński .Brawo wszystkim waszym kumplom z pisu brawo Pisiewicze

tomasz2, 30.11.2016 23:46

"Rządzenie nie polega na tym że sięga sie po kase mieszkańców kiedy się chce. Proste pytanie: czy to prawda co mówią RADNI i to radni od pana że z jednej strony dla ludzi podwyżka cen śmieci a z drugiej huczne i bardzo bardzo drogie świętowanie jubileuszu w przyszłym roku??????? RADNI mówią że na to swiętowanie pójdzie gruba kasa. Nie tędy droga. Państwo radni - - pamiętajcie że to my ANDRYCHOWIANIE was wybieramy a nie Tomasz Żak czy prezes ZGK" Prosty logiczny wybór drodzy radni.

tomasz2, 30.11.2016 23:44

Błagam. W Wadowicach po podwyżce koło 8 złotych od osoby. U nas zdaniem ekipy Żaka to za mało. Chcą więcej i więcej. Choćby nie wiem jak opłacani klakierzy zalkoalndii starali się mieszkańcy nie uwierzą że u nas musi być drożej, że nagle okazało się że wyrzucamy znacznie więcej śmieci. Przecież poprzednia podwyżka była w naszej gminie w ubiegłym roku!

ssdssd, 30.11.2016 23:11

Kolega rafi to by tylko wszystkich do dymisji podawał.... A skąd ty wiesz że ilość śmieci w okresie rok/rok nie wzrosła o te 32 %. Pytam się skąd to wiesz??? Jestem w stanie uwierzyć w te 32% bo to co czasami widzę na śmietnikach to jest dramat !!! Dopóki nie zostanie rozwiązana sytuacja z budynkami wielorodzinnymi to podwyżki są nieuniknione. Obecna ustawa nie pozwala na 100% kontrolę i weryfikację deklaracji. KONIEC KROPKA. A rozwiązanie jest bardzo prościutkie. Ważenie oddawanych śmieci. Przy obecnych możliwościach to żaden problem. Cena końcowa to ryczałt za posegregowane śmieci ( np 3zł ) oraz zmienna cena za smieci zmieszane ( strzelam 100zł/tonę). Ile oddałeś tyle płać Budynki jednorodzinne banał do rozwiązania. Budynki wielorodzinne również. Zamknięty śmietnik i odpowiedzialność zbiorowa za to co w tym burd...u jest. Zaraz sąsiad sąsiadowi by do worka się lampił co tam ma. Oszukujcie wszyscy dalej to będziecie płacić coraz więcej. Gdzieś te pieniądze się muszą pojawić i pojawią się u tych co są uczciwi....

rafi, 30.11.2016 22:50

Komentarz usunięty przez autora.

xpek, 30.11.2016 18:55

wystarczy przejechać się po wiosce w dni wywozu i widać że tych śmieci jest na prawdę dużo i jakby coraz więcej to w sumie dobrze bo nie ląduje to już w lasach jak kiedyś śmieszą mnie jednak te dziesiątki worków z trawą tak jakby ludzie nie mogli sobie kupić pojemnika kompostownika i we własnych zakresie to neutralizować polecam : allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=kompostownik&bmatch=base-relevance-floki-5-hou-1-5-1026 to nie dużo kosztuje a nie trzeba trawy pakowac do worów

tatiana, 30.11.2016 18:27

Może jakiś redaktor pofatyguje się do ZGK i dowie się dlaczego NAGLE mieszkańcy oddają coraz więcej śmieci – aż o 32% a co robili z tymi śmieciami do tej pory ?! Może to nie jest więcej śmieci tylko "fachofce z urzędu i ZGK" jak zwykle nieudolnie i nieprawidłowo obliczyli ilość śmieci przypadających na mieszkańca !

kaczor, 30.11.2016 18:01

W Wadowicach od nowego roku ma być ok. 7,50 do 8 złotych od osoby. I jeszcze tłumaczą się z podwyżki do tej kwoty. U nas gadają że 8 złotych to za mało. Panie burmistrzu Żak jak to wygląda?

aga33, 30.11.2016 17:14

W Wadowicach rodzina mówi że ludzie są zszkowani i i oburzeni bo niedawno gruchnęła wiadomość że od 2017 roku będą płacić ..... 7,50 od osoby osoby za śmieci. Jak powiedziałam że burmistrz Andrychowa i zakład komunalny chcą żeby radni w Andrychowie podnieśli stawki z 8 na jeszcze więcej najpierw zapadła cisza a potem było pytanie" skąd się urwał wasz burmistrz?" Szanowne panie i szanowni panowie radni - to już nie o to chodzi czy andrychowianie będą was nazywać "maszynkami do głosowania Żaka". To chodzi o szacunek dla nas, mieszkańców i o to żeby z nas nie kpić.

Anett, 30.11.2016 16:59

To chyba jakiś żart panie burmistrz Żak?????? W Wadowicach po podwyżkach maja mieć ok. 7,50 zł czyli MNIEJ niż u nas teraz. Rządzenie nie polega na tym że sięga sie po kase mieszkańców kiedy się chce. Proste pytanie: czy to prawda co mówią RADNI i to radni od pana że z jednej strony dla ludzi podwyżka cen śmieci a z drugiej huczne i bardzo bardzo drogie świętowanie jubileuszu w przyszłym roku??????? RADNI mówią że na to swiętowanie pójdzie gruba kasa. Nie tędy droga. Państwo radni - - pamiętajcie że to my ANDRYCHOWIANIE was wybieramy a nie Tomasz Żak czy prezes ZGK

abcabcabc, 30.11.2016 14:01

Magazynuje śmieci przez 30 dni (wywóz raz w miesiącu) . Jeżeli zabraknie mi worka na segregację osobiście muszę pofatygować się po worek i jeszcze za niego zapłacić. Zmuszono mnie do zakupu kubła ( w workach czarnych już nie odbierają) , do tego jeżeli trafią się większe porządki zastanawiaj się człowieku co zrobić z nadmiarem śmieci które nie zmieszczą się w tym kuble . Szmaty wywożę na własny koszt do kontenera PCK , gdyż w Andrychowie nie segreguje się szmat. Wielkogabarytowe chcąc się pozbyć, czekam cały rok aż ta zbiórka się odbędzie i na mój dodatkowy koszt pożyczam przyczepkę tankuje samochód...Nie oddaje odpadów zielonych (posiadam kompostownik) czy cena za moje śmieci nie powinna być obniżona...? , sąsiad oddaje po 20 worów albo i więcej miesięcznie . Skrupulatnie segreguje , oddaje imienne worki . Zróbcie porządek z blokowiskami i firmami , dlaczego inni mają ponosić koszta kogoś nieudolności!!!

serioserio, 30.11.2016 12:01

Podwyżki pod choinkę? Nie wierzę! Burmistrz na to nie pozwoli! To dobry Pan, nie da skrzywdzić człowieka prostego!

kalafior, 30.11.2016 11:14

Wadowice,Kęty jakoś sobie dają rady i to za niższe stawki za śmieci a Andrychów jak zwykle ma najdrożej i jeszcze chcą podnosic ceny.Podnieśc mieszkańcom bloków i tym którzy oddają bardzo duże ilości śmieci(trawy 50 czy wiecej worków)

roko, 30.11.2016 11:12

sąsiad oddaje co 2 tygodnie średnio 50-80 worków trawy plus plastiki szkło inne śmieci płaci 32 zł i sie śmieje tona trawy koszt przyjęcia 180zł a takich jest sporo to kto dopłaca do koszących hektary my wszyscy w innych gminach jest na razie taniej ale jest też drożej 16 -18 zl od osoby a prawda jest traka że dużo ludzi jak był limit paliło śmieci albo rzeka rów las a produktów w różnych opakowaniach przybywa troszke w środku a opakowanie średie lub duże

specnarz, 30.11.2016 11:07

Jeśli podnieść opłaty to tym co nie segregują. Wszyscy narzekają że dużo ludzi w blokach nie stosuje się do ustaleń więc niech płacą więcej. Poza tym ustawa śmieciowa miała za zadanie ochronę środowiska a nie zyski spółek gminnych. Dopóki zarząd ZGK nie weźmie byka za rogi to my będziemy za to wszystko płacić. Dlaczego zlikwidowano worki na szmaty - teraz wszystko leci do zmieszanych, a przecież można to było odsprzedać. Wymagać i kontrolować segregację od tych którzy ją zadeklarowali. Podnieść opłaty tylko tym co nie segregują, na surowcach wtórnych podobno da się zarobić. Może by je samemu przetwarzać (mielić, granulować itp)

Zakolog, 30.11.2016 10:34

Po tej jakże doniosłej informacji nie pozostaje nic więcej, jak tylko przypomnieć radnym, że zgodnie z zapisami Kodeksu spółek handlowych w przypadku możliwości wystąpienia strat w Spółce, w pierwszej kolejności należy odwołać zarząd tej Spółki, w celu ochrony majątku wszystkich Andrychowian. I nadzwyczajna sesja wydaję się idealnym momentem do podjęcia stosownej uchwały.

Betty, 30.11.2016 10:02

... czyli te 32% smieci ladowalo w rowach, lesie lub bylo puszczane kominem. Teraz te smieci sa zagospodarowywane z troska o srodowisko- bo takie bylo zalozenie sens i logika calej tej reformy. Ok. Ale wyglada na to, ze ZGK nas moeszkancow Gminy ukarze za to co na wstepie podwyzka. I tak placimy chyba najwiecej w powiecie... A moze oglosic przetarg? W innych gminach daje sie odbierac kazda ilosc kazdego asortymentu smieci w terminie i taniej, wiec czemu u nas tak sie nie da?