reklama
reklama

Grupa Maspex kupuje kolejną firmę

Gospodarka, Wiadomości, 24.02.2017 16:20, ks
Będzie to 19 przejęcie wadowickiej spółki.
Grupa Maspex kupuje kolejną firmę

Maspex - właściciel m.in. takich marek, jak Tymbark, Kubuś, Łowicz, Krakus, Kotlin i Lubella - złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na zawarcie transakcji zakupu pozostałych udziałów w farmaceutycznej spółce SEQUOIA. Po finalizacji transakcji do Maspeksu będzie należało 100% udziałów tej firmy (w 2015 roku Maspex zakupił 44% udziałów).  

 

 SEQUOIA ze swoimi produktami jest obecna w segmentach: suplementów diety, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego oraz leków OTC. Spółka specjalizuje się w sprzedaży produktów farmaceutycznych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów - niemowląt i dzieci oraz dla kobiet w ciąży.  Jej oferta obejmuje szerokie portfolio produktów, m.in. w następujących kategoriach: infekcje i grypa, gorączka, ból, niedobór Omega-3, ochrona w antybiotykoterapii, leczenie ran, ochrona przewodu pokarmowego, alergia, odporność, niedokrwistość, profilaktyka krzywicy. Najpopularniejszymi markami są OMEGAMED, SAMBUCOL, ENTITIS i ACTIFEROL. 

 

Krzysztof Pawiński, prezes Maspex:

 Po finalizacji transakcji Sequoia stanie się częścią Grupy i będzie mogła w pełni korzystać z naszych zasobów. Wspólne działanie, a co za tym idzie wykorzystanie synergii w obszarach takich, jak sprzedaż, marketing itd. z pewnością wpłynie na poprawę wyników i umocni pozycję spółki Sequoia na rynku. Segment suplementów diety to segment perspektywiczny, duża przestrzeń dla innowacyjnych pomysłów, a większość funkcji przez te produkty oferowanych, w przyszłości będzie musiała zawierać również żywność. 

 

Rynek  farmaceutyczny jest perspektywiczny i w następnych latach powinien nadal się rozwijać. Prognozowany wzrost tego segmentu w najbliższych latach to około 4% rocznie. W Polsce  wskaźnik wydatków na lekarstwa per capita wynosi ok. 114 Euro, podczas, gdy średnia w Europie waha się w granicach około 220 Euro na osobę. 

 

Będzie to 19 przejęcie Maspeksu w tym 9 na rynku polskim. Największe zrealizowane w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok), a w 2015 roku wybranych aktywów firmy Agros Nova z takim markami, jak Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. Maspex na rynku suplementów diety obecny jest od 14 lat. W ofercie firmy Polski Lek należącej do Grupy znajduje się m.in. marka Plusssz – lider na rynku preparatów witaminowych w Polsce oraz marka Prenalen obejmująca preparaty skierowane do kobiet w ciąży. 

 

Maspex jest polską, największą w Polsce i jedną z największych w Europie Środkowo-Wschodniej firm w segmencie produktów spożywczych. Firma jest zdecydowanym liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Litwie oraz wiodącym producentem produktów instant (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne) w Europie Środkowo-Wschodniej. Maspex to także lider na rynku makaronów w Polsce oraz ich wiodący producent w Rumunii. Zajmuje również liderską pozycję na rynku dżemów, keczupów i sosów oraz jest czołowym producentem w segmencie dań gotowych i przetworów warzywnych w Polsce. Firma jest także czołowym graczem na rynku wody w Rumunii. 

Firma stawia na niezmienną od lat strategię, czyli na budowę marek, które są silnie zakorzenione w świadomości konsumentów i realizację projektów - akwizycji, które mogą ją powiększyć i rozbudować jej ofertę produktów markowych. Maspex w ciągu 25 lat obecności na rynku, przeprowadził 19 akwizycji, w tym 10 za granicą. 

Marki takie jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, produkty, które cieszą się ogromnym zaufaniem konsumentów nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Europy Środkowo – Wschodniej. 

Produkty Grupy Maspex trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie. Spółka współpracuje z odbiorcami w krajach Unii Europejskiej oraz w pozostałej części Europy, w USA, Kanadzie oraz na Bliskim i Dalekim Wschodzie. W większości wymienionych krajów produkty firmy można znaleźć na półkach największych sieci handlowych.  

 

 

INFORMACJA PRASOWA

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Keson, 25.02.2017 05:12

Brawo