reklama
reklama

Do trzech razy sztuka z podwyżką opłaty śmieciowej?

Gospodarka, Wiadomości, 14.12.2016 17:20, (red)
To nieprawdopodobne. Dwa razy się nie udało, ale podjęta zostanie trzecia próba wprowadzenia nowych, wyższych opłat za wywóz śmieci w gminie Andrychów.
Do trzech razy sztuka z podwyżką opłaty śmieciowej?

Jak poinformował w urzędowym radiu Andrychów burmistrz Tomasz Żak, na początku nowego roku sprawa podwyżki opłat za wywóz śmieci w gminie Andrychów ponownie zostanie przedstawiona andrychowskim radnym. Radni znowu będą decydować w tej samej sprawie.

 

 

Zdaniem burmistrza podwyżka jest konieczna, ponieważ obecne opłaty nie pokrywają kosztów obsługi całego systemu gospodarki śmieciowej.

 

W razie utrzymania obecnych opłat, w 2017r. całym systemie może zabraknąć nawet 1,2 mln zł.

 

Przypomnijmy, w ostatnich tygodniach z inicjatywy burmistrza oraz prezesa Zakładu Gospodarki Komunalnej sprawa propozycji podwyższenia opłaty śmieciowej dwukrotnie trafiała na sesję Rady Miejskiej. Pod koniec listopada uchwała została zdjęta z porządku obrad, a na początku grudnia podczas nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej radni nie zgodzili się na podwyżkę.

 

ZOBACZ: Radni nie zgodzili się na podwyżkę opłaty śmieciowej

 

Do trzech razy sztuka? Dotychczasowa propozycja zakłada podwyższenie opłaty z 8 na 11 zł od osoby miesięcznie w przypadku segregacji śmieci oraz z 16 na 18 zł w przypadku, gdy odpady nie są segregowane. Na razie wszystko zostaje po staremu, ale kto wie jak długo...

 

 

 

 

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

roko, 08.01.2017 13:07

Ci co segregują 3zł a ci co nie segregują 2 zł? Jak się nie segreguje powinno być 5zł inna sprawa segregacja na blokach to fikcja można zobaczyć co jest w śmietnikach a płacą jak za segregowane

xpek, 20.12.2016 18:38

Maksymilianie odleciałeś????

Maksymilian, 20.12.2016 15:46

TW i komuchy dajmy popalić mieszkańcom Andrychowa i zwalmy to na rządy PiS-u.

igor12, 17.12.2016 15:00

ile śmieci oddaje burmistrz ? idąc tokiem jego rozumowania to przy zarobkach rzędu kilkunastu tysięcy zł powinien oddawać 10 razy więcej śmieci niż większość mieszkańców gminy żyjących za najniższą krajową...

Starybrat, 17.12.2016 14:23

Czas poszukać oszczędności, a nie tylko wyciągać rękę do podatników. Czas chyba na reorganizacja ZGK, czas chyba na nowych ludzi, z nowymi pomysłami.

wiktoria, 17.12.2016 14:17

9 zł, 9,50 zł, 10 zł, 11 zł. Takie kwoty krążą o wysokości podwyżki w Andrychowie. Panie burmistrzu, państwo radni - co to "śmieciowy totolotek"? Bardzo nieładnie. Jak traktuje się mieszkańców? Najpierw że musi być podwyżka do 11 złotych, potem że nie musi być ale jakaś podwyżka będzie, potem znowu że musi być do 11 złotych i basta. Potem 4 wersja że "łaskawie" będzie mniej. Raz że nie może być zniżek dla rodzin wielodzietnych bo prawo nie pozwala, potem nagle wiadomość "z dobrych źródeł" że będą takie zniżki. Tyle tych wersji że ludzie nie wierzą że mówi się im prawdę. Według ludzi wszystko to pokazuje że chodzi o zarobek na mieszkańcach według zasady "ile się da,tyle wyciągniemy" Może i ktoś skłoni 17 radnych żeby nagle zmienili zdanie. Tyle że zgadzam się że ośmieszą się. Ludzie będą pamiętać. Są zresztą wyniki głosowania i są wypowiedzi radnych.

roko, 17.12.2016 13:01

stawiam 100 do 1 że podwyżka będzie chyba że radni zdecydują że różnice pokryją z budżetu bilans musi sie zgadzać a pewne decyzje już zapadły

Anett, 17.12.2016 11:45

Podwyżki nie będzie też z innego powodu. Radni zwyczajnie ośmieszili by się gdyby w grudniu byli na nie a w styczniu czy lutym na tak. Ludzie wiedzą jak głosowali nawet wiedzą co mówili i do wyborów była by gratka dla ich konkurentów gdyby to pokazać. Dla dobra mieszkańców i swojego nie zmienią zdania.

Anett, 17.12.2016 11:43

Z jednej strony burmistrz z tego co piszą dziennikarze chce siegać do kieszeni ludzi mimo decyzji radnych na NIE a z drugiej radni (i nie opozycja żeby było ciekawiej) dziwią się że miasto na obchody urodzin Andrychowa z kasy podatnika chce wydać koło 700 tysięcy złotych. Mówią że to ma być chyba inauguracja kampanii wyborczej burmistrza to musi byc okazale. Takie liczby podają radni! Doliczmy do tego wtopy finanoswe ckiw za rządów pani Anety Wądrzyk o których mówili radni i też wcale nie z opozycji. Ile dróg można by za to wybudować????? Więc bez szantażu że albo będą podwyżki albo nie bedzie dróg. Jest tysiąc innych sposóbów niż sięganie do naszych kieszeni. Może tak burmistrz sięgnie do własnej??? Może tak klakierzy zakolandii siągną do własnych???

roko, 17.12.2016 10:09

Podwyżka i tak będzie choćbyście pisali nie wiadomo co koszty rosną gmina musiałaby dokładać z innych pieniędzy np. szkoły drogi a w tym roku wydali na kwiaty na mieście 200000 tys. zł ładne były

Jarek1234, 17.12.2016 05:40

I tak z 3 zł przeszliśmy ze śmieci do polityki ......... marna ta ewolucja .

Maksymilian, 16.12.2016 20:10

barte;ale piszesz brednie .Chyba ci za to płacą.

igor12, 16.12.2016 19:15

Aneta vs Śmieci .... . bilans zysków i strat.. . jeśli organizuje się igrzyska trzeba więcej zapłacić za chleb... . ale ten portal się tego nie podejmie z wiadomych względów...

igor12, 16.12.2016 19:06

część esbeków protestuje razem z PO-ZSL-N przeciw obcięciu im emerytur przez PIS... . . pozostali jadą ze śmieciami ...500+ esbekom i lemingom stanęło kością w gardle...oby się udławili na amen...

lukas85, 16.12.2016 17:37

Czy Pan Prezes ZGK Drożdż pojawi się osobiście ?, czy dalej będzie symulował choroby tak do swojej emerytury, za pieniądze podatników.

krytyk, 16.12.2016 16:56

JEBA....... PIS

Maksymilian, 16.12.2016 16:22

Myślę że to jest celowe działanie burmistrza by dyskredytować rządy PiS-u.

roko, 16.12.2016 15:26

cwaniaki wymeldowują dzieci żeby mniej płacić właściciele firm przywożą do domu bo poco ma z firmy płacić lub podrzucają do bloków z bloków w dupie mają segregacje bo kto mnie złapie niechce się do innego kontenera powrzucać polak katolik zaradny śmieci przybywa ale krzyk jak podwyżka bądzmy uczciwi nie zaradni i cwaniaczki

Zakolog, 16.12.2016 13:03

@kalafior Jako podatnika i żyranta państwowych obligacji, trochę mnie interesuje na co idzie 500+, w końcu mam uprawnienia darczyńcy i dlatego nie wyobrażam sobie, aby ta kasa pokrywała nieudolność i brak kompetencji prezesa ZGK.

Anett, 16.12.2016 13:03

Z jednej strony burmistrz z tego co piszą dziennikarze chce siegać do kieszeni ludzi mimo decyzji radnych a z drugiej radni (i nie opozycja żeby było ciekawiej) dziwią się że miasto na obchody urodzin Andrychowa z kasy podatnika chce wydać koło 700 tysięcy złotych. Mówią że to ma być chyba inauguracja kampanii wyborczej burmistrza to musi byc okazale. Takie liczby podają radni! Doliczmy do tego wtopy ckiw za rządów pani Anety Wądrzyk o których mówili radni i też wcale nie z opozycji. Ile dróg można by za to wybudować????? Więc zgadzam się z przedmówcą. Bez szantażu że albo zgodzimy się na podwyżki albo nie bedzie dróg. Jest tysiąc innych sposóbów niż sięganie do naszych kieszeni.

krisu78, 16.12.2016 12:44

W Andrychowie władza mówią - trzeba znowu ponieść ceny bo pieniądzy nie starcza. Ludzie mówią - podwyżka była w 2015 roku, teraz znowu chcieli w 2016 a jak się nie udało w 2016 to spróbują w 2017? A może tak zgk i władza poszukała by innych rozwiązań niż sięganie do kieszeni ludzi? Panie burmistrzu Żak, panie prezesie zgk, który startowałes od Żaka w wyborach a po wyborach Żak dał cię na prezesa ZGK - jak sobie człowiek nie radzi na stanowisku to zawsze może zrezygnować. I tylko proszę niektórych - bez szantażu, że jak nie będzie z kasy od ludzi to zabiorą z dróg. Trzeba poszukać innych rozwiązań (skoro gdzie indziej jest taniej to znaczy że da się) albo odejść a nie szantażować.

kaczor, 16.12.2016 12:41

"Ale my wolimy siedzieć w brudzie i nic od siebie dać " drogi panie - my płacimy podatki także te do kasy gminy. Dużo dajemy. Ale władzy w Andrychowie jak wychodzi ciągle mało

kalafior, 16.12.2016 10:36

Jarek1234 Na co ja przeznaczam 500+ to już nie Twoja sprawa.W Wadowicach teraz po podwyżce jest 8.60?Myślisz ze tu naprawdę chodzi o podwyżkę na śmieci?Guzik prawda.To niedopuszczalne aby taka mała i biedna gmina miała tak wysokie stawki za śmieci i wodę a zwłaszcza za kanalizację.Takie mamy niestety nieudolne rządy w Andrychowie!

Jarek1234, 16.12.2016 05:30

I tak mamy coś takiego byle za darmo , a jak już wyrwią z kieszeni 3 zł a tak na marginesie @ kalafior czyż nie ma na kino z 500 + ?

Jarek1234, 16.12.2016 05:28

@kalafior jak już uzbierasz na raty na kino dla dzieci to zastanów sie gdzie ci sie te pieniądze stracą otóż jeżdząc po dziurawych drogach zapewne wydasz więcej u mechanika itd. no cóż . A popatrzymy na to z innej perspektywy wydawanie z gminnej kasy dofinasowanie do dopłat na smieci dajmy na to 1 milion złotych moglibyśmy pozyskac takze środki unijne i zrobic dajmy na to 10 km dróg w andrychowie z nowa nawierzchnia dla nie wtajemniczonych to 10000 m x 3 m szerokie x 80 zł za m kw to jakieś 2,4 miliona zł czysto ładnie i bez dziur . Ale my wolimy siedzieć w brudzie i nic od siebie dać .

igor12, 15.12.2016 18:57

żeby był taki zdeterminowany w sprawie strefy ekonomicznej i nowych miejsc pracy....ale w końcu sami wybraliście sobie tego pana na burmistrza - pozostaje się jedynie cieszyć że nie startował wtedy jakiś Biedroń albo inny Klinowski.... . ciemny andrychowski lud nabrał się na billboardy - teraz protestuje ...Lubię to !!!

krisu78, 15.12.2016 18:32

W Andrychowie to mamy doczynienia z kpiną z ludzi. Władza mówią - trzeba znowu ponieść ceny bo pieniądzy nie starcza. Ludzie mówią - podwyżka była w 2015 roku, teraz znowu chcieli w 2016 a jak się nie udało w 2016 to spróbują w 2017? A może tak zgk i władza poszukała by innych rozwiązań niż sięganie do kieszeni ludzi? Panie burmistrzu Żak, panie prezesie zgk, który startowałes od Żaka w wyborach a po wyborach Żak dał cię na prezesa ZGK - jak sobie człowiek nie radzi na stanowisku to zawsze może odejść.

marcin1970, 15.12.2016 18:03

Lekceważenie z jakim tzw. klakierzy zakolandii piszą o tej podwyżce to inna sprawa. Ale jakbyście brali co miesiąc tyle co oni i to za sianie propagandy......

kalafior, 15.12.2016 18:00

@ Jarek1234 To 144 zł rocznie dla mnie,wolę to dać dzieciom na kino ,niż sponsorować burmistrza i Zgk czy Ckiw po wtopach za 2016 r.

marcin1970, 15.12.2016 17:57

Jeśli Żak znowu zaproponuje podwyżkę, to moim zdaniem pokaże że traktuje radnych jak maszynki do głosowania, pozbawione jakiegokolwiek honoru. Przecież nie tylko wiadomo kto był przeciwny kilka tygodni temu ale i wiadomo co kto mówił na komisjach też. Jak radni chcą proszę bardzo. Wpisze się ich w poczet obok Żaka vel "króla podwyżek cen śmieci" i jeszcze pokaże jak w ciągu tygodni zmienili zdanie. Dla grafika to żaden problem. Przed wyborami pokaże się jeszcze co robili a co mówili i niech płyną razem z szefem :)

gregory, 15.12.2016 17:46

corleone nie kpij z radnych i nie pisz o nich jak o ludziach pozbawionych nie tylko honoru ale i instynktu zachowawczego. Przeciez to była by totalna kompromitacja gdyby po dywaniku u tego który tak pcha do podwyżek w ciągu 2 miesięcy zmienili zdanie. Nie tylko kompromitacja ale i droga do utraty stanowska radnego. Po co komu taki radny co po dywaniu przestaje stać po stronie mieszkańców, zapomina co sam im mówił w listopadzie i grudniu???? Ale oczywiście jak są tacy co chcą być kolejnymi którzy będą pokazywani mieszkańcom jako ci co drugi raz w tej kadencji podnosili ceny (na razie krażą nazwiska i zdjęcia Żaka i tych dwóch) to prosze bardzo Ludzie nie zapomną, do 2018 roku i wyborów blisko. Upadną razem ze "sztucznie uśmiechniętym".

corleone, 15.12.2016 16:19

Wszyscy są już po ,,dywaniku'' na kolejnej sesji będą za. Jak ktoś nie wierzy to trudno w styczniu w trzecim głosowaniu Andrychów zobaczy prawdziwe oblicze tych maszynek.

rafi, 15.12.2016 14:21

Komentarz usunięty przez autora.

kaczor, 15.12.2016 13:55

Idąc za tokiem burmistrza Żaka i zgk w Wieprzu powinni podnieść do 11 złotych przy segregacji. Już widzę miny mieszkańców gminy Wieprz.... Na serio - panie Żak - nie znaczy nie. NIE powiedzieli panu radni, także z pana opcji. Nie marsjanie, opozycja, kosmici ale radni którzy decydują, także ci od pana. Koniec tematu.

rafi, 15.12.2016 11:52

Komentarz usunięty przez autora.

ssdssd, 15.12.2016 11:36

@kalafior To sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego cena rośnie i będzie rosnąć. Jestem jak najbardziej za tym aby zróżnicować cenę na posesjach w mieście na wsiach itp itd z całą paletą odpowiedzialności i konsekwencji. Mieszkam w bloku dla ścisłości

kalafior, 15.12.2016 10:47

@ssdssd Ja pudełeczka i butelki od lat ładnie zgniatam,segreguje itd.I co z tego,płace tyle samo co mieszkaniec bloku ,który nic nie zgniata i nie segreguje a meble i śmieci remontowe wyrzuca na śmietnik .My mieszkańcy prywatnych domów ,powinniśmy 5 zł płacic tak jak Wieprz bo już teraz dopłacamy do bloków i firm .

guide, 15.12.2016 09:01

@ssdssd nic nie zgniata lepiej, jak porządna przemysłowa zgniatarka, która robi i pakuje takie piękne duże kostki!! ZGK ma zapewne ze cztery takie sprzęty

ssdssd, 15.12.2016 08:18

@rafi Ja proponuje powołać ciebie na funkcję prezesa w zgk. Zobaczymy co ty zrobisz i jak się popiszesz w tym śmieciowym szambie. Stękać i biadolić to każdy potrafi. A zadam ci jeszcze takie pytanie. Wyrzucasz pudełeczko czy tam kartonik po mleczku które sączyłeś wieczorkiem. Czy pudełeczko jest ładnie zgniecione złożone i zmniejszona jego objętość. Czy tak samo robisz z butelkami plastikowymi itp itd. Bo śmiem twierdzić że 80% ma to w doopie !!! Kolejny problem kultury odpadowej do rozwiązania....

Jarek1234, 15.12.2016 06:15

No cóż nic tylko brać i nic od siebie dać , proponuje dla wygody zapakować śmieci do własnego samochodu zawieść we własnym zakresie na wysypisko i po sprawie . Potem bedzięmy biadolić że nie ma 1 miliona w kasie to nie będzie dróg itd. Na marginiesie te 3 zł podwyżki ile to jest co można za to kupić ?

dezerter, 14.12.2016 23:41

W Wadowicach podnieśli teraz na 8,60 od osoby i Oni już są oburzeni a Nam z grubej rury na 11 zł???Bez przesady!!!

maria, 14.12.2016 23:13

p.Tomku popełnił pan błąd dając do zgk tego cwaniaczka marka nawet prości ludzie widzą że sobie nie radzi bo nigdzie sobie nie radził nie pomagaj mu pan i daj tam dobrego fachowca bo same podwyżki nie pomogą jak jest beznadziejny gospodarz pogoń go p. w cholerę bo ludzie teraz pana obserwują a nie długo wybory.

tomekx, 14.12.2016 22:59

Populiści w takim przypadku pokrywają niedobory w pieniędzy podatników

rafi, 14.12.2016 22:40

Komentarz usunięty przez autora.

corleone, 14.12.2016 21:02

Przekona ich pogrozi ,przytuli uśmiechem zniewoli. Dwóch już ma Polaka i Sarleja podobno to 10 musi skaptować żeby byli za. I zobaczycie zwoła 10 razy sesje i będą to głosować w nieskończoność do chwili gdy nawet Ci z przysłowiowej opozycji podniosą swe ruczki za

Maksymilian, 14.12.2016 20:42

O ile sobie dobrze przypominam to burmistrz zaraz po wygranej w pierwszej kadencji wprowadził podwyżkę cen wody na starym roku a nowa rada tego nie zaakceptowała przed wprowadzeniem nowych opłat.W związku z powyższym jeżeli istnieje taka możliwość to niech to zrobi bez rady a nie szuka wspólników.Skoro w CKiW wg.mojej oceny marnuje się pieniądze podatnika to z powodzeniem można je wykorzystać wZGK jeżeli zachodzi taka konieczność!

martinez, 14.12.2016 20:39

Panie Żak czy rozumiesz Pan słowo NIE? 17 radnych także z twojego komitetu wyborczego powiedziało NIE twojej propozycji. Po kilku miesiącach mają udawać że tego nie zrobili, udawać że dali sie przekonać że trzeba????? A Pan co? Podobno chce Pan teraz z mniejszą kwotą wystartować do radnych. Jeśli to potwierdzi się to jak sam siebie Pan traktuje? Tyle gadania że musi być 11 złotych i ani grosza mniej a po kilku miesiącach nowe wyliczenia że może być mniej???? Co by to mówiło : że nie potrafi Pana ekipa liczyć? Ze w grudniu wmawiała jedno a może być inaczej? Kto wam w ogóle uwierzy??????

Zakolog, 14.12.2016 20:35

Tomek popadasz w śmieszność, przerżnąłeś już dwa razy i żadnych wniosków ? Nie ma sensu kolejny raz, w ten sam sposób atakować bronionej twierdzy. Jedyna strategia jaka pozostała, to przeformować szyk bojowy i znaleźć jelenia, którego odstrzał umożliwi radnym zmianę narracji i wskaże konieczność naprawy zaniechań. Oczywiście na jelenia idealnie pasuje rencista Marek zwany prezesem, tylko nie rób żadnych numerów z rocznymi płatnymi „zakazami konkurencji”, bo jak Cię na tym złapią, to dopiero będziesz miał przechlapane.

maniek, 14.12.2016 20:32

"Jak poinformował w urzędowym radiu Andrychów burmistrz Tomasz Żak, na początku nowego roku sprawa podwyżki opłat za wywóz śmieci w gminie Andrychów ponownie zostanie przedstawiona andrychowskim radnym." Panie burmistrzu przecież radni już powiedzieli Panu NIE. Na kogo wyjdą jesli po miesiącu, dwóch zmienią zdanie. O co ludzie będą ich podejrzewać???? Odpowiedź nie jest trudna.

CrAzY-pl, 14.12.2016 20:18

Czas się wymeldować.

guide, 14.12.2016 18:42

niech ZGK upubliczni w internecie pełne zestawienia związane z gospodarką odpadami od np. 2010r. i pokaże gdzie wg nich jest problem

asquit, 14.12.2016 18:32

dobry wieczór polecam kabaret w wykonaniu pseudowładzy PIS: natemat.pl/196821,dla-takich-kabaretowych-momentow-oglada-sie-komisje-sledcze-kompromitacja-suskiego-rozbawila-nawet-jego-kolegow-z-pis

igor12, 14.12.2016 18:25

czyżby działalność Anety odbiła się mieszkańcom nie czkawką lecz śmieciami ?...towarzystwo się zapętliło ....cbdo już parę lat temu;-))) . . pzdro dla lemingów z wychowanych na propagandzie...

Andrychow2, 14.12.2016 17:40

Jakub Guzdek zapowiedział, że jeśli podwyżka będzie uchwalona będzie zbierał podpisy do Burmistrza w tej sprawie.

kalafior, 14.12.2016 17:30

Gdybym była radną to chyba oskarżyłabym burmistrza o mobbing,inaczej tego nazwać nie można.Czy ta natarczywość to przez dziurę budżetową w CKiW czy jakąś inną?