reklama
reklama

Szukasz pomysłu na promocję lokalnego biznesu? Podpowiadamy co się liczy!

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 18.09.2019 08:28, ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Szukasz pomysłu na promocję lokalnego biznesu? Podpowiadamy co się liczy!

Prowadzisz lokalny biznes ale z biegiem czasu zauważasz, że klientów ubywa? Konkurencja nawet na mniejszych rynkach jest coraz większa. Nie tylko w dużych miastach trudno jest konkurować mniejszym biznesom. Również w mniejszych miejscowościach rośnie konkurencja, co skutkuje coraz mniejszą liczbą klientów, a co za tym idzie, większymi kosztami utrzymania działalności i coraz mniejszym zyskiem dla właściciela. Jak sobie z tym radzić w dobie internetu?

Okazuje się, że poleganie na lokalnej znajomości firmy oraz poleceniach klientów nie wystarcza. Każdy lokalny biznes potrzebuje dodatkowego wsparcia. Najszybciej i najprościej będzie Twojej firmie zaistnieć w Internecie. Marketing internetowy to obecnie jedno z bardziej dostępnych działań promocyjnych, również lokalnych biznesów. Wspiera sprzedaż usług i produktów oraz pomaga kreować pozytywny wizerunek firmy za pośrednictwem Internetu.

Na czym polega skuteczność marketingu internetowego?

Marketing internetowy przede wszystkim generuje ruch na daną stronę internetową. Dzięki optymalizacji SEO, linkowaniu, mediom społecznościowym, reklamie płatnej w Google czy programom partnerskim możesz dotrzeć do osób zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami.

Jak najłatwiej zacząć wykorzystywać marketing internetowy w firmie?

Jeżeli Twoja firma ma stronę internetową to pierwszy krok już za Tobą. Nawet mniejszy lokalny biznes w dzisiejszych czasach powinien posiadać online’ową wizytówkę. Taką internetową wizytówką, na której przedstawisz swoją ofertę, cennik, lokalizację oraz w przykładowe zdjęcia / grafiki będzie strona internetowa. Samo jej stworzenie niestety nie wystarcza by, szukający Twoich usług lub produktów, klient Cię znalazł. Odpowiednio zoptymalizowana i pozycjonowana strona - już tak!

Co to jest dokładnie pozycjonowanie stron i co wchodzi w skład usług SEO, które oferowane są często przez agencje marketingowe?

Usługa pozycjonowania stron to dużo więcej niż tylko jednorazowy przegląd witryny internetowej w celu wskazania błędów, które na niej występują oraz zaproponowanie poprawek aby strona wyświetlała się wyżej w wynikach Google. Takie działania, zaczynają się często od audytu strony oraz jej linków, jednak na tym nie kończy się praca. Audyt to dopiero początek. Na jego podstawie przygotowywana jest strategia pozycjonowania dla całej strony www, która będzie obejmowała wiele elementów, i.in:

  • optymalizację strony internetowej,

  • optymalizację meta tagów pod kątem wybranych słów kluczowych,

  • przygotowanie odpowiednich treści na stronie.

i wiele innych.

Wiele firm, zarówno mniejszych, działających tylko na rynku lokalnym, jak i większych, obecnych w kilku miastach, rozpoczyna swoją przygodę z marketingiem internetowym właśnie od pozycjonowania. Szczególnie w przypadku firm lokalnych, oferujących usługi lub produkty w konkretnej lokalizacji, efekty pozycjonowania można zauważyć bardzo szybko. Konkurencja na danym rynku jest mniejsza, a więc mamy większą możliwość na pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google.

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy