reklama
reklama

Dlaczego targetowanie jest tak skuteczne i przydatne w social media?

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 23.02.2019 07:27, ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Targetowanie to jeden z najważniejszych atutów marketingu internetowego. Umożliwia ono dotarcie do grupy osób, w której chcemy zareklamować swój produkt w sposób prosty i szybki. Niesie ono ze sobą również wiele korzyści, z których warto skorzystać. Obecnie zdecydowana większość metod reklamowych posiada opcję wyboru odbiorców i kierowanie kampanii reklamowej np. tylko do mężczyzn czy tylko do kobiet. Czym zatem jest targetowanie? Jakie korzyści płyną jego stosowania? Dlaczego jest tak skuteczne? Odpowiedzi na te pytania, przydatne porady, wskazówki i informacje prezentujemy w dalszej części tekstu.
Dlaczego targetowanie jest tak skuteczne i przydatne w social media?

Czym jest targetowanie?


Targetowanie to określenie grupy odbiorców reklamy, którą emitujemy w ramach kampanii reklamowej. Przebiega ono na podstawie wybierania konkretnych opcji i wymagań, jakie muszą spełnić osoby, aby reklama została im wyświetlona. Targetowanie jest obecnie dostępne we wszystkich największych systemach reklamowych na rynku takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Wybieranie grupy docelowej jest możliwe przy każdym typie reklam niezależnie od tego, czy jest to reklama tekstowa, graficzna czy materiał video. Cały proces nie wymaga wykupywania dodatkowych abonamentów czy opłacania dodatkowych kosztów. Możliwość określania grupy docelowej jest najczęściej umieszczona w konfiguratorze — kreatorze reklam. Dzięki tej opcji możemy stworzyć kilka grup odbiorców i emitować tylko im daną reklamę. Oprócz wyznaczania konkretnych cech możliwe jest również określenie tego, kto nie zobaczy naszej reklamy. Opcja taka jest korzystna, gdy np. przeprowadzamy nieco bardziej skomplikowane targetowanie i chcemy stworzyć bardzo wąską grupę odbiorców.

W zależności od programu reklamowego targetowanie posiadać może wiele parametrów. Do podstawowych zaliczyć można wiek, płeć, lokalizację, czy język, którym posługuje się odbiorca reklamy. Do bardziej zaawansowanych z pewnością należeć będzie sytuacja zawodowa, socjalna, aktywność na portalu czy rodzaj odwiedzanych stron. Targetowanie daje również możliwość wyboru, tak szczegółowych opcji, jak np. posiadany model telefonu czy zmiana pracy. Dobrym przykładem jest Facebook Ads, który udostępnia kilkaset takich opcji — co daje bardzo szeroką i elastyczną możliwość ustalania grupy odbiorców reklamy. Szczegółowiej to zagadnienie poruszałem na https://mediaclick.pl/social-media-marketing/.

Jakie korzyści ze sobą niesie?

Targetowanie to bardzo istotny element reklamy internetowej i daje wiele korzyści. Pierwszą z nich jest efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Jest to jeden z najważniejszych czynników, gdyż każdemu reklamodawcy zależy na taniej reklamie. Prezentując nasz produkt tylko osobom zainteresowanym i nie wydajemy pieniędzy na emitowanie reklam osobom, które z pewnością nie kupią danego produktu. Dobrym przykładem jest reklama szminki mężczyznom. Drugą korzyścią która wynika z pierwszej — jest skuteczność kampanii marketingowych, w których używamy targetowania. Dzięki dobieraniu grupy docelowej ostateczny rozrachunek wygląda znacznie lepiej niż w kampanii reklamowej bez targetowania. Jeśli nasza reklama okaże się skuteczna przełoży się to na duże zyski. Pośrednio będziemy mogli również dzięki temu szybciej rozwijać firmę lub przekazywać środki na kolejne kampanie reklamowe. Targetowanie przyczynia się również do budowania świadomości i popularności marki. Jeśli reklamy będą dopasowywane do odbiorców — ci nie będą odbierali ich jako nachalne czy negatywne. Mężczyzna z chęcią obejrzy reklamę nowego samochodu czy zestawu narzędzi. Jeśli kilkukrotnie będzie oglądał reklamę szminki, nie polubi marki, a będzie irytował się na niechciane reklamy. Pozytywny odbiór reklamy jest ważny w długofalowym procesie pozyskiwania klienta. Nawet gdy nie skorzysta on z naszego produktu od razu po wyemitowaniu reklamy, za jakiś czas mając do wyboru kilka marek, wybierze naszą, gdyż będzie pozytywnie ją już kojarzył.

Targetowanie, czyli określenie grupy odbiorców w marketingu internetowym jest również proste i bezpłatne. Za ustawienie takich opcji nie pobiera się dodatkowych środków a większość systemów reklamowych posiada taką opcję. Ustawienie odpowiednich filtrów jest też proste i z tym zadaniem poradzi sobie nawet osoba nieznająca się na zaawansowanej technice. Do plusów możemy również zaliczyć brak konieczności korzystania z pomocy agencji marketingowych czy specjalistów. Targetowanie możemy wykonywać samodzielnie, co pozwala zaoszczędzić środki i uzyskać dobre wyniki.

Dlaczego jest takie skuteczne?

Mechanizm targetowania i jego skuteczność opiera się głównie na fakcie, iż reklamę prezentujemy osobom o konkretnych cechach np. demograficznych czy socjalnych. Osoby te jako grupa są już z zasady zainteresowane tematem i są dużo bardziej skłonne kupić nasz produkt niż przypadkowe osoby, które zobaczyły naszą reklamę. Najlepszym przykładem na to jest reklamowanie szminki w grupie kobiet z dużych miast interesujacych się modą w wieku 20 - 50 lat. Gdy prezentujemy dany przedmiot w konkretnej grupie osób np. nastolatków czy mężczyzn, z zasady interesują się oni piłką nożną, golarkami czy sportowymi samochodami. Targetowanie daje również możliwość zawężania grupy odbiorców oraz jej rozszerzania. Jeśli podstawowe parametry zawęzimy i dodamy np. lokalizacje, aktywność na portalach czy posiadane przedmioty możemy stworzyć grupę odbiorców, którzy na pewno używają przedmiotu, który z kolei reklamujemy. Sytuacja taka jest możliwa w zdecydowanej większości i dotyczy np. reklamy obudowy dla smartfona iphone. Gdy wybierzemy target osób używających IOS, mamy pewność, że wiele osób używa takiej obudowy, a my nie zmarnujemy budżetu reklamowego. Targetowanie daje również możliwość stopniowego rozszerzenia grupy docelowej i pozyskiwania odbiorców na szerszym polu. Przekłada się to na elastyczne określanie odbiorców, którym prezentujemy daną reklamę.

Czy warto targetować?

Zdecydowanie tak! Ustalanie grupy docelowej odbiorców jest bardzo proste, bezpłatne i znacząco zwiększa skuteczność całej kampanii. Jeśli mamy taką możliwość powinniśmy przed uruchomieniem kampanii marketingowej ustalić jaki typ klienta jest idealny — np. bogaci mężczyźni, jeśli sprzedajemy drogie koszule i wprowadzić taki profil w kreatorze reklam. Targetowanie korzystne jest w każdej sytuacji, gdyż zawsze kierujemy reklamę do mniejszej lub większej grupy osób. Określenie jej spowoduje bardzo wiele plusów, z których warto korzystać.

Marian Zieliński – https://mediaclick.pl


Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy